CUNOAŞTE-ŢI TRECUTUL, PREZENTUL, VIITORUL
Perioadă înscriere: 30.11.-0001
Perioadă desfăşurare: 30.11.-0001
D.1.Argument:
Interdisciplinaritatea ofera posibilitatea corelarii continuturilor conceptuale, metodologice şi practice ale diferitelor discipline.
Formarea viziunii interdisciplinare asupra lumii şi în acelasi timp formarea elevilor pentru a fi apţi să realizeze abordări de acest fel, necesită apelul la modalităţi de lucru care prilejuiesc exersarea principalelor procese ale gândirii, fără de care nu este posibilă cunoaşterea multiplelor şi variatelor interdependenţe dintre fenomenele lumii reale.
Activităţile interdisciplinare au pronunţate valenţe formative, concurând la promovarea unei noi calităţi a atitudinii faţă de muncă.
Cum trecutul şi prezentul sunt opera vechilor şi actualilor adulţi, viitorul aparţine generaţiei tinere care trebuie să conştientizeze rolul ei pentru perpetuarea speciei umane. Împreună trebuie să găsim metodele şi soluţiile diminuării sau eliminării factorilor ce perturbă existenţa vieţii pe Pământ şi modelele de urmat in scopul promovării valorilor naţionale.
Activitatea se adresează elevilor şi profesorilor din învăţământul gimnazial şi liceal românesc . Ea are drept scop amplificarea participării efective a elevilor la activităţile productive, creatoare în cadrul concursurilor propuse.
Astfel, prin cele opt acţiuni ale concursului, elevii sunt dirijaţi spre a căuta, a cunoaşte şi conştientiza ceea ce înseamnă “ trecutul, prezentul şi viitorul unei naţii şi planetei”.
D.2. Scop:
- folosirea creativităţii în exprimarea gândurilor şi sentimentelor cu privire la educaţia şi activităţile interdisciplinare;
- realizarea unui schimb de experienţă între elevi, elevi – profesori, profesori-profesori.
D.3.a. Obiectivele generale:
- evaluarea unor capacităţi şi deprinderi intelectuale şi artistice;
- stimularea curiozităţii elevilor cu privire la cunoaşterea realităţilor vieţii;
- promovarea ideii de responsabilitate faţă de lume, în general;
- dezvoltarea abilităţilor elevilor de a se documenta, de a prelucra informaţiile provenite din surse variate şi domenii de activitate precum consilierea şi orientarea, literatura, istoria, religia, ecologia, chimia, fizica, turismul, informatica, alimentaţia publică, industria alimentară;
- schimbul de experienţă între participanţi.
b. Obiectivele specifice:
- promovarea activităţilor de ecologizare şi impactul pozitiv al acestora asupra mediului înconjurător;
- conştientizarea pericolului, din ce în ce mai mare, al încălzirii globale, al impactului acesteia asupra populaţiei Terrei, florei şi faunei, asupra viitorului planetei noastre;
- formarea unor deprinderi de alimentaţie ecologică;
- stimularea interesului pentru cunoaşterea şi păstrarea patrimoniului local, în vederea conştientizării identităţii noastre istorice şi culturale;
- cunoaşterea de către elevi şi de către comunităţi a personalităţilor locale şi a rolului acestora la dezvoltarea unor domenii;
- conservarea şi promovarea patrimoniului cultural mobil: sărbători, tradiţii, datini, obiceiuri;
- dezvoltarea imaginaţiei productive şi a creativităţii elevilor în conceperea de prototipuri/afişe/colaje/desene privind aspectul planetei în viitor.
D.4. Grup ţintă:
- beneficiari direcţi: elevi, cadre didactice;
- beneficiari indirecţi: comunitatea locală, ceilalţi elevi care vor participa la promovarea concursului .
Învăţământ liceal | Toate disciplinele | Evenimente
Propus de: simona_mol23 | 07.11.2011 23:01 | 2058 vizualizări
Comentarii (0)
Nu există niciun comentariu
Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.