Şcoala cu
bune practici

46 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Ordin privind echivalarea în credite profesionale transferabile a unor activităţi de perfecţionare/ formare continuă a cadrelor didactice

Ministrul Educaţiei , Cercetării şi Tineretului
emite prezentul ordin:

Art.1. Se aprobă echivalarea în credite profesionale transferabile a următoarelor forme de perfecţionare a personalului didactic din învăţământul preuniversitar, organizate de Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului, sau de alte instituţii în parteneriat cu MECT:
a) Sesiuni metodico-ştiinţifice de comunicări,
b) Simpozioane și schimburi de experiență pe probleme de specialitate și psihopedagogice,
c) Instruiri (periodice) de informare ştiinţifică de specialitate/în domeniul ştiinţelor educaţiei/ pe probleme prioritare în educaţie,
d) Instruiri pe probleme de management pentru personalul de conducere, îndrumare şi control


Art.2. Se aprobă procedura privind echivalarea în credite profesionale transferabile a activităților de perfecționare/formare continuă a cadrelor didactice din învățământul preuniversitar, conform Anexei 1, parte integrantă a prezentului ordin;

Art.3. Cadrele didactice din învăţământul preuniversitar trebuie să acumuleze, la intervale de 5 ani, minimum 90 de credite profesionale transferabile. Acestea se obţin prin parcurgerea programelor de formare continuă acreditate de CNFP, conform prevederilor articolului nr.12, din OMEdC nr.4611/2005 sau după cum urmează:
a) 45 de credite profesionale transferabile prin parcurgerea unor programe de formare continuă din categoriile1 şi 3 precizate în art.11 din OMEdC nr.4611/2005,
b) 20 de credite profesionale transferabile prin parcurgerea unor programe de formare continuă din categoriile 2 şi 4 precizate în art.11 din OMEdC nr. 4611/ 2005,
c) 25 de credite profesionale transferabile din participarea la formele de organizare a perfecţionării cadrelor didactice din învăţământul preuniversitar, prevăzute la art.1.



Art.4. Se aprobă numărul de credite profesionale transferabile pentru echivalarea activităţilor de perfecţionare/ formare continuă a cadrelor didactice din învăţământul preuniversitar, conform Anexei 2, parte integrantă a prezentului ordin;


Art.5. Certificatul de echivalare în credite profesionale transferabile a activităţilor de perfecţionare/formare continuă a cadrelor didactice din învăţământul preuniversitar este prevăzut în Anexa 3, parte integrantă a prezentului ordin.


Art.6. Direcţia Generală Managementul Resurselor Umane din Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului şi casele corpului didactic vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.


Sursa www.edu.ro

Interes general | Toate disciplinele | Ştiri

Propus de: emil | 31.12.2008 23:24 | 23779 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Comentarii (44)

0 0

01.01.2009 10:11 inteleapta

acest ordin este semnat de Anton Anton pe 19.12.2008



"MINISTRU

ANTON ANTON

Nr. 6319

Data 19.12.2008

Bucureşti"



este de actualitate?



ce se intampla cu grila de punctaj pentru gradatia de merit caci saptamana vii toare trebuie depus dosarul si nu prea se stie "ce si cum"

poate cineva sa-mi raspunda?

0 0

01.01.2009 10:18 nila

O sa fie o nebunie, numai puncte si punctulete!!! Punctele au transformat dascalii in oameni fara caracter. Continuati si o sa ajungem cu totii in prapastie !

0 0

01.01.2009 13:38 emil - Autor

Va rog sa cititi documentele. Nu e vorba de gradatie de merit. Sunt extrem de importante pentru viitorul profesional. De aceea le-am postat aici. Nu faceti comentarii in afara temnei propuse.

0 0

01.01.2009 14:25 autumn

Acesta este un lucru extraordinar dar pentru anul trecut s-ar parea ca am ratat startul, deoarece comisia de la CCD se intruneste doar in septembrie. Ce e de facut?

0 0

01.01.2009 14:30 grigore_geta

Problema creditelor transferabile pentru perfectionare a aparut mai demult, intradevar era cam neclara obtinerea acestor credite din cele trei categorii. Unii dintre noi am parcurs mai multe forme, unele din aceeasi categorie, chiar cu taxa, aletle organizate cu fonduri MEC, asa ca este binevenita o clarificare in acest sens.

Creditele sunt "transferabile", adica, daca ai mai multe credite la o anumita categorie, ele pot fi pastrate pentru urmatorii 5 ani, cand expira o parte dintre cele utilizate. De exemplu, am inteles ca, daca avem credite obtinute la cursuri de AEL sau Intelteach, avem deja prea multe la o categorie, deci vom utiliza 20 pentru primii cinci ani, restul fiind transferate pentru perioada urmatoare, considerandu-se ca pe aceasta "linie" suntem deja perfectionati. Asa se va evita inghesuiala la unele cursuri doar pentru a primi credite si participarea la cursuri de care chiar avem nevoie, lasand locurile subventionate celor care nu s-au perfectionat in acel domeniu. Perfectionarea prin grade, prin absolvirea unei facultati cu diploma de licenta, masterat, doctorat, sunt de aemenea aducatoare de credite profesionale.

0 0

01.01.2009 15:21 elena_calin_2007

Multumim, Emil!

0 0

01.01.2009 15:29 lili_ana_rosu

Ce cuprinde Anexa 3.Nu se deschide documentul!

0 0

01.01.2009 16:45 emil - Autor

Puteti incerca si de aici, locul de unde am luat documentele:

http://www.edu.ro/index.php/articles/11193

0 0

01.01.2009 16:57 mhojda

Nici eu nu pot deschide anexa 3.M-am straduit ceva timp dar n-am putut .Cred ca n-am un program asa performant ca s-o deschida!Care puteti s-o deschideti,va rog frumos trimiteti-mi si mie pe www.mhojda@yahoo.com! Please! An nou fericit!

0 0

01.01.2009 17:13 emil - Autor

Nu puteti deschide Anexa3 pentru ca este format Word 2007. Daca tineti neaparat trebuie sa va instalati un viewer de la Microsoft. Eu va spun ca nu merita sa deschideti deoarece sunt doar niste modele de diplome si adeverinte.

0 0

01.01.2009 17:52 vdobrita

Va rog sa- mi trimiteti si mie anexa nr.3 , nu mi se deschide acest document.

Multumesc.

0 0

01.01.2009 18:11 ioncicu

S-a dus dracului scoala. De acum inainte nu o sa mai vedem decit sesiuni de comunicari si simpozioane.

0 0

01.01.2009 18:14 1957

Anexa 3 este in Word 2007 si contine modele de diplome/adeverinte pt CCD. Urmati instructiunile lui emil daca vreti neaparat sa le vedeti. Cred ca este un Ordin important pt dascali .

0 0

01.01.2009 18:52 busa

Multumim mult, d-le Emil! Un an nou plin de impliniri tuturor!

0 0

01.01.2009 20:46 mmaryana

Masteratul in consiliere psihologica inseamna credite sau nu?

0 0

02.01.2009 12:07 grigore_geta

Eu am inteles ca orice masterat sau licenta intr-o alta specializare sunt considerate perfectionare. Reglementarile sunt menite sa clarifice punctajul acordat. Este fb ca si simpozioanele sau alte activitati la care noi participam aduc credite de perfectionare. Trebuie sa citim cu atentie, sa ne facem un plan pe perioade, pentru ca trebuie sa avem permanent 90 de cretide. Deci, pe masura ce unele dintre ele vor expira, trebuie sa completam cu altele.

Daca ar fi corect facute, cursurile ar trebui sa fie mai mult decat benefice, tinandu-ne "in priza" tot timpul, nu ca pe vremea comunismului, cand avem o perfectionare odata la 5 ani, despre care se spunea ca este " ca lumanarea la capul mortului- te lumineaza, dar u te desteapta" . Multe dintre cursurile organizate si acum au aceleasi caracteristici. A participat insa si la cursuri cu adevarat moderne, care au adus schimbari in conceptia de predare evaluare, in metodele propuse, asa ca ... sa fim optimisti!

