Şcoala cu
bune practici

45 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

zip Forta gravitationalã / Lectie si test interactiv de evaluare

17 noiembrie 2007, 17:02

0 stele | 0 review-uri

O noua lectie pentru capitolul Mecanica . Contine notiunile teoretice, si intrebãri de evaluare, si test interactiv(elevul face click pe rãspunsul ales, din grilã, si programul îi spune dacã a rãspuns corect sau gresit. Poate fi utilizatã la clasa 7 sau la a 9-a(SAM , sau/si, eventual, liceu)

laurentziu_roshu
370 materiale
21 au spus Mulţumesc.
14 comentarii
2727 descărcări
Mesaj pentru autor
Spuneţi-le prietenilor!
|

Review-uri (0)

0 stele Adăugaţi un review

Nu există niciun review

Comentarii (14)

0 0

17.11.2007 19:36 laurentziu_roshu - Autor

Materialul se deschide usor, automat, cu orice arhivator, dar daca nu aveti niciunul, puteti descarca gratuit Winzip de pe adresa http://www.powerpoints.org/

0 0

26.11.2007 12:51 constantin_stanescu

Nu aş fi făcut acest comentariu, dacă nu aş fi constatat că autorul a făcut, la rându-i, două comentarii foarte critice la două materiale postate recent, tot aici: „optica” şi „Acum vă veţi putea convinge că pământul se roteşte”. Cum puţin mai jos se găsea materialul discutat, am făcut efortul să văd cum lucrează un „ochi critic” şi din păcate, am constatat că „parul” din acest „ochi” este destul de mare, faţă de „paiul” din alţi ochi … Mergând pe principiul „Orice naş îşi are naşul”, iată unele observaţii cu privire la material.

Gramaticale -
Scrierea cu majuscule şi unde trebuie şi unde nu trebuie; exemplu: „Efectele Static si Dinamic ale Forţei”. Nu se spune „instrumentul de măsură al forţei”, ci „instrumentul de măsură a forţei”. Un alt dezacord: „proprietate a forţei elastică”, în loc de „proprietate a forţei elastice”. Inconsecvenţa în scrierea cu diacritice.

Ştiinţifice -
Folosirea termenului de „arc”, în loc de cel consacrat, „resort”. Afirmaţia: „Forţa deformatoare este direct proporţională cu deformaţia” este greşită, pentru că efectul (deformaţia) este proporţional cu cauza (forţa) şi nu invers. Relaţia matematică vectorială a forţei elastice este greşită, contrazicându-se cu însăşi definiţia exprimată în cuvinte.
Unitatea de măsură a forţei (newton) se scrie cu minusculă, nu cu majusculă, doar simbolul se scrie cu majusculă (N), iar prefixul kilo are prescurtarea k, nu K. De asemenea, notaţia consacrată pentru deformare este cu x (minusculă), nu cu X (majusculă). Se foloseşte termenul de „a agăţa”, în loc de a „atârna”. La determinarea experimentală a constantei elastice, autorul a uitat să precizeze că forţa elastică, la stabilirea echilibrului, este egală ca mărime cu greutatea corpului „agăţat” de resort, adică folosind notaţiile autorului, F = G.

Părţi din prezentarea aceasta se regăsesc şi înalte două materiale ale aceluiaşi autor, „FortaDeformatoare si FortaElastica” şi „Interactiunea,Forta,Greutatea” (ortografia îi aparţine autorului), ca urmare observaţiile de aici sunt valabile şi pentru materialele respective. În plus, acestea mai conţin şi alte greşeli. Astfel, în primul material citat, apare formularea: „Pentru a putea măsura greutatea unor corpuri grele trebuie să alegem fie un dinamometru cu arc de constantă elastică mare(mai solid).” În al doilea material apare scris „î-şi”, greşeală grosolană şi inadmisibilă la un profesor, fie el şi de fizică. De asemenea, un alt dezacord, de data asta în caz: „a unei nave cosmice ajunsă pe LUNĂ”, în loc de „a unei nave cosmice ajunse pe LUNĂ”. Tot aici, apare „KiloNewton”, în loc de „kilonewton” Apoi se înşiră nişte deosebiri dintre masă şi greutate, complet inutile. Mai simplu era să fi precizat că masa este mărimea fizică ce măsoară o proprietate fundamentală a corpurilor (inerţia), în timp ce forţa este mărimea fizică ce măsoară intensitatea, tăria interacţiunii dintre corpuri.

Oricum, acestea sunt „copilării”, faţă de un aspect mult mai important, care trebuie lămurit. La gimnaziu ne mai putem permite mici inexactităţi, dar la liceu deja rigurozitatea ştiinţifică trebuie să caracterizeze orice lecţie. Dacă în acest material (pentru clasa a IX-a) elevul află că forţa are două efecte (static şi dinamic), ce să mai înţeleagă el, când doar cu câteva lecţii în urmă a învăţat despre principiul al doilea al dinamicii, care afirmă că „dacă o forţă acţionează asupra unui corp, îi imprimă acestuia o acceleraţie (…)”?!
De fapt, este greşit să se spună că forţa are două efecte, în realitate aceasta are unul singur, imprimarea unei acceleraţii (acesta ar fi aşa-zisul efect dinamic). Cel de-al doilea aşa-zis efect (static), deformarea corpurilor, nu este nicidecum unul static, pentru că însăşi deformarea presupune mişcare şi, pe de altă parte, el este un efect datorat nu unei singure forţe, ci concurenţei unui număr de (cel puţin) două forţe (cea deformatoare şi cea internă, care se opune deformării). Echilibrul acestora se realizează pentru o nouă formă a corpului, ceea ce da aparenţa de efect static.
În concluzie, clasificarea aceasta a efectelor forţei este cel puţin discutabilă şi poate duce la confuzii grave, fiind deci necesară renunţarea la ea.
De altfel, prin manualele de liceu nu am mai întâlnit-o, ea rămânând doar prin unele de gimnaziu (preluată din altele mai vechi).

0 0

27.11.2007 09:49 constantin_stanescu

Îmi cer scuze pentru comentariul de mai sus, el era destinat materialului „Efectele Static si Dinamic ale Forţei”, al aceluiaşi autor, dar, nu ştiu cum, probabil am greşit eu, comentariul a ajuns aici. Şi dacă tot e să comentez, să o fac şi aici. Întrucât părţi din materialul citat se regăsesc şi în acesta („Forta gravitationalã - Lectie si test interactiv de evaluare”), evident, erorile corespunzătoare apar şi ele, iar comentariile mele sunt valabile şi aici.
Greşeli gramaticale: „oameniii”; „îndeprtează”; scrierea cu majuscule şi unde trebuie şi unde nu trebuie; exemplu: „Legea Atracţiei Universale”, în schimb „soarele”; inconsecvenţa în scrierea cu diacritice;
Greşeli ştiinţifice: unitatea de măsură a forţei (newton) se scrie cu minusculă, nu cu majusculă, doar simbolul se scrie cu majusculă (N), iar prefixul kilo are prescurtarea k, nu K.. „… el are tot 70Kg dar se simte foarte uşor şi pluteşte!” UNDE, că pe Lună nu e atmosferă!!!. Se înşiră nişte deosebiri dintre masă şi greutate, complet inutile, mai simplu era să fi precizat că masa este mărimea fizică ce măsoară o proprietate fundamentală a corpurilor (inerţia), în timp ce forţa este mărimea fizică ce măsoară intensitatea, tăria interacţiunii dintre corpuri. Dacă ţinem cont de definiţia dată în material greutăţii („greutatea unui corp este forţa de atracţie cu care Pământul acţionează asupra sa”), afirmaţia anterioară, cum că „Greutatea unui corp NU este aceeaşi în orice loc din univers” este cel puţin discutabilă.
O confuzie gravă apare în afirmaţia: „câmpul gravitaţional e caracterizat de acceleraţia gravitaţională g”, confuzia intervenind între acceleraţia gravitaţională şi intensitatea câmpului gravitaţional. Cele două nu pot fi nicidecum confundate, acceleraţia fiind prezentă numai ca rezultat al acţiunii forţei gravitaţionale asupra unui corp aflat în câmpul gravitaţional, pe când intensitatea câmpului gravitaţional este o mărime caracteristică acestui câmp.
Nu se precizează faptul important că valorile numerice date pentru acceleraţia gravitaţională pe Pământ şi pe Lună sunt cele de la nivelul solului.
În enunţul legii atracţiei universale (de la care lipseşte exprimarea analitică) se vorbeşte de faptul că „între oricare două corpuri există forţe de atracţie gravitaţionale …”, în realitate, forţa respectivă fiind una singură.
Exprimarea „Forţele de atracţie gravitaţională dintre ele fiindcă sunt foarte mici faţă de greutăţile lor(care sunt forţele cu care Pământul-care are o masa uriaşă le atrage)”, pe lângă faptul că nu are predicat în propoziţia principală, conţine şi o greşeală ştiinţifică. Forţa de atracţie dintre două corpuri de mase mici nu se observă Nu din cauza atracţiei Pământului, ci din cauza frecării. Dacă aceasta este redusă suficient, se poate constata efectul atracţiei universale (vezi experienţa Cavendish).
În rest, materialul este interesant şi, cu corecţiile de rigoare, poate fi folosit la clasă, dar numai la gimnaziu, nu şi la liceu.

0 0

27.11.2007 17:51 maria_2007

atractiv, frumos prezentat, si bine conceput. O lectie cu care fiica mea a invatat cu placere ! Multumim !"

1 0

27.11.2007 18:18 laurentziu_roshu - Autor

multumesc pentru comentarii si observatii utilizatorilor interesati de lectie.
Pentru utilizatorul constantin_stanescu: ati scris pagini intregi de comentarii ! Dar, in loc sa faceti efortul de a scrie atât de multe pagini, ar fi mai util sa incercati sa realizati si dvs un material. Pâna acum nu ati realizat niciunul.

1 0

28.11.2007 10:26 constantin_stanescu

Pentru utilizatorul laurentziu_roshu:
îmi pare rău, dar jucăm la categorii diferite. Am realizat suficiente materiale, e drept, nepublicate pe acest site. Cele mai relevante se pot găsi la adresa: http://www.ad-astra.ro/cstanescu. În plus, ar mai fi şi vreo zece cărţi. Totuşi, există şi pe acest site ceva, la adresa: http://www.didactic.ro/disciplina?did=4&what=planuri&pid=56010&type=3&cat_id=4.
Faptul că am scris "pagini intregi de comentarii" este pentru că am avut ce comenta. Dacă aceste comentarii au fost negative este numai vina dv., greşelile vă aparţin, eu doar le-am semnalat. Dacă nu suportaţi critica, mai bine nu mai postaţi materiale. Dacă sunteţi convins că nu am dreptate, răspundeţi punctual, la obiect, nu cu afirmaţii generale. Am văzut că sunteţi adeptul lozincii comuniste "Numai cine nu munceşte, nu greşeşte!", dar trebuie să vă spun că ea nu este deloc adevărată. Uitaţi-vă chiar pe acest site şi veţi găsi o mulţime de exemple contrare, de lucruri bine făcute, sau de oameni care acceptă observaţiile făcute de alţii şi chiar mulţumesc pentru ele. În schimb, dv. criticaţi (uneori fără temei) pe alţii, dar nu suportaţi criticile altora. Renunţaţi la convingerea că sunteţi un fel de "guru" al acestui site, lăsaţi pe alţii să vă judece şi vă va fi mai bine.
Altfel, s-auzim numai de bine!

Pentru maria_2007: felicitări pentru fiica dv., care a reuşit să înveţe folosind un material prost (dacă situaţia este reală)!

0 0

28.11.2007 10:26 constantin_stanescu

Pentru utilizatorul laurentziu_roshu:
îmi pare rău, dar jucăm la categorii diferite. Am realizat suficiente materiale, e drept, nepublicate pe acest site. Cele mai relevante se pot găsi la adresa: http://www.ad-astra.ro/cstanescu. În plus, ar mai fi şi vreo zece cărţi. Totuşi, există şi pe acest site ceva, la adresa: http://www.didactic.ro/disciplina?did=4&what=planuri&pid=56010&type=3&cat_id=4.
Faptul că am scris "pagini intregi de comentarii" este pentru că am avut ce comenta. Dacă aceste comentarii au fost negative este numai vina dv., greşelile vă aparţin, eu doar le-am semnalat. Dacă nu suportaţi critica, mai bine nu mai postaţi materiale. Dacă sunteţi convins că nu am dreptate, răspundeţi punctual, la obiect, nu cu afirmaţii generale. Am văzut că sunteţi adeptul lozincii comuniste "Numai cine nu munceşte, nu greşeşte!", dar trebuie să vă spun că ea nu este deloc adevărată. Uitaţi-vă chiar pe acest site şi veţi găsi o mulţime de exemple contrare, de lucruri bine făcute, sau de oameni care acceptă observaţiile făcute de alţii şi chiar mulţumesc pentru ele. În schimb, dv. criticaţi (uneori fără temei) pe alţii, dar nu suportaţi criticile altora. Renunţaţi la convingerea că sunteţi un fel de "guru" al acestui site, lăsaţi pe alţii să vă judece şi vă va fi mai bine.
Altfel, s-auzim numai de bine!

Pentru maria_2007: felicitări pentru fiica dv., care a reuşit să înveţe folosind un material prost (dacă situaţia este reală)!

0 0

28.11.2007 15:53 laurentziu_roshu - Autor

Pentru utilizatorul constantin_stanescu : Ati scris " Uitaţi-vă chiar pe acest site şi veţi găsi o mulţime de exemple contrare, de lucruri bine făcute, sau de oameni care acceptă observaţiile făcute de alţii şi chiar mulţumesc pentru ele" . Aceasta inseamna ca nu stiti sa cititi raspunsurile din aceasta pagina ? Doar daca cititi comentariul meu, observati cum am scris : "multumesc pentru comentarii si observatii utilizatorilor interesati de lectie". Deci, va recomand sa cititi inainter de a formula raspunsul, doar asa veti putea formula un raspuns obiectiv si corect. Ati mai scris : Am văzut că sunteţi adeptul lozincii comuniste "Numai cine nu munceşte, nu greşeşte!". Din nou imi atribuiti conceptii pe care CREDETI ca le am. Este a doua oara - v-am mai atras atentia pe forum. Ati mai scris: "În schimb, dv. criticaţi (uneori fără temei) pe alţii", dar , chiar dvs ati scris despre comentariul meu de la materialul de optica ca, citez: "Observatiile domnului Rosu sunt corecte". Acum va contraziceti spunând "... dv. criticaţi ...fara temei". Comentariul dvs se dovedeste tendentios- aspectele despre diacritice de exemplu: daca cititi cu atentie, diacriticele sunt toate scrise in materialul comentat aici, adica Forta gravitationalã . Apoi, credeti ca eu am timp infinit la dispozitie? Ieri cand am scris un scurt comentariu, am avut doar 5 minute la dispozitie, fiindca am si functia de informatician al scolii, iar timpul e destul de limitat. Inteleg ca asteptati sa scriu observatii despre comentariile dvs. Observatiile ar fi multe, de aceea am sa le scriu esalonat, probabil in mai multe comentarii, in limita timpului disponibil. 1. Ati scris: "Inconsecvenţa în scrierea cu diacritice." Raspuns: materialul are diacritice. Verificati! 2. Ati scris : "Folosirea termenului de „arc”, în loc de cel consacrat, „resort”. " - Raspuns : materialul este conceput dupa programa clasei a 7-a , pentru elevii cãrora , trebuie sa le vorbim in termeni pe care îi cunosc si inteleg. Elevul de clasa 7-a nu intelege daca citeste pe internet cuvântul "resort"....de aceea trebuia sa scriu ca este vorba de un arc. O alta problema, pe care ACUM o observ in comentariul dvs, este ca , de fapt ati comentat despre alt material decât cel de fatza, ceea ce a implicat pentru mine pierdere de timp , fiindca eu studiam materialul meu de la aceasta rubrica, pentru a scrie observatii la comentariile dvs, dar de fapt, dvs ati comentat alt material. Pe viitor, scrieti comentariile la rubrica potrivita.

0 0

28.11.2007 20:25 laurentziu_roshu - Autor

Intotdeauna am apreciat comentariile constructive, si, desigur,
obiective. Ati scris o serie de observatii hilare, iar altele
nerelevante, si mai grav, unele gresite. Ati scris "Se înşiră nişte
deosebiri dintre masă şi greutate, complet inutile" ceea ce este
complet gresit, fiindca, in aceasta lectie creata special pentru elevii
de clasa 7-a, e esential sa precizam deosebiri dintre masă şi greutate,
fiindca elevii au tendinta sa confunde masa si greutatea. Daca
intrebati un elev ce greutate are va raspunde ceva de genul 50kg,
confundând astfel greutatea cu masa. Aceasta fiindca in limbajul uzual
, asa se obisnuieste, dar stiintific e gresit. Probabil ca nu ati
predat la clasa a 7-a in ultimii ani, si nu cunoasteti elevii, dar , ca
fizician ar trebui , totusi, sa stiti ca manualele de gimnaziu pun
accentul pe acest aspect, de altfel si programa de clasa 6-a cuprinde
"deosebirile dintre masă şi greutate", deci nu sunt complet inutile ,
asa cum ati spus. Apoi , lectia publicata pe situl didactic respecta
programa scolara. Iata alte exemplificari: ati scris "Se foloseşte
termenul de „a agăţa”, în loc de a „atârna”."- acest comentariu e de-a
dreptul hilar, fiindca este un amanunt ce nu prezinta importanta,
astfel ca ati reprosat acest lucru doar ca sa aveti ce reprosa. Ati mai
reprosat lipsa diacriticelor, dar materialul are diacritice, ceea ce
imi trezeste suspiciuni in privinta onestitatii comentariilor dvs. Ca
un utilizator care comenteaza materialul, ar trebui sa recunoasteti,
onest ca exista diacritice, dar dumneavoastra spuneti ca nu le vedeti.
Tot onestitate ar fi sa recunoasteti ca este imperios necesar sa-i
invatam pe elevi despre deosebirile dintre masa si greutate. Ati mai
scris: " mai simplu era să fi precizat că masa este mărimea fizică ce
măsoară o proprietate fundamentală a corpurilor (inerţia), " dar daca
cititi atent materialul observati ca am precizat acest lucru. Din nou,
apar suspiciuni in privinta onestitatii comentariilor dvs. Apoi, intr-o
lectie pentru clasa 7-a , nu era posibil sa le mentionez despre
intensitatea câmpului gravitational, fiindca ar depasi programa scolara
, care e oricum incarcata. Astfel, am inclus notiunile cuprinse in
programa scolara. Daca citeati cu atentie, observati ca eu am scris
"Poate fi utilizatã la clasa 7 " ,si EVENTUAL la alte nivele ,SAM
si/sau EVENTUAL la liceu. Deci , din precizarea mea, din cuvântul
"eventual" se deduce ca lectia nu e conceputa special pentru liceu. Se
remarca de altfel cum am urmarit programa de gimnaziu. Mai sunt multe
afirmatii discutabile in comentariile dvs .Deja am pierdut o mai mult
de ora doar pentru a discuta numai o mica parte din comentariile dvs.

Alte observatii, fiindca mai sunt multe lucruri ce trebuiesc precizate,
am sa scriu in limita timpului liber pe care il am. Sa nu credeti insa
ca am sa-mi pierd timpul pentru a discuta comentariile aproape
interminabile, atâta vreme cât nu veti da dovada de onestitate si
obiectivitate.

0 0

28.11.2007 20:50 laurentziu_roshu - Autor

Ati scris "îmi pare rău, dar jucăm la categorii diferite."
Va raspund de asemenea ca îmi pare si mai rău,dar INTRADEVAR jucăm la categorii foarte diferite, tinând cond de faptul ca nu va aflati in categoria comentatorilor onesti. O dovada clara despre lipsa dvs de onestitate : desi eu am scris inca din primul comentariu "multumesc pentru comentarii si observatii utilizatorilor interesati de lectie", raspunsul dvs a fost " Uitaţi-vă chiar pe acest site şi veţi găsi o mulţime de exemple contrare, de oameni care acceptă observaţiile făcute de alţii şi chiar mulţumesc pentru ele" . Este stupefiant. Lipsa clara de onestitate din parte dvs, fiindca eu am multumit pentru comentarii, ceea ce dvs nu recunoasteti, desi e scris negru pe alb.

0 0

28.11.2007 23:51 laurentziu_roshu - Autor

O alta dovada clara despre lipsa dvs de onestitate : mi-ati scris "În schimb, dv. criticaţi fără temei pe alţii" si v-ati referit clar la, citez " materiale postate recent, tot aici: „optica” " . DAR, la adresa
respectivului material, adica
http://www.didactic.ro/index.php?cid=disciplina&did=4&what=planuri&pid=
59441&type=0&cat_id=4#comentarii ati scris: Sunt corecte observaţiile
domnului Roşu. Daca nu reusiti sa cititi bine, va copiez cu COPY
/PASTE, de la adresa respectiva, pentru a va convinge:
"constantin_stanescu comenteaza (2007-11-23 12:04:40):
Sunt corecte observaţiile domnului Roşu". Iar in comentariul de pe
aceasta pagina, si referitor la acelasi material de optica, mi-ati
scris ca "În schimb, dv. criticaţi fără temei pe alţii" . Va contraziceti flagrant. Acest lucru dovedeste, ca , de fapt , nu ati scris cu obiectivitate, ci doar ati dorit sa scrieti comentarii rauvoitoare .

0 0

29.11.2007 10:26 constantin_stanescu

Domnule Roşu, nu credeţi că aţi putea face altceva, mai util, decât să-mi daţi mie replica? Dacă tot nu aţi priceput ce am spus, oricum este inutil să mai continuăm.
Un ultim comentariu: eu recunosc şi apreciez munca fiecăruia, deci şi pe a dumneavoastră. Aveţi numeroase materiale pe acest site, dar poate ştiţi dictonul latin "Non multa sed multum". Dacă tot vă plângeţi de lipsă de timp, faceţi mai puţin, dar mai bun. Şi consultaţi-vă cu un profesor de limba română, înainte de a publica ceva.
Vă urez succes în activitate şi s-auzim numai de bine!

0 0

06.12.2007 00:05 oanamihaela

Domnule Rosu, utilizatorul Stănescu mi-a dat şi mie lecţii de limba română citicându-mă că nu ştiu să scriu termenul: vâscos (comentând că aş crede că vine de la vâsc). Nu vă mai piedeţi timpul cu replici inutile, mai ales că are impresia că este la o "categorie superioară". Mai vrea să aibă întotdeauna şi ultimul cuvânt.

0 0

08.12.2007 22:03 dymny_raissa

Exact, este inutil sa mai comentam si sa pierdem timpul cu acest domn Stanescu, care este penibil!

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Lecţii recomandate de comunitatea Didactic.ro

Descărcaţi
0 review-uri
5724 descărcări

Adăugat la:
20.01.2014

Recomandat de moderator proiect de lectie "Intensitatea curentului electric"

Învăţământ gimnazial - Fizica - Lecţii - Clasa a 7-a; Clasa a 8-a;

maria_dumi | Scoala Gimnaziala Nr.21 Timisoara

7 au spus Mulţumesc.   1 comentariu

Descărcaţi
0 review-uri
2048 descărcări

Adăugat la:
03.04.2014

Recomandat de moderator Lupa. Puterea optică a lupei, grosismentul

Învăţământ gimnazial - Fizica - Lecţii - Clasa a 7-a;

ioanpaul2 | Scoala Gimnaziala Muntele Rece

9 au spus Mulţumesc.   2 comentarii

Descărcaţi
0 review-uri
4881 descărcări

Adăugat la:
04.01.2016

Recomandat de moderator Descompunerea fortelor si vitezelor

Învăţământ gimnazial - Fizica - Lecţii - Clasa a 7-a;

laurentziu_roshu | Scoala Gimnaziala "B.P. Hasdeu" Constanta

47 au spus Mulţumesc.   7 comentarii

Articole recomandate

Resurse educationale pentru clasa a VII-a!

Manuale, auxiliare si softuri educationale - utile si acasa si la scoala!

Resurse educationale online pentru elevii de clasa a VII-a!

Ajutor la teme, teze, simulari si Evaluarea Nationala, clasa a VIII-a!

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Rolul de frate mai mare

Rivalitatea intre frati

Ziua Culturii Nationale in familie

Momente de sarbatoare

Azi: 52 evenimente

«APRILIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Ce părere aveți despre introducerea camerelor de supraveghere în sălile de clasă, fără acordul profesorilor și al elevilor? Comentați!

317 voturi | 7 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: emil Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN