teză - limba şi literatura română - clasa a VII-a - semestrul al II-lea
17 mai 2011, 07:17
lucrare scrisă semestrială - clasa a VII-a - sem. al II-lea - 2010-2011
Învăţământ gimnazial - Limba şi literatura română - Teste - Clasa a 7-a;
Review-uri (0)
0 stele
Adăugaţi un review
Nu există niciun review
Teste recomandate de comunitatea Didactic.ro
Teză- LIMBA SI LITERATURA ROMANA, clasa a VII-a
Învăţământ gimnazial - Limba şi literatura română - Teste - Clasa a 7-a;
cati0003 | Scoala Gimnaziala "Petofi Sandor'' Livada
5 comentarii
Teză semestrul al II-lea, Clasa a VII-a - Limba și literatura română
Învăţământ gimnazial - Limba şi literatura română - Teste - Clasa a 7-a;
alinaistudor | Liceul Tehnologic "Clisura Dunării" Moldova Nouă
0 comentarii
Lucrare scrisă la Limba și literatura română pe semestrul al II-lea- An şcolar: 2021- 2022
Învăţământ gimnazial - Limba şi literatura română - Teste - Clasa a 7-a;
greabviorica | Centru scolar pentru educatie incluziva Nr.2 Bistrita
0 comentarii
















Comentarii (9)
Este foarte bun modelul, buna treaba colega
Teza este formulata foarte frumos, si exercitiile sunt super. Problema este ca este asezat putin cam rau in pagina. Sunt imprimante care nu scot pe toata pagina :)
buna
Foarte bun modelul, am adaptat putin la specificul alor mei. Buna treaba, felicitari!
bun,deci așa faceți voi profesorii , nici măcar nu sunteți capabili să faceți voi singuri o teză!bravo,mă!
Ai dreptate !
nu e si rezolvarea ?
normal ca nu
Puncte tari:
Textul-suport este accesibil, potrivit pentru vârsta elevilor de clasa a VII-a, cu un vocabular comun, dar și elemente culturale interesante (ex: Târgul Moșilor, Babele, cutremure).
Exercițiile de gramatică și vocabular sunt bine diversificate: sinonime, omonime, familie lexicală, analiză morfologică, explicații de formare a cuvintelor.
Exercițiul de redactare (compunerea) cere aplicarea cunoștințelor teoretice într-o formă argumentativă, ceea ce ajută la dezvoltarea gândirii critice și a exprimării scrise.
Observații/Aspecte de îmbunătățit:
Gradul de dificultate variază. Unele cerințe (ex: analiza frazei la punctul 8) pot fi mai dificile pentru elevii de clasa a VII-a dacă nu au lucrat bine construcția frazelor și analiza morfologică.
La punctul 4 (formarea cuvintelor), cerința nu subliniază clar ce cuvinte trebuie analizate. Este important ca în teză să fie subliniate clar (ex: mormane, Târgul).
Compunerea finală (Partea a II-a) poate fi dificilă dacă elevii nu sunt obișnuiți să folosească termeni de teorie literară (ex: „narator autodiegetic”, „secvențe descriptive”), de aceea profesorul ar trebui să se asigure că aceste concepte au fost bine înțelese înainte de teză.
REVIEW PE FIECARE CERINȚĂ
1. Sinonime (6p)
Cerință clară.
Bine formulată, testează înțelegerea sensului contextual.
2. Omonime – „noi” și „care” (6p)
Excelent exercițiu pentru înțelegerea polisemiei și omonimiei.
Ar fi util un exemplu în instrucțiuni (pentru claritate).
3. Polisemia verbului „a trece” (6p)
Foarte potrivit pentru consolidarea sensurilor multiple ale unui verb comun.
4. Formarea cuvintelor (6p)
Valoroasă pentru morfologie, dar necesită claritate vizuală (care cuvinte trebuie analizate?).
5. Familia lexicală a cuvântului „tânăr” (6p)
Simplu, accesibil, bun pentru vocabular.
6. Indici spațiali și temporali (6p)
Verifică înțelegerea textului și identificarea contextului.
7. Tipul de narator (6p)
Exercițiu foarte bun pentru interpretarea perspectivei narative.
Potrivit nivelului clasei a VII-a.
8. Fraza, raporturi, valoare morfologică (12p)
Important pentru gramatică, dar:
Este cea mai dificilă cerință.
Ar fi util să se acorde un model anterior, la clasă, pentru a ști exact cum să răspundă.
Partea a II-a – Compunerea (24p)
Ce se urmărește:
Cunoașterea teoriei despre genul epic;
Aplicarea teoriei pe un text dat;
Capacitatea de exprimare coerentă și argumentativă.
Evaluare:
Exercițiul e bine gândit, dar:
Trebuie să li se fi explicat anterior elevilor cum se structurează o compunere de tip argumentativ.
Este important să li se ceară un plan clar: introducere – cu trăsături; corp – cu exemple din text; concluzie.
Punctajul de redactare – 12 puncte
Foarte bine detaliat: se acordă pentru:
Ortografie și punctuație
Unitatea compoziției
Așezare în pagină
Registru de comunicare
Se încurajează scrierea corectă și ordonată – un lucru foarte bun!
SCOR TOTAL
Punctaj maxim: 100 de puncte (54 + 24 + 12 + 10 din oficiu)
Distribuție echilibrată între gramatică, vocabular și exprimare scrisă.
CONCLUZIE FINALĂ
Această teză este foarte bine structurată, coerentă și relevantă pentru nivelul clasei a VII-a. Cele mai bune rezultate se vor obține dacă elevii au lucrat suficient la:
analiza frazei și părților de propoziție;
narator și trăsături ale genului epic;
Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.