Şcoala cu
bune practici

45 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Training pentru profesori susținut de Domnica Petrovai.

Dove implementează de 17 ani, la nivel global, programul Dove – Ai încredere în tine, un program educațional dedicat adolescenților, pentru creșterea și consolidarea stimei de sine. Începând cu 2021, programul a fost lansat și în România prin intermediul unui program-pilot, implementat cu ajutorul Mind Education, care a ajuns la peste 1.500 de elevi. Din acest an școlar, programul este sprijinit de Ministerul Educației și se extinde la nivel național, urmând să ajungă la peste 20.000 de elevi din țara noastră.

În cadrul programului sunt puse la dispoziție, în mod gratuit, ghiduri pentru profesori, părinți și asociații de tineret, astfel încât oricine dorește să poată implementa cu ușurință programul la clasă sau acasă. La finalul acestei luni, Dove organizează un training pentru profesori, susținut de Domnica Petrovai, psiholog clinician pr. și psihoterapeut, fondatoarea companiei Mind Education și a Școlii pentru Cuplu.

În interviul de mai jos, am discutat cu Domnica Petrovai despre programul Dove – Ai încredere în tine, de ce este acesta important pentru elevii din România și despre training-ul ce va avea loc pe 27 octombrie.

În 2021, v-ați implicat activ în derularea programului „Dove – Ai încredere în tine” în școlile din România. Ne puteți spune mai multe despre acest program și despre necesitatea acestuia în școlile noastre, mai ales în contextul pandemiei?

Programul „Dove – Ai încredere în tine vine în ajutorul părinților și al profesorilor, dar mai ales în sprijinul copiilor. Acesta pune la dispoziție resurse dezvoltate de specialiști, prin care noi, adulții, să putem să le vorbim copiilor despre încrederea în sine și consolidarea acesteia, astfel încât ei să își atingă potențialul maxim. Există prezentări, ghiduri pentru profesori, suporturi video și fișe de lucru pentru activitatea la clasă, toate puse la dispoziție de către Dove pentru ca programul să fie implementat cu ușurință de către oricine dorește.

Copiii au nevoie să se simtă înțeleși și acceptați, în special în această perioadă prin care trecem toți. Mulți s-au refugiat în social media, suntem bombardați zi de zi cu informații, care sunt cu atât mai greu de procesat și înțeles pentru un copil de până în 14 ani, spre exemplu. Ei sunt înconjurați de modele nerealiste de frumusețe, în special în social media, unde petrec foarte mult timp, care le pot afecta încrederea în propriul corp și îi determină să își pună la îndoială calitățile și aspectul fizic. De aceea, este important să avem un program despre încrederea în sine pentru elevi, să îi ajutăm să dezvolte o imagine pozitivă asupra corpului lor.

Colegii mei de la Mind Education au susținut sesiuni cu adolescenții, pentru a ști ce le influențează starea de bine, care este influența factorilor externi, cum sunt mesajele din mass-media. Încrederea în sine sprijină zona de învățare în mod direct – cu cât relațiile de prietenie și relația cu părinții sunt mai bune, cu atât se simt mai acceptați, sunt mai deschiși să învețe, se simt mai bine alături de colegi.

Altfel, tendința va fi de a se retrage ei inșisi. Faptul că mă simt singur are legătură cu felul în care mă simt eu în relația cu mine și cu cei din jurul meu – e un mecanism de protecție. Dacă simt că ceilalți nu mă plac, că nu sunt o persoană interesantă, mă izolez și acest lucru conduce la depresie și anxietate. Din cauza unor imagini din media cu care tinerii și copii se compară, problemele s-au acutizat în timpul pandemiei. Programul „Dove – Ai încredere în tine” a venit într-un moment foarte bun, pentru că vorbește despre lucruri care îi preocupă acum.

Din interacțiunea dumneavoastră cu profesorii și părinții, care au fost cele mai importante beneficii în urma implementării programului „Dove – Ai încredere în tine”?

Este important ca atât profesorii, cât și părinții să se deschidă și să le ofere adolescenților sentimentul de înțelegere, să nu îi facă să se simtă judecați, criticați sau respinși. Dacă noi le putem crea acest mediu, copiii, adolescenții se vor simți acceptați, iar aceasta este baza încrederii în sine pe care ei și-o vor clădi.

Profesorii și părinții pot învăța prin intermediul acestui program cum să clădească încrederea în sine a adolescenților și cum să abordeze față de ei acest subiect. Adulții sunt luați drept modele de către copii, mai ales atunci când vorbim despre încrederea în aspectul fizic și percepția despre sine – primul pas este să ne apreciem pe noi înșine și corpul nostru, să ne reconectăm cu noi.

Cele mai importante beneficii pe care programul le poate avea asupra adulților sunt chiar conștientizarea și sporirea propriei lor încrederi în sine. Apoi, modul în care abordăm tema încrederii în sine față de copiii este din nou foarte important. Cuvintele pot influența foarte mult încrederea în propriul corp. Trebuie să abordăm în mod pozitiv conversațiile, fără critici negative, dar să avem grijă și la complimentele dăunătoare. În final, acest lucru ne face și pe noi, ca adulți, să ne simțim mai bine în legătură cu noi înșine și putem vorbi deschis și cu adolescenții despre aceste probleme.

Cum poate recunoaște profesorul un elev cu o încredere în sine scăzută?

În general, atunci când un elev are probleme de încredere în sine, acest lucru se reflectă și în performanțele academice. Copiii care aveau înainte de pandemie performanțe crescute, dar care acum nu se mai descurcă la fel de bine la clasă, este posibil să se confrunte cu depresie și anxietate. Acesta este momentul în care profesorul trebuie să intervină. În primul rând, vorbind despre asta cu elevul, cu părinții, să fim alături de ei și să le educăm respectul de sine, emoția și înțelegerea.

Din perspectiva dumneavoastră, ce trebuie să știe cadrele didactice când vine vorba de implementarea în clase a programelor de educație socio-emoțională, precum „Dove – Ai încredere în tine”? Ce abilități au nevoie să își formeze cadrele didactice pentru a aborda asemenea subiecte cu succes?

În primul rând, trebuie să știe că e un program care pune la dispoziție absolut toate resursele necesare pentru a putea fi predat la clase. Nu trebuie decât să își descarce toate materialele, să le parcurgă și să urmeze ghidurile puse la dispoziție. Materialele sunt redactate de specialiști ai Centrului pentru cercetarea aspectului fizic, actualizate an de an pe baza experiențelor avute în predarea la clasă a atelierelor și a contextelor sociale din prezent.

În al doilea rând, le recomand să nu uite că deschiderea lor față de copii este foarte importantă. Trebuie să înțelegem problema încrederii în sine în mod integrat, deoarece aceasta înseamnă stabilitate și influențează performanțele elevilor. Atunci când profesorul vine în relație cu elevul cu deschidere și încredere, disponibilitatea copiilor de a învăța este mai mare. Când venim cu critică și detașare emoțională, vorbind despre lucruri în care nu credem sau de a căror importanță nu suntem convinși, încrederea copiilor de a primi informația va fi mult mai mică. Marea provocare este a noastră cu noi înșine.

Pe 27 octombrie va avea loc un training online dedicat cadrelor didactice care vor să implementeze programul „Dove – Ai încredere în tine” în școală. Ce subiecte veți aborda în cadrul trainingului și care sunt obiectivele lui?  

În cadrul atelierului vom discuta despre cum să abordăm tema încrederii în sine față de elevi, cum să creăm un mediu sigur, în care elevii să poată vorbi deschis despre percepțiile lor asupra subiectului. Discutăm despre încrederea în sine, cum facem față întrebărilor dificile și cum putem încuraja elevii să facă din social media un spațiu pozitiv și creativ, nu un generator de anxietate.

Parcurgem împreună materialele puse la dispoziție pentru atelier: prezentări, ghidul profesorului, fișele de lucru și videoclipurile-suport pentru implementarea programului, astfel încât la finalul acestui training profesorii să știe exact ce trebuie să facă, de unde să pornească și ce obiective să își seteze pentru aceste ateliere cu clasele dumnealor, astfel încât să aibă succes și să capteze atenția elevilor.

La final, fiecare profesor care participă va primi o adeverință care atestă parcurgerea acestui training, astfel încât să poată susține programul la orice clasă, oricând consideră că este necesar. Sunt foarte multe resurse, foarte multe materiale care pot fi folosite în funcție de context, la orele de dirigenție și nu numai, într-o singură sesiune sau mai multe, care pot fi reluate odată la ceva vreme pentru consolidarea informațiilor.

Dacă doriți să aflați mai multe detalii despre programul Dove – Ai încredere în tine, puteți trimite un e-mail cu numele dvs. și al școlii din care faceți parte la adresa contact@aiincredereintine.ro.

Primul training pentru profesorii care sunt interesați de program se va desfășura pe 27 octombrie, ora 19:00, iar participarea este gratuită și deschisă tuturor profesorilor care se înregistrează aici!

Toți profesorii vor primi la final o adeverință de participare.

Interes general | Toate disciplinele | Ştiri

Propus de: intuitext | 26.10.2021 18:25 | 16999 vizualizări

Aflați mai multe despre Dove Ai Incredere In Tine

Mihaela Nabăr (World Vision România) despre programul Dove – Ai încredere în tine: “A se accepta pe sine și a fi mulțumit cu propriul corp este primul pas către încrederea în sine”

intuitext | 11.01.2024

0 comentarii

Un nou training gratuit pentru profesori, pe 12 octombrie 2023, susținut in cadrul proiectului ”Dove - Ai incredere în tine”

intuitext | 06.10.2023

0 comentarii

Încrederea în sine se învață și la școală. Atelierele „Dove – Ai încredere în tine” continua în școlile din România

intuitext | 21.09.2023

0 comentarii

Programul „Dove – Ai încredere în tine”. Cum puteți consolida încrederea în sine a elevilor în noul an școlar

intuitext | 30.08.2023

1 comentariu

Cum predăm stima de sine la școală. Atelierul pentru adolescenți „Dove - Ai încrederea în tine”

intuitext | 30.05.2023

0 comentarii

Comentarii (2)

0 0

29.10.2021 15:31 angelicao

Am participat! Foarte interesant și util!

0 0

07.12.2021 23:09 mir16

nu se mai organizeaza atelierul?

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 44 evenimente

«APRILIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Ce părere aveți despre introducerea camerelor de supraveghere în sălile de clasă, fără acordul profesorilor și al elevilor? Comentați!

324 voturi | 7 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: emil Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN