Jocuri educaţionale

Foca la distracţie
Adunări şi scăderi în concentrul 0-10000
Matematica Clasa a III-a

Duel geometrie
Liniile importante în triunghi
Matematica Clasa a VI-a

La loc pe hartă
Harta administrativă a României
Geografie Clasa a IV-a

Criterii pentru alegerea auxiliarelor. Ce trebuie să știe cadrele didactice

Când vine vorba de alegerea materialelor de lucru la clasă, misiunea dumneavoastră, a cadrelor didactice, este una extrem de dificilă.

Trebuie să țineți seama de numeroase criterii înainte de a opta pentru o lucrare sau alta, știind că de decizia dumneavoastră depinde parcursul educațional al elevilor pentru un an școlar.

 

Astfel, alegerea auxiliarelor se realizează ținând seama de mai multe criterii, după cum ne indică Crenguța Alexe, profesor metodist:

- concordanța cu programa școlară, cu particularitățile de vârstă și individuale ale elevului, cu specificul învățării la această vârstă;

- prezentarea conţinuturilor de la simplu la complex, cerinţele propuse având grade diferite de dificultate, pentru a crea şi asigura efectiv şanse egale de reuşită pentru toţi copiii

- oferirea unor contexte variate de învățare și exersare care au în vedere individualizarea și exersarea, asigurând fiecărui elev instruire în propriul ritm;

- motivarea elevilor prin sarcinile propuse, evitându-se prezentarea conţinutului învăţării sub formă de lecţii ce trebuie învăţate;

- contextualizarea învățării, ancorarea ei în realitatea vieții și societății în care elevul devine parte activă; sarcinile de învăţare propuse vizează centrarea curriculumului pe probleme ale vieţii reale, rezolvare de probleme, identificarea de soluţii;

- claritatea formulării sarcinilor propuse elevilor în baza experienţelor anterioare de învăţare şi a achiziţiilor deja dobândite, precum şi succesiunea logică a cerinţelor;

- sarcinile vizează, dincolo de conținutul specific disciplinei, formarea de atitudini și valori care contribuie la educația copiilor în spiritul devenirii unor buni cetățeni (ex: sarcini care vizează protejarea mediului înconjurător, reciclarea deșeurilor, alimentația sănătoasă, igiena personală, promovarea activităților sportive, interesul pentru plante și animale, pentru natură, în general, pentru economisirea resurselor, stimularea unor hobby-uri), manualul facilitând formarea competenţelor necesare pentru prezent şi pentru viitor.

La rândul lor, echipele de autori care realizează aceste caietele sau culegerile încearcă să acopere cât mai multe dintre nevoile, dorințele și așteptările cadrelor didactice și ale elevilor.

 

De pildă, caietele Intuitext, realizate de aceeași echipă de autori pentru întreg ciclul primar, sunt create în acord cu dorințele dumneavoastră și cu profilul noilor generații de elevi.

Având o abordare modernă, atractivă și eficientă, caietele Intuitext – pentru clasele primare și ciclul gimnazial – sunt utile atât pentru studiul la clasă, cât și acasă din următoarele motive:

- conțin exerciții care încurajează inteligența emoțională a elevilor și abilitatea acestora de a argumenta un anumit punct de vedere;

- stimulează imaginația și abilitatea elevilor de a se exprima în scris;

- evaluările sunt concepute cu grade diferite de dificultate. Exercițiile obișnuite sunt însoțite de altele puțin mai grele și chiar unele pentru elevii excelenți;

- prin jocurile propuse, copiii asociază matematica și studiul cu experiențe plăcute, chiar distractive;

- conțin exerciții prin care elevii sunt provocați să se raporteze față de anumite personaje, să-și exprime sentimentele și emoțiile pe care le simt când vine vorba de personajele unui text literar;

- la finalul fiecărei evaluări, elevii sunt invitați să aprecieze singuri cât de bine s-au descurcat în cadrul sarcinilor din caiet. Astfel copiii își dezvoltă abilitatea de a se autoevalua;

- contribuie la îmbogățirea vocabularului prin exerciții sub formă de joc foarte plăcute;

- conțin exerciții care îi învață pe elevi să-i observe pe cei din jur, să fie atenți la detalii și să poată descrie persoane din anturajul apropiat;

- îi ajută pe elevi să se familiarizeze cu evaluarea pe care o vor avea de susținut la finalul clasei a II-a și clasei a IV-a, să înțeleagă unde mai au de învățat și de îmbunătățit;

- propun o abordare plăcută, cu grafică atractivă, pentru ca elevii să perceapă testările ca ocazii de a înțelege ce nu știu foarte bine.

Interes general | Toate disciplinele | Ştiri

Propus de: Editura_Intuitext | 27.02.2019 10:30 | 634 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Cum mentii o relatie apropiata cu copilul tau

Comunicarea parinte - copil

Bucuria de a fi parinte

Echilibrul emotional

Comentarii (0)

Nu există niciun comentariu

Comentaţi

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 114 evenimente

«MAI 2019»
LuMaMiJoViSaDu
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Ziua Apei

Propus de: iuiu_flori

Sondajul zilei

Ce părere aveți despre utilitatea evaluărilor naționale la clasele a II-a și a IV-a?

732 voturi | 18 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: 8101961 Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Pentru cadrele didactice din preuniversitar: Abonaţi-vă la Premium și puteţi avea mai multe puncte la dosarul personal!