Şcoala cu
bune practici

46 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Criterii de performantă pentru evaluarea cadrelor didactice din învătământul preuniversitar (propunere)

II. Baza metodologică Procedura de evaluare a cadrelor didactice, în conformitate cu prevederile legislatiei mentionate mai sus, cuprinde: • Autoevaluarea • Evaluarea colegială (în catedră/comisie metodică). • Evaluarea de către Consiliul de administratie. Evaluarea cadrului didactic se realizează anual, după încheierea anului scolar, în două etape: • Completarea fisei de evaluare de către cadrul didactic respectiv(autoevaluare), de către seful direct (evaluarea colegială, după caz, a responsabilului de comisie metodică, sefului de catedră, directorului adjunct etc.) si de către conducătorul unitătii. • Interviul de evaluare – în faŃa consiliului de administratie al unitătii de învătământ, în care se va completa fisa finală de evaluare, prin medierea diferentelor existente între cele trei aprecieri; pe baza dovezilor prezentate, se va stabili calificativul final. Pentru fiecare etapă vor fi luate în considerare si rezultatele evaluărilor externe din perioada analizată (prin inspectie scolară, evaluare institutională), dacă acestea există. SURSA : www.edu.ro

Interes general | Toate disciplinele | Ştiri

Propus de: 1957 | 08.07.2009 20:22 | 8500 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Comentarii (43)

0 0

09.07.2009 09:15 adria01

Buna ziua! Apreciez si sustin aceste criterii. Eu am abordat o procedura asemanatoare: Autoevaluarea, Evaluarea in Comisia de evaluare (formata din Director, Responsabil Comisie metodica si Coordonator Comisa pentru Asigurarea si Evaluarea Calitatii) si Validarea Calificativelor in Consiliul de Administratie. Noua propunere stimuleaza performarea cadrelor didactice si este in acelasi timp democratica si europeana. Director GPP Nr.1(Cozia)Ramnicu Valcea, prof.Elena Dobrinoiu

0 0

09.07.2009 13:35 grigore_geta

Metodologia mi se pare corecta, dar nu inteleg ce se va evalua. Concret: care ar fi criteriile?

0 0

09.07.2009 19:11 constantin_obreja

Un mare NIMIC nou de cand eram pionier! Cand am intrat in PCR, student fiind, s-au aplicat aceleasi metode de evaluare; mai erau si altele care s-au perimat dar ... se pastreaza: apartenenta politica, marimea periei pentru sefi, contributia la dezvoltarea 'societatii'...

Daca acestea vor fi criteriile de performanta, cred ca ar fi bine ca MULTI SA NE RETRAGEM si sa cugetam la REVOLUTIA CARE AR TREBUI SA DUCA ROMANIA ACOLO UNDE SPERAM SA FIE! Si speram de .. multi ani! Ce e o societate democratica? Una in care VOTEZI VISE care seamana cu perceptia ta despre viitor si, trista amagire, te trezesti .. cu-n alt decor? Daca e vorba despre PERFORMANTA UNEI PERSOANE ar trebui sa se stabileasca ORIGINEA, SENSUL si UNITATEA DE MASURA: de unde am plecat, incotro mergem si cat de mult am mers (bineinteles in care sens!). Cred ca invatamantul romanesc va putea inainta doar daca va da cativa pasi inapoi; atunci se va alinia cu cel din UE si vom avea un termen de comparatie (unitate de masura) comun. Oricum MAIMARII nostri stiu asta si fac eforturi disperate sa puna franele (cu ABS) invatamantului romanesc: este posibil ca un profesor cu elevi la Olimpiada Nationala sa aiba un punctaj mai mic decat un profesor care scoate carte dupa carte dupa tehnica 'copie si paste' si le multiplica, evident, la CopyCenter? Ce fel de evaluare e asta?

Dar cred si sper ca intr-o zi va rasari soarele si pe strada noatra!

Numai bine,

0 0

09.07.2009 22:43 jeansello

Care colegi sa te evalueze,cei de pe serie cu care esti concurent si abia te-asteapta la cotitura? Care director,cel care asteapta si apreciaza mai mult valoarea si greutatea"ATENTIEI",alaturi de nelipsita..."PERIUTA",care nu este la.... "indemana" oricui? Care Consiliu de adinistratie,cel compus din acolitii directorului si care sunt doar niste marionete ? La Scoala la care lucrez de cativa ani,n-am vazut sa se aleaga Consiliul de administratie,sunt aceleasi figuri......Doamne,cat mi-as dori o evaluare obiectiva! Si s-ar face,daca n-am fi lasati la mana unor oameni rauvoitori si cel mai adesea incompetenti.Iar vor iesi in fata lichelele,iar cei valorosi se vor alinia umili si tacuti in spatele lor.Antevorbitorul meu era nemultumit de felul cum se puncteaza rezultatele de la Olimpiadele Nationale .Are dreptate. Sunt colegi care au scris atatea carti,cate n-au citit vreodata.

0 0

10.07.2009 08:49 constantin_obreja

Ma bucura faptul ca l-am reintalnit pe Emil! Va salut si va doresc 'munca placuta'! Nu o luati ca o ofensa: cat timp avem ceva de lucru, e bine! Urarea de mult apusa: 'succes in munca, tovarasi', avea si partea ei buna - oamenii aveau de lucru si nu orice, ceva precis chiar daca inutil! Problema e ceea ce rezulta din munca noastra si cum este ea apreciata. "Taierea cozii pisicii' este o sintagma .. cel putin sangeroasa ca sa nu spun instigatoare! Cred ca aici s-ar cuveni aplicata bulina 12 (a nu se citi de copii sub 12 ani)! De ce ne legam de coada pisicii si nu de cei care intretin pisica? Stiti cate 'ma^te' (=pisici rele) stau pe scaune inalte si EVALUEAZA MUNCA BOILOR, CAILOR, CAINILOR si al altor animale de corvoada si le dau bice, paie sau calificative? De acord cu '1957' ca parca ne e frica de evaluare dar STIM DE CE: cine a ajuns la borcanul cu miere are grija sa nu-l scape din mana! Si mierea n-a facut-o el! Pentru a nu devia de la discutie (desi ar fi multe de spus), CONTINUAM SA NE PACALIM PRIN IERTAREA CRESTINA SI IUBIREA DE SINE! Dincolo de astea sunt multe altele care intervin si pe care le tratam ca pe niste paleative colaterale nesemnificative; greseala fundamentala: cand SENSUL E GRESIT, cand CEI CE MASOARA NU STIU UNITATEA DE MASURA e firesc sa apara orice! Sa ne bucuram ca am facut pasi importanti in directia propusa dar sa costatam ca DIRECTIA NE DUCE IN PRAPASTIE! Intre timp, pentru merite deosebite in acest demers, cativa vor fi evidentiati, cativa vor fi premiati, cativa vor fi avansati. Cine evalueaza evaluatorii? 'Nu mi-e frica de bau-bau' ci ma ingrijoreaza directia educatiei romanesti. Daca mai sunt sau nu mai sunt in sistem sau pe Pamant, e o grija mai mica decat gandul la ceea ce se va intampla cu fiica mea, nepotul meu ...

Numai bine,

0 0

10.07.2009 08:50 constantin_obreja

Ma bucura faptul ca l-am reintalnit pe Emil! Va salut si va doresc 'munca placuta'! Nu o luati ca o ofensa: cat timp avem ceva de lucru, e bine! Urarea de mult apusa: 'succes in munca, tovarasi', avea si partea ei buna - oamenii aveau de lucru si nu orice, ceva precis chiar daca inutil! Problema e ceea ce rezulta din munca noastra si cum este ea apreciata. "Taierea cozii pisicii' este o sintagma .. cel putin sangeroasa ca sa nu spun instigatoare! Cred ca aici s-ar cuveni aplicata bulina 12 (a nu se citi de copii sub 12 ani)! De ce ne legam de coada pisicii si nu de cei care intretin pisica? Stiti cate 'ma^te' (=pisici rele) stau pe scaune inalte si EVALUEAZA MUNCA BOILOR, CAILOR, CAINILOR si al altor animale de corvoada si le dau bice, paie sau calificative? De acord cu '1957' ca parca ne e frica de evaluare dar STIM DE CE: cine a ajuns la borcanul cu miere are grija sa nu-l scape din mana! Si mierea n-a facut-o el! Pentru a nu devia de la discutie (desi ar fi multe de spus), CONTINUAM SA NE PACALIM PRIN IERTAREA CRESTINA SI IUBIREA DE SINE! Dincolo de astea sunt multe altele care intervin si pe care le tratam ca pe niste paleative colaterale nesemnificative; greseala fundamentala: cand SENSUL E GRESIT, cand CEI CE MASOARA NU STIU UNITATEA DE MASURA e firesc sa apara orice! Sa ne bucuram ca am facut pasi importanti in directia propusa dar sa costatam ca DIRECTIA NE DUCE IN PRAPASTIE! Intre timp, pentru merite deosebite in acest demers, cativa vor fi evidentiati, cativa vor fi premiati, cativa vor fi avansati. Cine evalueaza evaluatorii? 'Nu mi-e frica de bau-bau' ci ma ingrijoreaza directia educatiei romanesti. Daca mai sunt sau nu mai sunt in sistem sau pe Pamant, e o grija mai mica decat gandul la ceea ce se va intampla cu fiica mea, nepotul meu ...

Numai bine,

0 0

10.07.2009 09:42 1957 - Autor

Am constatat ca de cate ori vine vorba de EVALUAREA noastra suntem foarte ofensati. Oare de ce? Mereu suspectam ca nu vom fi corect evaluati. Eu sunt convinsa ca atata timp cat ne facem datoria asa cum trebuie nu avem de ce ne tot vaicari ca vine cineva sa ne dea nota. Nu vreau sa fiu meschina, dar nu mi-a fost niciodata frica de o evaluare. Iar daca aceasta evaluare nu este corecta, daca avem cu ce dovedi acest lucru, exista cai pentru a actiona. Prea multa suspiciune, prea multa rautate....Colaborarea si competitia este necesara pentru a obtine calitate. Din pacate am devenit rai, invidiosi, suspiciosi, incorecti (de multe ori) in autoevaluare. Este o parere personala, simt acest lucru pe zi ce trece. Unde este atmosfera placuta din scoala? Imi era drag sa merg la serviciu, imi este inca draga meseria aleasa dar......

0 0

10.07.2009 10:44 emil

Stimata colega "1957". Apreciez pozitia dvs. Trebuie sa acceptam ideea unei evaluari, trebuie sa "taiem coada pisicii" si sa intelegem ca aceasta practica este valabila in orice institutie, firma, companie, care se respecta, oriunde in lumea asta. Si in aceasta evaluare sa conteze cel mai mult rezultatele la clasa si nu carti, puncte, diplome, simpozioane, etc...

0 0

10.07.2009 12:20 dorina_dinu

Hai, sa nu ne fie frica de evaluare, stimati colegi! "Buruienile" oricum se vor usca daca nu le dam "apa la moara".Trebuie sa avem curajul sa ne autoevaluam si sa avem curajul sa spunem si ce nu ne convine,dar sa avem curajul sa si recunoastem munca altor colegi.

0 0

10.07.2009 14:01 iuiu_flori

Nu ne este frica de evaluare dar cine sa ne evalueze cadre didactice care nu au decat studii medii si sunt puse in functii pe criterii politice? Care nu stiu cu ce se mananca legea invatamantului si sunt manipulate de "prietenii-alcoliti"(la fel fara studii), care platesc intitutorii II pe post de intitutori I si carora trebuie sa aduci argumente scrise pentru tot ceea ce este legal caci ...este greu sa le gaseasca singuri? Nu va suparati pe mine dar am indurat atat de multe de la colegele mele incat nici nu mai stiu ce este bine si ce este rau.Si inca ceva sa va invat ce am invatat si eu de la colege: semnarea condicii la inceputul serviciului este munca pe jumatate facuta, cealalta jumatate se face pe holuri, la barfa...

0 0

10.07.2009 14:44 danis2176

Nu imi este frica de o evaluare obiectiva, facuta profesional, de oameni instruiti pentru a face asa ceva. Dar - si exista un mare DAR - la noi, in Romanica noastra de toate zilele, evaluarea se va face la fel cum se fac tezele unice, la fel cum s-a facut capacitatea, la fel cum se face. Si cu totii stiti despre ce vorbesc. Asa ca hai sa nu ne mai dam balene in pahar si sa aruncam repede cu vorbele in cei care spun adevarul in fata: mi-e frica de nou sistem - daca va fi implementat - pentru ca stiu cu ce fel de oameni am de a face. Poate ca sunt scoli unde totul merge asa cum trebuie, dar in majoritatea merge ca peste tot: Pile-Cunostinte-Relatii.

Daca imi vine o verificare-evaluare de la ISJ, care sa ma verifice la clasa, in relatia cu copiii, in relatia cu colegii, in relatia cu comunitatea (parinti si alte cele), atunci nu am nimic impotriva, dar sa ma evalueze cineva care, poate, nu ma are la inima ca sunt mai "rebel" din fire... ma scuzati, dar ma opun.

0 0

10.07.2009 16:47 ioncicu

Din comentariile anterioare am înteles că:

1. evaluarea de către colegi nu este corectă;

2. evaluarea directorului se face în funcţie de "atenţie";

3. evaluarea consiliului de administraţie este total irelevantă.

Propunere: nu ar fi mai bine ca evaluarea să fie făcută de către elevi şi părinţi? (pentru clasele primare şi V,VI din gimnaziu)

0 0

10.07.2009 17:58 l_anca

Vrem o evaluare obiectivă? Oare va fi posibilă din partea colegelor invidioase? Nicidecum!

O evaluare corectă din partea consiliului de administraţie -care e de NERĂSTURNAT de ani de zile- şi care e format doar din PERIUŢE loiale directorului? Niciodată! ...sau poate totuşi, DACĂ vă veţi transforma in PERIUŢE!

0 0

10.07.2009 19:26 marianabran

Foarte corectă afirmaţia colegului(colegei)danis 2176-sistemul nu poate fi împiedicat,cel puţin deocamdată ,iar eu am suferit din cauza acestui sistem care NU funcţonează!Sunt de acord ca aceste criterii să fie făcute de persoane de o înaltă ţinută morală şi profesională,nu de nişte ...membrii ai unui Consiliu de administraţie al şcolii puşi în aceste funcţii cu ...,,dedicaţie"de către directorul şcolii(având puncte comune) aşa cum din păcate se procedează la scoala mea.Este trist,dar dureros de adevărat şi nimeni,de sus, nu vede şi nu aude pentru că nu este decât ...,,o scoală amărâtă de ţară",cum s-a exprimat inspectorul general al unui judet ,actualmente,destituit (nu din cauza mea,sunt foarte neînsemnată şi fără apartenenţă politică )după ce răul deja s-a făcut...Încerc să nu mai dau numele instituţiilor ,nu de teama celor implicaţi sau de teama d-lui Emil,care nu agreează comentariile mele,dar nu-mi place să mă repet.Şi...totuşi,care ar fi criteriile de evaluare?

0 0

10.07.2009 20:19 moniq

Sa-mi puna nota un parinte ce ”a studiat” patru clase?

0 0

10.07.2009 21:39 liliana_mursa

cred că nu ştiţi pe ce lume trăiţi, adică între ce lume, bravo colegi, cred că mai simplu ar fi să ne scoatem un ochi decât să recunoaştem că cel de lângă noi e mai capabil, mai dornic de a face lucruri noi şi interesante, etc.

0 0

10.07.2009 21:41 cerina

17 comentarii si nimeni nu compara noul sistem de evaluare cu cel din statutul cadrelor didactice!In esenta nu e nicio noutate pe fond, poate doar expresia "evaluare colegiala".Ceea ce nu inteleg eu este cum ati fost dumneavoastra evaluati pana acum, cum ati primit calificativele, in conditiile in care Statutul cadrelor didactice prevede de foarte mult timp o evaluare similara:"Art. 52. - (1) Evaluarea personalului didactic de predare, a celui auxiliar, de conducere, de îndrumare şi de control se face anual, conform fişei de evaluare elaborate de Ministerul Învăţământului.

(2) Fişa de evaluare, corelată cu fişa individuală a postului, se notează prin punctaj de la 1 la 100.

(3) Procedura de evaluare se declanşează prin autoevaluare, consemnată în fişa individuală a postului.

(4) Pentru personalul didactic de predare, fişa de evaluare, vizată, după caz, de către şeful de catedră sau de către responsabilul comisiei metodice şi de către directorul unităţii şcolare, este analizată în consiliul de administraţie, care, în prezenţa persoanei în cauză, decide asupra punctajului final.

(5) În fişa de evaluare se punctează şi activităţile realizate în afara fişei individuale a postului în domeniul învăţământului, precum şi alte activităţi solicitate de conducerea unităţii sau de organele ierarhic superioare.

(6) Fişa de evaluare constituie un document de bază pentru stabilirea drepturilor salariale, pentru promovare şi accesul la programele de perfecţionare."(Statutul cadrelor didactice)

"Din doua una:ori sa se schimbe primesc..." E greu sa se mai intample ceva nou in tara lui Caragiale!

0 0

10.07.2009 21:48 cerina

Evaluare noua? Comparati-o cu cea din statutul nostru, in vigoare de foarte multi ani:"Art. 52. - (1) Evaluarea personalului didactic de predare, a celui auxiliar, de conducere, de îndrumare şi de control se face anual, conform fişei de evaluare elaborate de Ministerul Învăţământului.

(2) Fişa de evaluare, corelată cu fişa individuală a postului, se notează prin punctaj de la 1 la 100.

(3) Procedura de evaluare se declanşează prin autoevaluare, consemnată în fişa individuală a postului.

(4) Pentru personalul didactic de predare, fişa de evaluare, vizată, după caz, de către şeful de catedră sau de către responsabilul comisiei metodice şi de către directorul unităţii şcolare, este analizată în consiliul de administraţie, care, în prezenţa persoanei în cauză, decide asupra punctajului final.

(5) În fişa de evaluare se punctează şi activităţile realizate în afara fişei individuale a postului în domeniul învăţământului, precum şi alte activităţi solicitate de conducerea unităţii sau de organele ierarhic superioare.

(6) Fişa de evaluare constituie un document de bază pentru stabilirea drepturilor salariale, pentru promovare şi accesul la programele de perfecţionare."

0 0

10.07.2009 21:54 cerina

As vrea sa pot sa mai traiesc si eu pe deplin in idealitatea lumii sau visului tau,adamjorjet.

Atat de dureroase sunt ranile izbirilor de realitate definita de ceilalti colegi incat imi este din ce in ce mai greu sa ma inalt. E atat de stupid sa incepi sa admiti ca normalitatea nu-si mai gaseste loc in anormalitate...

0 0

10.07.2009 22:03 marianabran

Cu câteva luni în urmă am mai discutat despre aceste criterii de evaluare si NU sunt de acord ca evaluarea să fie făcută de Consiliul de administraţie al şcolii.Împărtăşesc opinia colegilor mei-nu îmi este teamă de evaluare ,ci de ,,evaluatori" şi dacă se va face necorespunzător vom avea din nou probleme,nu eu ,ci EI...

0 0

11.07.2009 00:49 adamjorjet

De unde vine aceasta teama ??? Atata timp cat se evalueaza responsabilitatile pe care le ai conform fisei postului, conform planului managerial, al activitatilor extracurriculare, etc la care vii cu dovezi clare ca le-ai realizat, respectiv proiecte insotite de jurnalele acestora, etc., nu vad de ce sa-ti fie teama. Aceasta evaluare trebuie facuta conform unor criterii foarte clare si palpabile la care tu, profesorul, cadrul didactic , poti demonstra cu ,, DA,, sau ,, NU,, pentru ca o cale de mijloc poate fi, dar la modul ,, partial realizat,, unde primesti x puncte. Aceste responsabilitati pe care le primesti la inceput de an scolar sunt discutate cu intreg personalul si vezi in fisa pe care o primesti ca fiecare actiune este cotata cu un punctaj de ... pentru ,, realizat,, altul de... pentru ,, partial realizat,, si altul de 0 (zero) puncte pentru ,, nerealizat,,Ceea ce trebuie sa faci la catedra, conform fisei postului, nu mai necesita evaluare finala: pentru aceea primesti salariul luna de luna, iar daca nu faci lucrurile asa cum trebuie, ar trebui sa nu mai primesti acelasi salariu ca cel care face totul ca la carte. Nu inteleg ce aveti de comentat atata la adresa directorilor; din punctul meu  de vedere este deplasat cel ce crede ca acum, cand se bate atata moneda pe calitate si parintii sunt cei care eticheteaza o unitate scolara ca ,, BUNA,, sau ,, FOARTE BUNA,, sau.....,, vai de ea,,pentru ca ei sunt cei mai interesati de calitate, cum poate un director sa protejeze niste cadre slabe, care nu au frecventa, nu-si pot pastra toti copiii pana la sfarsitul anului scolar si altele... in felul acesta fiind primul care are cenusa in cap la finele anului scolar , cand la evaluarea lui este puricat cu mult mai multe criterii si subcriterii in care se regasesc de fapt acele realizari sau nerealizari pe ansamblu din unitatea scolara respectiva. Eu mi-as dori din tot sufletul sa inteleaga toata lumea ca daca scoala respectiva se bucura de frecventa, de rezultate bune, de aprecieri ale parintilor, automat si dascalii si directorul au de castigat si viceversa. Este oare atat de greu de inteles ? Sau poate ca sunt scoli cautate de parinti si elevi pentru incompetenta directorilor ????!!

0 0

11.07.2009 01:29 adamjorjet

Tocmai asta incerc sa va spun : ca acea fisa de evaluare este atat de ,, alunecoasa,, incat pe langa ea (la care toata lumea se incadreaza, sau , ma rog, 90 % , trebuie sa ai si alte activitati pe care unii dintre noi le fac cu simt de raspundere si care nu se regasesc in fisa de evaluare, dar pentru care poti demonstra ca le-ai realizat sau nu . Nu este cazul sa spun ca ceea ce spun pentru mine nu este un ,,ideal,, greu de atins, este o stare de lucruri pe care o traiesc, de care ma lovesc. Ati auzit de ,, buget pe cap de copil ,, ? Ce credeti ca o sa se intample cu o scoala care nu va putea sa se ridice la asteptarile celor pentru care noi oferim servicii educationale ?? Daca d-voastra nu ati simtit inca ,, concurenta,, si efectele ei, nu aveti cum sa intelegeti ceea ce eu spuneam mai sus.

0 0

11.07.2009 19:55 floarebernad

Iuiu flori, daca tu crezi ca un dascal cu studii medii nu este capabil iti spun ca te inseli; eu sunt unul dintre ei si, ani de zile au facut practica la grupa mea cei ce-si desavarseau cursurile superioare(scoli inalte), ajungeau la sustinerea lectiei de diploma si habar nu aveau, cei mai multi dintre ei ce este metodica predarii(un singur curs au facut in anul terminal;unii au declarat nonsalant ca numai obtinerea diplomei ii intereseaza, ca e la moda; ei bine, cand au hartia se desteapta si vin cu pretentii....Am terminat doar Liceul Pedagogic; literatura este pentru mine un hobby si am primit multe premii, am fost ani de zile reporter la un ziar central, sunt si azi reporter la un ziar local, colaborator la mai multe publicatii pentru copii, atat centrale cat si zonale, lucrez pe calculator mai bine decat colegele (unele dintre ele) cu studii superioare si exemplele pot continua...In alta ordine de idei nu ne este teama de evaluare(a fost si pana acum), dar aceasta sa fie facuta de persoane care sa fie competente, cu reminiscente de moralitate(care astazi e greu de gasit)si spun in cunostinta de cauza: pentru acelasi dosar am fost punctata cu 35 de puncte de o comisie si dupa contestatie am fost punctata cu 75 de puncte...

0 0

11.07.2009 22:51 emil

pentru floarebernad : Va rog sa nu publicati aici CV-ul dvs. Nu cred ca intereseaza. Aici se dezbate o tema interesanta...

0 0

12.07.2009 12:30 cdiasimi

Nu consider ca floarebernad si-a publicat CV-ul. A punctat niste activitati pe care dansa le desfasoara (sunt convinsa ca are mult mai multe) pentru a-si argumenta afirmatia si pentru a-si demonstra un punct de vedere. Succes in continuare.

0 0

12.07.2009 14:31 emil

Imi cer scuze ca intervin din nou. Preferam o dezbatere pe un subiect foarte important, nu laude de sine, evidente in comentraiul ..comentat de mine. Este jenant...

0 0

12.07.2009 14:35 marianabran

Pentru d-na(d-l)adamjorjet:iertaţi-mi intervenţia,din comentariile dvs.este corect să înţeleg că sunteţi director?Nu mi se pare ,,deplasat'',cum ziceţi dvs.,că ,,bietul"director este si el,,evaluat" de către noi.În primul rând,să nu uităm că reprezintă o instituţie,un colectiv de cadre didatice şi TREBUIE să fie un model ,atât profesional,cât şi moral,atâtpentru cadrele didactice pregătite,cât şi pentru ,,cadrele didactice slabe" pe care nu poate să le susţină şi pentru activităţile cărora este ,,puricat(ar trebui să fie aşa)după mai multe criterii şi subriterii".Ce aţi face dacă membrii unui Consiliu de administraţie(propuşi de el,conform Metodologiei,fără grade didactice şi fără activităţi marcante )NU v-ar recunoaşte munca la clasă,dovezile prezentate (pentru ei care nu au făcut aşa ceva niciodată )sunt nereunoscute şi depunctate ca atare?Mie mi s-a întâmplat acest lucru şi a trebuit să lupt de una singură împotriva tuturor.Cine a încercat să mă susţină,recunoscând dreptul meu a avut probleme şi asta datorită faptului că ,,bietul"director are ,,cuţitul şi pâinea" ,dă avertismente prin acest gest celor care încearcă să facă opusul planurilor sale...Avem dovezile activităţii noastre,dar NE ÎNTREBĂM câţi ,, distinşi evaluatori" din cadrul şcolii vor fi imparţiali şi...cel mai important,pregătiţi pentru a realiza cu onoare acestă atribuţiune?

0 0

12.07.2009 20:52 cobelea

Putem să facem ca adevărul să arate cine suntem, de ce trăim şi încotro trebuie să mergem. În acest sens Nicolae Iorga spunea: „Ce eşti, te priveşte, la urma urmei, numai pe tine. Ce vrei, priveşte şi pe alţii, iar ce faci ne poate privi pe toţi”.

0 0

12.07.2009 22:30 77adn

Felicitari colegilor pentru numeroasele comentarii .Evaluarea nu v a fi corecta niciodata .Eu am in clasa jumatate din elevi a caror parinti nu au nici macar 8 clase.Cum ma evalueaza ei sau cum imi vor fi evaluati acesti elevi ,pe care nu i intereseaza cartea .Cum voi fi evaluata in comparatie cu celelalte colege de generatie sa zic ,daca eu am in clasa copii slabi ,iar ele copii de elita ,din familii cu bani?

0 0

13.07.2009 07:43 suzisim

Consider ca acest mod de evaluare este perfectibil, in masura in care criteriile si punctajul acordat corespund realitatii.Problema este reprezentata de punctajul acordat.Criteriile sunt corecte, modul in care sunt atribuite punctajele este gresit, si permite o evaluare subiectiva.Poate ca ar trebui ca fisa de evaluare sa fie elaborata la nivel national( ma refer la punctaj)si atunci nu vor aparea probleme.

In judetul Tulcea, punctajele sunt in favoarea celor care au deja prin fisa postului responsabilitati ce permit obtinerea unor punctaje maxime.Daca nu esti printre cei ,,numiti''( alesi )nu ai acces la informatii, cursuri, publicatii,etc.

Cum sa ai un punctaj corespunjator activitatii depuse, daca nu ai acces la cele mai importante activitati.Este un circuit inchis(metodisti,inspectori).

0 0

13.07.2009 11:14 veverita

Dragi colegi, aveti perfecta dreptate sa nu avem incredere in aceasta evaluare. Nu ne este frica de evaluare si nici nu este ceva nou pentru noi. Dar, ne intoarcem tot aici: cine face aceasta evaluare??? Colegii din consiliul de administratie care nu suporta concurenta, constinciozitatea si profesionalismul unora dintre noi; directorul care slujeste anumite partide politice si nu vrea sa se puna rau cu cadrele celelalte ce sunt foarte ,,dragute" cu mici ,,atentii" iar in rest stau si ,,trag mita de coada" ca oricum le merge bine si au aceleasi calficative si premiere... Se mai spune, ca la interviu, pe baza documentelor prezentate sa se faca dovada activitatii depuse. Nu va suparati; despre ce documente vorbim? Despre acele diplome multiplicate pentru toata lumea chiar daca ele sunt obtinute prin munca doar de 1-2 cadre? Despre stivele de poze facute ( regizat) fara a se tine o actiune??? O, DOAMNE!!! Ne dorim evaluare, ne dorim competenta, ne dorim corectitudine, sinceritate si multa , multa pasiune pentru o mesrerie totusi frumoasa dar...,,Traim in România...si asta nu se va intimpla curind...!" CONCLUZIA: Schimbati oamenii si sistemul, cautati si descoperiti adevaratii evluatori, adevaratele valori pe care inca le mai avem.

0 0

13.07.2009 12:57 1957 - Autor

Sa inteleg din toate aceste ca in invatamantul romanesc nu mai sunt oameni de calitate? Sunt dascal de 28 de ani, nu am pupat in F.... pe nimeni, nu am dus "atentii", am muncit sub conducerea a 8 directori. Curios, nu m-am simtit niciodata evaluata incorect, nici chiar cand nu am primit salariul sau gradatia de merit (poate au existat altii mai harnici)intotdeauna m-am simtit apreciata si tratata cu respect de sefi si colegi. Poate am avut norocul sa lucrez alaturi de oameni valorosi, poate am avut puterea sa trec peste "micile rautati" cu demnitate, poate.....Comentariile postate m-au intristat, oare chiar atata neincredere sa fie ?

0 0

14.07.2009 09:45 professorbujor

Unii sunt din nastere fara coloana vertebrala si accepta orice ineptie sub pretextul ca ar avea caracter european,universal,etc.

Singurul criteriu pt. evaluare ramane rezultatul final al activitatii si nu diferitele forme de pupincurism ,fie el chiar european!Cine e nascut sa fie dascal se simte jignit de aceste evaluari care nu evalueaza nimic.

0 0

14.07.2009 19:26 bertini

Nu ma deranjeaza ca voi fi evaluata, dar vreau ca aceasta evaluare sa fie facuta de cadre competente,de valoare. Sunt de acord cu concluzia ,,veveritei''!

0 0

15.07.2009 03:06 jeansello

pt 1957:Poate ca vii de pe alta planeta,sau crezi ca suntem naivi? Eu am 40 de ani vechime si inca n-am intalnit asa ceva.Nu mi-a fost niciodata teama nici de evaluare,nici de evaluatori,dar sa vii si sa ne spui ca toti cei 8 directori au fost corecti,seamana cu basmele lui Ispirescu.Spune-le copiilor,nu noua!Deja ti-am facut portretul robot.

0 0

15.07.2009 14:19 1957 - Autor

iansello, imi primul rand te rog sa nu ma jignesti, eu nu am atacat pe nimeni! am spus ca "am avut 8 directori", aprecieri la adresa lor nu am facut, am spus doar ce am simtit EU ca subaltern. Tonul acesta sa-l pastreze pt elevii tai.Nu ma cunosti, nu te cunosc , asa ca las-o mai usurel cu "portretul robot". Nu cred ca aceast mod de abordare face scopul acestui site.

0 0

17.07.2009 18:31 cobelea

Spune professorbujor: "Cine e nascut sa fie dascal se simte jignit de aceste evaluari care nu evalueaza nimic". Drept spui, dar si inca ceva, ei evalueaza incompetenta celor care ii numesc sa evalueze NIMICUL.

0 0

19.07.2009 16:26 floarebernad

D-l Emil,intentia mea nu a fost sa fac cunoscut CV-ul meu, ci sa argumentez opiniile mele; toti cei care ma cunosc , si nu sunt putini, imi remarca modestia , nicidecum laudarosenia;

0 0

19.07.2009 16:28 floarebernad

Cdiasimi, multumesc pentru opinie.

0 0

19.07.2009 16:28 floarebernad

D-l Emil,intentia mea nu a fost sa fac cunoscut CV-ul meu, ci sa argumentez opiniile mele; toti cei care ma cunosc , si nu sunt putini, imi remarca modestia , nicidecum laudarosenia;

0 0

19.07.2009 18:27 floarebernad

D-l Emil,si eu apreciez opinia colegei 1957 in legatura cu evaluarea.Nu mi-a fost frica niciodata ,singura remarca era ca evaluatorul trebuie sa fie o persoana competenta. Si sunt perfect de acord ca munca la clasa e cea care trebuie sa dea greutate, rezultatele obtinute.Cu regret spun ca acum nu se intampla asa, este opinia mea.

0 0

08.10.2012 15:13 dianansc

Editura C.H. Beck iti ofera suport educational in pregatirea concursurilor europene.
http://www.beckshop.ro/pregatirea_concursurilor_europene-p6022.html

0 0

08.10.2012 15:13 dianansc

Editura C.H. Beck iti ofera suport educational in pregatirea concursurilor europene.
http://www.beckshop.ro/pregatirea_concursurilor_europene-p6022.html

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 45 evenimente

«APRILIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Ce părere aveți despre introducerea camerelor de supraveghere în sălile de clasă, fără acordul profesorilor și al elevilor? Comentați!

333 voturi | 7 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: emil Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN