Descoperiţi suportul de curs Intuitext, GEOGRAFIE, clasa a VIII-a!

Cunoaşterea geografiei propriei ţări reprezintă aproape o datorie pentru fiecare elev, cu atât mai mult cu cât pasiunea pentru călătorii tot mai des întâlnită în rândul tinerilor se poate îmbina cu cunoştinţele veritabile, solide, de nezdruncinat, ceea ce îl va transforma pe elev într-un călător „profesionist”.

Studierea Geografiei României, în clasa a VIII-a, permite elevilor să observe realitatea înconjurătoare, să exerseze raţionamentul geografic, să înţeleagă particularităţile ţării, clima, relieful, apele, vegetația, fauna etc.

Despre suportul de curs INTUITEXT - GEOGRAFIE, clasa a VIII-a

Autori: Dorin FISCUTEAN  •  Mihaela-Cornelia FISCUTEAN  •  Valentina-Cătălina HOLIC  •  Ionela POPA  •  Ciprian MIHAI

Mihaela și Dorin Fiscuțean sunt profesori gradul I, antrenori ai lotului olimpic de Geografie al României, cu numeroase medalii câștigate la fazele internaționale ale olimpiadei de Geografie; autori de manuale școlare și de numeroase cărți de specialitate. Ciprian Mihai este profesor de Geografie, doctor în Geografie al Universității „Alexandru Ioan Cuza” din Iași, autor de manuale școlare și numeroase cărți de specialitate; Ionela Popa este doctor în Geografie al Universității „Alexandru Ioan Cuza” din Iași; Catalina Holic este profesor de geografie, gradul I.

Materialul este conceput în conformitate cu noua programă școlară și este împărțit în 8 UNITĂȚI DE ÎNVĂȚARE. 

Suportul de curs este un material didactic calitativ, captivant, interactiv, intuitiv, ușor de înțeles și de utilizat, cu o abordare creativă, cu aplicații și exerciții variate care invită elevii la învățare prin descoperire.

Totodată, pune accent pe caracterul practic-aplicativ al geografiei, evidenţiat prin aplicaţiile practice/studiile de caz propuse, care au scopul formării competenţelor asumate, precum în exemplu de mai jos:

Cele opt unități de învățare acoperă integral cele opt domenii de conținut prevăzute de programa școlară: Poziția geografică, Relieful României, Clima, apele, vegetația, fauna și solurile României,Populația, așezările omenești și organizarea administrativ-teritorială, Activitățile economice, Regiuni geografice și dezvoltarea regională, Caracteristici ale mediului înconjurător, România în Europa și în lume.

Unitățile de învățare cuprind lecții de predare, o secțiune de recapitulare, un test de evaluare și o hartă de studiu care contribuie, treptat, la formarea și dezvoltarea competențelor specifice disciplinei.

Aplicațiile practice, concepute ca activități constante în paginile suportului sub denumirea Clubul Geografilor, preced formarea competenței „a învăța să înveți”, respectiv învăţarea pe baza transferului realității înconjurătoare.

Aplicaţiile pe care le propune suportul de curs în secțiunea Aplică! sunt o continuare a experienţei pe care o au mulţi dintre copii, experienţă acumulată în diferite contexte.

Bine de ştiut:

Fiecare lecție este împărțită în momente de învățare și mini-secțiuni suplimentare, marcate prin subtitluri sugestive. Secvențele lecției sunt:

Prin secţiunea Amintește-ți! se urmărește asigurarea conexiunii între experiența de viață, realitate și ceea ce a învățat elevul.

În secțiunea Observă și descoperă! elevul observă și descoperă noi cunoştinţe geografice, asigurând trecerea la rigoarea specifică geografiei.

Secțiunea Hartă de studiu cuprinde câte o hartă detaliată.

Secțiunea Știai că…? poate cuprinde texte, imagini și are scopul de a stârni curiozitatea științifică a elevului.

Fiecare lecție de recapitulare din cadrul unităților de conținut se termină cu o Grilă de Autoevaluare cu ajutorul căreia elevul conștientizează ce știe și ce a înțeles din respectiva unitate, fiind sfătuit să discute cu un coleg sau cu profesorul despre ceea ce nu a înțeles. Grila Cum te poți aprecia permite implicarea elevului în conștientizarea rezultatelor  evaluării.

Varianta digitală:

Versiunea tipărită stă la baza versiunii digitale, care păstrează toată structura și elementele celei dintâi, dar contribuind, prin natura elementelor virtuale (funcționalități, AMII statice, AMII animate și AMII interactive), la crearea unor experiențe de învățare complexe, în acord cu cerințele programei școlare actuale, dar și cu vârsta elevilor cărora li se adresează.

Varianta digitală cuprinde integral conținutul suportului de curs în varianta tipărită, având în plus (sau în locul ilustrațiilor de pe hârtie) elemente specifice precum: exerciții interactive, jocuri educaționale, animații, filme și simulări.

În concluzie:

Suportul de curs propus oferă o prezentare echilibrată a componentelor geografice ale teritoriului naţional, facilitând predarea-învățarea-evaluarea şi stimulând elevul să exploreze, să creeze.

 

 

 

 

Propus de: Editura_Intuitext | 15.10.2020 10:31 | 17966 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Ce este procrastinarea

Cum organizam timpul

Activitati si jocuri pentru copii in vacanta de primavara

Jocuri si jucarii
Vacanta in familie

Comentarii (0)

Nu există niciun comentariu

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 25 evenimente

«APRILIE 2021»
LuMaMiJoViSaDu
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930

Toate evenimentele

Fotografia zilei


COROANA DE PRIMAVARA

Propus de: laura_iordache10

Sondajul zilei

Despre activitățile remediale . Credeți că elevii dvs. au nevoie de ele? Comentați!

534 voturi | 10 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: emil Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN