Jocuri educaţionale

Pinguinii
Înmulţiri în concentrul 0-1000
Matematica Clasa a III-a

Girafa la dietă
Aflarea termenului necunoscut. Metoda balanţei
Matematica Clasa a III-a

În căutarea morcovului
Adunări şi scăderi în concentrul 0-1000
Matematica Clasa a III-a

AJUTOR

Aici găsiţi rapid răspunsuri la cele mai frecvente întrebări despre funcţionarea site-ului şi regulile Didactic.ro. Vă invităm să consultaţi explicaţiile din secţiunea corespunzătoare.

Înregistrare şi autentificare

De ce nu pot să mă autentific pe site?
Pentru a vă autentifica e necesar să aveţi un cont creat pe site, iar acest cont să fie activat cu ajutorul linkului din mesajul de confirmare primit de la Didactic.ro. Dacă nu vă puteţi autentifica pe site cu toate că aveţi un cont activ, înseamnă că parola sau numele de utilizator nu au fost corect introduse (vedeţi mai jos detalii despre recuperarea numelui de utilizator şi/sau parolei). Atenţie, trebuie să vă autentificaţi cu numele de utilizator folosit la înregistrare, nu cu adresa de email sau cu ID-ul de messenger.

Nu am primit mesajul cu linkul de activare a contului, cum îmi activez contul?
Cel mai probabil emailul a ajuns la mesaje indezirabile deoarece vine de pe o adresă care nu se află în contactele dumneavoastră. Verificaţi folderul Spam sau Junk din căsuţa poştală electronică. Dacă nu se află acolo, asiguraţi-vă că aţi introdus corect adresa dumneavoastră de email şi că nu aveţi activată opţiunea de ştergere automată a mesajelor considerate spam. În cazul în care aveţi activată această opţiune, este necesar să o dezactivaţi şi să repetaţi procedura de înregistrare pentru a primi din nou mesajul de activare.

Mi-am uitat numele de utilizator şi/sau parola, cum le pot recupera?
Folosiţi linkul Recuperare parolă situat sub căsuţa de autentificare. Introducând adresa cu care v-aţi înregistrat veţi primi un mesaj cu numele de utilizator şi cu o nouă parolă (aceasta este generată automat şi o puteţi schimba în Pagina mea după autentificare). E posibil ca emailul să ajungă la mesaje indezirabile, vă rugăm să verificaţi şi folderul Spam sau Junk din căsuţa poştală electronică.

Am introdus adresa de email în pagina Recuperare parolă, de ce nu am primit numele de utilizator şi parola?
Cel mai probabil emailul a ajuns la mesaje indezirabile deoarece vine de pe o adresă care nu se află în contactele dumneavoastră. Verificaţi folderul Spam sau Junk din căsuţa poştală electronică. Dacă nu se află acolo, asiguraţi-vă că aţi introdus corect adresa dumneavoastră de email şi că nu aveţi activată opţiunea de ştergere automată a mesajelor considerate spam. În cazul în care aveţi activată această opţiune, este necesar să o dezactivaţi şi să repetaţi procedura de recuperare pentru a primi din nou mesajul cu datele solicitate.

Cum îmi creez un cont pe Didactic.ro?
Accesaţi linkul Înregistrare situat sub căsuţa de autentificare şi urmaţi indicaţiile din pagină.

Crearea unui cont e gratuită?
Da, înregistrarea pe Didactic.ro şi serviciile oferite de portal sunt gratuite.

Pot să creez un al doilea cont pe Didactic.ro? Pot avea mai multe conturi?
Este permisă crearea unui singur cont personal per utilizator, pentru a evita neînţelegerile sau abuzurile. Dacă aţi uitat parola şi/sau numele de utilizator, le puteţi recupera rapid – accesaţi linkul Recuperare parolă afişat sub căsuţa de autentificare de pe site.

Sunt profesor pentru învăţământul primar sau preşcolar, mă înregistrez ca profesor sau ca învăţător/educator?
Pentru a nu se ivi confuzii, învăţătorii şi educatoarele trebuie să se înregistreze pe Didactic.ro cu calitatea învăţător, respectiv educator, indiferent că au statut de institutori, profesori pentru învăţământul primar etc. Calitatea declarată pe Didactic.ro se referă efectiv la ceea ce predaţi. Opţiunea de înregistrare ca profesor la nivelele de învăţământ preşcolar şi primar este destinată profesorilor specializaţi într-o disciplină anume – de exemplu, profesorilor de limbi străine care predau la grădiniţe sau la clasele mici doar specialitatea lor.

Şcoala mea nu se regăseşte în lista de instituţii, cum o pot introduce?
Trimiteţi un email pe adresa webmaster@didactic.ro, precizând numele şcolii, localitatea, judeţul, site-ul instituţiei şi datele de contact (telefon şi adresă de email oficială). Echipa Didactic.ro va actualiza în mod constant lista de şcoli, în funcţie de solicitările utilizatorilor.
Vă puteţi înregistra iniţial fără a declara şcoala, urmând să o precizaţi mai târziu, după introducerea acesteia în baza Didactic.ro.

Ţara în care locuiesc nu se regăseşte în lista de ţări, cum o pot introduce?
Trimiteţi un email pe adresa webmaster@didactic.ro, precizând ţara pe care doriţi să o introducem şi eventual instituţia de învăţământ de care ţineţi.
Echipa Didactic.ro va actualiza în mod constant lista ţărilor, în funcţie de solicitările utilizatorilor.

Cum îmi pot schimba numele de utilizator?
Pentru modificarea numelui de utilizator, trimiteţi un email pe adresa webmaster@didactic.ro, precizând numele de utilizator actual, numele dorit şi motivul pentru care solicitaţi schimbarea. Numele de utilizator este cel folosit de ceilalţi membri Didactic.ro pentru a găsi propunerile şi mesajele unui coleg, pentru a face referire la materialele acestuia sau pentru a-i transmite mesaje. Nu se acceptă aşadar decât cererile de modificare pentru care există un motiv bine întemeiat, de exemplu dacă numele de utilizator corespunde CNP-ului sau unui alt număr, e creat cu numele şcolii în locul numelui proprietarului etc.

Cum pot schimba parola sau adresa de email cu care sunt înregistrat?
Accesaţi linkul Pagina mea din caseta de autentificare (trebuie să fiţi autentificat pe site). În dreapta datelor dumneavoastră afişate în pagină veţi găsi linkurile Modificaţi parola, respectiv Modificaţi emailul.

Informaţii despre utilizatori

Ce informaţii văd ceilalţi membri Didactic.ro despre mine?
Ceilalţi utilizatori înregistraţi pot vedea numele dumneavoastră de utilizator, numele şi prenumele real, calitatea, specialitatea, localizarea şi instituţia de învăţământ declarate (precum şi pagina acesteia, dacă a fost creată şi aprobată). Mai pot vedea de asemenea blogul dumneavoastră (dacă aveţi unul), linkul către site-ul personal dacă aţi introdus unul şi toate materialele, anunţurile, revistele şi fotografiile aprobate. Nu pot vedea adresa dumneavoastră de email, dar vă pot trimite un mesaj prin intermediul mesageriei private.
Materialele şi celelalte propuneri amânate, neacceptate sau aflate în aşteptarea aprobării nu pot fi văzute decât de propunător şi de către administratori.
Parola unui cont este cunoscută doar de proprietarul acestuia şi nu trebuie comunicată altor persoane. Asiguraţi-vă că ea rămâne secretă în orice împrejurare. Nu rămâneţi autentificat şi nu folosiţi opţiunea Ţine minte pe un calculator pe care-l mai folosesc şi alte persoane.

Cum pot schimba informaţiile pe care le văd alţi utilizatori despre mine?
Pentru a schimba datele asociate contului dumneavoastră, accesaţi linkul Pagina mea din caseta de autentificare (apare după ce vă autentificaţi pe site). În dreapta datelor dumneavoastră veţi găsi linkul Modificaţi datele.

Ceilalţi utilizatori pot vedea toate materialele, anunţurile sau revistele pe care le-am propus pe site?
Ceilalţi utilizatori înregistraţi pot vedea doar propunerile aprobate. Materialele şi celelalte propuneri amânate, neacceptate sau aflate în aşteptarea aprobării nu pot fi văzute decât de propunător şi de către administratori.

Materialele, ştirile, evenimentele şi revistele neaprobate apar în Pagina mea, le pot şterge de acolo?
Propunerile neacceptate rămân un timp în Pagina mea, pentru eventuale verificări. Nu le puteţi şterge, însă acest lucru nu e necesar. Ceilalţi utilizatori înregistraţi pot vedea doar propunerile aprobate. Materialele şi celelalte propuneri amânate, neacceptate sau aflate în aşteptarea aprobării nu pot fi văzute decât de propunător şi de către administratori.

Am un site/blog propriu, pot să pun linkuri către el pe Didactic.ro?
Puteţi introduce adresa site-ului cu ajutorului linkului Adăugaţi site-ul personal situat în dreapta datelor dumneavoastră din Pagina mea. După introducerea adresei se va afişa linkul Site-ul meu, vizibil tuturor membrilor portalului.
Dacă aveţi un blog creat în reţeaua Didactic.ro sau aţi creat o pagină a instituţiei nu este nevoie să introduceţi adresa, în Pagina mea se va afişa automat linkul corespunzător. 

Şcoala mea are un site care nu e găzduit de portalul Didactic.ro, unde pot pune un link către acest site?
Puteţi introduce adresa site-ului cu ajutorului linkului Adăugaţi site-ul personal situat în dreapta datelor dumneavoastră din Pagina mea. După introducerea adresei se va afişa linkul Site-ul meu, vizibil tuturor membrilor portalului.

Cum aflu dacă cineva este înscris pe Didactic.ro?
Pentru a proteja intimitatea utilizatorilor, un membru Didactic.ro nu poate fi găsit decât dacă îi cunoaşteţi numele de utilizator cu care este înregistrat sau dacă a postat ceva pe site precizându-şi numele şi prenumele. Puteţi găsi eventual materialele, anunţurile şi celelalte propuneri ale unui utilizator folosind sistemul de căutare. Mai aveţi posibilitatea să îl identificaţi pe forum, în cazul în care se semnează cu numele real.

Mesageria privată

Cum îmi citesc mesajele noi?
Mesajele private primite de la alţi utilizatori pot fi accesate din Pagina mea (după autentificarea pe site), cu ajutorul butonului Mesaje primite. Mesajele primite rămân marcate ca mesaje noi până când le deschideţi.

Cum trimit un mesaj privat unui utilizator Didactic.ro?
Folosiţi butonul Trimiteţi un mesaj din pagina personală a acestuia, pe care o puteţi accesa dând clic pe numele său de utilizator. Mai puteţi intra în propria dumneavoastră pagină (linkul Pagina mea din caseta de autentificare), în acest caz trebuie să completaţi numele de utilizator al destinatarului (atenţie să fie forma exactă, fără spaţii).

Încerc să trimit un mesaj unui membru Didactic.ro dar mi se spune că utilizatorul nu există, de ce?
Înseamnă fie că a fost şters contul respectiv, fie că aţi scris greşit numele de utilizator sau aţi introdus alte date (de exemplu aţi folosit numele real ori adresa de email). Pentru a trimite un mesaj privat trebuie să completaţi numele de utilizator al destinatarului exact în forma cu care e înregistrat (atenţie să nu lăsaţi spaţiu după ultima literă).

Am trimis un mesaj privat, cum aflu dacă a fost citit?
Pentru a proteja intimitatea utilizatorilor, nu se confirmă citirea mesajelor. Fiecare membru Didactic.ro este înştiinţat în momentul în care primeşte un mesaj privat şi are posibilitatea să-l citească şi să răspundă. Trebuie să aşteptaţi ca utilizatorul să răspundă la mesajul respectiv, decizia îi aparţine.

De ce n-am primit răspuns la mesajul trimis?
Probabil că destinatarul nu a citit încă mesajul. Fiecare membru Didactic.ro este înştiinţat în momentul în care primeşte un mesaj privat. Trebuie să aşteptaţi ca utilizatorul să citească şi să răspundă la mesajul respectiv, decizia îi aparţine.

Un alt utilizator îmi trimite mesaje private nesolicitate, ce să fac pentru a nu le mai primi?
Trimiteţi un mesaj cu ajutorul formularului de contact de pe site sau direct pe adresa webmaster@didactic.ro, cu numele de utilizator al persoanei respective şi eventual conţinutul mesajului. Echipa Didactic.ro va verifica situaţia şi va lua măsurile necesare ca să nu mai fiţi deranjat de acel utilizator.

Revista electronică

Cum public un articol în Revista electronică Didactic.ro?
Trimiteţi pe adresa newsletter@didactic.ro un email cu articolul ataşat. Documentul trebuie să fie în formă finală, cu aranjare în pagină şi diacritice. Articolele primite intră automat în procesul de selecţie. Atenţie, din cauza numărului mare de articole primite nu se confirmă primirea sau publicarea, după cum nu se garantează apariţia în Revista electronică (depinde de calitatea acestuia dar şi de a  “concurenţei”).

Revista electronică şi publicarea articolelor sunt gratuite?
Da, nu trebuie să plătiţi nimic pentru primirea Revistei electronice Didactic.ro sau pentru publicarea articolelor.

De ce nu mi s-a publicat articolul trimis?
Articolele primite intră automat într-un proces de selecţie. Decizia de a publica sau nu articolele dumneavoastră depinde atât de calitatea acestora, cât şi de calitatea articolelor trimise de ceilalţi utilizatori, precum şi de respectarea cerinţelor.
Nu se publică niciodată planuri de lecţie, planificări şi alte materiale realizate strict pentru predare (pe acestea le puteţi posta pe site), ci doar articole ştiinţifice, eseuri, studii de caz, analize. De asemenea, trebuie ca documentele să fie îngrijit scrise şi aranjate în pagină şi să conţină diacriticele de rigoare.

Ce materiale pot trimite pentru Revista electronică Didactic.ro?
Se acceptă articole ştiinţifice, studii de caz, eseuri, analize ale sistemului de învăţământ... Nu se publică planuri de lecţie, planificări şi alte materiale realizate strict pentru predare (pe acestea le puteţi posta pe site, în secţiunea corespunzătoare) şi nici creaţii literare.

Se acordă adeverinţă pentru articolele publicate?
Nu, Revista electronică Didactic.ro are ISSN, deci articolele apărute pot fi trecute printre lucrările publicate, adeverinţa nemaifiind necesară. Printaţi pentru portofoliu pagina pe care se află fiecare articol şi precizaţi ISSN.

Cum fac să nu mai primesc pe email revista electronică şi mesajele publicitare?
În josul fiecărui mesaj publicitar pe care îl primiţi de la noi aveţi un link de dezabonare. Este suficient să daţi clic pe acesta pentru a nu mai primi astfel de mesaje din partea Didactic.ro. Atenţie, dacă v-aţi abonat pentru primirea noutăţilor şi pe alte site-uri Intuitext (de exemplu SuntParinte.ro sau Olimpiade.ro) veţi primi în continuare mesajele trimise membrilor comunităţii respective.

Postarea şi aprobarea materialelor

Care sunt criteriile de aprobare a materialelor?
Puteţi găsi criteriile de aprobare aici.

Cum aleg rubrica în care să postez?
Fiecare secţiune cuprinde mesaje explicative cu informaţii despre tipul de materiale pe care le conţine. E recomandat să consultaţi şi criteriile de aprobare a materialelor.

Pot să propun un material în mai multe fişiere?
Se poate ataşa un singur fişier, dar acesta poate fi o arhivă .zip conţinând mai multe documente. Se acceptă dacă părţile respective sunt utilizate separat – de exemplu o prezentare însoţită de o fişă de lucru. Consultaţi şi criteriile de aprobare a materialelor.

Mi se spune ca materialul e prea mare, cum îl micşorez?
În general materialele depăşesc dimensiunea permisă de sistem din cauza imaginilor, acestea trebuie optimizate. Găsiţi sfaturi şi indicaţii de optimizare în secţiunea Probleme IT&C din forumul Cafenea. Vă recomandăm să consultaţi de asemenea tutorialele Intuitext găzduite în secţiunea Formare continuă.

Vreau să propun un filmuleţ la Materiale dar e prea mare, cum pot să-l postez?
Puteţi încărca filmuleţe pe YouTube, postând apoi linkurile pe Didactic.ro (de exemplu într-un mic material de prezentare sau pe forum). Pe Youtube există de asemenea un spaţiu dedicat: canalul www.youtube.com/didactictube. Dacă aveţi fişierele găzduite pe un site de unde se pot descărca liber, echipa Didactic.ro poate posta fişierele direct pe acest canal, cu numele dumneavoastră şi descrierea corespunzătoare, pentru ca filmuleţele să fie cât mai vizibile şi uşor de găsit. În acest caz, trimiteţi un email la adresa webmaster@didactic.ro.

Am făcut o greşeală în material, cum îl modific?
Din motive de siguranţă, materialele nu pot fi modificate de către propunător după aprobare. Un administrator poate edita însă titlul, descrierea sau încadrarea materialului. Pentru modificări în materialul propriu-zis (în document), materialul va fi retras de pe site şi puteţi repropune varianta corectată, urmând ca aceasta să treacă prin procesul de aprobare. Contactaţi echipa de administrare, dând toate informaţiile necesare (inclusiv secţiunea în care e postat materialul), cu ajutorul formularului de contact sau prin email direct pe adresa materiale@didactic.ro.

Materialul meu n-a fost acceptat într-o rubrică, însă acolo se află deja materiale la fel ca al meu, de ce ele au fost acceptate?
Un motiv poate fi chiar faptul că portalul găzduieşte deja un material foarte similar, deci nu mai este nevoie de încă unul la fel. Este posibil însă ca pe Didactic.ro să existe încă materiale mai vechi ce au fost acceptate ca atare în trecut, dar care nu corespund standardelor de calitate actuale. Echipa Didactic.ro încurajează originalitatea şi îşi propune să crească nivelul de calitate a resurselor educaţionale publicate pe site, de aceea începând din 2010 criteriile de aprobare sunt mai stricte.

Cum obţin o adeverinţă pentru materialele postate pe Didactic.ro?

Cu cât este punctată diploma Didactic.ro în dosarul personal?
Punctajul depinde de evaluatorii dosarului dumneavoastră. Unii membri Didactic.ro au obţinut puncte în plus datorită diplomei, acesta nu este însă un aspect care ţine de echipa Didactic.ro şi din păcate nu putem garanta obţinerea de puncte pentru activităţile desfăşurate pe portal.

Pot trimite materiale şi prin email?
Nu, materialele trimise prin email nu vor fi păstrate sau publicate pe site. Pentru a posta pe Didactic.ro trebuie să folosiţi sistemul de propunere de pe site: este rapid şi uşor de utilizat, iar materialele vor fi asociate contului dumneavoastră şi vor avea titlul şi descrierea pe care le doriţi. Primim prin email doar articole de specialitate pentru Revista electronică Didactic.ro (în care nu se publică materiale didactice).

Am nevoie de materiale, mi le puteţi trimite pe adresa mea de email?
Trebuie să căutaţi şi să descărcaţi personal materialele dorite, timpul investit de membrii echipei Didactic.ro este dedicat îmbunătăţirii continue a portalului. Sunteţi de altfel persoana cea mai în măsură să judecaţi ce materiale răspund nevoilor şi exigenţelor dumneavoastră, pentru rezultate optime vă recomandăm să folosiţi sistemul de căutare avansată.

Ştiri şi evenimente

Cum şi unde postez un anunţ?
Ştirile de interes general (legislaţie, reformă etc.) trebuie propuse la Ştiri. Dacă anunţul se referă la un simpozion, parteneriat, concurs şcolar sau alt eveniment educaţional, trebuie propus în secţiunea Evenimente la categoria corespunzătoare. Toate rubricile cuprind mesaje explicative cu informaţii despre anunţurile pe care le conţin.

Care sunt criteriile de aprobare a ştirilor şi evenimentelor?
Puteţi găsi criteriile de aprobare aici.

Pot să ataşez mai multe fişiere?
Se poate ataşa un singur fişier, dar acesta poate fi o arhivă .zip. Trebuie să adunaţi documentele într-un singur folder şi să-l arhivaţi pentru a-l putea ataşa.

Fişierul pe care vreau să-l ataşez e prea mare, cum îl micşorez?
În general fişierele depăşesc dimensiunea permisă de sistem din cauza imaginilor, acestea trebuie optimizate. Găsiţi sfaturi şi indicaţii de optimizare în secţiunea Probleme IT&C din forumul Cafenea. Vă recomandăm să consultaţi de asemenea tutorialele Intuitext găzduite în secţiunea Formare continuă.

Am făcut o greşeală în anunţ, cum îl modific?
Din motive de siguranţă, anunţurile nu pot fi modificate de către propunător după aprobare. Un administrator poate edita însă titlul, rezumatul sau încadrarea. Pentru modificări în fişierul ataşat, anunţul va fi şters şi puteţi repropune varianta corectată, urmând ca aceasta să treacă prin procesul de aprobare. Contactaţi echipa de administrare, dând toate informaţiile necesare (inclusiv secţiunea în care e postat anunţul), cu ajutorul formularului de contact sau prin email direct pe adresa webmaster@didactic.ro.

Vreau să promovez o carte sau un proiect educaţional, pot propune un anunţ ca să-mi înştiinţez colegii?
Puteţi propune un anunţ în categoria adecvată din secţiunea Evenimente. Dacă evenimentul e organizat de o companie, o asociaţie sau o fundaţie, trebuie să luaţi legătura cu Intuitext la adresa info@didactic.ro, pentru a stabili condiţiile publicării. Vă rugăm să consultaţi şi criteriile de aprobare a anunţurilor.

Cât costă postarea unei ştiri sau a unui eveniment pe Didactic.ro?
Anunţurile sunt gratuite, cu excepţia celor care au scop comercial (direct sau indirect). În acest caz luaţi legătura cu Intuitext la adresa info@didactic.ro, pentru a stabili condiţiile publicării. Membrii Didactic.ro care contribuie la îmbogăţirea portalului pot însă anunţa gratuit lansarea cărţilor pe care le publică.

Mă puteţi anunţa când sunt postate noi ştiri sau evenimente pe site?
Pentru a fi înştiinţat automat de fiecare dată când apare un nou anunţ, vă puteţi abona (gratuit, desigur) prin RSS, dând clic pe imaginea .
Trebuie apoi să alegeţi modalitatea de abonare şi să daţi clic pe butonul Subscribe. Navigatoarele precum Internet Explorer 7, Mozilla Firefox sau Opera au integrat RSS şi permit primirea informaţiilor de către utilizator fără instalarea unui software special, fiind aşadar o soluţie foarte simplă şi la îndemână.
Astfel, atunci când vor fi postate noi ştiri şi evenimente vi se va afişa într-o fereastră a navigatorului doar lista anunţurilor respective, cu link către paginile de pe Didactic.ro unde acestea au fost postate şi unde le veţi putea citi.

Ce este RSS?
RSS (Really Simple Syndication sau Rich Site Summary) este o tehnologie care vă permite să fiţi la curent cu noul conţinut apărut pe un site fără a mai fi nevoie să intraţi frecvent pe site pentru a vedea dacă s-a mai postat ceva de la ultima vizită. RSS este disponibil în general pe bloguri şi site-uri de ştiri şi este util celor care doresc să fie în permanenţă la curent cu ultimele noutăţi de pe site-urile care-i interesează.

Reviste şcolare

Cum postez o revistă?
Primul pas este propunerea revistei, precizând instituţia corespunzătoare şi localizarea şi completând titlul revistei, împreună cu o descriere cât mai reprezentativă. Va trebui apoi să aşteptaţi acceptarea revistei pentru a putea posta numerele. Numerele vor fi verificate şi acceptate separate. Urmaţi indicaţiile din formularul de propunere şi din mesajul de confirmare trimis prin email.

Numărul de revistă pe care vreau să-l postez e prea mare sau nu e bine fotocopiat, cum îl optimizez?
Găsiţi sfaturi şi indicaţii de optimizare a diverselor documente în secţiunea Probleme IT&C din forumul Cafenea.

Am făcut o greşeală când am postat revista, cum corectez?
Din motive de siguranţă, revistele, materialele etc. nu pot fi modificate de către propunător după aprobare. Un administrator poate edita însă titlul, descrierea sau încadrarea. Dacă doriţi să modificaţi un număr de revistă, acesta va fi şters şi puteţi repropune varianta corectată. Contactaţi echipa de administrare, dând toate informaţiile necesare, cu ajutorul formularului de contact sau prin email direct pe adresa webmaster@didactic.ro.

Ţara în care locuiesc şi/sau şcoala mea nu se regăsesc în lista de pe Didactic.ro, cum le pot introduce pentru a propune revista?
Trimiteţi un email pe adresa webmaster@didactic.ro, precizând ţara sau, după caz, numele şcolii, localitatea, judeţul, site-ul instituţiei şi datele de contact (telefon şi adresă de email oficială). Echipa Didactic.ro va actualiza în mod constant listele de ţări şi de şcoli, în funcţie de solicitările utilizatorilor.

Paginile instituţiilor

Cum creez un site al şcolii pe Didactic.ro?
Accesaţi linkul Creaţi pagina instituţiei de pe prima pagina Didactic.ro, din secţiunea Paginile instituţiilor (meniul Comunitate) sau din pagina dumneavoastră personală (Pagina mea), apoi urmaţi indicaţiile. Atenţie, o instituţie poate avea o singură astfel de Pagină. Dacă instituţia respectivă are deja un site pe Didactic.ro (creat de altcineva) trebuie să stabiliţi împreună cu colegii şi direcţiunea şcolii dacă puteţi prelua administrarea acestuia şi să ne trimiteţi eventual o solicitare oficială în acest sens.

Pot crea un site doar pentru clasa mea sau pentru un proiect?
Serviciul oferit de Didactic.ro este destinat prezentării instituţiilor. Pentru a posta informaţii despre un proiect sau a crea un spaţiu dedicat unei clase de elevi, vă rugăm să folosiţi blogurile Didactic.ro, care sunt mai bine adaptate acestui scop. Mai multe detalii aici: blogul clasei mele.

De ce nu mi s-a aprobat site-ul şcolii?
Paginile instituţiilor se aprobă doar după ce sunt completate datele de contact şi o scurtă prezentare, pentru ca un astfel de site să poată oferi vizitatorilor informaţiile de bază despre instituţia respectivă, chiar dacă detaliile vor fi completate ulterior. De asemenea, conţinutul trebuie să fie corect, iar textul scris îngrijit.

Pagina instituţiei mele a fost deja creată de altcineva, pot să creez alta sau să o editez pe cea existentă?
O instituţie nu poate avea decât un singur site pe Didactic.ro, cu un singur administrator. Dacă există mai multe solicitări ale unor cadre didactice care doresc să se ocupe de pagina instituţiei la care predau, trebuie luată o hotărâre la nivelul instituţiei şi trimis un email de pe adresa oficială a şcolii către adresa webmaster@didactic.ro.

Dacă un cadru didactic ce administrează pagina unei instituţii nu mai activează în instituţia respectivă, se va trimite de pe adresa de email cu care este înregistrat o solicitare de transfer a paginii instituţiei în contul altui utilizator agreat de instituţia respectivă. Trebuie desigur ca utilizatorul respectiv să lucreze în cadrul instituţiei şi să o aibă declarată în pagina personală de pe Didactic.ro, pentru ca aceasta să se afişeze corect.

Ţara în care locuiesc şi/sau şcoala mea nu se regăsesc în lista de pe Didactic.ro, cum le pot introduce?
Trimiteţi un email pe adresa webmaster@didactic.ro, precizând ţara şi numele şcolii, localitatea, judeţul, site-ul instituţiei şi datele de contact (telefon şi adresă de email oficială). Echipa Didactic.ro va actualiza în mod constant listele de ţări şi de şcoli, în funcţie de solicitările utilizatorilor.

Pot posta fotografii pe site-ul şcolii direct de pe calculatorul meu?
Din motive de siguranţă, cerem ca fotografiile folosite pe Paginile instituţiilor să fie încărcate şi aprobate anterior pe Didactic.ro. Trebuie deci să propuneţi mai întâi fotografiile în Galeria foto a portalului, după aprobare le veţi putea introduce în galeria de imagini de pe pagina instituţiei dumneavoastră.

Galeria foto

Cum postez mai multe fotografii sau un întreg album foto?
Fotografiile nu pot fi propuse decât una câte una, cu ajutorul butonului Propuneţi o fotografie. Puteţi crea un nou album foto în categoria dorită, în care să propuneţi toate fotografiile respective.Fiecare fotografie vor fi aprobată separat.

Am postat greşit fotografia, cum corectez?
Aveţi posibilitatea de a edita titlul şi descrierea fiecărei fotografii. Pentru a schimba imaginea, trebuie să ştergeţi fotografia existentă pe site şi să o repropuneţi – atenţie, va trece din nou prin procesul de aprobare.

Fotografiile mele nu se încadrează în niciuna din cele 4 categorii propuse, unde le postez?
Cele 4 categorii sunt concepute pentru a acoperi toate tipurile de fotografii legate de educaţie. Dacă totuşi consideraţi că ar fi necesară crearea unei noi categorii, ne puteţi trimite o solicitare pe adresa webmaster@didactic.ro.
Dacă aveţi fotografii personale cu copilul dumneavoastră pe care doriţi să le împărtăşiţi cu alţi părinţi, vă rugăm să le postaţi în galeria foto a site-ului www.suntparinte.ro (proiect susţinut de Didactic.ro).

De ce nu mi s-au aprobat fotografiile propuse?
Nu se aprobă fotografiile care nu se încadrează în cele 4 categorii disponibile (materiale ilustrative de folosit la clasă, imagini ce surprind activităţile extraşcolare desfăşurate cu elevii sau rezultatul acestora, fotografii reprezentative din ori despre şcoală sau clasele de elevi, imagini din excursii) sau care nu au legătură cu educaţia în general. Fotografiile de familie pot fi postate în galeria foto a comunităţii părinţilor www.suntparinte.ro (proiect susţinut de Didactic.ro).

Forumul Didactic.ro

Care sunt regulile forumului?
Puteţi găsi regulamentul aici.

Cum creez un subiect de discuţie pe forum?
Intraţi în forumul dorit (de exemplu Şcoala în România – Legislaţia privind învăţământul), mergeţi în josul paginii şi apăsaţi butonul Topic nou. Înainte de a crea un nou subiect de discuţie, asiguraţi-vă că nu există deja un subiect similar în care puteţi posta.

Cum răspund la un mesaj de pe forum?
Apăsaţi butonul Răspuns în pagina subiectului de discuţie care vă interesează. Înainte de a trimite mesajul vă recomandăm să-l verificaţi cu ajutorul butonului Previzualizează, pentru a putea face eventuale modificări.

De ce mi-a dispărut mesajul de pe forum?
Dacă mesajul dumneavoastră nu mai este acolo unde l-aţi postat înseamnă că a fost şters sau mutat de către un administrator sau moderator al forumului. Mesajele pot fi mutate dacă nu au fost postate într-un forum sau topic adecvat, pot fi de asemenea modificate sau şterse dacă nu respectă regulile forumului. Consultaţi în acest sens regulamentul Didactic.ro.

De ce au fost şterse linkurile sau adresele pe care le-am postat pe forum?
Linkurile pot fi şterse dacă prin ele se face publicitate neautorizată unor produse sau servicii, dacă promovează site-uri concurente sau dacă postarea lor încalcă alte reguli ale forumului – consultaţi în acest sens regulamentul Didactic.ro.
Nu se acceptă de asemenea postarea adreselor de email personale sau ID-urilor de messenger. Pentru propria dumneavoastră siguranţă, este bine să nu vă postaţi adresa de email personală în locuri publice. Toţi utilizatorii Didactic.ro pot comunica foarte uşor între ei cu ajutorul mesageriei personale, ce poate fi accesată din Pagina mea.

Cum intru în legătură cu alţi utilizatori? Pot să-mi postez adresa de email sau id-ul de messenger pe forum?
Puteţi comunica cu ceilalţi utilizatori Didactic.ro prin sistemul de mesagerie din Pagina mea – a dumneavoastră sau a utilizatorului căruia vreţi să-i scrieţi. Folosiţi butonul Trimiteţi un mesaj.
Nu se acceptă postarea adreselor de email personale sau ID-urilor de messenger (în general este bine să nu vă scrieţi adresa de email personală în locuri publice, pentru propria dumneavoastră siguranţă).

Pot să anunţ un eveniment pe forum?
Pe lângă propunerea unui anunţ în secţiunea Evenimente a portalului, aveţi posibilitatea de a crea un topic în secţiunea Ştiri şi evenimente a forumului Didactic.ro, pentru a discuta mai pe larg subiectul dorit.

Pot să modific sau să şterg un mesaj pe care l-am postat pe forum?
Din motive de securitate a site-ului şi pentru a păstra coerenţa discuţiilor, mesajele postate pe forum nu pot fi modificate sau şterse decât de administratori sau moderatori. Înainte de a trimite un mesaj vă recomandăm să-l verificaţi cu ajutorul butonului Previzualizează, pentru a putea face eventuale modificări.

Cum îmi afişez fotografia pe forum?
În forumul Didactic.ro, daţi clic pe Panoul utilizatorului (trebuie să fiţi autentificat) şi apoi pe butonul verde Profil. Dintre linkurile din partea stângă, alegeţi Modificare avatar. Aveţi posibilitatea de a încărca o fotografie din calculatorul personal sau una găzduită online.

Cum adaug automat o semnătură în subsolul mesajelor pe care le postez?
În forumul Didactic.ro, daţi clic pe Panoul utilizatorului (trebuie să fiţi autentificat) şi apoi pe butonul verde Profil. Dintre linkurile din partea stângă, alegeţi Modificarea semnăturii şi folosiţi editorul pentru a vă compune semnătura dorită.

Pot pune linkuri în semnătura mea de pe forum?
Puteţi include în semnătură linkuri către site-uri personale sau site-ul instituţiei în care vă desfăşuraţi activitatea, cu condiţia să respectaţi regulamentul Didactic.ro (consultaţi regulile legate de publicitate).

Dacă nu găsiţi aici răspuns la întrebarea dumneavoastră sau dacă doriţi să semnalaţi o problemă pe site, vă rugăm să ne contactaţi.

Contactaţi echipa

Azi: 6 evenimente

«SEPTEMBRIE 2017»
LuMaMiJoViSaDu
123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Scoala de Vara Lumea Copiilor

Propus de: anamaria08

Sondajul zilei

Considerați că ministrul educației a procedat corect când a interzis folosirea auxiliarelor existente fără a consulta cadrele didactice în această direcție?

384 voturi | 10 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: sportiv Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Abonaţi-vă la Premium și veți avea mai multe puncte la dosarul personal!