Şcoala cu
bune practici

48 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Concurs județean

Concursul de soft educațional și pagini web „Pagini de istorie locală” se încadrează în concursurile cultural – artistice – folclor, tradiţii, obiceiuri (domeniu transdisciplinar), adresat elevilor din învăţământul preuniversitar, liceal şi gimnazial (secţiunea prezentări power-point). Participanţii trebuie să prezinte un eveniment istoric, o personalitate, un monument etc. dintr-o localitate. Concursul are trei secţiuni: realizarea de prezentări power point, realizarea unei pagini web şi soft educaţional. Lucrările vor fi publicate într-o revistă CD ROM cu ISSN. Participarea la concurs este gratuită.

Nume proiect: Concurs de soft educațional și pagini web „Pagini de istorie locală”

Organizatori: Cramariuc Cezar, Colegiul Economic „Dimitrie Cantemir” Suceava

Perioadă înscriere: 24.03.2014 - 30.04.2014

Perioadă desfăşurare: 03.05.2014

Concursul are ca scop dezvoltarea abilităţilor specifice istoriei şi digitale. Participarea la acest concurs înseamnă şi dezvoltarea competenţelor sociale şi etice ale elevilor. Concursul urmăreşte educarea tinerilor în spiritul promovării şi respectării valorilor istorice, a tradiţiilor şi obiceiurilor specifice comunităţii locale.

Obiectivele acestui concurs sunt: valorificarea şi valorizarea resurselor istorice, culturale şi tradiţiilor locale; crearea de oportunităţi reale în vederea stabilirii unei relaţii eficiente între şcoală şi comunitate în perspectiva formării personalităţii tinerilor; schimbul de bune practici şi de idei prin stimularea spiritului cooperant, şi în acelaşi timp competitiv, între factorii implicaţi în educarea tinerilor la nivel local, judeţean şi naţional.

Regulament de organizare

 

Concursul de soft educațional și pagini web „Pagini de istorie locală” se încadrează în concursurile cultural – artistice – folclor, tradiţii, obiceiuri (domeniu transdisciplinar), adresat elevilor din învăţământul preuniversitar, liceal şi gimnazial (secţiunea prezentări power-point). Participanţii trebuie să prezinte un eveniment istoric, o personalitate, un monument etc. dintr-o localitate.

Concursul are trei secţiuni: realizarea de prezentări power point, realizarea unei pagini web şi soft educaţional.

Lucrările se trimit până pe data de 29 aprilie 2014.

Concursul se va desfăşura la Colegiul Economic „Dimitrie Cantemir” Suceava.

Înscrierile şi lucrările se trimit pe adresa: cezar_cramariuc@yahoo.com

Susţinerea lucrărilor se poate face direct de către concurenţi sau indirect. Diplomele se acordă în ziua jurizării, pentru cei care participă direct, sau vor fi trimise prin poştă. Tot prin poştă vor fi trimise şi CD-urile cu ISSN cu lucrările participante la concurs.

Lucrările vor fi evaluate de trei comisii de specialitate, una pentru fiecare secţiune. Fiecare comisie este formată dintr-un profesor de istorie şi un profesor de informatică. În funcţie de numărul lucrărilor se vor organiza mai multe subcomisii.

În comisii nu pot participa cadrele didactice care au elevi în concurs.

Prezentările power point vor avea 12–20 de slide-uri. Se vor acorda 100 de puncte, din care 10 din oficiu.

Pentru secţiunea power point ierarhizarea lucrărilor se va realiza pe baza unei grile de evaluare care are următorii indicatori:

50 puncte se vor acorda pentru conţinutul materialului realizat după cum urmează:

-         20 de puncte pentru corectitudinea ştiinţifică a informaţiei

-         20 de puncte pentru coerenţa structurării informaţiei

-         10 puncte pentru calitatea limbajului de specialitate utilizat la redactarea materialului: originalitate, structurarea logică a conţinuturilor, interpretarea fenomenelor, aparat critic şi bibliografie;

40 de puncte pentru modul de realizare a suportului informatic astfel:

-         10 puncte pentru prezenţa elementelor web în prezentare (butoane de trimitere la slide-uri, prezenţa unui cuprins cu trimitere la capitole, titluri etc.);

-         5 puncte pentru fiabilitatea în expunere;

-         5 puncte pentru efectele de animaţie la nivel de slide şi la nivel de text;

-         5 puncte pentru prezenţa elementelor multimedia (fişier audio, fişier video);

-         5 puncte pentru uniformitatea fundalurilor pe diferite criterii;

-         5 puncte pentru formatarea textului;

-         5 puncte pentru prezenţa interacţiunilor cu alte programe Office (Excell, Access).

Se vor acorda 100 de puncte, din care 10 puncte din oficiu. Punctajele pentru fiecare dintre indicatori vor fi stabilite de membrii comisiei.

Pentru secţiunea „Pagini Web” evaluarea se va face astfel:

60 puncte se vor acorda pentru conţinutul materialului realizat după cum urmează:

-         30 de puncte pentru corectitudinea ştiinţifică a informaţiei,

-         20 de puncte pentru coerenţa structurării informaţiei şi

-         10 puncte pentru calitatea limbajului de specialitate utilizat la redactarea materialului.

30 de puncte pentru realizarea materialului informatic astfel:

-         6 puncte pentru uşurinţa în utilizare,

-         6 puncte pentru funcţionalitate,

-         6 puncte pentru complexitate tehnică,

-         6 puncte pentru aspectul estetic,

-         6 puncte pentru originalitate (punctajul este acordat de profesorul informatician).

Pentru secţiunea „Soft educaţional” criterii evaluării sunt următoarele:

70 de puncte distribuite astfel:

- 10 puncte pentru conceptele si ideile moderne abordate;

- 10 puncte pentru tehnologiile folosite si implementate;

- 10 puncte pentru originalitatea continutului;

- 10 puncte pentru gradul de utilizare în prezent şi în viitor;

- 10 puncte pentru gradul de testare şi verificare;

- 10 puncte pentru respectare metodologiilor şi standardelor respectate;

- 10 pentru complexitatea de elaborare.

50 puncte se vor acorda pentru conţinutul materialului realizat după cum urmează:

- 20 de puncte pentru corectitudinea ştiinţifică a informaţiei

- 20 de puncte pentru coerenţa structurării informaţiei

- 10 puncte pentru calitatea limbajului de specialitate utilizat la redactarea materialului.

Comisia de evaluare va fi aprobată de către Inspectoratul Şcolar Judeţean Suceava şi va fi compusă din:

-         preşedinte: un profesor din cadrul Facultăţii de Istorie - Universitatea „Ştefan cel Mare” Suceava

-         vicepreşedinte: inspectorul cu specialitatea istorie din judeţul Suceava

-         1 secretar, un profesor pentru toate secţiunile

-         profesori de istorie şi informatică  cu experienţă în astfel de activităţi .

Se vor acorda premiile I, II, III şi menţiune. Toţi elevii participanţi vor primi diplomă de participare din partea inspectoratului şcolar. Profesorii coordonatori vor primi adeverinţe de participare. Acestea sunt acordate din partea Inspectoratului Judeţean Suceava.

Lucrările vor fi publicate într-o revistă CD-ROM cu ISSN și pe suport electronic (site).

La acest concurs nu se admit contestaţii conform art. 46 din Regulamentul de organizare şi desfăşurare a concursurilor şcolare. Premiile se vor acorda în conformitate cu prevederile Regulamentului de organizare şi desfăşurare a concursurilor şcolare, art. 47 şi 48, din partea inspectoratului şcolar.

Alte informaţii pot fi obţinute la adresa de e-mail: cezar_cramariuc@yahoo.com

 

 

Învăţământ liceal | Toate disciplinele | Evenimente

Propus de: cezar17 | 24.03.2014 20:48 | 904 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Rolul de frate mai mare

Rivalitatea intre frati

Comentarii (0)

Nu există niciun comentariu

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 35 evenimente

«MAI 2024»
LuMaMiJoViSaDu
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Ce părere aveți despre introducerea camerelor de supraveghere în sălile de clasă, fără acordul profesorilor și al elevilor? Comentați!

514 voturi | 7 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: emil Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN