IARNA
28 noiembrie 2011, 19:52
TRANSDISCIPLINARITATE
Învăţământ primar - Limba şi literatura română - Lecţii - Clasa 1; Clasa a 2-a; Clasa a 3-a; Clasa a 4-a;
46 materiale
Review-uri (0)
0 stele
Adăugaţi un review
Nu există niciun review
Lecţii recomandate de comunitatea Didactic.ro
Evaluare sumativă la limba și literatura română, clasa a II-a, Modulul: ÎN LUPTĂ CU IARNA, RM
Învăţământ primar - Limba şi literatura română - Teste - Clasa a 2-a;
focsaaliona | Liceul "Mihai Eminescu"
0 comentarii
Evaluare - Unitatea : ”Intră Baba Iarnă-n sat”
Învăţământ primar - Limba şi literatura română - Teste - Clasa 1; Clasa pregatitoare;
lidiabr | Scoala Gimnaziala "V.Alecsandri" Braila
0 comentarii
Lecție demonstrativă la limba română la clasa a IV-a
Învăţământ primar - Limba şi literatura română - Lecţii - Clasa a 4-a;
anisoaragrigorita | Liceul "Vasile Alecsandri"
1 comentariu
Comentarii (3)
04.12.2011 09:41 magdutzabogheanu
sper din suflet sa nu te superi pe mine
Transdisciplinaritatea
Gradul cel mai elevat de integrare a curriculumului( mergând uneori până la fiziune ) îl reprezintă transdisciplinaritatea. Abordarea transdisciplinară plasează procesele individuale de învăţare ale elevilor în centrul experienţelor de învăţare producând o responsabilizare a elevilor în raport cu propria învăţare. D’Hainaut (1986, p.98) face distincţie, în plan curricular între transdisciplinaritatea instrumentală şi cea comportamentală:
- transdisciplinaritatea instrumentală este orientată spre rezolvarea unor probleme urmărind să-i furnizeze elevului metode şi tehnici de muncă intelectuală transferabile la probleme cu care se confruntă ;
- transdisciplinaritatea comportamentală intenţionează să ajute elevul să-şi organizeze fiecare dintre demersurile sale în situaţii diverse.
R. Titone citat de Dobridor Negreţ, (2008, p.223 ) construieşte în 1974 un model holodinamic al învăţării, conform căruia învăţarea umană se desfăşoară pe trei planuri :
- învăţarea tactică , exterioară şi extrinsecă a cărei rezultate iau forma unor comportamente periferice observabile ;
- învăţarea tactică, interioară atinge planul superior al proceselor cognitive ;
- învăţarea egodinamică este intimă şi profundă antrenând toate capacităţile şi procesele psihice umane: intelectuale, afective, axiologice.
04.12.2011 09:42 magdutzabogheanu
dupa cum vezi, abordarea constructivista a cunoasterii este o tema care depaseste ciclul primar, cel mult poti spune pluridisciplinaritate
inca odata scuze!
08.12.2011 16:50 kaesarion
Pentru a exista proiectare transdisciplinara trebuie sa existe un curriculum transdisciplinar. In contextul curriculum-ului actual putem vorbi doar de interdisciplinaritate, multidisciplinaritate sau pluridisciplinaritate, dar nu de transdisciplinaritate. Pentru asa ceva trebuie consultat Basarab Nicolescu, sau, cel putin, citite cartile acestuia.
Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.