0 0

02.01.2009 14:51 manuelanicorescu

Rog si eu o lamurire: 1.daca orice noua specializare, absolvire,licenta, master etc inseamna perfectionare, cate credite se acorda pentru absolvirea Colegiului de Institutori sau pentru cea a unei Facultati de Psihologie?

2. Vad in aceste anexe ca se acorda credite pentru articole,studii de specialitate, simpozioane etc: asta inseamna ca aceste forme de perfectionare se vor puncta de doua ori in grila pentru transfer / restrangere, o data la criteriul V. care prevede publicarea lor sau participarea la nivel judetean, national sau international si o data ca si credite transferabile contand pentru formarea continua?

0 0

02.01.2009 18:30 stefaniateodorescu

Scrie pe diploma cate credite transferabile...

0 0

02.01.2009 19:53 rafila_badea

Domnule Emil, va rog sa ma lamuriti daca sunt transferabile creditele obtinute in urma terminarii Fac.de Psihoped. si St.Ed. si cele de la masterat.

0 0

02.01.2009 19:57 felicity10

Va rog sa-mi trimiteti si mie toate anexele ptr. ca la mine nu se deschid. Multumesc!

0 0

02.01.2009 20:22 ionut60

Consider acest transfer de credite una dintre obligatiile destul de costisitoare pentru profesorii romani.La multi ani in 2009

0 0

03.01.2009 10:09 coryna_coryna8

Daca eu am sustinut o prezentare a unui proiect de infratire scolara europeana in cadrul Conferintei nationale: "Mediul virtual si parteneriatul scolar" din noiembrie 2008, de la Poiana Brasov si in cadrul atelierului de Twinning de la aceeasi conferinta, asta inseamna credite?

Si faptul ca am tiparit o carte cu ISBN in lb. franceza( lb. pe care o predau)reprezinta 5 puncte?

Ce ar trebui sa fac eu pt. a-mi fi recunoscute aceste credite? Va multumesc anticipat pt. raspuns.

0 0

03.01.2009 17:38 emil - Autor

Va rog sa ma iertati. Nu am publicat acest material spre a da consultatii ci spre informare. Este bine, daca aveti neclaritati sa va adresati compartimentului de perfectionare de la ISJ, in judetul in care va aflati.

0 0

04.01.2009 10:21 hrodica

Va rog sa-mi trimiteti si mie anexa 3 deoarece nu pot deschide doc. Multumesc anticipat!

O zi buna!

0 0

04.01.2009 11:17 gabriela_19652002

Are dreptate,,ioncicu" ,,punctele si punctuletele"....Acum sa vedeti ,,confectionari" de diplome de participare la ,,n"concursuri,conferinte etc.

0 0

04.01.2009 14:35 sorinborodi

hrodica,gasiti

0 0

04.01.2009 15:04 meteorarlg

masteratul absolvit cate credite echivaleaza? Aceste credite(pentru master) sunt permanente sau doar pentru 5 ani?

0 0

04.01.2009 15:23 elenia15

Personal am participat la multe cursuri de perfectionare si formare continua,cu si fare credite.Ma bucur ca se pot echivala in credite(avem nevoie de un nr. de credite in 5 ani) si nu cred ca sunt singura.

Sa recunoastem ca ,oricum,participam f. multi dintre noi la astfel de activitati profesionale ,din diverse motivatii.

0 0

04.01.2009 19:49 constantin_obreja

0. Varza e mult spus? Sau e putin?

1. CREDITE ECHIVALATE pentru statul intr-o banca si plata unor sume oarecare unor .. invatacei intr-ale educatiei? Unde esti tu, TEPES DOAMNE!

2. Valoarea (si in consecinta, salarizarea) cadrelor didactice se va stabili pe baza acestor credite? Oare Pitagora, Einstein, Gr. Moisil, Gh. Titeica, M. Eminescu etc. s-au preocupat DE CREDITE SAU DE CEEA CE AVEAU DE FACUT! Cersirea-n grup, inchinarea la inaltele porti (n-am litere mai mici!), slugarnicia unor mici ratacitori in sistem care-si vad salvata pozitia prin JERTFE ADUSE PE NISTE ALTARE DE NISIP, fac posibila existenta unei asemenea PARODII!

3. Sa varsam o lacrima pentru marii demolatori ai invatamantului romanesc! Iarta-i DOAMNE ca nu stiu ce fac!

Poate va fi .... mai bine (?),

0 0

04.01.2009 20:16 luminitamorosanu2

Sa nu fim mereu contra!Eu cred ca e bine ca se iau in considerare si cursurile de perfectionare si simpozioanele intrucat inseamna munca,consum de timp si nervi daca esti organizator;ar trebui sa conteze si cercurile pedagogice daca se realizeaza cu lectii demonstrative;la o adica de ce sa le facem degeaba; mai degraba asa decat dupa 5 ani sa mergem intr-un centru universitar unde sa ne pierdem timpul ca ceva nou nu invatam.

0 0

04.01.2009 20:43 emil - Autor

Nu va enervati asa domnule coleg constantin_obreja.

Va rog frumos nici sa nu luati in considerare anumite comentarii care pleaca din necitirea corecta a OM. E vorba de cursuri acreditate cu traineri autorizati, toate supervizate de MECT. Nu e vorba de actiunile de la gradinita/scoala din Cucuietii din Vale, cu caracter "national" si cu diplome la kilogram, ba si cu acorduri de parteneriate, certificate de tot felul, adica tot ce se poate vinde cu o "taxa" modesta de pana la 10 EUR, care se duce in contul personal al organizatorului...

In toata lumea asta se practica astfel de perfectionari si nu numai in educatie, peste tot, chiar si in sistemul privat, si se dau credite.

Va rog sa nu va speriati ci sa va bucurati pentru ca ne ajuta sa scapam poate de cursurile stupide organizate de unele SRL-uri sau chiar...Universitati!

0 0

04.01.2009 21:27 ioncicu

Domnule Emil,

Nu scrie niciunde in ordin de faptul ca sunt "cursuri acreditate cu traineri autorizati, toate supervizate de MECT." , iar daca scrie aratati-ne dumneavoastra unde, ca eu si domnul constantin_obrejea nu am vazut.

0 0

04.01.2009 22:15 emil - Autor

Art.1. Se aprobă echivalarea în credite profesionale transferabile a următoarelor forme de perfecţionare a personalului didactic din învăţământul preuniversitar, organizate de Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului, sau de alte instituţii în parteneriat cu MECT:

a) Sesiuni metodico-ştiinţifice de comunicări,

b) Simpozioane și schimburi de experiență pe probleme de specialitate și psihopedagogice,

c) Instruiri (periodice) de informare ştiinţifică de specialitate/în domeniul ştiinţelor educaţiei/ pe probleme prioritare în educaţie,

d) Instruiri pe probleme de management pentru personalul de conducere, îndrumare şi control

--------------------------

Scrie ORGANIZATE DE MECT si PARTENERIAT CU MECT, e chiar mai mult!

0 0

04.01.2009 22:20 ioncicu

"alte instituţii în parteneriat cu MECT" poate insemna orice scoala.

0 0

04.01.2009 22:26 emil - Autor

Trebuie sa faca acorduri de parteneriat, protocoale, etc... Si asta nu e cu gradinita/scoala de la Cucuietii din Vale.

Aveti cateva exemple de paretneriate ale MECT: CISCO, ORACLE, MICROSOFT, institute din afara tarii, etc. Eu cred ca poate fi un mare castig daca...evident, nu se bagatelizeaza treaba!

0 0

05.01.2009 19:06 laurian

Acum imi dau seama cat de naiva am fost crezand ca voi mai reusi sa lucrez cu copiii relaxata si va reveni veselia in clasa. Acest lucru nu va mai fi posibil intrucat voi fi preocupata de acumularea de puncte, asa cum am fost un timp pentru a reusi sa obtin gradatia de merit . Copiii nu au avut nici un castig dimpotriva agitatie si nervi . De acum asta ne asteapta si nu vom putea face nimic , e doar ordin.

0 0

05.01.2009 20:06 constantin_obreja

-1. Nu stiu daca MECT mai exista! Oricum, a lasat ceva urme prin Cucuietii din Vale, prin sufletele noastre, dar mai ales pe ... pantofi! Ceva care aduce a ... parastas!

