SIMPOZIONUL INTERNAŢIONAL „DIDACTICA” 2015 CARAȘ – SEVERIN - ÎNVĂȚĂMÂNT SPECIAL ŞI SPECIAL INTEGRAT
Nume proiect: DEZVOLTAREA DIMENSIUNII EUROPENE A EDUCAŢIEI PRIN CURRICULUM ŞCOLAR
Organizatori: CENTRUL ȘCOLAR DE EDUCAȚIE INCLUZIVĂ “PRIMĂVARA” REȘIȚA ASOCIAȚIA “PENTRU COPIII PRIMĂVERII“ REȘIȚA
Condiţii de participare: Persoanele interesate de înscrierea la simpozionul organizat de C.S.E.I. „Primăvara” Reșița, aferent învățământului special și special integrat, vor trimite personal sau în format electronic cererea de înscriere, declarația, lucrarea int
Perioadă înscriere: 23.04.2015 - 04.05.2015
Perioadă desfăşurare: 16.05.2015
Gândită ca o sinteză de argumente ce se constituie în răspunsuri la provocările lumii contemporane, tema simpozionului de anul acesta pune accent pe sprijinul reclamat de nevoile elevilor și tinerilor – în cazul nostru cu dizabilități – care necesită un alt tip de abordare în formarea competențelor de bază. Problematica educației stă și rămâne în puterea noastră, a oamenilor școlii s-o ajustăm în raport de comanda socială la standardele impuse de comunitatea europeană.
SECŢIUNILE SIMPOZIONULUI
SECŢIUNEA I
„PROFESORUL REFLEXIV – PROMOTOR A EGALITĂȚII DE ȘANSE PENTRU COPIII / ELEVII CU DIZABILITĂȚI”
Sugestii de încadrare în temă:
- Strategii promovate de profesorul reflexiv în personalizarea învățării;
- Experimentarea învățării în structurile comunitare;
- Valorizarea experienței în dimensiunea realității cotidiene.
SECȚIUNEA II
„DIMENSIUNEA PROCESULUI INTEGRATOR REFLECTAT ÎN CONȘTIINȚA COMUNITĂȚII”
Sugestii de încadrare în temă:
- Exemple de bune practici din perspectiva integrării socio-profesionale;
- Conștientizarea eu-lui în determinarea imaginii de sine și/sau apartenenței la grup;
- Favorizarea interacțiunilor sociale din perspectiva învățării socio-comunitare;
- Inserția socio-profesională a tinerilor cu dizabilități ca efect al modificării percepției comunității.
SECȚIUNEA III
„ÎNVĂȚAREA BAZATĂ PE PROIECTE/ PROGRAME – PLATFORMĂ PENTRU CULTIVAREA DIVERSITĂȚII”
Sugestii de încadrare în temă:
- „O altfel de învățare” – cadru de experimentare a învățării personalizate;
- Raportul dintre învățarea curriculară/formală și cea informală;
- „Competența” – ca valoare atestată a copilului cu dizabilități.
SECȚIUNEA IV
„ONG-UL – O POARTĂ DESCHISĂ SPRE DIVERSITATE”
Sugestii de încadrare în temă:
- Valoarea adăugată a colaborării dintre școală – ONG-uri;
- ONG-ul - cadrul legislativ pentru voluntariatul părinților, din perspectiva angajării directe în dezvoltarea copiilor cu dizabilități;
- Raportul / relația școală – ONG – autoritate locală în formarea și integrarea profesională în comunitate a tinerilor cu dizabilități.
SECȚIUNEA V – VOLUNTARIATUL
„VOLUNTARIATUL ȘI DIZABILITATEA – PROVOCARE ȘI RĂSPUNS”
Sugestii de încadrare în temă:
- „Cum am devenit voluntar” – eseu motivațional despre argumentele care au declanșat debutul activităților de voluntariat;
- “Împreună, reușim!” - exemple de bune practici rezultate din acțiunile educative desfășurate în parteneriat cu grupuri de voluntari, subscrise scopurilor stabilite în cadrul programelor de educație specială și recuperare;
- „Carte de vizită” – evidențierea elementelor de valoare adăugată dobândite de voluntar ca efect al derulării activității cu copiii cu dizabilități;
Interes general | Toate disciplinele | Evenimente
Propus de: acvila | 24.04.2015 00:23 | 1203 vizualizări
Comentarii (0)
Nu există niciun comentariu
Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.