Şcoala cu
bune practici

47 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Profesorii vor da anual testare psihologică

Noutăţile exclusive ale proiectului Statutului personalului didactic sunt legate de calitatea cadrelor didactice, de modul în care se va face intrarea în învăţământ şi de titularizarea pe post. Nu vor avea dreptul să ocupe o funcţie în Educaţie persoanele care au această interdicţie stabilită printr-o hotărâre judecătorească definitivă de condamnare penală sau cele care desfăşoară activităţi care prin natura lor aduc atingere demnităţii profesionale sau bunelor moravuri, sau prestează activităţi comerciale în incinta şcolii. De asemenea, cei care produc, comercializează, distribuie sau favorizează răspândirea de substanţe interzise, materiale obscene sau pornografice, inclusiv prin internet, şi chiar dacă aceste activităţi sunt desfăşurate în timpul liber, nu vor avea dreptul să profeseze în învăţământ. Nici cei care vor manifesta în public „activităţi cu componentă lubrică sau alte activităţi care implică exhibarea, în manieră obscenă, a corpului ori alte activităţi necorespunzătoare deontologiei profesionale şi statutului de persoană responsabilă cu educaţia“ nu vor putea ocupa niciodată o funcţie în învăţământ. Noul statut prevede extrem de clar că, anual, fiecare cadru didactic va prezenta „un certificat medical şi de atestare psihocomportamentală“ eliberat în urma examinării de către un medic de medicina muncii, respectiv psiholog acreditat, pe un formular stabilit de către MECI împreună cu Ministerul Sănătăţii. Nici cei cărora în ultimii 7 ani li s-a desfăcut disciplinar contractul de muncă nu vor putea exercita funcţii didactice. Cetăţenii unui stat membru al UE şi al Confederaţiei Elveţiene pot deveni profesori în România. La ocuparea funcţiilor de conducere (director, inspector) se interzice ca solicitantul să mai ocupe o altă funcţie de conducere similară în sistemul naţional de învăţământ. Proiectul de statut mai prevede că „funcţiile de conducere în subordonare directă din aceeaşi unitate sau instituţie de învăţământ nu pot fi ocupate simultan de persoane care sunt în relaţie de rudenie de gradul I sau sunt soţ-soţie“. După cum se vede, deşi sindicaliştii au cerut să se stipuleze această interdicţie până la rudele de gradul IV şi afini, voinţa ministrului a fost mai puternică, aşa că nepoţii şi finii pot rămâne în continuare liniştiţi pe funcţiile de conducere. Stagiul practic de un an într-o şcoală – obligatoriu Proiectul statutului prevede că formarea iniţială a unui cadru didactic va avea două componente: una teoretică – în specialitatea disciplinei şi formarea iniţială psihopedagogică şi metodică şi a doua componentă – formarea iniţială practică. Aceasta din urmă va consta şi în efectuarea unui stagiu practic cu durata de un an şcolar realizat după absolvire într-o unitate de învăţământ, în funcţia didactică corespunzătoare studiilor sub îndrumarea cadrelor didactice mentori/tutori şi a inspectorilor şcolari. Pentru realizarea acestui an de practică pedagogică se va constitui o reţea permanentă de şcoli – în baza ordinului de ministru – unde viitorii profesori vor învăţa de la mentori cum să predea în învăţământ. Pregătirea teoretică a viitorilor profesori se va realiza ca şi până acum în cadrul departamentelor pentru pregătirea personalului didactic pe care universităţile le pot organiza. După anul de stagiu practic, absolventul va da un examen ce va avea o etapă eliminatorie şi una finală. Prima etapă este realizată la nivelul inspectoratului şcolar şi înseamnă că tânărul dascăl primeşte un portofoliu profesional în care sunt evidenţiate rezultatele celor trei inspecţii la clasă realizate în cursul anului, precum şi alte evaluări realizate la nivelul şcolii. A doua etapă finală se va organiza de către universităţi şi va consta într-o examinare scrisă din specializarea absolvită, precum şi din psihopedagogie şi metodică. Fără acest examen final, absolvenţii nu au dreptul să profeseze în învăţământ, nici măcar ca suplinitori. Titularizarea în învăţământ se păstrează, iar concursul poate fi organizat şi la nivelul şcolii Mult comentata problemă a titularizării în învăţământ este tranşată în proiectul de statut într-un mod destul de ciudat. În urma concursului care se poate organiza de la nivelul şcolii la nivelul inspectoratelor şcolare, dar chiar şi la nivel naţional, orice cadru didactic definitiv devine titular al sistemului. Această ambiguitate majoră s-a constituit şi din motiv de neînţelegeri între ministrul Andronescu şi sindicalişti, la capitolul mişcarea personalului didactic, deoarece sindicaliştii consideră că un profesor titularizat prin concurs la şcoală nu poate fi egal cu un profesor titularizat prin concurs naţional. Sursa: ,,Gandul``

Interes general | Toate disciplinele | Ştiri

Propus de: fratiladorina | 06.08.2009 19:22 | 5777 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Comentarii (54)

0 0

07.08.2009 11:33 ela52

Iarasi lege cu ambiguitati...De ce nu e totul clar din start ? Oare pentru ca ambiguitatile lasa posibiltatea interpretarilor , aranjamentelor, nedreptatilor ulterioare ? E lasata intentionat o portita de salvare pentru "ai nostri ", adica ai lor ?

0 0

07.08.2009 11:54 steduc08emanolache

nu mai intelegem nimic,totul e interpretabil cei care au zece ani vechime si nu sunt titulari din diverse motive mai trec prin acea perioda de stagiatura?

0 0

07.08.2009 13:03 felixmunteanu

Nu. Cred ca e vorba de cei care intra in sistem. In 10 ani, chiar daca nu esti titular, ai luat definitivatul si gradul II.

Am salutat ideea stagiului de un an, dar la ce bun daca dai concursul in scoala? Pai intr-un an de zile prima grija a stagiarului va fi sa imbrace haina politica a directorului, a doua sa zica "Da, sa traiti!" si, la urma, va da concursul!!! Sincer, sunt de acord cu multe schimbari pe care le face d-na ministru, dar, pe cand sunt gata sa aplaud, apare cate un amanunt care imi schimba actiunea mainilor spre semnul crucii!

0 0

07.08.2009 14:38 lorya

sa ma ierte Dumnezeu dar daca cineva da darul directorului si se titularizeaza prin concurs la scoala, inseamna ca e titular ca si mine care am dat de doua ori titularizare, o data m-am titularizat in mediul rural si anul urmator am dat iar concurs national si am prins post in mediul urban dar la 32 de km...si am facut 2 ani naveta pana m-am putut transfera...si cursuri de formare, articole publicate, cabinet amenajat din fonduri personale, parteneriate, pregatiri gratuite la scoala, masterate, inca o facultate...munca nu gluma...nu zic, am facut ca imi place ceea ce fac, nu din obligatie dar imi vine nu stiu cum sa vad titular pe cel care de-abia scoate de ani buni un amarat de 5 la concurs si acum de...sa fim egali...; nu pricep de ce sa nu obtinem drepturi egale in conditii egale; se teme cineva de concursul national? se pare ca da...dar de ce trebuie protejati acesti bravi tematori, ca sa nu zic incompetenti; serios vorbind eu nici nu i-as mai lasa sa predea daca in cinci ani nu ar reusi sa scoata 5 la concursul national; si stagiul ala de pregatire si toata tevatura...pe principiul daca se poate complica, de ce nu? mda...era prea frumos ce a facut doamna ministru pana acum, trebuia sa se dea cu bata in balta ca de...doar nu om trai in roz...

0 0

08.08.2009 07:31 floarebernad

Portitele pentru cine sunt?Opiniile celor multi nu sunt luate in seama; fiecare se titularizeaza cum poate, eu asa am inteles din material.

0 0

08.08.2009 07:55 neluta

ma asteptam ca aceasta noua lege sa nu lase loc de interpretari si abiguitati, ca sa fie echitabila, transparenta, si regulile sa aiba descrise si consecintele exacte ale nerespectarii lor. Eu stiu ca daca stabilesc reguli in clasa trebuie sa le fac in acord cu copii, sa stabilesc si consecintele nerespectarii lor si sa le respect si eu si ei. Daca le fac doar ca sa am o hartie ca le/am facur mai bine o las balta.

0 0

08.08.2009 08:16 lstoian

Ce drăguţ va fi când profesori care de ani de zile nu reuşesc să ia măcar 7 la titularizare vor deveni Mentori, aşa cum tot aceştia de altfel sunt şi profesori la centrele de excelenţă.

0 0

08.08.2009 08:24 lstoian

Ar trebui să existe 3 tipuri de titularizări în funcţie de cum alege aspirantul.

- Titularizarea prin CNU şi atunci eşti titular naţional şi ai putea să faci mişcarea de personal la nivelul întregii ţări

- titular Judeţean cu examen la ISJ şi te mişti numai în judeţul unde ai dat examenul

- titular al şcolii, titular care dacă a intrat în restrângere, Adio şi un praz verde, o ia de la capăt cu fixarea.

0 0

08.08.2009 08:29 lstoian

"cei care produc, comercializează, distribuie sau favorizează răspândirea de substanţe interzise, materiale obscene sau pornografice, inclusiv prin internet, şi chiar dacă aceste activităţi sunt desfăşurate în timpul liber, nu vor avea dreptul să profeseze în învăţământ. Nici cei care vor manifesta în public „activităţi cu componentă lubrică sau alte activităţi care implică exhibarea, în manieră obscenă, a corpului ori alte activităţi necorespunzătoare deontologiei profesionale şi statutului de persoană responsabilă cu educaţia“ nu vor putea ocupa niciodată o funcţie în învăţământ"



Aş dori să ştiu şi pedepsele clare, prin LEGE, nu prin ROI-ul şcolilor,ptr elevii cu comportamente exhibiţioniste, care nu se îmbracă decent, nu folosesc un limbaj civilizat (nu am zis Elevat) etc...

0 0

08.08.2009 17:00 brunim7

nu doar aceasta lege lasa loc de interpretari ci toate legile emise de cei alesi de noi. mi-ar place sa cred ca mentoratul se va face de catre profesor care au dedicatie pentru profesia de dascal si in orice fel de scoala nu doar in cele in care vin elevi din elita ... si la medii si la statut social. mi-ar place sa cred ca un tanar care va fi profesor va fi BUN ca profesor, dedicat copiilor . ma gandesc ca voi avea nepoti si pe ei cine ii va educa! sunt foarte putini cei care vin in invatamant pentru ca isi doresc si ca le place cveea ce fac! doamne ce putini sunt!!!!.... iar despre titularizare?.... este intradevar o mare greseala sa faci titularizare in scoli si a[poi sa poti sa te transferi...titular la alta scoala sau.. mai rau pentru scoala... ai titular dar se detaseaza in interesul invatamantului ... si in fiecare an te trezesti ca-ti vin fel si fel de suplinitori. este ... GROAZNIC! unde este continuitatea?

0 0

09.08.2009 12:22 miriam_1

Aveti idee ce se intampla cu siteul forumului educational? Nu se poate intre pe el de vreo 2 zile!!!!Multumesc pentru raspuns.

0 0

09.08.2009 12:40 marian_dorin

in aceasta stire deduc ca ni se mai cer alte obligatii si inadtoriri de facut si urmat , insa ELEVII n-au nimic de respectat??!! Iarasi numai ei au cele mai multe drepturi si noi...ba?????????

0 0

10.08.2009 07:19 constantin_obreja

Nu vad de ce atata suparare; vedti detalii pe http://www.youtube.com/watch?v=_SbVgCPm5FI si o sa vedeti ca totul se rezolva cat se poate de simplu!

Numai bine,

0 0

10.08.2009 07:49 ogaaa

imi place ideia de a face un stagiu de pregatire...eu insumi am fost din proprie initiativa in asistenta la orele unui domn profesor cu 35 ani de experienta la catedra..vreau sa spun ca am invatat lucruri foarte bune..de 10 ani sunt in invatamant si in fiecare an vad cadre didactice noi care vin in scoala si nu sunt capabile sa faca nimic la unele clase "problema"..nu spun ca nu sunt bine pregatite teoretic dar practic...sunt de acord cu conditia ca mentorii sa fie atenti selectati,aici cred ca ,consiliul profesoral din unitate trebuie sa aiba un cuvant de spus...de ce?

nu diplomele fac un profesor PROFESOR!!!ci modul in care stiu sa-si faca treaba

stiu un cadru didactic care a obtinut gradatie de merit pe baza unui portofoliu deosebit care a acumulat 78 puncte dar...jumatate dintre elevii pregatiti de ea NU stiu sa citeasca..

0 0

10.08.2009 08:57 nicoleta

nu inteleg referitor la anul de stagiu cum se poate intra in sistem? Si aceasta modificare va tine un an doi dupa care va fi schimbata, vine un alt ministru cu alta idee si tot asa, invatamantul va fi tot ,,pe butuci"

0 0

10.08.2009 15:50 emil

Exemplul de pe youtube al Domnului coleg constantin_obreja e frumos! Merita sa va uitati, ca sa va mai descretiti fruntile. Suntem in vacanta!

0 0

10.08.2009 17:51 maria_cseh

Sunt de acord să facem anual o testare psihologică. Consider de-asemenea că este necesară această testare şi pentru elevi.Sunt sigură că aşa ar fi cel mai corect.

0 0

12.08.2009 00:36 gigi_bulbuc

La scoala noastra s-a sustinut testare psihologica de vreo patru ani incoace si n-am vazut vreun coleg care sa fie scos din sistem in urma acestei testari Asa ca...

0 0

12.08.2009 09:39 florina_nico24

Si la scoala noastra s-a sustinut testarea psihologica anual. Nu eram obligati si pana acum? Eu asa credeam. Oricum in sistemul acesta e tot ameteala. Ajungi uneori sa te intrebi oare ce se va mai schimba de maine?

0 0

12.08.2009 09:41 florina_nico24

Totul e confuz. Pretentii cu nemiluita, dar de oferit nu se ofera nici macar respectul cuvenit.

0 0

12.08.2009 12:17 constantin_obreja

Citat: "Pentru realizarea acestui an de practică pedagogică se va constitui o reţea permanentă de şcoli – în baza ordinului de ministru – unde viitorii profesori vor învăţa de la mentori cum să predea în învăţământ." CINE SE INSCRIE LA ..... MENTORI? Ce trebuie sa invete absolventii: strategiile vechi sau sa le aplice pe cele pe care le-au studiat si aprofundat in facultate? Nu stiu daca ati avut curiozitatea sa acceasti link-ul pe care l-am indicat mai sus dar, spre surprinderea mea, desi era adresat noilor colegi, nu s-a vazut nicio reactie! Mesajul de acolo era cat se poate de clar: in acel sistem IERAHIA INSEAMNA SI COMPETENTA iar acest lucru este inadmisibil! A-i pune un MENTOR unui absolvent e similar cu PREMERGATORUL bebelusilor; nu ajuta dar poate strica- stiind ca ai mereu O SUSTINERE (daca mergi pe cai batatorite!) este putin probabil ca sa gasesti cai noi si/sau sa implementezi ceva nou intr-un sistem IN CARE ESTI RACOLAT. De ce sa nu le acordam tinerilor sansa de a implemanta ceea ceea ce au studiat? Cine le-a dat dreptul sa profeseze (universitatile acreditate) ar trebui sa explodeze la asemenea masuri; ele nu fac altceva decat sa decline competentele institutiilor care pregatesc noii educatori. Ce-ar fi sa-i chemam pe Pitagora, Creanga sau .. pe d-l Trandafir sa ne tina cateva lectii despre "cum se preda in invatamant"?! Eu sunt destul de batran ca sa am nevoie de un mentor ... tanar! N-ar fi si asta o varianta? Poate...

Numai bine,

0 0

12.08.2009 14:09 felixmunteanu

Nu se pune problema de a nu-i lăsa pe tineri să experimenteze, ci de a veghea să nu încurce borcanele. De pildă, eu, ca învăţătoare pot să-i spun practicantului că volumul temei pentru acasă, asa cum l-a proiectat, e prea mare sau că o probă de evaluare e prea încărcată, sau poate îi mai descopăr greşeli de ortografie pe care i le corectez, etc. Având un mentor, practicantul nu se va simţi jenat să întrebe cum se face o planificare sau ce crede el că nu ştie. Citiţi pe forum câtă lume nou venită în sistem cere ajutor!

0 0

12.08.2009 16:09 dragoiu

Aveţi dreptate! Astăzi, aproape toate facultăţile pun mai puţin accent pe practica pedagogică.Ştim cu toţii acest lucru. Se întâmplă în fiecare an ca începătorii în învăţământ să ceară ajutor celor cu experienţă mai mare. Şi este foarte bine aşa.

0 0

12.08.2009 19:17 constantin_obreja

Nu vreau sa intru intr-o disputa dar cred ca transpunerea problemei in 'cautarea greselilor de ..' mi se pare nepotrivita! Daca s-ar aplica METODA MONITORIZARII si eu as fi .. sfatuitorul, primul lucru pe care l-as face ar fi ca sa-l las sa ma ... critice! Critica in sensul bun al cuvantului: ce i-a placut si ce nu i-a placut la lectiile pe care le-a vazut el si in care eu eram pe scena. Divergentele de opinii sunt inerente; daca la Cercurile pedagogice aveti colegi care RESPECTA MESERIA, ati avut posibilitatea sa constatati ca, desi dvs. vi se pare excelent, altul are alta parere si trebuie sa gasiti o solutie: care este CALEA DREAPTA? Mentorul este conjuctural si nu cred ca aceasta este solutia; cine are de invatat spre propria-i dezvoltare si devenire o face singur fiind atent la toti si la toate! Eu daca as fi prospat absolvent (Doamne, cat as mai vrea! Chiar cu salarul inghetat si tot dezghetat as fi!), prin firea mea, mi-ar fi greu sa accept o asemenea monitorizare. Am avut PROFESORI competenti in facultate, diverse categorii de profesori in preuniversitar si suficienta minte ca sa stiu ce e bun si ce e rau, ce mi-a placut si ce nu, am avut suficienta tinere de minte ca sa stiu care sunt unitatile de masura pentru zambete, certuri (chiar palme!), dimensionarea temelor, rolul notei in motivarea elevului si in autoaprecierea lui dar si in dezvoltarea lui ... Ca o experienta de viata (ca de asta stam pe aici, nu doar ca sa ne dam filosofi sau viitori posibili ...), profesorul de filosofie din liceu mi-a pus un 2(doi) pentru ca nu am stiut sa spun care a fost ultima lui fraza rostita in acea ora; am invatat tot trimestrul, am ridicat mana la fiecare intrebare si mi-a dat acces(!) doar in ultima ora punandu-mi 10(zece). Intrebarile curg: a) am fost frustat un trimestru, meritam? b) in tot acest timp, desi pentru mine parea un chin (la inceput), am invatat ceva, am inceput sa inteleg ca baltoaca in care satateam era ceva mai mare si ca in jurul ei se aud fel de fel de pasarele, greierasi.. c) am invatatca daca nu-mi punea 2 eram mai gol decat daca-mi punea 10. ......... Stau si ma intreb: profesorul meu de filosofie trebuia sa aiba un mentor sau putea fi mentor? (eu sunt prof. de matematica)

Numai bine,

0 0

12.08.2009 19:52 felixmunteanu

Domnule Obreja, am dat şi eu câteva exemple (la primul gând) de ce ar putea face un mentor pentru un practicant. Cel cu ortografia se trage de la faptul că tocmai mă crucisem în faţa unor greşeli făcute de cadre didactice, pe forum. Sigur că activitatea de mentorat poate îmbrăca diverse forme, dintre care cele menţionate de dumneavoastră sunt de salutat. Ideea e de a veni în întâmpinarea absolventului. Acesta se simte (dacă are bun simţ) marginalizat încă de când intră în cancelarie şi încearcă să găsească un scaun. Apoi se teme să întrebe sau, mai rău, crede că le ştie pe toate. Ţin minte cum o colegă pe forum ne ruga să o ajutăm pentru că în şcoala în care intrase erau bisericuţe şi nu o ajuta nimeni. De aceea v-am sugerat să răsfoiţi forumul pentru a vedea câtă lume cere ajutor. Da, universităţile ar trebui să îi înveţe totul, dar nu-i destul. In primul rând profesorii universitari nu simt pulsul de la preuniversitar, practica pedagogică e prea puţină şi uneori doar pe hârtie. Nu orice mâncare se poate face după cartea de bucate. Mai trebuie să stai şi pe lângă bucătar.

0 0

12.08.2009 20:15 emil

Domnule constantin_obreja, va rog sa faceti comentarii scurte si la obiect. Pur si simplu, interventiile dvs. blocheaza interventia colegilor...

Multumesc si nu astept comentarii la comentariul meu.

Sa fiu scuzat pentru repetarea acestui avertisment.

0 0

12.08.2009 22:30 constantin_obreja

Viata e o scoala, scoala e viata insasi! Cine crede c-a invatat TOTUL si poate da lectii traieste altceva! Randunica isi invata puii cum sa ridice aripile pentru a prinde un curent de aer potrivit, unde sa caute cele de trebuinta- hrana, adapost, dar nu cred ca vreodata un puisor a fost certat ca nu a respectat ordinile date! Cu toate acestea, chiar la acest nivel, randuiala exista; puii revin acolo unde isi aveau obarsia ca un ra^u care se intoarce sa-si vada izvorul. Se poate ca intre timp cuibul amintirilor lui sa fi fost ocupat, dar esential este ca el sa-si gasesca propriul lui ambient (cuib). Oare n-am fost si noi, candva, niste pui rataciti printr-o mare de ulii? (Sau asa parea!) Ne-am speriat, ne-am zapacit, nu mai stiam nimic, totul parea aiurea dar, si ACEST DAR EXISTA INTOTDEAUNA, a venit cineva langa noi si ... s-a legat pentru totdeauna. Nu conteaza ce specialitate avea, nu conteaza cu cine sau pe cine simpatiza, tot ceea ce conta era LEGATURA, sentimentul sigurantei aproapelui. Da, asta e problema SCAUNULUI ABSOLVENTULUI, adica a locului pe care acesta il are in contextul scolii. Asa cum am spus, reala, problema se rezolva de la sine sau .. nu se rezolva deloc! A da in grija pe cineva cuiva, fara a face o analiza reala a compatibilitatilor, e ca si cum ai pune un pui de gaina intr-o vizuina de vulpe sau ... invers! Iubim nu numai cu mintea ci mai ales cu inima! 'Te aleg pentru ca-mi placi' este parca altceva decat 'Te plac pentru ca asa mi-a fost soarta'!

Chiar si cu un bucatar bun si o reteta foarte buna poate iesi o mancare proasta daca nu exista ...........

Numai bine,

0 0

13.08.2009 07:02 constantin_obreja

Am inteles, sa traiti! Voi aplica tehnica Copy si Paste. N-am stiut de blocare; cat despre idei, daca nu va plac , stergeti-le! Bine?

Numai bine,

0 0

13.08.2009 09:51 danniella

sunt de acord cu mentorii.dar cine poate deveni mentor?

multumesc!

0 0

13.08.2009 14:17 greece

D le Constantin, mi am facut cont si pentru a va ruga sa continuatzi sa scrietzi tot ceea ce avetzi de spus.Urmaresc cu interes si placere comentariile dvs.

0 0

13.08.2009 15:12 ioara

Pentru danniela: eu vreau să fiu mentor, dar vreau să fiu plătită, aşa cum se prevede în noul cod! Am fost mentor pe gratis pentru toate fostele eleve, toate vecinele, care au urmat liceul pedagogic. Şi nu mi-e ruşine cu ele. Dar, cu siguranţă, când se va pune în aplicare, vor fi alţii la rând în faţa mea!!! Am făcut liceu pedagogic bun unde am învăţat meserie de la învăţătoare cu suflet (Dumnezeu să le ţină la dreapta lui), şi în acelaşi timp eram cobai pentru studenţii de la universitate. Acum absolvenţii vin cu teoria de nota 10 dar leşină precum laleaua-n vază când un elev de clasa a V a dă o replică mai puţin ortodoxă. Sunt de acord cu acest am de practică!

0 0

13.08.2009 15:23 lililistanciu

tz........tz........tz...........tz.. romana e de vina, nu?!

0 0

13.08.2009 15:26 lililistanciu

tz....tz.......tz......tz...tz...vai de limba noastra.

0 0

13.08.2009 15:33 mioara35

Felicitari Domnului Constantin Obreja . Avem nevoie de profesori ca dumneavoastra .

0 0

13.08.2009 15:37 mioara35

Felicitari Domnului Constantin Obreja .

Avem nevoie de prefesori ca dumneavoastra .

0 0

13.08.2009 15:49 mioara35

Vai de cei care vor avea mentor pe cei care sunt plini de ei si au uitat de unde au plecat . Varsta nu te face mai intelept sau mai bine pregatit . Poti ajunge inganfat, tiran si plin de tine . Omul din greseli invata . Rusine pentru cei care vaneaza greseli

atat pe internet , cat si in viata de zi cu zi si nu incearca sa se vada pe ei . (lilistanciu) . Domnule Odobleja ,inca o data felicitari pentru ideile dumneavoastra . Sunt sigura ca aveti o cariera frumoasa in invatamant .

0 0

13.08.2009 15:49 mioara35

Vai de cei care vor avea mentor pe cei care sunt plini de ei si au uitat de unde au plecat . Varsta nu te face mai intelept sau mai bine pregatit . Poti ajunge inganfat, tiran si plin de tine . Omul din greseli invata . Rusine pentru cei care vaneaza greseli

atat pe internet , cat si in viata de zi cu zi si nu incearca sa se vada pe ei . (lilistanciu) . Domnule Odobleja ,inca o data felicitari pentru ideile dumneavoastra . Sunt sigura ca aveti o cariera frumoasa in invatamant .

0 0

13.08.2009 19:57 lililistanciu

Buna seara d-na Mioara.Nu-mi este rusine cu ceea ce am facut atat vreme cat sustinem ca acest loc este unul exclusiv educational.Daca va uitati cu atentie nu este greseala, este un mod de scriere, utilizat, stiu si eu asta, pe internet, in convorbirile pe forumuri si pe messenger. Dar postand aici cred ca avem oarece pretentii. Afirmatia dumneavostra suna mai degraba a judecata. Nu cred ca ma cunoasteti sa va permiteti acest lucru.Daca va corectam pe dumneavoastra va intelegeam supararea.Numai bine.

0 0

13.08.2009 20:12 ang3lik

Eu anul acesta debutez şi sincer nu aş avea nevoie de un mentor, ci doar de nişte colegi înţelegători. În facultate am văzut cum e cu practica şi cu mentorii... Pur şi simplu ne rugam de doamnele mentor, ce erau plătite să ne înveţe meserie, să ne lase să asistăm la lecţii. Nu aveau chef să facă o lecţie ca la carte: "altădată...duceţi-vă la o cafea, că vă trec prezente!". Am asistat şi la lecţii totuşi şi am observat cum o doamnă învăţătoare, mentor, înţelege să trateze diferenţiat elevii: cei ai căror părinţii sunt persoane importante sunt aşezati în prima bancă, mângâiaţi, lăudaţi, iar cei fără vreun "statut" sunt jigniţi, bruscaţi sau pur şi simplu ignoraţi.

Sunt de acord cu dl Constantin Obreja, trebuie să ne găsim singuri calea. E adevărat că e mult mai uşor să imităm ceea ce vedem că fac alţii, dar nu e cazul în învăţământ... poate în strungărie...

Avem nevoie doar de un pic de ÎNGĂDUINŢĂ.

0 0

14.08.2009 17:21 professorbujor

Scurt si la obiect : Personal,nu dau doi bani pe testarea psihologica;am exemple din imediata vecinatate in care oameni care nu prea au tangenta cu educatia au promovat testarea psihologica.Si mai vine o intrebare : "Cine testeaza pe cei care ne testeaza ?"

0 0

14.08.2009 18:39 constantin_obreja

Asa e ange3lik! Cred ca voi ganditi asa: "Daca in momentul in care mi s-a dat dreptul de a pune mana pe un catalog si de a preda la o clasa mi se pune si un 'gardian de seviciu' (care , in treacat fiind spus, ar trebui platit!), o buna parte din sperantele, increderea si gandurile mele despre viitoarea mea devenire s-au spulberat! Sunt un PACIENT INTR-UN SALON DE SUPRAVEGHERE POSTOPERATORIE! Iar eu, sarmanul, ma credeam un vindecator! Sau un formator! Ma vad in situatia in care acum, cand mi s-a dat un drept pentru care am muncit si am sperat atatia ani, sa ajung pe o alta masa de operatie, in fata unui medic despre a carui competenta inca nu stiu nimic! Am fost tratat de medici buni de la care am invatat destule; nu mai vreau tratamente vreau sa dovedesc ceea ce pot! VREAU SA FIU TRATAT CU ACELASI RESPECT PE CARE-L ACORDATI TUTOROR CELORLALTI COLEGI DE CANCELARIE! Unii au merite vizibile, au rezultate remarcabile, au o marca a lor pe care si-au creat-o in ani; dati-mi voie si mie sa-mi creez propria mea imagine si NU O COPIE a cuiva! Este dreptul meu! Este drumul meu, viata mea, speranta mea! Daca voi gresi, imi voi asuma raspunderea conform legilor! Am 23-24 ani timp in care am avut in

permanenta mentori, chiar din prima zi de nastere! Nu considerati ca ar trebui sa incerc sa zbor si singur? Macar o tura! Nu aveti grija, nu ma voi avanta in inalturi fara a ma uita in jur; si daca-mi va placea zborul cuiva, daca fosnetul gandurilor cuiva se vor acorda cu visele implinirii mele, il voi urma si-l voi cauta eu! Nu voi fi singur si nici nu vreau asta: vreau sa ZBURAM IMPREUNA DAR CA O ECHIPA! Sa ne ajutam si ne respectam unii pe altii ca si cum am fi ... gemeni! Atunci ne vom simti liberi, uniti, fericiti si impliniti. Zborul va fi al nostru al tuturor, vom ataca aceleasi inalturi si mereu vor sti cand si cine are nevoie de ajutor si de ce fel de ajutor are trebuinta."

Lasati copii sa zboare liber, sa-si puna in aplicare ideile lor si interveniti numai in caz de necesitate! (Dar oare numai la tineri apar aceste cazuri?)

Numai bine,

0 0

14.08.2009 19:20 lililistanciu

Ma bucur sa citesc cateva randuri cu adevarat.... din suflet.Felicitari d-le Obreja.Acel gardian de care vorbiti ar trebui , daca tot exista, sa indrume cu propriile experiente pe tanarul dascal. Nimeni nu le stie pe toate de la inceput. Cu siguranta ca prinde bine asa ceva. Numai ca relatia poate fi cultivata si alt mod.Cred, nu stiu, nu sunt mentor,ca trebuie sa existe foarte multa comunicare, inavatand unul de la altul. Putem avea surpriza sa aflam anumite lucruri de la copiii veniti de pe bancile facultatii. Nu se stie.Si vorba dumneavostra.....trebuie un pic de curaj.......toate bune.

0 0

15.08.2009 09:59 mandrila_elena

"Un profesor titularizat prin concurs la şcoală nu poate fi egal cu un profesor titularizat prin concurs naţional".

0 0

15.08.2009 16:22 elenia15

Ştirea începe cu o ameninţare:"Cadrele didactice care nu se supun anual controlului psihologic vor fi date afară din învăţământ(SCHIMBARE Statutul cadrelor didactice)".

În ultimii doi ani şcolari cadrele didactice din Constanţa au fost evaluate de psihologi ,dar nu ca urmare a unei ameninţări!

0 0

16.08.2009 21:41 ancaalice

alte legi, alti ministri...noi aceeasi cobai pe care se incearca "legile"...sunt cadru didactic doar de 5 ani si asta nu inseamna ca nu imi fac datoria fiecare avem un stil propriu nu trebuie sa copiem pe nimeni. nu inseamna ca de esti tanar si fara experienta la catedra de 20 -30 de ani, nu poti fi un bun dascal...

0 0

17.08.2009 09:43 constantin_obreja

Sa nu fim caraghiosi! Poate cuvantul e dur, dar diamantele se slefuiesc cu ceva mai dur decat ele! Ca suntem buni sau pe calea cea buna, ca suntem eficienti, posibili castigatori ai marelui premiu pentru realizari deosebite in educatie... nu ne-o spunem singuri! Cred ca n-am lasat sa se inteleaga ca BUNUL PLAC e si ... placut si/sau bun! Vorbeam de zborul in echipa in care fiecare poate invata, ajuta, poate fi ajutat sau invatat de ceilalti din jur; acesta este motivul pentru care ne adunam impreuna! Bine sau rau, nu stiu, dar traim intr-o societate care presupune SI RAPORTAREA LA CEILALTI! Altfel, vom arunca in pustiu si bruma de forta pe care o avem, cu tot elanul impresionant al proaspatului intrat in competitie! Un profesor bun nu se lauda singur: nici n-are nevoie! Are o armata care-i duce stirea, fara a fi nevoit sa scoata el insusi un sunet placut mangaietor! Deci, ancaalice, E POSIBIL SA FII UN BUN DASCAL dar REAL e cam greu! Hai sa facem o incercare: dintre cei care citesc acest topic (pacat ca nu sunt toti profesorii, de asta e Cancelaria Nationala!) sa raspunda clar si rapsicat cei care se considera PROFESORI FOARTE BUNI (oriunde si oricand, atentie!); as propune sa existe si o justificare. E un sondaj de opinie? Nu ; e doar o privire in oglinda si in monitorul computerului! A spune DA insemna INTRAREA IN ARENA; ne asteapta CORIDA sau LUPTELE GLADIATORILOR sau UN LABIRINT in care vom gasi sau nu vom gasi ceea ce cautam, dar din care trebuie sa iesim macar asa cum am intrat (daca nu mai buni) si, eventual, sa mai aducem si pe cineva, ratacit prin arena, alaturi de noi!

Numai bine,

0 0

18.08.2009 09:44 relya

Bun gasit!Felicitari,d-le Obreja!Comentariile dvs.sunt pline de esenta,de realismul si intelepciunea celui care isi face meseria (de multi ani) cu pasiune si responsabilitate!Este nevoie de cat mai multi oameni ca dvs.,deschisi la minte si cu pasiune pentru profesia de dascal!Sunt curioasa daca va sustineti ideile si in colectivul dvs.Ce spun colegii dvs.,cati sunt de acord?(multi colegi de-ai mei se tem de schimbare)Pentru ca aici este problema,este multa inertie si ramanem doar la teorie,fara sa reusim sa imbunatatim cu adevarat sistemul!Pana la urma acest lucru depinde de fiecare dintre noi! Ai dreptate "ang3lik"!Ai dreptate "ogaaa"!Este vorba de responsabilitate si discernamant in actiunile noastre,de ceea ce-si doreste fiecare,profesional vorbind!"ioara",nu pot sa fiu de acord cu generalizarea pe care o faci!Am vazut si colegi "mai mari" care "mor ca laleaua-n varza"si daca la tineri e scuzabil,la ei e grav!Mi-am permis sa intru in dialog cu mai multi dintre dvs. pentru ca sunt noua intre membrii acestui forum si simteam aceasta nevoie.Despre testarea psihologica ce sa spun?Daca se va face ca si pana acum,formal,nu vad la ce va folosi!Cunosc si eu colegi la care "se vede cu ochiul liber" ca au "probleme" si au trecut testarea!Cine are de suferit?Copiii si parintii lor!Oare se va putea rezolva aceasta problema?Dati-mi voie sa ma indoiesc!

0 0

18.08.2009 15:27 lusa54

Ce facem daca testarea psihologica se va face de catre o absolventa in psihologie,in cadrul Universitatii Spiru Haret,ID,cu vizibile probleme de comportament?

0 0

19.08.2009 09:49 constantin_obreja

Pentru 'relya': Cred ca nu esti sincera in ceea ce afirmi! Mai vezi si alte comnetarii pe care le-ai postat! Si ne mai intrebam ce ce e necesara ...... Numai bine,

0 0

19.08.2009 10:39 relya

D-le Obreja, este dreptul dvs.(ca si al meu)sa va indoiti de sinceritatea oricui,dar nu uitati ca nu ma cunoasteti!(dezavantajul mijlocului de comunicare!) Nu inteleg din care enunt reiese ca n-am fost sincera? Eu ma gandeam ca macar aici, pe forum, putem fi sinceri! Mi-ar placea sa stiu. Toate cele bune!

0 0

20.08.2009 13:34 sweet_aysel

Nu inteleg de ce va temeti de testarea psihologica sau de titularizarea data in scoala. Eu am dat titularizare la nivel national o singura data si am si promovat acest concurs si sunt absolut sigura ca nu poate veni acum altcineva pe pile sa-mi ia locul. Daca aveti incredere in voi si va faceti meseria cum se cuvine, nu-si au loc comentariile voastre

0 0

20.08.2009 13:35 sweet_aysel

Nu inteleg de ce va temeti de testarea psihologica sau de titularizarea data in scoala. Eu am dat titularizare la nivel national o singura data si am si promovat acest concurs si sunt absolut sigura ca nu poate veni acum altcineva pe pile sa-mi ia locul. Daca aveti incredere in voi si va faceti meseria cum se cuvine, nu-si au loc comentariile voastre

0 0

20.08.2009 17:12 relya

Eu nu am inteles ca s-ar teme cineva, ci doar ca este vorba de inca o formalitate pentru care ministerul plateste si ca "instrumentul" cu ajutorul caruia ar trebui sa se rezolve niste situatii problema, este inutil.

0 0

29.08.2009 10:53 sportivamm

da ce, pana acum nu tot asa era?

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 34 evenimente

«MAI 2024»
LuMaMiJoViSaDu
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Vocea profesorilor

Ce întrebări i-aţi pune unui specialist în predarea-învăţarea-evaluarea online? Echipa Didactic va obţine răspunsurile pentru dvs!

Sondajul zilei

Ce părere aveți despre introducerea camerelor de supraveghere în sălile de clasă, fără acordul profesorilor și al elevilor? Comentați!

429 voturi | 7 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: emil Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN