10 motive pentru care să alegeți manualele CLR clasa I Intuitext - prezentate chiar de autorii lor
1. Pagina de garda îi informează pe elevi, cadre didactice și părinți despre competențele pe care urmeaza sa le dezvolte prin parcurgerea fiecărei unități de învățare.
2. a. Tematica unităților de învățare este aceeași la CLR si la MEM, ceea ce facilitează abordarea integrată la nivel tematic.
b. În cadrul fiecărei teme sunt abordate problematici diverse, cu mare valoare educativă, care pot fi dezvoltate de învățător:
- Familia;
- Școala;
- Plantele, animalele, grădina, livada, pădurea, îngrijirea plantelor și animalelor;
- Protejarea naturii;
- Cartea/biblioteca/lectura;
- Evenimentele importante din viața elevilor: Crăciun, vacanța de iarnă, începutul anului școlar, aniversări;
- Jucării și jocuri ale copiilor (în casă sau în aer liber, în diverse anotimpuri);
- Prietenia;
- Politețea;
- Preferințe / pasiuni, petrecerea timpului liber;
- Sănătatea, alimentația sănătoasă;
- Emisiuni TV pentru copii;
- Sport și mișcare, concursuri sportive;
- Mijloace de transport;
- Circulație;
- Meserii;
- Frumuseți ale naturii;
- Întâmplări hazlii;
- Povești;
- Interesul pentru cunoaștere.
3. În majoritatea paginilor sunt integrate conținuturi ce aparțin celor 4 domenii: comunicare orală; citire/ lectură; scriere/ redactare; elemente de construcţie a comunicării; acestea sunt abordate împreună, în mod firesc, conform filosofiei programei școlare.
4. Maia și Aris, cele două personaje care îi însoțesc pe elevi în lumea cunoașterii, îi încurajează pe copii, îi sprijină. Sunt copii ca și cei care utilizează manualele, au preocupări specifice vârstei și secolului XXI, au calități și defecte, preferințe, secrete, curiozitate.
5. Textele valorifică experienţa personală a elevilor. Sunt frecvente exercițiile– joc.
6. Pentru fiecare literă nouă este un exercițiu care conține cuvinte scrise cu fonturi diferite pentru identificarea literei noi, necesare pentru a-i obișnui pe elevi să citească, indiferent de fontul folosit. Aceste cuvinte pot constitui, în plus, suport de citire pentru elevii care pot citi.
7. După proba de evaluare de la finalul fiecărei unități de învățare există activități de ameliorare si dezvoltare prin joc.
8. La nivelul unității tematice, ilustraţiile sunt concepute ca episoade dintr-o poveste, redând aspecte legate de universul apropiat al elevilor. Oferă posibilitatea dezvoltării competenței de receptare a mesajului oral prin punerea elevilor în situația de a asculta povestea ascunsă în spatele imaginii, spusă de învățător, de colegi, respectiv pentru dezvoltarea capacității de exprimare orală.
9. Animaţiile din manualul digital înglobează resurse care susțin formarea capacității de receptare a mesajului oral, exemplifică reguli de ortografie şi punctuaţie, de organizare a scrierii, oferă suport de învățare prin joc; respectă metoda fonetică analitico-sintetică; exemplele animate oferă posibilitatea să audieze sunete în poziții diferite în cadrul silabelor / cuvintelor și să vadă literele corespunzătoare, să efectueze diverse jocuri.
10. Manualul conține, la final, texte pentru dictare.
Autorii manualelor Intuitext: Mirela Mihăescu, Ștefan Pacearcă, Anița Dulman, Crenguța Alexe, Otilia Brebenel
Vă invităm să descărcați manualele Intuitext CLR clasa I:
Descărcați manualul Intuitext CLR clasa I semestrul I
Descărcați manualul Intuitext CLR clasa I semestrul II
În perioada următoare va începe procedura prin care învățătorii comandă manualul după care doresc să lucreze, de pe site-ul specializat al ministerului.
Consultați manualul digital Intuitext CLR clasa I
Consultați manualul digital Intuitext CLR clasa II
Interes general | Toate disciplinele | Ştiri
Propus de: intuitext | 26.01.2015 13:23 | 3153 vizualizări
Aflați mai multe despre Manuale și auxiliare Intuitext
Editura_Intuitext | 15.05.2018
Editura_Intuitext | 23.01.2018
Editura_Intuitext | 20.09.2017
Editura_Intuitext | 01.09.2017
Comentarii (1)
27.01.2015 08:09 kaesarion
Întrebări, poate tardive:
1. Cât timp au fost experimentate aceste manuale?
2. Pe ce eșantion de subiecți? Este reprezentativ eșantionul la nivel de populație școlară?
3. Care este eșantionul de conținut experimentat?
4. Care sunt concluziile?
5. Dacă nu există un răspuns la aceste întrebări, atunci autorii ne propun doar ipoteze de lucru, netestate și, deci, nevalidate științific.
Vasile Flueraș
Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.