0. Nu sunt nervos!

1. Constat ca o vorba veche care spunea: daca nu-l poti invinge, macar incurca-l, e azi la moda! Sau, mai bine zis, e axiomatica!

2. Felicitari tutulor celor care reusiti sa inghititi tot ceea ce vi se ofera cu titlul de POMANA PLATITA! Sa fiti sanatosi, sa va bucurati de CREDITELE TRANSFERABILE (era sa scriu ... TRANSFER rabie!) si poate, candva, veti ajunge sa le transformati si in MADUVIOARE (ca pana la CIOLAN, mai e!).

3. Se face vorbire de ... traineri autorizati de MECT; iertat sa-mi fie, d-le Emil, dar sa stai o vacanta de primavara in frig, de dimineata pana seara ca sa-ti povesteasca o tanara absolventa a unei facultati de psihologie cum se proiecteaza un ... document oarecare pentru A DA BINE IN OCHII UNUI INSPECTOR .. ochios, mi se pare prea mult! Ceea ce e trist, e ca .. mi-a placut; am intervenit, am colaborat, toata lumea a fost fericita, am gasit si o locatie mai calda (in scoala noastra, dincolo era .... ca-n RAI: FRIG!). Cu ce m-am ales? Cu o amintire si o amagire! Gheorghita, banca 4, randul de la geam, nu stia NIMIC MAI MULT si nici NU AVEA CHEF sa stie!) Ce-am invatat? Poate doar sa comunic cu cei din bresala, dar - in niciun caz- sa fac lectii mai bune!

4. Sau cateodata (!) si ma intreb: OARE EU DE CE MAI MUNCESC, de ce renunt la petreceri familiale sau la alte multe alte BUNATATI pentru a FACE CEVA PENTRU ELEVII MEI, cand, simplu, cu cateva cursuri facute CU UN BUCHET DE ... FLORI.. pot rezolva ORICE!

5. Oare MUNCA NOASTRA (afisata nu in COMENTARII- desi si ele conteaza!) prezentata public pin SITE-uri PERSONALE sau INGLOBATE IN SITE_UL scolii NU CONTEAZA? CRED CA TOTI STITI CUM SE FAC PORTOFOLIILE! (Era sa scriu ... portofelele!).

5. Cum se poate obtien o ACREDITARE? Didactic.ro, Prodidactic.ro si alte site-uri PUBLICA diverse materiale educationale; ELE NU AU NICIO VALOARE PENTRU MINISTER? NICI PENTRU ISJ-uri? Chiar Adeverinta sau Diploma pe care o OFERITI e ATAT DE mica in OCHII MARITI DE PUTERE A CELOR mari?

6. Sunt trist! Ferici-ma-s si n-am cum! Singura mea bucurie, in afara familiei era SCOALA! De ce o furati? Bucuria profesorului de a veni la ore inseamna enorm de mult pentru starea de spirit a elevilor precum si pentru dispozitia lor de a percepe un anumit mesaj! (Puteti contiunua la nesfarsit: un profesor iritat de cerinte inutile va genera un intreg sir de reactii ...)

7. Final: Sa dea Domnul sa vina vremea cand se va alege samanta de neghina, cand ogoarele patriei (de orice fel) vor renaste in noi speranta ca LA ANUL VOM AVEA ROADE MAI BUNE!



Numai bine,

0 0

06.01.2009 13:10 popanmc

Dle Constantin Obreja, aveţi dreptate, mulţi suntem ca dv.

D-LE EMIL, NU FACEŢI NIMIC ÎN ACEST SENS?dE TRIMIS MATERIALE SUPER AVEM DESTULE, DAR, CU CE NE ALEGEM?cĂCI DIPLOME ŞI ADEVERINŢE ARE ŞI NEPOTUL MEU, CĂRUIA NU- I TREBUIE DOSAR DE SERVICI.DAR EU, CA ŞI CEILALŢI COLEGI, AVEM MULTĂ NEVOIE, PENTRU CĂ DE ACESTE "DOVEZI" SE AGAŢĂ ŞI SALARIILE NOASTRE, DAR NU DOAR ATÂT!

MULŢUMIM PENTRU ÎNŢELEGERE ŞI AŞTEPTĂM SUSŢINERE DE LA DV, MAI ALES CU ACREDITARE MEC,CĂ DOAR SUNTEŢI O CANCELARIE NAŢIONALĂ DE DASCĂLI SPECIALIZAŢI ŞI SPECIALIŞTI!NU- I AŞA?

LA MULŢI ANI ŞI MULT SUCCES ÎN LUPTA CU TAURII!

0 0

06.01.2009 16:29 mhojda

Puscă si cureauă lată ,

Ce profesori eram odată

Însă vremea ne-o trecut

Curriculum-ul s-a refăcut

Să mai predau putere nu-i

Îmi vine să iau urma codrului!

Căpşunile-s greu de cules

Grea viaţă eu mi-am ales,

Grea viaţă şi zbuciumată

Bine mai era odată!

0 0

06.01.2009 16:30 mhojda

Erata:eu am scris sub forma de versuri si aici a aparut sub forma de text! Sorry!

0 0

06.01.2009 20:47 fritsch_renate

Eu sunt de acord cu punctarea activitatilor de formare si perfectionare profesionala. Macar stii de ce primesc unii puncte multe, stii ce trebuie sa faci pentru a le obtine (daca esti interesat!) si te poti lupta, cu documentul in fata, cand unii colegi care n-au dat de 20 de ani printr-o sala de curs intru innoirea ori inmultirea neuronilor responsabili cu activitatea lor profesionala obtin indemnizatii de merit, sunt cooptati automat (pe baza vechimii in invatamant si a obtinerii si mentinerii cu succes a gradului Definitiv!) in diferite Consilii, Comitete, etc.

Poate ma socotiti rautacioasa, dar eu cred ca acest aspect al muncii noastre (formarea si perfectionarea profesionala continua, sub toate formele de manifestare) este foarte important; cat traiesti intr-o societate aflata in continua schimbare trebuie sa fii constient ca si in profesia ta apar noutati si a fi la zi cu ele este o necesitate in a supravietui profesional.

Este opinia mea si daca doriti sa o combateti faceti asta cu argumente logice, fara "pusca si curea lata".

0 0

07.01.2009 08:42 popanmc

Puşca ar trebui să existe pentru conducerea sistemului, care, cred eu, nici măcar nu ştie în ce condiţii trăieşte învăţământul românesc.Cureaua e pentru cadre, căci trebuie să o strângem , pentru că, fraţilor, "E CRIZA PE NOI"!dE UNDE BANI?cICĂ DUPĂ PERFORMANŢE...pENTRU CINE SUNT ACESTE BASME OARE?Cureaua se lăţeşte treptat, căci va intra în ea din ce în ce mai mulţi , care simt încetu cu încetu gustul amar al crizei, din casa fiecăruia.HALAL GUVERN( DUPĂ TRADIŢIE, CĂCI TREBUIE PĂSTRATĂ), HALAL ŢARĂ!E OARE IAR LUMEA LUI LĂPUŞNEANU?SAU A LUI CARAGIALE?PARDON?CE SĂ MAI CREDEM, OARE, DACĂ ŞI D- NA CATIUCA E NESIGURĂ PE CEEA CE SPUNE?NE DĂ SAU NU NE SĂ BANII PROMIŞI+ PĂCAT , DAR POATE E MAI BINE AŞA, CĂ NU AVEŢI UN BĂIEŢEL CA FIU- MEU, CĂRUIA, DACĂ I- AI PROMIS CEVA ŞI NU TE ŢII DE CUVÂNT, O SĂ- I VINĂ GĂNDUL SĂ NU TE MAI ASCULTE, APOI, E BAI MARE!NOI CUM ŞI CE SĂ MAI PROMITEM COPIILOR?DACĂ NE MINT CONDUCĂTORII, SĂ FACEM LA FEL CU COPIII NOŞTRI? ASTA E EDUCAŢIE, D-LOR? ÎNCĂ O DATĂ, PENTRU CĂ SE MERITĂ:RUŞINICĂ.........!

0 0

07.01.2009 08:45 popanmc

SCUZE PENTRU GREŞELILE DE SCRIERE, DEŞI ŞTIU BINE CĂ NU TREBUIE SĂ EXISTE!SCUZE, DIN RESPECT PENTRU COLEGI!

0 0

07.01.2009 22:58 constantin_obreja

Stima renate,

1. Si 'Eu sunt de acord cu punctarea activitatilor de formare si perfectionare profesionala. Macar stii de ce primesc unii puncte multe, stii ce trebuie sa faci pentru a le obtine ' (citat) si stiu ca ' unii colegi care n-au dat de 20 de ani printr-o sala de curs' si ca 'sunt cooptati automat (pe baza vechimii in invatamant si a obtinerii si mentinerii cu succes a gradului Definitiv!) in diferite Consilii, Comitete, etc'. (toate ghilimelele sunt citate).

2. Dar credeti ca sunt IN TOTALITATE DE ACORD CU DVS.? Evident, NU! Sa va spun din propria-mi experienta: Cand am ajuns la catedra eram PLIN DE STIINTA si GOL DE modul de DISEMINARE a ei acolo unde trebuia. Intr-un cerc de matematicieni (asta-mi este meseria!) eram ... cool (! MECT), dar elevii se uitau cam pierduti la ritmul in care creta umplea tabla, buretele restabilea o oarecare ordine (care semana cu ceea ce le ramasese lor in cap!), eram fericit de DIZERTATIA realizata si de modul impecabil in care mi-am sustinut pledoaria stiintifica. N-a tinut mult timp, pentru ca am avut colegi care mai aveau cativa ani pana la pensie si m-au luat la orele lor (asa era moda). I-am criticat, au zambit si mi-au spus ca vor trece ani pana cand voi intelege ca NU FACULTATEA TE INVATA PEDAGOGIA CI INTALNIREA ZILNICA CU GHEORGHITA! El este cel care-ti limiteaza sau mareste ritmul cretei pe tabla, avalansa de neologisme sau exprimarile savante, implementarile unor demersuri didactice inovatoare sau revenirea la un traditionalism adaptat lui; el, Gheorghita- cel vesnic neastamparat, cel intrebator sau tacut, cel care vine la scoala din placere, pentru anumite ore, sau din NEVOIE pentru multe altele, ESTE UNITATEA DE MASURA a capacitatilor mele didactice. Nu inspectorul, nu directorul, nu altii...

Daca nu ne gandim la EL ci la FORME DE PERFECTIONARE ACREDITATE, creditele noastre vor ramane pe hartie! Ori, noi construim oameni si CREDITELE lor sunt mai valoroase decat orice diploma mi-ar acorda cineva!

3. Cand am inteles asta, am inteles si de ce CEI BATRANI, CEI BATUCITI IN SEDINTE DE PARTID etc. erau MAI BUNI CA MINE: pentru ca erau mai apropiati de SCOPUL INVATAMANTULUI! (Pe atunci, scopul chiar era!) Am mai inteles si faptul ca una e sa fii plin de carte(!) si alta e sa fii bun profesor! Si o cred si acum!

4. Nu toti cei care sunt in comisiile de ... (orice) sunt ... relicve, asa cum sugerati! Candva, veti ajunge si dvs. o asemenea ... relicva, adica veti face parte din TOATE COMISIILE! Eu refuz sistematic asta, dar ... se mai intampla sa nu-mi pot permite! C'est la vie!

5. Luptati si va acreditati! Dar, va implor, nu-l uitati pe Gheorghita! El nu vrea profesori cu credite, nu vrea salarii de merit, nici macar olimpiade nu vrea: poate vrea sa VINA CU DRAG LA SCOALA! Sa se simta bine si, poate sa mai AFLE CEVA CE-L INTERESEAZA! Stiti cumva un curs acreditat de minister in care se studiaza si aprofundeaza CERINTELE SOCIETATII IN RAPORT CU NEVOILE REALE DE CUNOASTERE ALE COPILULUI? (sau invers!!!)

Numai bine,

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 29 evenimente

«MAI 2024»
LuMaMiJoViSaDu
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Ce părere aveți despre introducerea camerelor de supraveghere în sălile de clasă, fără acordul profesorilor și al elevilor? Comentați!

427 voturi | 7 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: emil Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN