Şcoala cu
bune practici

48 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Restructurarea sistemului de formare continuă a personalului din învăţământul preuniversitar

09.01.2009

Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Inovării prin Centrul Naţional de Formare a Personalului din Învăţământul Preuniversitar (CNFP) anunţă lansarea proiectului „Restructurarea sistemului de formare continuă a personalului din învăţământul preuniversitar prin generalizarea sistemului de credite profesionale transferabile". Cu un buget de 3,4 milioane euro, cofinanţat din Fondul Social European, proiectul este parte a Programului Operaţional Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane şi se va finaliza pe 31 octombrie 2011.
Politica de ocupare la nivelul Uniunii Europene este susţinută de liniile directoare integrate pentru creştere economică şi ocupare care stabilesc direcţii concrete privind creşterea participării şi menţinerii pe piaţa muncii, creşterea investiţiilor în capitalul uman prin educaţie şi îmbunătăţirea abilităţilor. România a adoptat Strategia Europeană pentru Ocupare, în concordanţă cu obiectivele şi liniile directoare ale acesteia. În acest context, proiectul propus de CNFP determină dezvoltarea capitalului uman prin profesionalizarea şi dezvoltarea carierei didactice. Formarea şi dezvoltarea ansamblului de competenţe care permit asumarea şi realizarea de sarcini profesionale specifice, la un nivel corespunzător de performanţă, elaborarea standardelor ocupaţionale şi de formare continuă legitimează profesia didactică şi determină profesionalizarea carierei didactice. În acelaşi timp, creează premisele pentru evaluarea performanţelor individuale în vederea salarizării diferenţiate a cadrelor didactice din sistemul de învăţămât preuniversitar.

Obiectivul general al proiectului îl reprezintă dezvoltarea unui sistem flexibil de formare continuă a resurselor umane din învăţământul preuniversitar care să permită specializarea reală şi eficientă a profesiilor/funcţiilor didactice, prin generalizarea sistemului de credite profesionale transferabile, în concordanţă cu standardele naţionale şi europene.
Obiectivele specifice care îşi propun să răspundă nevoilor şi aşteptărilor grupului ţintă şi să remedieze disfuncţionalităţile sistemului sunt:


I.Restructurarea sistemului de formare continuă prin adaptarea cadrului legislativ la contextul actual care oferă posibilitatea de dezvoltare a carierei didactice cu recunoaşterea competenţelor dobândite prin alte forme de perfecţionare anterioare şi permite elaborarea standardelor ocupaţionale şi de formare continuă pentru funcţiile didactice nou apărute;
II. Dezvoltarea metodologică privind generalizarea sistemului de credite profesionale transferabile (CPT) pe tot parcursul carierei didactice în concordanţă cu standardele naţionale şi europene care determină exprimarea clară a diferenţelor de profil profesional specific definitivatului şi gradelor didactice, astfel încât exigenţele exprimate prin programe de formare continuă, număr de credite profesionale transferabile alocate să fie vizibil evolutive şi contribuie la realizarea unui sistem unitar de formare continuă bazat pe CPT, care va permite vizualizarea stadiului individual al carierei şi previzionarea parcursului profesional dezirabil pentru fiecare categorie de personal didactic;
III. Instituirea mecanismelor reglatorii privind dinamica profesiilor didactice prin flexibilizarea rutelor de conversie şi perfecţionare în carieră care va creşte autonomia în dezvoltarea personală a cadrului didactic în funcţie de necesităţile personale şi profesionale ale fiecăruia şi va facilita elaborarea unui set de rute flexibile pentru conversie şi perfecţionare.
Grupul ţintă vizat în prezentul proiect este constituit din personalul didactic de toate specialităţile, din învăţământul preuniversitar (din învăţământul de masă şi din învăţământul special, de nivel preprimar, primar, gimnazial şi liceal).

BIROUL DE PRESĂ MECI

Interes general | Toate disciplinele | Ştiri

Propus de: emil | 10.01.2009 21:11 | 4101 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Comentarii (18)

0 0

11.01.2009 09:32 elena_calin_2007

Interesanta stire, sa vedem in ce consta aceasta restructurare a sistemului de formare. Salut ideea referitoare la competentele dobandite prin alte forme de perfectionare anterioare precum si generalizarea sistemului de CPT pe tot parcursul carierei didactice. Sunt curioasa sa aflu cum vor fi flexibilizate rutele de conversie si perfectionare in cariera deoarece eu imi doresc demult autonomie in dezvoltarea personala in functie de necesitatile mele profesionale.

0 0

11.01.2009 18:04 mbojneag

salut ştirea cu optimism cu gândul catre generatia de mijloc ca vârstă si cea tânără aflată în învăţământ. De/a lungul celor 33 de ani petrecuţi ca dascăl în învăţământul prescolar, am acordat la timpul oportun atenţie procesului de formare continuă profesională personală în ciuda altor curente de opinie întâlnite la alte cadre didactice din jurul meu vis/a/vis de această dimensiune. E timpul să deschidem oportunităţi şi şanse de cizelare şi dezvoltare profesională pentru cei care ştiu ce nevoi şi ţinte profesionale să işi propună şi să se mobilizeze pentru reuşită reală! Speranţa se naşte cu acest proiect, să vedem cum va fi realitatea ce i se oferă mai departe să se împlinească!

0 0

11.01.2009 20:51 constantin_obreja

Cu 3.4 milioane euro eu as fi facut altceva! Ceva prin care singurul care ma poate acredita si analiza, Gheorghita din banca a 4-a, sa aiba un manual care sa corespunda programei scolare, de pe care sa poata invata ceva, in care sa aiba exercitii rezolvate si altele ASEMANATOARE pentru tema, sa-i fie drag sa vina la scoala iar profesorii scolii sa se bucure de prezenta lui, sa aiba un SCOP, un IDEAL, O DORINTA pentru viitorul lui, toate acestea implinindu-se aici, langa cei dragi! Vorbe-n vant, bani aruncati pe ferestra, sperante desarte pentru niste tineri car n-au trait atatea amagiri cat am putut inghiti noi, cei vechi si prafuiti!

Un nou MECI, deci ..hai la lupta cea mare!

Numai bine,

0 0

12.01.2009 15:22 gabriela_19652002

Buna ziua tuturor,

Ca de obicei,,razvratitul"(citez clasici in viata),,constantin-obreja" are dreptate.Din pacate relele nu se indreapta cu umarul si,apropos de,,gheorghita"-cred ca multi dintre noi avem de-al de el.In rest....cat vezi cu ochii...viata!Sanatate !

0 0

12.01.2009 20:17 constantanistor

Sunt de acord cu parerea d-lui Obreja!E pacat, mare pacat ca se irosesc atatia bani, cu care s-ar fi putut face ceva bun si bine pentru ai nostri scolari.

Iar in ceea ce priveste “dezvoltarea acelui ansamblu de competenţe care permit asumarea şi realizarea de sarcini profesionale specifice, la un nivel corespunzător de performanţă”, este tare frumos zis aici; dar ma intreb cat vor rezista?

Am absolvit in 2007 cursul de “Management educational” ( 270 ore) derulat de Fundatia Academica “Alumni” a Colegiului National “Mircea cel Batran “ Constanta, cursuri acreditate de CNFP cu 90 de credite transferabile si am primit acel certificat de competente profesionale ale personalului didactic. In 2008, la numai cateva luni de la absolvirea acestui curs prin care ma “imbogatisem” cu ceva competente in arta de a conduce, am fost schimbata din functia pe care o detineam. Pentru fiecare director cursant s-a platit suma de 10 milioane lei ( si au fost destui )

O investitie inutila pentru societate. De ce oare? Stau si ma intreb. Poate pentru ca nu apartineam partidului care trebuia.





0 0

12.01.2009 20:33 constantin_obreja

Nu sunt RAZVRATITUL (iar celui care m-a numit asa, ii doresc viata lunga, pana sa ajunga, un autentic RAZVRATIT ... si are si de ce!). Repet ceea ce am mai spus: FORUMUL ca si AGORA este un spatiu in fiecare isi prezinta ideile; CEEA CE ESTE INTERESANT ESTE CE RAMANE(ce idei noi apar) DUPA! Daca nu e nimic, inseamna ca asta trebuia sa fie!

Numai bine,

0 0

12.01.2009 21:42 emil - Autor

Va rog mult sa cititi cu atentie comunicatul. Este un program facut cu bani comunitari, fonduri destinate formarii si nu pentru acoperisuri de scoli sau banci. Suma nu este mare. Eu zic ca trebuie privite pozitiv astfel de proiecte pentru ca formarea educatorilor este extrem de importanta! Cine crede ca stie tot si ca nu mai are nimic de invatat ca si formator de minti si caractere, greseste ...

Este opinia mea!

0 0

13.01.2009 01:15 diaconescumihaela

Important ar fi ca formatorii sa aiba ei insisi o viziune moderna asupra invatamantului si metodelor moderne de invatare...Daca vom merge insa tot la cursuri plicticoase, invechite doar ca sa avem credite vor fi intradevar bani aruncati pe fereastra...si multi bani...doar traim in Romania !

0 0

13.01.2009 16:15 nicupislaru

Grupul tinta vizat in prezentul proiect este constituit din personalul didactic de toate specialitatile din invatamantul preuniversitar, nu din directori care vor sa conduca toata viata!

0 0

13.01.2009 18:19 rodicavis

,,Frumos" ca ati ajuns sa va certati pe functiile de conducere si aici.Sunt persoane care incearca sa faca orice numai sa ocupe acel loc, probabil, cald din moment ce este destul de tentatantpentru cei care stiu cum sa-si pregateasca terenul.Dar sunt si persoane care vor sa-l pastreze cu orice pret,chiar batand din picior si cu pumnul in masa la colegii lor.Imi cer scuze ca am devagat de la subiect,dar am vazut ca se confrunta un actual director cu un fost director

0 0

13.01.2009 18:49 autumn

Intentia este laudabila dar asa cum stim, drumul spre iad este pavat cu cele mai bune intentii. Sunt de prea multi ani in sistem ca sa nu stiu ca fiecare lege, hotarare are si antidot. Nu fac apologia sistemului comunist dar in ultimii ani schimbarile fara noima, fara un plan de perspectiva au facut foarte mult rau sistemului de invatamant. Si as incepe cu sistemul de pregatire a cadrelor didactice. Au aparut, ca ciupercile dupa ploaie, tot felul de colegii, asa zis pedagogice, mai acreditate sau mai putin acreditate care au scos pe banda o multime de asa zise cadre didactice, multe semianalfabete. Au plusat si au aparut studiile superioare de pregatire pedagogica. Foarte bine, doar ca nu toate facultatile care ofera astfel de cursuri ofera si calitate si de aici oameni supercalificati doar pe hartie. Apoi cursurile de perfectionare cu credite sau fara unde in loc sa inveti cum se aplica noul curriculum in invatamantul prescolar rezolvi texte la gramatica incercand sa descoperi propozitia subiectiva si faci proiecte si alte materiale cu care tu, cursant, contribui la perfectionarea profesorului care, vezi Doamne, e formator cu acte in regula. Se continua astfel formarea omului multilateral dezvoltat. Nu cred ca asta e modalitatea prin care se poate face performanta in invatamant indiferent de nivelul din preuniversitar la care se lucreaza.

0 0

13.01.2009 21:44 constantin_obreja

Stimate d-le Emil

Citat:

Va rog mult sa cititi cu atentie comunicatul. Este un program facut cu bani comunitari, fonduri destinate formarii si nu pentru acoperisuri de scoli sau banci. Suma nu este mare. Eu zic ca trebuie privite pozitiv astfel de proiecte pentru ca formarea educatorilor este extrem de importanta! Cine crede ca stie tot si ca nu mai are nimic de invatat ca si formator de minti si caractere, greseste ... Este opinia mea!

Citat incheiat.



1. Sa stiti ca am incercat sa citesc, ce-i drept atat cat pot, cu foarte mare atentie STIREA! Mi s-a parut RIDICOLA PRIN COMUNICAREA NIMICULUI TRANSFORMAT IN TAUTOLOGIE.

1a) Ce intelegeti prin 'Politica de ocupare la nivelul Uniunii Europene este susţinută de liniile directoare integrate pentru creştere economică şi ocupare care stabilesc direcţii concrete privind creşterea participării şi menţinerii pe piaţa muncii, creşterea investiţiilor în capitalul uman prin educaţie şi îmbunătăţirea abilităţilor'? Vorbim de OCUPARE (unor probabile locuri de munca, acum in CRIZA), PARTICIPAREA SI MENTINEREA FORTEI DE MUNCA etc. noi, cei din invatamant? Asta e treaba noastra? Cand cineva se erijeaza in DETOATEFACATOR, (si sper ca nu acesta este scopul invatamanatului), risca sa devina neputincios in fata unor probleme pe care le putea rezolva foarte bine in domeniul lui!

3. Nu mai vreau ca comentez vorbele goale (.. dar pline de-ntelesuri absconse, care ne lumineaza precum umbrele de intuneric din ratacirile lunii lui Blaga (Lucian)) pe care ar trebui sa le inteleg in profunzimea intelesurilor lor, dincolo de o palpaire a ochilor deasupra unui text de o asemenea importanta.

4. Banii comunitari sunt si banii nostri (pentru ca am contribuit la suma respectiva; o parte DIN TOTAL ni se aloca) si de aceea trebuie sa stim bine pentru ce ii cheltuim! Nu stiu ce aveti cu acoperisurile sau bancile,(eu la scoala facuta pe timpuri, aveam si acoperis si banca, dar si manuale bune .. pentru vremea aceea). Sa stiti ca in lumea pe care o visati (UE) conditiile materiale sunt pe primul plan. Nu stiu ce v-a lasat impresia ca ar fi cineva care le stie pe toate (in materie de instructie si educatie), dar cred ca va pripiti in aprecieri.

5. De multa vreme se discuta despre FORMARE si, mai ales, DE FORMAREA FORMATORILOR! Sa nu uitam problemele din anul scolar trecut cand se punea problema participarii profesorilor la cursuri pentru EVALUAREA TEZEI UNICE. Ce-a iesit? Un .. circ: de fapt cursul se referea la altceva, profesorii de matematica au fost la cursuri in care li s-au prezentat teste de limba romana (dar si invers), FORMATORII nici macar nu erau siguri cu ce specialitate au de-a face, DAR CURSURILE SAU TINUT, s-au dat .. hartii, si probabil .. va urma!

6. Daca pentru asta sunt fondurile comunitare, cred ca ar trebui sa ne retragem si sa ne cumparam cotete in care sa crestem gaini si curci autohtone care raspund la o chemare in limba romana, sa ne ascutim sapa si coasa si sa ne rugam la Dumnezeu sa ploua! Iar daca vom obtine ceva fonduri comunitare, vom face din curci struti iar din gaini, formatori de opinie a strutilor!

7. Nu mor caii cand vor cainii (Nichita Stanescu). Oare?!

0 0

15.01.2009 13:38 popanmc

ŢARA ARDE ŞI BABA SE PIAPTĂNĂ!

CE SE MAI PUNE PE TAPET, OARE DE CĂTRE "LEGIUITORI"?Se duce învăţământul de râpă şi altora le trebuie credite-Cu creditele credeţi că obţinem performanţe la clasă, dragi colegi?Daţi- vî cu părerea ca să priceapă odată şi odată (sper( şi aceşti "legiuitori!În numele cui oare fac aceste propuneri!A noastră, credeţi?

0 0

15.01.2009 13:39 popanmc

Corectez; Daţi- vă cu părerea!

0 0

15.01.2009 14:17 dana_t

Parerea mea este ca vorbim ca sa ne aflam in treaba. Aici e clar: sunt fonduri europene, pe resurse umane si punct. In paranteza fie spus, se pot folosi maximum 10% din fonduri pe achizitii de produse necesare in proiect. Datoria noastra este aceea de a ne perfectiona si din fiecare curs avem de invatat cate ceva, chiar daca nu se constientizeaza de la inceput acest lucru.

0 0

15.01.2009 22:03 constantin_obreja

Stimata 'dana t', va apreciez si anonimatul si replica ... care este in deplina concordanta cu PACALEALA DE FORMARE si/sau perfectionare! Ptr. dvs. am doua propuneri:

1. Trimiteti un mesaj privat unui web-master din didactic.ro si solicitati-l sa va schimbe ID-ul, ca sa stim cu cine vorbim. Altfel, putem discuta cu elevi din ciclul primar despre ... orice! Mi se pare o propunere decenta!

2. Eu constientiez mereu ca sunt PROST si ca am multe de invatat dar .. nu sunt curca care se indoapa cu nuci! Sunt de acord cu perfectionarea, dar ea TREBUIE SA VINA IN SPRIJINUL ACTIVITATII PROFESORULUI si nu sa fie O PREZENTARE A UNOR METODE CARE SE APLICA IN ALTE DOMENII! Pentru ca asta s-a facut: la aceste cursuri s-au prezentat diverse modalitati de comunicare si conlucrare pentru luarea unor decizii sau un studiu de caz, metode care nu sunt aplicabile ORIUNDE SI ORICAND!

3. Formatorii mai trebuie REFORMATI si, de ce nu, sa ne gandim la cei care AU REALIZAT CEVA ADEVARAT! Ceva care s-a potrivit sangelui navalnic al al acestui popor mereu insetat de cunoastere, mereu intrebator, dar ... nestatornic! Poate de vina e... doar vantul de prmavara, sau vizigotii ori ungurii sau tatarii care ne-au lasat mostenire O TRECERE prin sufletele noastre! Si noi stim sa pastram amintirile, ca pe niste talismane!

4. Eu cand ma gandesc ca vreau sa invat ceva nou am in minte doua lucruri: a) utilitatea in activitatea pe care o desfasor; b) placerea in sine, interesul personal de a sti ceva. Pentru b) am consumat multa energie is timp; dar nu-mi pare rau! Pentru a) imi rezerv suficient timp si cred ca nicio activitate de perfectionare nu poate acoperi, in timp real, ceea ce pot sa fac singur! PREFER EXAMENE decat cursuri tinute aiurea de formatori formati in mai putine ore decat cele pa care le sustin!

5. Final: Acea sintagma " avem de invatat cate ceva" mi se pare SUPERBA! Nu o mai comentez!

Nuami bine,

0 0

19.01.2009 21:43 tedicoman

Când aud de bani comunitari, mă îngrozesc la gândul gradului mic de absorbţie a acestora.La indolenţa celor care sunt plătiţi greu să atragă fondurile necesare. De acest aspect nu se prea discută. Profesorilor li se cere să producă performanţă şi abia apoi să fie remuneraţi corespunzător. Motivaţie... a posteriori(cauza , motivul trebuie să declanşeze ascţiunea , să o precede), în condiţiile în care alte categorii de bugetari primesc salarii uriaşe a priori pentru a avea rezultate pe care nu le vedem de atâţia ani: parlamentari, magistraţi, directori în agenţii guvernamentale. Bani mulţi pentru cei care nu produc.Aşa că...să nu mi se spună mie de "necesităţile personale"! Experienţa de până acum cu banii comunitari a fost un fiasco, de aceea îmi permit să fiu cel puţin sceptică. Ne-am bătut joc de banii veniţi din UE. De fapt, ne batem joc de noi înşine.Cine formulează atât de găunos toate standardele, toate conceptele din sfera educaţiei? "Necesităţi personale şi profesionale"...sună frumos, dar se pare că acel clivaj existent între minister şi dascăli se acutizează. Totul merge cum merge tocmai pentru că NU ne sunt înţelese necesităţile. "Parcurs profesional dezirabil"...dezirabil pentru cine: pentru mine sau pentru cei din minister? E de o incoerenţă totală conţinutul...este incredibil.Cum se poate face reformă dacă nu ştii să comunici, să te faci înţeles, să...semiotizezi, ca să fiu şi eu "preţioasă"? Nu sunt în niciun caz împotriva perfecţionării, pur şi simplu nu am înţeles aproape nimic din comunicat. Ermetismul acesta ostentativ denotă dispreţ şi aroganţă. Sunt curioasă ce înţeleg părinţii sau elevii care îl citesc. Credeţi-mă,impresia va fi de zece ori mai proastă decât opinia celui mai recalcitrant dintre noi.Sper, sincer, să mă înşel, să fie la mijloc doar percepţia mea subiectivă.

0 0

19.01.2009 22:42 tedicoman

Îmi cer respectuos scuze pentru greşeală: să o preceadă în loc de "să o precede".

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 30 evenimente

«MAI 2024»
LuMaMiJoViSaDu
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Ce părere aveți despre introducerea camerelor de supraveghere în sălile de clasă, fără acordul profesorilor și al elevilor? Comentați!

448 voturi | 7 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: emil Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN