Studiu. Care este legătura dintre relația pozitivă dintre profesori și elevi și implicarea elevilor în învățare
Un studiu realizat folosind informații despre 3600 de elevi din Australia arată că o relație pozitivă cu profesorii în primii ani de școală contribuie la implicarea copiilor în învățare, însă efectul nu durează pe termen lung.
Elevii participanți la studiu au fost evaluați de-a lungul timpului, între vârstele de 8 și 15 ani. Implicarea copiilor în învățare - definită ca interesul pentru activitățile școlare și motivația de a învăța – a fluctuat în timp, în special la trecerea de la ciclul primar la cel gimnazial.
Studiul arată că doar un singur cadru didactic care are o relație pozitivă cu elevii nu este suficient pentru a menține interesul lor pentru școală pe termen lung. Efortul colectiv, la nivelul întregii școli, de a construi relații pozitive între profesori și elevi și între elevi și colegii lor ajută cu adevărat la menținerea unui nivel ridicat de implicare a copiilor în învățare.
Autorii studiului arată că: “Cu alte cuvinte, chiar dacă un învățător depune eforturi semnificative pentru a ajuta un copil în clasele primare, acest lucru nu înseamnă că peste 5-10 ani, același copil va fi un elev fericit, stabil și dedicat învățării.”
În general, autorii studiului au identificat în rândul elevilor de 10/11 și 12/13 ani, trei grupuri destul de bine definite:
- Grupul elevilor în mare parte neimplicați în învățare
- Grupul elevilor cu un nivel moderat de implicare
- Grupul elevilor cu un nivel ridicat de implicare
La 10/11 ani, 15% dintre elevi formau grupul celor neimplicați, iar la 12/13 ani, procentul acestora a crescut la 18%. Băieții aveau o probabilitate mai mare decât fetele de a face parte din grupul elevilor neimplicați în învățare.
În plus, un număr ridicat de elevi au trecut dintr-un grup în altul între vârsta de 10 și 13 ani. Aproximativ 43% dintre elevii care erau în mare parte neimplicați în învățare la 10/11 ani au trecut în alt grup până la vârsta de 12/13 ani; 34% dintre elevii cu un nivel moderat de implicare și 49% dintre elevii cu un nivel ridicat de implicare au schimbat de asemenea grupul în care se clasau. Aceste schimbări indică gradul în care nivelul de interes și participare a elevilor la învățare fluctuează o dată cu trecerea de la ciclul primar la cel gimnazial.
De asemenea, studiul nu a găsit nicio corelație între relația pozitivă cu un cadru didactic la 8/9 ani și nivelul de implicare al elevilor la vârste mai mari.
În schimb, un sentiment de apartenență la școală la vârsta de 12/13 ani este strâns corelat cu un nivel mai ridicat de implicare în activitățile școlare. Cu alte cuvinte, atunci când copiii simt că sunt apreciați și respectați nu doar de către cadrele didactice, ci și de către colegii lo, cresc șansele să fie motivați să învețe și să aibă o atitudine pozitivă față de școală.
De asemenea, elevii cu un nivel ridicat și moderat de implicare în învățare la vârsta de 12/13 ani continuă să aibă rezultate bune la școală și la vârsta de 15 ani.
Sursa: ScienceDaily.com
Sursa foto: Freepik.com
Învăţământ gimnazial | Toate disciplinele | Ştiri
Propus de: webmaster | 03.04.2024 14:18 | 2592 vizualizări
Comentarii (0)
Nu există niciun comentariu
Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.