Şcoala cu
bune practici

46 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Elevi şi părinţii vor mai puţine ore la şcoală. Ecaterina Andronescu nu se lasă convinsă: “Profesorul trebuie să aibă timp pentru a explica”

“La gimnaziu avem şase ore pe zi. Mai adăugăm 3-4 ore pentru teme şi o şedinţă de meditaţii, ceea ce înseamnă încă două ore şi ajungem la peste zece ore pe zi. Unde mai este copilăria în aceste condiţii? M-am săturat să-mi văd copilul cum face temele la zece noaptea. Ar trebui ca orarul să se reducă până la cel mult 25 de ore pe săptămână”, a explicat Mihaela Constantinescu, reprezentantul Asociaţiilor de Părinţi, la finalul discuţiilor pe marginea proiectului de legi, subliniind că întreg sistemul de predare trebuie regândit: “Programa este extrem de încărcată şi de ilogică. Dacă nu se schimbă sistemul nu pot fi eliminate nici meditaţiile. În ţări precum Franţa, Italia sau Finlanda programa este mult mai flexibilă şi este centrată pe pregătirea copilului pentru viaţă”. Considerând la rându-i că în şcoli sunt “destul de multe ore”, preşedinta Consiliului Naţional al Elevilor, Patricia Couţi, a ridicat altă problemă: cea a susţinerii bacalaureatului la istorie, probă obligatorie pentru profilul umanist: “Ar trebui să putem alege între geografie şi istorie. Aşa, dacă vreau să dau bacul la geografie trebuie să o aleg la cea de-a treia probă, în condiţiile în care cei de la alte profiluri vor avea discipline mai puţin dificile”. Obiecţiile elevilor şi părinţilor nu au avut însă ecou, ministrul Educaţiei, Ecaterina Andronescu, rămânând fermă: istoria să fie disciplină obligatorie de bac pentru liceeni de la uman iar dascălului trebuie să i se ofere suficient timp de predat pentru a se face înţeles. “Profesorul trebuie să fie mai mult în contact cu elevul, astfel încât să aibă timp pentru a explica disciplina pe care o predă şi mai mult timp să exlice”, a declarat şefa învăţământului, precizând că MECI lucrează deja la aerisirea materiei pentru gimnaziu, ceea ce ar trebui să uşureze munca elevilor nevoiţi să petreacă în continuare foarte multe ore la şcoală. Singura şansă pentru elevi şi părinţi de a-şi vedea propunerile acceptate se va ivi în următoarele săptămâni când Codul Educaţiei va intra în dezbatere publică. Proiectul este programat pentru a fi prezentat guvernului în şedinţa de astăzi, după mai bine de două săptămâni de discuţii. SursaŞ Gandul

Interes general | Toate disciplinele | Ştiri

Propus de: cdiasimi | 12.08.2009 08:08 | 2328 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Comentarii (29)

0 0

12.08.2009 20:10 emil

Domnule constantin_obreja, va rog sa faceti comentarii scurte si la obiect. Pur si simplu, interventiile dvs. blocheaza interventia colegilor...

Multumesc si nu astept comentarii la comentariul meu.

0 0

12.08.2009 21:30 constantin_obreja

Minunat: “Profesorul trebuie să fie mai mult în contact cu elevul, astfel încât să aibă timp pentru a explica disciplina pe care o predă şi mai mult timp să exlice”. Cred ca ECA ar trebui apalaudata pentru vorbele acestea! Cred ca ar trebui adaugate la vorba desteapta a d-lui Stolojan; "Daca nu vom face ce trebuie acum, ne vom scufunda tinandu-ne de mana." (era prin 1992-1993, cand era prim ministru). Ce-a transmis d-na ministru: nu inghiti toata bucata dintr-o data, n-ai sa simti nicio placere, o ti se faca rau si nu vei fi nici satul si nici bine; mai mult, altadata nu vei mai manca asta! A invata ceva poate fi foarte simplu sau mai greu; depide ce inveti. E mult usor sa inveti ceea ce n-ar trebui sa faci decat ceea ce trebuie sa faci! Pentru A INVATA CEVA UTIL trebuie rabdare si timp. D-na M.C. (vezi mai sus) se intreba "unde mai este copilaria"? O intrebare: COPILARIA NU INSEAMNA SI INVATARE? COPILARIA INSEAMNA NUMAI JOACA BESMETICA, fuga dupa minge, seminte pe scara blocului, pietre in statui, fructe si gume pe geamurile blocului...? Daca scoala are un program inarcat si obligatoriu, asta nu insemna ca este si prost! Ea suplineste ceea ce nu pot face parintii acasa din diverse motive; scoala are macar GIRUL CALITATII PROFESIONALE pe cand n-am vazut PARINTI CU DIPLOMA DE ABSOLVIRE care sa le ateste acest drept. De fapt cine-i obliga pe copii d-nei MC sa mearga la o scoala supraincarcata? Cine-i trimite la "meditatii" (corect ar fi .. consutlatii ...)? Profesorii? Parintele decide ceea ce face cu urmasul lui; daca-i place scoala din Finlanda, de ce nu-l duce acolo? Oare cei care sunt reprezentanti ai parintilor chiar ii reprezinta pe acestia? Sunt sigur ca multi parinti sunt de acord cu un program mai incarcat, cu teme 'mai mari', cu tot ce vreti pentru a-i sti pe copii lor preocupati de ceva si nu plimbatori pe strazile orasului sau prin diverse locatii nedorite! N-as spune ca aceasta este o solutie, dar tind sa cred ca atat timp cat familia este dizolvata aintre grija zilei de maine si siguranta viitorului copilului lor, scoala este cea care, asa cum este, asigura u relativ echilibru. Parintele nu are timp pentru educatie, decat poate pentru a o critica, iar ceva trebuie sa compenseze aceasta risipa de timp. Profesorul trebuie sa aiba timp ca sa arate ca si ceea ce pare inutil este util la ceva esential; altfel facem miscari de glezne si stiinta grabnic trecatoare, facand giumbuslucuri ademenitoare si mult placute privirii. Felicitari d-nei Ministru PENTRU ACEASTA FRAZA! Sper sa mai am aceasta ocazie candva! Nu?

Numai bine,

0 0

13.08.2009 08:41 optimista

Mie mi se pare pertinent comentariul domnului Obreja. Alaturi de guvernanti si sindicate, parintii sunt cei care au distrus invatamantul romanesc.Au atata grija pentru timpul liber al copiilor, timp pa care majoritatea il petrec la televizor...Intr-o sedinta cu parintii mi-am exprimat dezamagirea ca fetita mea a facut 2 ore de sport intr-un semestru si s-au uitat la mine cu compatimire. Va doresc si eu numai bine!

0 0

13.08.2009 13:20 oltea

Pe mine ma abordeaza de multe ori parintii sa cer colegilor care predau la clasa sa le dea ceva mai mult de lucru acasa pentru ca stau prea mult la calculator.

Deci...parinti si parinti.

0 0

13.08.2009 17:57 artenililiana

De ce sa vrea mai putine ore elevul? O fi extenuat!? Mititelul! Nu are timp sa se joace pe calculator, nu are timp sa injure si sa spuna vorbe obscene( la scoala nu prea poate, il aude profa, diriga si se iau masuri). Sa fim seriosi! Scoala face omul-om si nimeni nu poate nega acest lucru. Parintii , din ziua de azi, au doar drepturi si opinii, mai putin indatoriri, iar daca Doamne fereste, se intampla ceva, chiar in programul extrascolar, tot PROFESORUL este vinovat... nu a luat legatura cu familia, nu l-a instruit, nu i-a explicat..ce mai SUNTEM VINOVATI CA NE-AM FACUT PROFESORI!

0 0

14.08.2009 07:23 007

Cred ca cei care sunt pentru un program incarcat al elevului cu activitati scolare formale, care nu sunt relevante pentru el, sunt rupti de realitate si nu au cunostinte de psihologia varstelor si igiena muncii. Pentru a fi sanatos, un om, si cu atat mai mult un copil, trebuie sa aiba mai mult timp liber decat timp incarcact cu obligatii.In caelasi timp, fiecare varsata isi are necesitatile ei. Dincolo de rolul de invatacel (scolar) sau lucrator,exista si alte roluri in viata pentru care un individ trebuie format, dar pe acestea le poate invata mai ales daca are o anumita autonomie de decizie. Sporirea activitatilor nonformale de tipul cluburilor organizate pe aptitudini mi se pare o solutie mult mai buna pentru acoperirea timpului liber al elevului cu activitati constructive. Aici se dezvolta interesele, creativitatea, inteligenta sociala si emotionala. Propun ca Intuitext sa faca o investigatie in randul elevilor cu privire la perceptia lor asupra numarului de discipline,numarrul de ore alocat pentru fiecare disciplina, relevanta lor pentru viata si implicarea lor reala in activitatea de invatare a acestor discipline. Elevilor li se recunoaste,cel putin formal, rolul lor de parteneri in educatie,iar calculatorul este un instrument util scolii, nu doar un concurent nedorit.

0 0

14.08.2009 07:58 adriana3

sunt uimita de cata nediplomatie..si cata lipsa de pedagogie..psihologie, si tot ce mai tine de o buna dezvoltare a unui copil...daca tot consideram ca asa este elevul nostru... apropo, subiectul muncii noastre...ar trebui sa se ne reevaluam de ce ne-am facut dascali...a cam disparut dragostea de a forma un copil si a aparut salariul..asa cum e el!!!

0 0

14.08.2009 07:58 adriana3

sunt uimita de cata nediplomatie..si cata lipsa de pedagogie..psihologie, si tot ce mai tine de o buna dezvoltare a unui copil...daca tot consideram ca asa este elevul nostru... apropo, subiectul muncii noastre...ar trebui sa se ne reevaluam de ce ne-am facut dascali...a cam disparut dragostea de a forma un copil si a aparut salariul..asa cum e el!!!

0 0

14.08.2009 09:53 professorbujor

Si mai vreau a zice ca nu sunt de acord cu acel cod pesedist pt. ca nu specifica numarul de tinichigii pe care trebuie sa-i scoata pe piata invatamantul romanesc.Astept si varianta de cod cotrocenesc pt.ca sa ma lamuresc.Sau se gasesc informatii necesare in codul lui da Vinci ?!

0 0

14.08.2009 11:59 007

A fost un entuzism pentru cei care au facut atatea teme, cu mult timp in urma. Acum, se constata mai multe cerinte:

În cazul elevilor de liceu,de exemplu, se pot defini şase roluri importante, după cum urmează:

Adolescent: îşi petrece timpul cu cei de aceeaşi vârstă, în relaţia cu părinţii se simte dependent de aceştia, are nevoie de sprijin etc.

Elev: alege o anumită filieră de studiu, merge la şcoală, se pregăteşte pentru ore, studiu formal sau informal (la şcoală, acasă), efectuează temele pentru acasă etc.

Lucrător: activităţi care aduc un venit sau un profit, la un loc de muncă sau ca liber profesionist.

Cetăţean: activităţi în organizaţii comunitare, cum ar fi cluburi de tineret, Crucea Roşie, organizaţii de servicii sociale, organizaţii de cartier etc.

Petrecerea timpului liber: participarea la activităţi sportive, privitul la televizor, hobby-uri, cinematograf, teatru, lecturi, petrecerea timpului cu prietenii sau cu familia.

Familist: curăţenie în casă, pregătirea mesei, cumpărături, îngrijirea membrilor familiei (copii mai mici, bunici etc.).



0 0

14.08.2009 12:52 professorbujor

Cand eram elev la scoala medie mixta ,profesorul de matematica ne dadea ca tema pt. acasa 70-80 exercitii si probleme de algebra si 40-50 probleme de geometrie;nerezolvarea a 2-3 probleme asigura nota 2,daca nu aveai justificari temeinice ;deci ,mai era vorba de timp liber ? Si n-a crapat nimeni din cauza aceasta !Ba ,dimpotriva.Acum ,deh,suntem foarte europeni si mondiali.

0 0

14.08.2009 15:46 professorbujor

Unora li se nazare ca au fost neste revolutii in preocuparile oamenilor,ca acum se pun neste probleme pe care chiar ieri le-au descoperit desteptii contemporani;mai puneti mana pe cartea cea de toate zilele,care e mai veche decat moftul cu softul si cu psihopedagogia sau psihanaliza.

0 0

14.08.2009 16:26 optimista

Care cluburi organizate, stimate 007? In Timisoara singurul loc care nu te usca de bani este Palatul Copiilor, aflat intr-o cladire de o lipsa crasa de igiena pentru care se plateste celui care a revendicat-o o suma enorma. Cei cu bani o mai scot la capat cumva, dar ceilalti ...In ceea ce priveste rolul de lucrator al liceanului, acest rol poate fi cu adevarat important doar daca este indeplinit in vacante sau poate pentru cei care se pregatesc sa fraudeze bacul, scoala si viata in general.Subscriu si eu intr-o anumita masura moftului cu softul pentru ca cei care lucreaza frecvent in AEL stiu ca o buna parte din elevi vin in laborator tot pentru a intra pe mess sau a viziona ultimul videoclip.

0 0

14.08.2009 17:37 elena_calin_2007

1. Parintilor nu le mai place sa se ocupe de copii. Lipsa de timp este, de multe ori, un moft. Sunt mame casnice care invoca adesea acest motiv.

2. Daca acea mama care invoca prea multul timp petrecut la scoala va face niste propuneri pertinente pentru petrecerea eficienta si in beneficiul elevului a timpului liber, e-n regula. Sa auzim!

3. Faceti un sondaj printre elevii aflati in vacanta si aflati-le preocuparile. Eu am facut si am aflat ca cei mai multi se plictisesc. Tot din cauza profesorilor se plictisesc elevii in vacante? Cred ca da, din moment ce nu mai au voie nici lectura suplimentara sa le recomande.

4. Cei care invoca perfectiunea sistemelor de invatamant din alte tari, le-au studiat temeinic? Eu nu am semnale prea bune cu ce se petrece pe acolo, iar dovada chiar am primit-o de la parinti care sufera stand departe de copiii lor ramasi in clasa mea, aici in Romania.

5. Eu si elevii mei, ramanem uneori surprinsi ca a sosit ora 12.00. Nu stim pe unde trece vremea si-i scot din clasa doar pentru ca nu au unde intra cei mari.

0 0

15.08.2009 13:40 felixmunteanu

Domnule professorbujor, mereu v-am apreciat opiniile pertinente, dar de data asta cred ca exagerati. Ma refer la temele pe care le primeati dumneavoastra in scoala medie. Am calculat 70ex X 3min +40prX 5min si am obtinut 410min adica aprox.7 ore. Sa inteleg ca atata munceati numai pentru matematica? Si pentru restul materiilor? Si eu am facut scoala in "vremurile bune", dar astfel de teme nu ni s-au dat. Aveam timp si pentru lectii, si pentru lectura, si pentru tv(pana nu s-a facut de 2 ore), si pentru joc. Acum vorbesc si ca dascal si ca parinte. Adevarul e ca ghiozdanele sunt mult mai grele decat am avut noi si timpul pentru teme e destul de lung. De asemenea, unele materii ca botanica, de pilda, abunda de termeni pe care noi nu i-am studiat ("si n-am murit"), dar care acum trebuie "tociti" ca se cer. Si inca ceva: nu putem da timpul inapoi. Pentru noi era mai usor chiar si sa traversam strada (si nu spun mai mult). Vrand-nevrand exista n canale tv, exista computere (care, iata, ne fura si pe noi, adultii). Sigur ca nu trebuie lasati copiii sa abuzeze de ele, dar nici nu le putem opri. Sa nu uitam, totusi, ca exista o igiena scolara (pe care tocmai am studiat-o la facultate)si care arata ca trebuie respectate niste proportii intre efortul intelectual si odihna. Sau sa nu-l uitam pe Creanga: "Copilul, daca-i copil, sa se joace", sau pe Blaga,"Copilul rade: intelepciunea si iubirea mea e jocul." Sa nu masuram nici dupa cei ce sfideaza scoala (oare de ce?), dar nici dupa olimpici!

0 0

15.08.2009 14:38 professorbujor

pt."felixmunteanu"

Nu exagerez deloc;ba,am sa va spun ca pt. realizarea unei plnse la desenul tehnic-liniar lucram pana la ora 5 dimineata,iar desteptarea se dadea la ora 6,fiind eu internist.Profesoara de desen sesiza unde s-a terminat tusul din tragator si pt. orice linie intrerupta scadea un punct.Ce credeti,era invatamant de calitate sau nu ?

0 0

15.08.2009 15:16 felixmunteanu

Va raspund cu o intrebare: credeti ca era normal asa?

0 0

15.08.2009 16:12 professorbujor

pt.felixmunteanu :

Poate da,poate nu ;un lucru ramane totusi:nu se accepta lucrul facut de mantuiala,in dorul-lelii ,care azi este triumfator pretutindeni ,mai cu seama la varful piramidei sociale...care este .

0 0

15.08.2009 21:47 felixmunteanu

Perfect adevarat!

0 0

17.08.2009 11:18 dragoiu

Domnule "professorbujor",

Vă citesc opiniile aproape întotdeauna (acolo unde comentaţi) şi vreau sa vă spun ca nu întotdeauna aveţi dreptate! Tot ce spuneţi dumneavoastră despre învăţământul pe care l-am prins noi ca şi elevi este perfect adevărat( am şi eu 50 de ani ,vă daţi seama!). Am terminat şi eu un liceu teoretic în Buzău( B.P.Haşdeu) şi ştiu cum erau cerinţele pe atunci. E adevărat că "n-a murit nimeni".Dar de ce trebuie să moară cineva domnule profesor? Vremurile s-au schimbat, condiţiile de viaţă şi muncă la fel,de ce să nu căutăm să ne uşurăm viaţa,care este doar una? Cine deţine în ceea ce priveşte sistemul de învăţământ adevărul absolut? Pererea mea este că ar trebui luate în calcul toate ideile bune, centralizate şi realizarea unei reforme adevărate în învăţământul românesc, fără exagerări de nici un fel.

În rest, să auzim de bine!

0 0

18.08.2009 18:47 constantin_obreja

NO COMMENT: (sursa: http://www.descopera.ro/cultura/4627050-uimitoarele-profetii-ale-lui-mitar-tarabic) IDEILEC NU_MI APARTIN, DAR PAR SA SE POTRIVEASCA!!!

"Atunci oamenii vor fi in stare se traiasca mult fara sa se cunoasca pre sine. Vor fi multi oameni invatati care vor crede ca toate cartile lor le vor da voie sa stie si sa faca totul. Astia va fi un mare obstacol pentru adevarata cunoastere. Cand oamenii vor ajunge la adevarata cunoastere, isi vor da seama in ce minciuna i-au dus asa-zisii lor invatati, iar cand se va intampla asta, oamenii vor fi tristi ca nu si-au dat

seama mai devreme, deoarece cunoasterea este atat de simpla…

Sufletele oamenilor nu vor fi posedate de Satana, ci de ceva mult mai rau. Ei vor crede ca vedeniile si minciunile lor sunt adevarul adevarat. In capetele lor nu va mai fi loc pentru adevar. Oamenii vor incepe sa urasca aerul curat si frumusetea Dumnezeiasca a naturii si se vor ascunde in orase urate cu aer otravitor. Nimeni nu-i va forta sa aleaga asta, ci o vor face din proprie vointa.

Va fi imposibil sa-i deosebesti pe barbati de femei. Toti se vor imbraca la fel, femeile vor avea pantaloni preecum barbatii. Acesta nenorocire va veni din alte tari si va sta mult la noi. Un mire isi va lua mireasa fara sa fie sigur ca e femeie din nastere. Se vor naste din ce in ce mai multi copii care nu vor sti cine le sunt tatii.

**************

Cu cat oamenii vor cunoaste mai multe, cu atat va fi mai putina dragoste intre ei. Ura dintre ei va fi atat de mare incat le va pasa mai mult de micile lor masinarii, decat de rudele si prietenii lor iubiti. Omenilor vor avea mai multa incredere in micile lor masinarii care le vor fura libertatea, decat in fratii si vecinii cu care se inconjoara.

Cei care vor citi si invata carti cu numere, se vor crede mai invatati si mai intelepti decat restul oamenilor. Acesti asa-zisi oameni intelepti isi vor lasa vietile conduse de calcule si socoteli, si vor trai doar dupa cum le spun numerele. Printre invatatii acestia vor fi deopotriva oameni buni si oameni rai. Acesti invatati rai vor face lucruri rele si groaznice, vor otravi aerul si apa si vor imprastia mizerii peste mari, rauri si pamanturi, iar multi oameni nevinovati vor muri de felurite boli necunoscute. Oamenii buni si intelepti vor vedea ca munca si eforturile lor nu valoreaza un singur ban si vor privi neputinciosi la distrugerea lumii. In loc sa caute intelepciunea in masini, numere si socoteli, oamenii buni se vor indrepta spre rugaciune si meditatie.

Cand cei multi se vor apuca sa mediteze, vor fi mai aproape de intelepciunea lui Dumnezeu, dar va fi prea tarziu, pentru ca cei rai vor otravi lumea, iar oamenii vor pieri pe capete. Atunci, oamenii vor fugi cu miile din orase inapoi la tara. Vor cauta muntii cu trei cruci, si acolo inlauntrul lor, vor putea, in sfarsit, sa bea apa si sa respire aer curat. Cei care se vor salva pe ei si pe familiile lor, vor avea de suferit, deoarece o mare foamete va apare. Va fi mancare si bautura cu nemiluita in orase, dar va fi toata otravita. Multi o vor manca, fiindca foamea le va lua mintile, dar vor muri pe loc."

Sursa:

http://www.descopera.ro/cultura/4627050-uimitoarele-profetii-ale-lui-mitar-tarabic

Numai bine,

0 0

19.08.2009 09:33 constantin_obreja

Comentariul semnat 'relya' (nu aveti un nume mai autohton, asta e, e impacam cu ceea ce avem!) m-a inspaimantat! Ori n-a citit ceea ce-am scris, ori n-am scris ceea ce am gandit, ori cuvintele au alta semnificatie in alt neuron decat al meu! Interpretez ceea ce cred ca ati gandit prin prisma mea. Dar sa vedem datele: am facut o singura referinta la PARINTI si asta se lega de faptul ca nu au timp suficient pentru copiii lor; am pus sub semnul indoielii necesitatea premergatorului ( sau inaintemergatorului, sau a mentorului) in sistemul de invatamant. Si am argumentat asa cum m-am priceput. Dupa "30 ani de munca" , reyla a invata sa se autoamageasca si cu asta se simte bine! Felicitari! Dar nu dati reteta altcuiva pentru ca NU FACE BINE! Si, mai ales, nu sfatuiti pe altul sa faca la fel chiar daca veti fi obligata de sistem! (........)

Sa fiti fericita,

P.S. Considerati interventia ca 'drept la replica'.

0 0

19.08.2009 11:15 relya

"constantin obreja","optimista" si "artenililiana" ma sperie cuvintele dumneavoastra! Credeti ca rezolvati ceva daca dati cu pietre in parinti? Nu sunteti parinti?! Uitati ca un copil nu-si poate alege parintii si invers?! Ne da Dumnezeu unii altora dupa niste legi numai de El stiute!Poate ca atunci cand ne-am facut dascali, nu stiam ca elevii nostri sunt ai nostri cu parinti cu tot, dar,cu siguranta,multi dintre noi au inteles lucrul acesta destul de repede. Ce s-a intamplat oare atunci? Ne-am speriat? Cu siguranta, da! Important este sa nu fi ramas speriati si sa intelegem ca dascalii, si parintii(ca ne place sau nu)suntem in aceeasi barca, iar intre noi se afla copilul. Daca barca este in deriva cui revine misiunea sa gasesca drumul - parintilor sau dascalilor? Eu cred ca "celor mari" impreuna,si as spune, in aceeasi masura. Ce facem daca barca se sufunda, pe cine trebuie sa salvam mai intai?! In 30 de ani de munca am auzit de n ori "asa te invata la scoala?" sau "cine este invatatoarea ta?" si n-am murit! E adevarat ca de fiecare data mi-a fost greu, dar am inteles ca rezolvarea multor probleme depind de maiestria cu care eu reusesc sa mi-i fac parteneri pe parintii copilului. Asta cere mult efort, multa energie si timp, dar nu am vrut niciodata s-o consider "o batalie pierduta"! Chiar daca, in unele situatii,imi venea sa renunt (pentru ca e mult mai greu sa educi un parinte),m-am gandit ca nu am acest drept. Copilul nu este un dosar pe care poti "sa-l clasezi"! Toate cele bune!

0 0

19.08.2009 13:15 relya

Buna ziua, d-le Obreja! Cred ca e nevoie de niste explicatii: 1)Faceam referire la :"n-am vazut PARINTI CU DIPLOME care sa le ateste acest drept" si nu la tot comentariul dvs.2)N-am avut nici cea mai mica intentie de a da vreo "reteta" cuiva si regret daca s-a inteles asa! 3)Nu ma gandeam decat la faptul ca de multe ori suntem "prinsi la mijloc" si trebuie sa ne straduim (in primul rand NOI)sa gasim si sa pastram un echilibru, fie el si fragil! PS 1)Nu mi-a fost primit ID-ul cu numele meu "autohton". 2)Am simtit destula malitiozitate in acest comentariu,dar am zambit, dandu-mi seama ca a fost o neintelegere la mijloc. 3)Cred ca n-ati citit si mesajele mele apreciative la adresa comentariilor dumneavoastra(am simtit nevoia sa va sustin ideile bune). Multumesc pentru intelegere, stimate coleg!

0 0

20.08.2009 09:55 constantin_obreja

Am inteles! Numai bine,

0 0

20.08.2009 23:02 grigore_geta

Am citit articolul si toate comentariile colegilor. Din articol am observat ca se face o confuzie intre numarul de ore petrecute la scoala, cu care nu cred ca ar avea ceva parintii, si numarul de discipline scolare dintr-o zi, adica in jur de 6 la gimnaziu si chiar mai multe la liceu, care ar inseamna cel putin 9 ore ocupate cu lectiile pe zi (la scoala si acasa), ceea ce este cu adevarat ingrozitor pentru un copil sau adolescent. Daca cele 6-7 ore petrecute la scoala ar insemna 3 discipline obligatorii, 2 pauze de o jumatate de ora (pentru necesitati si relaxare, comunicare cu colegii) si in rest discipline optionale (cu adevarat alese de elev), cred ca lucrurile s-ar schimba. Dar acestea ar necesita spatii speciale (holuri mari, curti special amenajate, cantine...), ceea ce cu actualele resurse nu se poate. Deci, nu timpul petrecut la scoala ar trebui sa ne framante, ci gestionarea lui. In modul actual, foarte mult timp se pierde aiurea.

0 0

20.08.2009 23:24 grigore_geta

Despre comentariile colegilor... S-ar putea trage concluzia ca "inainte era mai bine". Din pacate, nici atunci, nici acum, scoala nu a inregistrat numai rezultate pozitive. Parintii au ramas constanti totusi in atitudinea lor fata de scoala: destul de putin implicati, critici fara a oferi solutii, uneori chiar mandri de atitudinea lor ( auzeam pe cate unii care se laudau ca nici n-au cunoscut invatatoarea sau diriginta copilului lor). Sa ne intristam din cauza aceasta? Nu cred ca e cazul: mai bine ne facem datoria, iar daca mai reusim si sa-i aducem aproape, inseamna ca demersul nostru da rezultate. elena_calin spunea ca abia-i scoate pe copii din clasa. Asa e la I-IV. Dar ce se intampla oare mai tarziu?! V-ati intrebat, domnilor profesori, de ce, spre clasa a opta si la liceu se chiuleste (de multe ori doar la unele materii)? Eu mi-as dori ca elevii sa petreaca tot mai mult timp la scoala, un timp placut, cu lectii si activitati atractive, diversificate, de care nici copiii, nici parintii, nici profesorii sa nu se planga.

0 0

21.08.2009 16:01 2mary

De ce spre clasa a opta si la liceu se chiuleste?

RASPUNS:

Elevii sesizeaza ca inveti,nu inveti- esti promovat;chiulesti,nu chiulesti- esti promovat;stii,nu stii- esti promovat.La teze.teste.bacalaureat te descurci ca mai te inspiri de pe undeva,mai dai un ban la cineva,li se mai face mila celor care supravegheaza de tine-sa ai 20 sau20+ de ani si tot pe la examene-si mai inchid ochii...si uite asa ajungi student la una sau chiar mai multe facultati. Treci si prin ele ca si gasca prin apa si ajungi sa ocupi un loc de munca unde spui (citez un fost tanar coleg):"LASA CA E BINE SI ASA",apoi ne miram ca avem lucruri facute de mantuiala si care nu rezista.

De ce sunt promvati elevii fara sa merite? PENTRU A NU SE DESFIINTA CATEDRE.

Cand am ridicat aceasta problema la scoala unde am lucrat,am fost acuzata ca "vreau sa las oamenii fara paine".

De vreo doi ani m-am pensionat asa ca am lasat painea mea altora,dar am plecat cu un gust amar din scola.

0 0

28.08.2009 18:46 professorbujor

Pt."2mary":

Aveti dreptate,societatea romaneasca actuala functioneaza pe principii profund crestine ,"o mana spala pe alta si ambele obrazul" si multe altele.

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 37 evenimente

«MAI 2024»
LuMaMiJoViSaDu
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Ce părere aveți despre introducerea camerelor de supraveghere în sălile de clasă, fără acordul profesorilor și al elevilor? Comentați!

347 voturi | 7 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: emil Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN