Jocuri educaţionale

Pinguinii
Înmulţiri în concentrul 0-1000
Matematica Clasa a III-a

Podul
Adunarea şi scăderea fracţiilor cu acelaşi numitor
Matematica Clasa a IV-a

În căutarea morcovului
Adunări şi scăderi în concentrul 0-1000
Matematica Clasa a III-a

Opinii ale cadrelor didactice cu privire la sistemul de notare şi evaluare

Cercetarea are ca obiectiv sublinierea opiniei cadrelor didactice cu privire la sistemul de notare şi evaluare şi măsurarea atributelor luate în calcul în această activitate. Eşantionul a fost alcătuit din 300 de cadre didactice din Panelul de cercetare lansat de INTUITEXT şi Didactic.ro, iar sondajul s-a desfasurat în luna decembrie 2009.

Concluzii:

1. Majoritatea dascălilor (83%) apreciază, la nivelul primei opţiuni, că principalul rol al notelor / calificativelor este acela de a aprecia progresele făcute de elevi. La nivelul celei de a doua opţiuni, rolul acestora ţine de a evalua elevul în raport cu nişte standarde (57%) şi de a orienta şcolar şi profesional elevul (40%). Din perspectiva experienţei cadrelor didactice nu există diferenţe semnificative statistic între răspunsurile acestora, mai exact rolul notelor este apreciat în mod similar de toţi profesorii, indiferent de experienţa acestora la catedră.

2. 68% dintre profesori se declară nemulţumiţi de actualul sistem de evaluare a elevilor, cei mai nemulţumiţi fiind profesorii cu experienţa la catedră de până în cinci ani. Din perspectiva mediului de rezidenţă, profesorii din mediul rural se declară mai nemulţumiţi de sistemul de evaluare comparativ cu cei din mediul urban. Luând în considerare ciclul de studii la care predau (primar, gimnazial, liceal şi universitar), dascălii din ciclul primar apreciază într-o mai mare măsură că sistemul de evaluare este incorect comparativ cu cei care predau la gimnaziu şi liceu. Cadrele didactice din ciclul universitar sunt singura categorie care se declară mulţumiţi de sistemul de notare.

3. 72% dintre respondenţi afirmă că notele nu reprezintă pregătirea reală a elevilor, principala explicaţie a acestui fapt fiind situaţiile subiective (starea elevilor, impresia profesorului despre elevul respectiv). Din perspectiva variabilelor socio-demografice luate în considerare (experienţă, mediu de rezidenţă, ciclu de studiu), tendinţele de la itemul precedent se păstrează: consideră într-o mai mare măsură că notele / calificativele nu reprezintă pregătirea reală a elevilor profesorii cu experienţă de până în cinci ani la catedră, cei din mediul rural şi cei din ciclul primar şi gimnazial.

4. 73% dintre cadrele didactice consideră utilă o evaluare periodică a elevilor. Din perspectiva variabilelor socio-demografice, repartiţia răspunsurilor este omogenă, mai exact nu există diferenţe semnificative statistic între opţiunea la această întrebare şi mediul de rezidenţă, ciclul de studiu sau experienţa dascălilor.

5. 84 % dintre dascăli afirmă că folosesc metode alternative de evaluare în activitatea didactică. Metodele alternative de predare sunt folosite într-o mai mare măsură de dascălii cu o experienţă de până în 10 ani la catedră, de cei din mediul rural şi de aceia care predau în universităţi.

6. Evaluarea iniţială este folosită de 98% dintre cadrele didactice, din care 57 de procente folosesc evaluare iniţială la începutul fiecărui an şcolar, iar 41 % la începutul fiecărui semestru.

7. 70% dintre profesori discută de fiecare dată rezultatele obţinute, după notarea lucrărilor scrise, cu fiecare elev în parte, iar 54% dintre aceştia afirmă că uneori evaluează cu indulgenţă performanţele elevilor, acordând o notă mai mare. În acelaşi timp, 30% dintre dascăli afirmă că nu lasă elevi corigenţi, majoritatea dintre aceştia (71%) considerând că astfel sunt descurajaţi elevii.

8. Referitor la sistemul de notare pentru clasele primare, 37% din cadrele didactice consideră utilă renunţarea la sistemul de calificative şi revenirea la evaluarea prin note. Dintre aceştia majoritatea predau în ciclul primar şi sunt învăţători cu o experienţă cuprinsă între 5 si 20 de ani.

Interes general | Toate disciplinele | Ştiri

Propus de: webmaster | 13.01.2010 14:11 | 13568 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Cand copilul vrea sa fie mereu primul

Competitia intre copii

Comentarii (53)

0 0

13.01.2010 18:15 iordache_lelia

M-as opri asupra punctului 8 din articolul de mai sus, subliniind faptul ca mai toti colegii cu care am discutat ar dori revenirea la evaluarea prin note. Calificativele nu descriu cu prea mare fidelitate nivelul cunostintelor/ capacitatilor unui elev.

Referitor la evaluarea elevilor cu scopul de a determina nivelul la care se afla acestia fata de altii (de aceeasi varsta), consider ca este mai important sa cunoastem progresul fiecarui elev, nu pe care treapta este plasat(sub cine sau deasupra cui). Aceasta ceeaza o ierarhizare care nu ofera niciun beneficiu truditorului din banca.

0 0

13.01.2010 19:15 constantin_obreja

1. De ce nu a fost propus un sondaj pe didactic.ro? Erau cateva mii de cadre interesate sa raspunda! In acest caz, rezultatele ar fi fost mai apropiate de .. realitate. 2. Statistica (bat-o vina!) nu spune mare lucru: daca doi oameni au doua paini, din pdv statistic, fiecare are cate o paine! Realitatea poate fi alta! Informatia e utila doar ca idee: sa ne comparam cu cei 300! Pana la cateva mii, mai e! Statistica depinde si de cine raspunde, cum raspunde (gradul de sinceritate) dar si de gradul de responsabilitate pe care si-l asuma. Intr-un fel va raspunde un 'fricos' (iertati-mi termenul, dar exista!), in alt fel va raspunde un 'revoltat' (idem!) si alt raspuns vom avea de la un profesor echilibrat care lucreaza intr-o scoala 'ca la carte', adica o scoala care are ceea ce nicio scoala din Romania nu are: toti elevii sanatosi fizic, mental, comportamental, crescuti intr-o familie in care COPILUL ESTE CENTRUL ATENTIEI si nu afacerile sau grija zilei de maine, un mediu in care parintii si copiii comunica zilnic si-si rezolva problemele cu calm, intelegere si dragoste. 3. Sistemul de notare a devenit atat de 'alunecos' incat nimic nu poate fi comparat; ca un exemplu sa luam rezultatele la un concurs oarecare (de ex. Olimpiadele Scolare, ca sa nu ne mai legam de tristele amintiri recente!): elevi de nota 9-10 trimisi dintr-o scoala iau nota 9-10 sau, altii, 0-1 puncte! Cum s-a facut evaluarea? Indulgenta (argumentata de o oarece performanta nemasurabila sau de conditiile familiale sau sociale locale) nu este permisa decat 'pana la un anumit nivel' : "Iti dau 7 pentru ca vad ca ai invatat mai mult decat pana acum, dar pana sa atingi nivelul de performanta prevazut de programa scolara, mai ai cativa pasi de parcurs!" Ori nu se intampla asa si cei care respecta cerintele programei si isi evalueaza elevii in conformitate cu acestea sunt vazuti ca 'profesori rai' (la note) care nu iubesc copiii etc. 4. Exista si reversul (nefericit!): 'dau din glezne', pun note mari si toata lumea e fericita! 'Ce bine invata copilul meu', va spune un parinte! 'Ce clasa buna si ce bine ma inteleg cu ei ', va spune dansatorul din glezne! Realitatea se va vedea mai tarziu, pentru fiecare din cei numiti mai sus. Partea proasta este ca si in sistemul universitar standardele au scazut atat de mult incat AM FOSTI ELEVI, ABONATI LA CORIGENTA IN FIECARE AN, CARE AU ABSOLVIT DIVERSE FACULTATI! Oare sa fiu fericit sau sa-mi dau demisia? Numai bine,

0 0

13.01.2010 19:22 vivica57

"Viitor de aur tara noastra are..."

0 0

15.01.2010 12:47 professorbujor

Sistemul de notare si evaluare contine o componenta subiectiva :evaluatorul.In conditiile actuale ,el este tentat sa negocieze statutul deontologic de o maniera care sa influenteze negativ evaluarea.Poate ca nu este nimic extraordinar,avand in vedere modul in care sunt promovati oamenii in actuala noastra societate ,absolut democratica si deosebit de originala .

0 0

16.01.2010 14:41 carmen69

Domnule C Obreja, copiii care merg la olimpiade trebuie să fie mult peste nivelul unei clase. Programa școlară nu este concepută pentru performanță. Performanța, respectiv un rezultat bun la olimpiade,înseamnă mult mai mult decât nivelul clasei. Vă spun asta din punctul meu de vedere, ca părinte.

Și pot să exemplific cu disciplina fizică. Băiatul meu din clasa a VII a a mers azi la olimpiada jud. de fizică. A lucrat opentru aceasta probleme mult peste cunoștințele lui. A trebuit să-i explicăm noi acasă copilului funcțiile trigonometrice, deoarece la matematică nu le-a facut, dar la fizică avea probleme cu planul înclinat.... și multe altele... Aș putea să mă supăr eu că au și alți copii aceeași medie, deși nu știu aceste lucuri? Nota 10 la școală nu înseamnă performanță, ci doar dobândirea unor competențe. Pentru performanță sunt concursurile.

0 0

16.01.2010 20:57 constantin_obreja

1. Copii care merg la olimpiade trebuie sa stie programa scolara si atat! Ceea ce se practica in ultima vreme reprezinta incompetenta unora care au putere de decizie de a stabili cat poate duce un elev! Selectarea subiectelor nu trebuie facuta de profesor universitari ci de practicieni; un drum lung se parcurge cu pasi mici DAR BINE MASURATI ! Faptul ca unui copil i se cer la fizica cunostinte de matematica pe care nu le-a invatat, o stim de multi ani! Dar acolo sus, cineva ar trebui sa stie asta! Eu sunt profesor de matematica si desi stiu ca elevii au nevoie de anumite definitii si teoreme la alte obiecte, nu-mi pot permite sa fac asta pentru ca, stiintific, inca nu l-am pregatit pentru asta. Altfel, pot spune orice si declar ca este 'dogma'! Dar asta o poate face si profesorul care are nevoie de teorema respectiva!

2. Nivelul clasei este dat de majoritatea componentilor ei dar, in primul rand, de 'iepuri' (termen din atletism), adica din cei care pot alerga bine si eficient, astfel tragand dupa ei cat mai multi participanti. Daca intr-o clasa sunt cativa 'iepurasi', curand pot aparea si altii! Altfel, e dezastru! Problema 'iepurasului' este cat il tin puterile si cat de mult aceste 'puteri' sunt ale lui sau sunt implementate de altii; imi spuneti, d-na 'carmen69' ca ati lucrat mult cu el acasa, ca a trebuit sa-i eplicati .... Intrebarea pe care mi-o pun: profesorul care i-a dat acceptul sa mearga la Olimpiada stia ce se cere si i-a prezentat teoria de care avea nevoie? Daca da, de ce nu va uitati la stiri? Daca nu, credeti ca ati realizat mare lucru prin indoparea domestica a copilului? Poate nici nu avea nevoie de asta!

3. Citez: "Nota 10 la scoală nu înseamnă performantă, ci doar dobândirea unor competente. Pentru performantă sunt concursurile." Din nou GRESIT: in orice sistem de invatamant (bine pus la punct) PERFORMANTA=DOBANDIREA COMPETENTELOR IMPUSE DE PROGRAMA (ca sa folosesc termenii dvs.) Nimic mai mult! Nota 10 insemna ca elevul si-a insusit PERFECT cunostintele din programa. (Nu ma intrebati ce inseamna PERFECT, mai ales la noi, romanii!) Concursurile scolare sunt niste saculete de paie care trebuie sa umple ceva (ca energia neagra, ultima gaselnita a fizicienilor!). Poate copii au nevoie si de ele dar, inainte de toate, au nevoie de sanatate si de o stare de normalitate in care sa-si traisca copilaria. Si asta poate fi o performanta! Numai bine,

0 0

17.01.2010 10:59 gardel2008

daca dorim un invatamant performant trebuie , cu siguranta , sa avem un sistem de evaluare performant si unitar pe toate treptele de invatamant

0 0

17.01.2010 11:35 carmen69

Domnule Obreja, ceea ce spuneţi dumneavoastră probabil este corect.

Eu nu am fost de acord cu faptul că doar un copil care obţine performanţe la olimpiade şi concursuri merită 10 la clasă. Eu cred totuşi că performanţa este mai mult decât competenţa.

Oricum, copilul meu a obţinut menţiune ieri la olimpiada de fizică pe judeţ, iar eu sunt foarte mulţumită!

Profesorul de la clasă nu i-a explicat nimic şi nu el i-a dat acceptul să meargă la olimpiadă, ci rezultatul obţinut la faza locală.

Nu am spus că am lucrat mult, am spus doar că i-am explicat. Nu mi-aş stresa niciodată copilul cu ceva ce nu înţelege!!!

0 0

17.01.2010 11:38 carmen69

Nu sunt de acord cu faptul că un profesor îşi dă acceptul ca un elev să meargă sau nu la olimpiadă. Aceasta este voinţe fiecărui elev, iar lucrarea pe care o realizează hotărăşte dacă merită sau nu.

0 0

17.01.2010 11:39 carmen69

Nu sunt de acord cu faptul că un profesor îşi dă acceptul ca un elev să meargă sau nu la olimpiadă. Aceasta este voinţe fiecărui elev, iar lucrarea pe care o realizează hotărăşte dacă merită sau nu.

0 0

17.01.2010 16:09 carmen69

Regret că am trimis de două ori com.

Şi din nou trebuie să-l contrazic pe d-l Obreja. Astăzi la olimpiada de chimie, subiectul I, pct.A, clasa a VIIIa, depăşeşte cu mult programa şcolară. De ce???

0 0

17.01.2010 20:57 eda_vibia

Sa nu uitam ca majoritatea parintilor sunt "copii cu copii"(la mine in clasa,cel putin) care au uitat ce au invatat, daca au invatat, iar acum au pretentii de la copiii lor,dar nici nu-i verifica daca au citit sau si-au facut temele pt a doua zi!Sunt un invatator din mediul rural,clasa a 4-a,dar nu am avut o asemenea clasa (si ma refer si la parinti)de cand sunt la catedra (25 ani)

0 0

17.01.2010 20:57 eda_vibia

Scuze,am uitat de tema:sunt de acord sa revenim la note!!!!!!!!

0 0

18.01.2010 21:36 constantin_obreja

1. Desi nu ne-am vazut niciodata, 'eda vibia' a spus un adevar pe care eu il spun in clasa: 'Nu ma intristeaza ca nu stiti ceva sau nu vreti sa invatati, ma intristeaza gandul ca .... veti fi parinti'! Si am curajul sa spun asta! "Functia de parinte" ar trebui sa aiba o aprobare macar la nivel familial; CE-AM FOST EU, CE-AI FOST TU, CE PUTEM CERE COPILULUI NOSTRU!? Daca unii s-au descurcat in viata, ferice de ei, dar sa nu uite cum si de unde au plecat; sa nu uite cum s-au transformat in 'zburatori pe propriile aripi' si sa nu forteze copii sa faca altfel! Zestrea ereditara este mai puternica decat credem! Dar nici nu trebuie sa exageram: din doi profesori de matematica poate rezulta si un ... poet! Din doi profesori de limba romana poate rezulta un ... poet!? Din doi poeti poate rezulta ... orice! Nu 'imi mai dau cu presupusul' pentru ca nu e chiar asa. Dar daca ambii parinti au avut 'probleme cu scoala', e greu de presupus ca vor avea un 'olimpic' mic! Am spus astea pentru eventualii parinti care asteapta de la fiii lor sa fie savanti! Uitati-va-n urma pasilor pe care i-ati lasat in scolile pe care le-ati facut! Apoi evaluati performantele copiilor dvs.

2. Pentru 'carmen69': te rog sa citesti ceea ce am scris mai sus! Acolo am precizat ca: "Selectarea subiectelor nu trebuie facuta de profesor universitari ci de practicieni; un drum lung se parcurge cu pasi mici DAR BINE MASURATI ! Faptul ca unui copil i se cer la fizica cunostinte de matematica pe care nu le-a invatat, o stim de multi ani! Dar acolo sus, cineva ar trebui sa stie asta! " si "Nu ma intrebati ce inseamna PERFECT, mai ales la noi, romanii!) Concursurile scolare sunt niste saculete de paie care trebuie sa umple ceva ..". Acelasi lucru se intampla la toate obiectele! Ma intreb ca un parinte ajuns bunic: de ce atatea olimpiade pe capul unui copil? Mereu am incercat sa-i invat pe elevii mei ca au trei variante: a) sa fie buni la toate si sa nu exceleze la niciuna, b) sa fie buni la 1-2 discipline si pe celelalte sa le adauge la ' cosul zilnic', c) sa fie doar un nume intr-un catalog care trebuie sa aiba cel putin n-nume dupa care, in timp, sa-si aleaga alta optiune! Alegerea le apartine! Daca vin parintii cu 'dopajul conjuctural', poate un elev ajunge si la 'judeteana' dar doar atat! Cred ca ii cereti copilului mai mult decat poate duce, d-na carmen! De ce nu sunteti fericita ca e sanatos, ca sunteti tanara si in putere, ca are in fata o viata intrega in care sa demonstreze ca lumea nu s-a sfarsit cu subiectul I pct.A, Olimpiada de chimie? Vad o zbatere inutila intre niste diplome efemere si inutile, in locul unei alte forme de manifestare care este de durata: dragostea! Sa concretizez; eu as fi spus asa: "Sunt nemultumita de faptul ca, din punctul meu de vedere, s-a depasit programa scolara dar SUNT MANDRA DE FIUL MEU! Cand o veti spune, poate vom mai discuta!

Numai bine,

0 0

19.01.2010 09:18 carmen69

Subiectul de la chimie nu are nicio legătură cu copilul meu care este clasa a VIIa. Nu ați înțeles nimic. Chiar sunt foarte mândră de copilul meu ( el nu a perticipat la chimie). Asta nu înseamnă că alți copii din clasa lui nu merită să fie notați cu 10 la fizică. Iar în legătură cu subiectele de la aceste concursuri, de ce dumneavoastră, profesorii nu faceți nimic să shimbați aceste „practici”? Nu s-a SFÂRȘIT LUMEA cu niciun concurs și cred că dacă ne-am cunoaște chiar ne-am înțelege foarte bine, d-le Obreja.

0 0

19.01.2010 12:36 iradian

Ma bucur ca s-a rezolvat neintelegerea dintre dumneavoastra si va rog frumos sa nu deviati de la subiect. Multumesc!

0 0

28.01.2010 15:06 gabriel_nicolae_teodorescu

ciudat intr-o lume in care totul este deviat mai mult sau mai putin sau deviant,..., se pare ca aceste sondaje asa cum am mai spus si alta data sunt facute la comanda politicului,...( multitudine de exemple in massmedia romaneasca, vezi si cand intervine,..., ca sa vezi presedintele Socetatii Academice Romane,..., atentie, este doar o titula pompuoasa ca sa duca opinia publica in eroare..., sunt multe de comentat dar nu doresc polemici, si mai ales cu administratorul forumului...



..., mai doresc sa va propun sa cititi si daca sunteti de acord sa o semnati





http://www.petitieonline.ro/petitie-p02225042.html

Protestul profesorilor de Fizica din Romania

12/01/2010



destinatar: MECTS si Guvernul Romaniei





In ultimii 20 de ani asistam la o criza fara precedent a Educatiei, si a Scolii Romanesti in general, criza care nu poate fi rezolvata decat cu greu prin implicarea tututor celor din sistem.

Desi aparent lucrurile merg inainte, numai rezultatele nu sunt pe masura asteptarilor. Suntem pusi in fata unor dificultati carora dumneavoastra ca si guvernanti inca nu gasiti solutiile adecvate.

Renuntarea rapida si aproape in totalitate la structurile, programele, manualele si regimul zilnic de pregatire, de catre cei care au condus destinele Scolii Romanesti, a determinat aparitia haosului in functionarea sistemului educational.

Doresc astfel sa subliniez importanta si studiul Fizicii in Romania, la toate nivelurile educationale, stiinta care in ultimul timp, nu a prea mai interesat pe nimeni, fiind decazuta voit din drepturile ei, de catre abilitatii sistemului educational.

Popularizarea stiintei a reprezentat intotdeauna una dintre cele mai dificile cai, dar, totodata, a oferit si cele mai frumoase momente aducatoare de glorie unei natiuni.

Fizica este una dintre cele mai vechi discipline academice, este STIINTA care studiaza proprietatile si structura materiei, formele de miscare ale acesteia precum si transformarile lor reciproce.

Consideram ca modificarea planurilor cadru, in cadrul Proiectul de restructurare a curriculumului , prin care FIZICA ca si stiinta fundamentala este asimilata cu Stiinte ale naturii este o mare greseala.

Fizica ar trebui sa fie reasezata in cadrul curriculumului scolar.

Sa nu uitam aportul FIZICII la dezvoltarea unei gandiri structurale, independente si creative a elevilor, iar acest deziderat devine o simpla declaratie atata timp, cat in cadrul ciclului de observare si orientare, fizica se studiaza doar o ora pe saptamana, iar in cilul de aprofundare doua ore/saptamana, reducandu-se la zero in ciclul de specializare pentru anumite profile.

Fizica are o reala deschidere, promovand interdisciplinaritatea, dar trebuie inteles faptul ca aceasta interdisciplinaritate nu trebuie sa anuleze disciplinaritatea.

Nu cred ca doriti a avea un sistem cu educabili doar posesori ai unor algoritmi de lucru aplicabili in situatii punctuale si mai putin ganditori.

Ca si profesori de fizica, dorim într-un anume fel, si vrem sa aducem un miracol la realitate, dar problema este că atunci când eşti înconjurat de oameni care nu pot crede si vedea, ceea ce facem noi, este foarte greu să realizam ceva.





Autor: Gabriel Teodorescu



Semneaza petitia

Vezi semnaturile pentru petitia: Protestul profesorilor de Fizica din Romania

0 0

29.01.2010 14:18 professorbujor

Sunt de acord cu declaratia domnului

Gabriel Nicolae Teodorescu,cu mentiunea ca ,trebuie sa renuntam la tratarea secventiala sau sectoriala a problemelor invatamantului;opozitia este intre politica si cunoastere ,mai exact intre politicianism jegos si cunoastere .

0 0

01.02.2010 15:52 resunu

intr-un sistem democratic notele n-ar mai trebui sa reprezinte principalul mijloc de ierarhizare (subordonare) ci doar mijloace de atentionare, respectiv incurajare

0 0

01.02.2010 17:26 sergiu_constantin

Dle Obreja, am citit deseori comentarii d-voastra si am constatat ca ele sunt coerente, logice si de bun simt. Gandim la fel, poate si pentru ca facem parte din acelasi sistem si intelegem mai bine realitatile din el. Dna Carmen a pus o intrebare (Iar în legătură cu subiectele de la aceste concursuri, de ce dumneavoastră, profesorii nu faceți nimic să shimbați aceste „practici”?) careia am sa ii raspund eu. Stimata doamna, exista unii profesori care raman frumosii anonimi din sistem, care au performante la catedra, sunt iubiti de elevi, au pareri, au idei bune de reformare a sistemului, dar nu sunt bagati in seama. DE CE? Simplu: ati vazut cum arata sefii din Ministerul Educatiei? V-ati intrebat ce competente au de au acces la aceste functii? DAr au vreo competenta?

0 0

03.02.2010 19:12 sicadatcu

Cat de curand va propun un model de evaluare a elevilor bazat pe elaborarea unei baze nationale de itemi de evaluare la fiecare disciplina de studiu, intr-o prima faza la nivel gimnazial, ce va fi utilizata printr-o metodologie de aplicare(atributiune a MECTS). Rezultatele testelor de evaluare vor fi notate si interpretate pe baza unor standarde nationale detaliate pe calificative si nivele cognitive urmate de aprecieri si recomandari.

0 0

03.02.2010 20:51 constantin_obreja

D-le Zamfir 'sicadatcu', vreti sa traduceti sau sa va cereti scuze? Ultima fraza e cel putin ciudata! Iar amenintarea 'cat de curand' se leaga probabil de specialitatea dvs., Geografie! O asteptam si ceilalti, dar sa nu va steptati ca eu, prof de matematica, sa va caut la Geografie! Ce-ati propus, inteleg ca va fi valabil pentru toata lumea!

0 0

04.02.2010 19:12 sicadatcu

Salut Constantin!

Pentru ce scuze? Da pentru Geografie, dar cu putin efort si preocupare se poate extinde modelul si la alte discipline, chiar la toate. Intr-un alt registru mi-e foarte greu sa va inteleg discursul brutal si ingust.

0 0

04.02.2010 23:18 constantin_obreja

Ptr 'sicadatcu': 1) am inteles, era de asteptat ca va referiti le Geografie, desi nu asta ati spus atunci! 2) As fi dorit o detaliere la afirmatia dvs.: " Rezultatele testelor de evaluare vor fi notate si interpretate pe baza unor standarde nationale detaliate pe calificative si nivele cognitive urmate de aprecieri si recomandari." 3) Despre faptul ca discursul meu e 'brutal si ingust', va multumesc pentru apreciere! Sunteti primul care-mi faceti aceasta apreciere! Mult succes!

0 0

05.02.2010 08:31 angelica_1981

CRED CA LA ciclul primar ar trebui sa se revina la note, pt ca at. cand elevii trec la ciclul gimnazial se obisnuiesc cu notele destul de greu, sau sa treca gimnaziul la calificativele folosite la primar, sa nu mai existe diferente. Si mi-as dori tare tare mult sa se dea examen examen "ca pe vremea mea" la intrarea in licee si in facultati, ce se intampla acuma e o mare prostie, pierdere de timp si bani. Cand am dat examen la facultate in 1999 at. se lua la nota de admitere 25 sau 30% nota de la bac si at. mi s-a parut o mare prostie si va spun si de ce, eu am fost un elev pe partea de real (am terminat fac. de matematica-informatica) si normal ca la bac. am luat nota mare la mate si la romana mai mica, la intrarea in fac. nu ma ajutat deloc si intreb si eu at. e buna evaluarea, eu zic ca nu. E in schimb pe alti e drept i-a ajutat, au intrat la taxa, daca nu li se lua in considerare nota de la bac nu intrau. De atunci sunt fff dezamagita de ce se intampla in invatamant.

0 0

05.02.2010 19:43 sicadatcu

Salut Constantin! Cu permisiunea ta am sa incep cu punctul 4). 1-Constructia testelor se va realiza din baza nationala de itemi de evaluare elaborati in baza programei scolare, specifica fiecarei discipline de studiu dupa o metodologie elaborata de MECTS. Structura testului va fi nationala, dar alegerea itemilor va fi strict atributiunea profesorului ce poate merge pana la individualizarea testului pentru fiecare elev. Nr. semestrial si anual al testelor va fi stabilit tot prin metodologia ministerului functie de nr. de ore al disciplinei, de optiunea elevului functie de ce vrea sa urmeze in ciclul liceal, etc. 2- Structura testului trebuie sa acopere toate nivelurile domeniului cognitiv bloomian (ar fi o posibila abordare, de discutat fiind si alte modele Horn si Minder). In baza acetora se pot face aprecieri cantitative ale testului (prin nota) precum si calitative (prin calificative avand la baza nota obtinuta).Repet ca aceste calificative au la baza notele obtinute pentru fiecare nivel cognitiv.

3-Pe baza notelor si a calificativelor obtinute se aplica standardele nationale detaliate prin aprecieri urmate recomandari. Acestea vor sta la baza portofoliului elevului cu care se va putea inscrie la liceu (numai in situatia in care nr. elevilor depaseste nr. de locuri in liceu se va trece la o selectie a acestora). Portofoliul trebuie reevaluat la trecerea in treapta superioara a liceului. Ma opresc aici si sper ca minima explicatie sa nu sa nu-mi dea prilejul si altor aprecieri in prima ,,auditie". Va fac o invitatie la minima logica pedagogica daca apropierea celor doi termeni nu ar crea confuzii pe tema discutiei noastre cu prvire la evaluarea si notarea elevilor: cu ce-i bun un sistem bazat pe examene de admitere, in care un elev este forte bun cu nota 9.20, si merge unde vrea(la liceu, facultate, doctorat, etc),iar altul cu 9.19 nu obtine nimic sau in cel mai rau caz un loc pe care nu si l-a dorit niciodata. De ce trebuie ca 2 sau 3 ore din viata (durata unui examen de admitere, absolvire, testare, bacalaureat, etc) este fundamental pentru un elev si conteaza toata viata si nu parcursul intregului ciclu de scolaritate argumentat cu portofoliul de competente al acestuia. Analizati si mai discutam. Sper sa pot finaliza cat mai curand intregul material.

0 0

06.02.2010 20:03 constantin_obreja

Comentariu la comentariul userului 'sicadatcu'.

1. As incepe prin a va cita (nu punctul 8, nici 10 ci un simplu citat! Si ca sa nu mai fiu nevoit sa revin, unele glume sunt bune daca au ESENTA!): "De ce trebuie ca 2 sau 3 ore din viata (durata unui examen de admitere, absolvire, testare, bacalaureat, etc) este fundamental pentru un elev si conteaza toata viata si nu parcursul intregului ciclu de scolaritate argumentat cu portofoliul de competente al acestuia." . Citat incheiat.

2. Faci vorbire de 2-3 ore care pot fi esentiale pentru un viitor (deturnandu-l) si crezi ca UN PORTOFOLIU 'existential ' ar fi mult mai util! Viata ne demonstreaza ca nu ai dreptate; candva ai fost cumva, ai avut niste competente specifice in domenii diverse, competente catalogate si masurate de diverse 'aparate adaptate mediului in care te-ai format'. Cine garanteaza corectitudinea acestor masuratori? Cine garanteaza calitatea competentelor care sunt declarate in 'protofolilul de competente'? Cine poate face o diferentiere intre real, imaginar si plauzibil in aceste hartii pe care le vezi ca 'act de validare a unor competente' ? Chiar daca ar fi reale (desi ma indoiesc!), ele nu pot fi considerate "CERTIFICATE DE COMPETENTE" ci, cel mult repere de 10-15% in aprecierea calitatilor necesare unui candidat. E drept, poti sa ai o zi proasta in ziua examenului, dar viata merge inainte nu inapoi la 'dosariada' (vai, a luat doar 5, dar a fost premiant in cls I-IV, n-a fost niciodata corigent, a avut scarlatina intr-o forma usoara....). Viata-i o confruntare si confruntarea trebuie sa aiba loc in arena: lupta cu taurul e egala pentru toti, arbitrii sunt aceeasi pentru toti. De ce sa punem 'dosarul scut' cand stim foarte bine ca poate fi din ... lut, nu din stiinta si competente ci din conjucturi si influente! Dvs. ati luat examenele cu dosare? Eu am dat examene serioase! Si daca-mi puneam mintea, cred ca puteam sa ma bat si cu alti taurasi de pe alte meleaguri nu numai cu cei autohtoni; dar sufletul meu a ramas mereu atras de ceea ce am numit mereu 'acasa'.

3. Dincolo de toate regulile pe care vrei sa le expui, una singura sigur va ramane: stiinta de a fi bun in domeniul in care esti incadrat! Restul sunt paleative, jocuri de glezne spre deliciul celor din jur, conjucturi mai mult sau mai putin fericite. Raman la ideea ca profesorul tebuie sa faca o evaluare corecta si completa (chiar daca uneori doare!), sa existe examene de admitere in orice treapta postgimnaziala, sa se puna accent pe seriozitate si competenta nu pe numar de cursanti! Romania a inceput sa piarda teren in fata altor natiuni in momentul in care a aparut 'dosariada' dar nu numai din cauza asta! Despre asta, poate altadata!

Numai bine,

0 0

07.02.2010 11:18 sicadatcu

Salut Constantin! Foarte scurt!! In aproximativ 76% (sic!) din inceputul comentariului tau, te invarti dupa coada, pentru ca in 24% din acelasi comentariu sa gasesti si raspunsul - ,,raman la ideea ca profesorul tebuie sa faca o evaluare corecta si completa".Pentru atat consider ca trebuie si iti dau dreptate.Ceea ce eu sustin este ca aceasta evaluare trebuie facuta pe alte argumente fara a schimba principiile, functiile si formele evaluarii, ci poate doar inovate metodele. Intr-un alt registru, ca poate te-ai obisnuit, iti spun ca, stiintific s-a dovedit, ca taurii in arena nu sunt suparati de culoarea rosie, asa ca nu cobori in arena imbracat in rosu. A trecut acea perioada, trebuie sa gandim adaptati la perioada noastra. Bate globalizarea la usa, ori ,,eu am dat examene serioase" este o argumentatie doar melancolica si romantica. In rest multumesc de raspuns.

0 0

07.02.2010 18:40 constantin_obreja

"Era pe cand nu s-a vazut/ azi o vedem si nu e."

Numai bine,

0 0

07.02.2010 22:38 ceeu52

Bate globalizarea la usa.Cu ,,globalizarea" deja am ajuns cu ,,semianalfabeti" titrati care de multe ori ajung delingventi pe strazile Italiei sau Spaniei.Admiterea pe baza de dosare la facultati facute pe bani! In trecut(n-o luati ca o nostalgie),absolventii de liceu aveau o cultura generala solida, iar absolventii de facultati(foarte putini),erau valorosi d.p.d.v.profesional.Cunosc multe cazuri,cum fosti elevi carora le dam nota 5 si ii promovam cu strangere de inima, au ajuns absolventi de liceu si facultati cu ,,taxa", admiterea facandu-se cu dosare.Daca le dai o dictare de 10 randuri fac 20 greseli de ortografie, fara sa mai discutam de lipsa cunostintelor de specialitate.Si din pacate sunt tot mai multe astfel de persoane care ne inconjoara. Nu raspund la eventuala replica si nu intru in polemica cu sicadatcu pentru ca s-ar putea sa nici nu aiba varsta pe cat am eu vechimea in invatamant.Nu facem aici circ. Referitor la tema:sistemul de notare trebuie sa fie unitar la toate nivelele de invatamant.

0 0

08.02.2010 07:32 oltea

Ai dreptate ceeu52. In ultima vreme se gasesc tot soiul de scuze pentru a degreva pe Maria-Sa elevul de obligatii si responsabilitati. Din nefericire, nu avem, acolo, sus, unde se hotarasc destine individuale, dar si cel al unui neam intreg, oameni care sa vada mai departe de ziua de azi printre peticele sacului raspeticit de la Finante. Mai mult, s-a dovedit ca cei mai multi dintre sefii si sefuletii care s-au aburcat in frunte au iubit scoala ca prafu'n ochi si, in virtutea unor "suferinte" pe care li le-a provocat scoala, par sa se razbune acum pe institutia care numai de cultura nu mai e. Fara suparare, e nevoie de revenire la seriozitate, la responsabilizarea generatiilor care vor munci maine(vor munci???), la renuntarea la toata fandoseala si fitele astea ieftine care isterizeaza astazi pe elevi si parinti si degradeaza scoala romaneasca.

Cat priveste notarea, de acord ca ea trebuie sa fie unitara la toate nivelele si pentru toate disciplinele. Se pune insa o problema: cand programele sunt asa stufoase si nu exista descriptori de performanta clari si unitar formulati, cand, cu toate restructurarile pe care le manevreaza dezonor ministerul, notele mele, de la Suceava, vor fi mai mici decat cele puse de un suplinitor necalificat de la Moldova Sulita, cand lucrarile scrise sunt atat de personalizate incat evaluarea devine extrem de subiectiva...s.a.m.d....cum mai ajungi la ideala evaluare unitara?

0 0

08.02.2010 16:03 sicadatcu

Ma bucura argumentul ca ,,nu intru in polemica cu sicadatcu pentru ca s-ar putea sa nici nu aiba varsta pe cat am eu vechimea in invatamant".Eu cred ca am. Nu am nicio spaima de o eventuala replica, asa cu nu ma ,,amenintati" cu o eventuala polemica. Globalizarea la care ma refeream ne obliga sa pregatim generatii de cetateni care sa faca fata unei piete mondiale a muncii, si nu numai pentru culegatorii din Spania si Italia. Iar acest lucru se poate face dezvoltand competente (asta, daca nu stiati, de anul acesta va obliga si programa scolara pentru gimnaziu, programa care v-o spun cu toata certitudinea, indiferent de specialitate, nu este adaptata, deocamdata, pentru un asemenea invatamant).Argumentul ca elevul trebuie sa munceasca necontenit ,,a avea o cultura generala solida" suna a sistem biologic reproductiv - elevul trebuie sa invete astazi ca sa reproduca a doua zi totul si pentru nimic altceva. Incercati pentru un elev preocupat de o profesie din domeniul tehnic sa-i construiti o cultura generala solida si o sa vedeti reactia. Pentru ei ma intereseaza, inca da la ciclul gimnazial, interesul pentru abilitatile practice cu care sa performeze la liceu si poate mai departe.

0 0

08.02.2010 21:42 constantin_obreja

Ptr. 'sicadacu': 2% e corect: "Globalizarea la care ma refeream ne obliga sa pregatim generatii de cetateni care sa faca fata unei piete mondiale a muncii", restul e ... tacerea butoanelor tastaturii!

Numai bine,

0 0

09.02.2010 10:16 sicadatcu

Salut Constantin! Imi permit un ultim comentariu doar pentru ca ai lasat virgula dupa "numai bine".Asa numitele comentarii la comentarii ma indreptateste sa observ ca ceea ce eu cred a fi varianta corecta si, imi permit, reformatoare a evaluarii intr-un orizont de timp imediat, tu o directionezi catre o viziune greu de inteles in contextul actual al sistemului de invatamant. "Ca sa nu mai fiu nevoit sa revin, unele glume sunt bune daca au ESENTA!" si completez cand comentariile au CONSISTENTA. Un sfat "restul e ... tacerea butoanelor tastaturii!" - evitati tasta "delete".

Da Doamne bine.

0 0

09.02.2010 21:46 constantin_obreja

Mai ai un punct de la mine: "EVITATI TASTA 'DELETE' "! Eu as adauga si EVITAREA TASTEI

Backspace! Punctul ti-l dau pentru ca ti-ai dat seama (!?) ca viitorul este nesigur, imprevizibil si pentru mine, frate cu primii dinozauri, dar si pentru tine! Stergem (delete) ceea ce ce ne-am propus si nu pare a fi plauzibil, stergem ceea ce nu ni se potriveste, stergem ceea ce am vazut ca nu 'functioneste' si realuam analizele! Impementarea unor strategii imprumutate printr-o vizita a unui personaj (de orice rang, undeva in lume ) intr-un context real (=tara noastra) fara o analiza clara, poate fi o eroare cu efecte pe termen lung; deci DELETE! Ramane problema tastei Backspace: cat stergem si ce stergem din ceea ce am facut pana acum? Oare acest popor n-a fost in stare sa-si gasesca PROPRIILE DIRECTII si avem acum nevoie de cursuri Bologna, masterate la XXXX, cursuri preluate din diverse 'judete' ale lumii si sa aplicam aici? Ceea ce s-a facut, prin studiile respective, s-a facut intr-un context socio-cultural bine delimitat! E ca si cum as aplica regulile de buna cuviinta din sec. II in mileniul III! Te rog sa nu zambesti, dar asa e; noi incercam sa adaptam un sistem la care altii au renuntat vazandu-l ineficient! Ca sa te lamuresc definitiv: daca invatamantul romanesc este ineficient, prost, incapabil de a da valori, incompetitiv etc, de ce strainii aceepta si incadreaza romani in posturi de mare raspundere? Si chiar ii platesc bine! Romanii au 'pile' si inafara? Am exemple suficiente ca sa cred (macar eu!!) ca am dreptate. Final: Sistemul practicat inainte de 1989 era un SISTEM AL VALORILOR de toate felurile: de la eminente cenusii pana la tinichigii! Apoi.... s-a facut liniste! Primii care s-au ridicat aveau o piatra sau o pusca in mana; in cel mai bun caz aveau un pix prin care legiferau 'punerea in lanturi a unui neam' renuntand la TOT CEEA CE NE-A DEFINT: MANDRIA, PATRIOTISMUL, DORINTA DE A FI BUNI PRIETENI DAR SI COMPETITORI PE MASURA, DURI CU NOI INSINE DAR SI CU ALTII, STAPANI IN PROPRIA NOASTRA TARA! Asa cum eram, dar deschisi spre ceea ce puteam adapta la firea noastra! Nu o tara pe care sa se faca experimente, nu o tara in care sa se induca prin orice mijloace ca la noi totul e prost, afara totul e bun! Si ne-au dat .... de toate (asculta stirile!)

Acum ce sa evaluam: doar ratarile! Dar si acestea sunt masurabile!

Numai bine,

0 0

10.02.2010 18:55 sicadatcu

Salut Constantin! Sincer "DORINTA DE A FI BUNI PRIETENI" o inteleg si o accept cu o singura reflectie din partea ta - ia aminte la exemplul "generatiei 48" si ce a insemnat acesta pentru faurirea Romaniei moderne. Final: daca pentru tine sistemul dinainte de 89 a insemnat valoare, pentru mine nu a insemnat nimic si as vrea daca se poate sa o invoci doar in situatii strict personale. Dă Doamne bine.

0 0

10.02.2010 21:57 constantin_obreja

O singura afimatie: Anul si generatia 1848 (la care cred ca te referi) au fost INAINTE DE 1989! Si, asa cum afirmi, au reprezentat o valoare!

Numai bine,

P.S. Orice afirmatie pe care o fac este STRICT IN NUME PERSONAL; altfel ar trebui sa adaug si o bibliografie. Tu faci altfel?

0 0

13.02.2010 16:03 burebista

Evaluarea este cea mai mare problema a mea ca profesoara de istorie.Mi-ar plăcea sa le vorbesc elevilor mei despre trecutul omenirii fara sa fiu nevoita sa ajung la aceasta parte neplacuta-evaluarea, si mai ales notarea. Daca ar fi după mine le-as da o singura nota la sfarsit de an scolar.Oricum prin incheierea mediilor se ajunge tot la o nota dar cred ca data asa, după un an de evaluare, va reflecta mai corect nivelul de cunostinte al elevului.

0 0

13.02.2010 18:46 cobelea

Domnule C-tin Obreja, cred ca mai tinerii nostri colegi au o banala simplitate in a gandi actul didactic, dar nu pe cel descris J.A.Comenius, deoarece au ajuns la catedra printr-o simpla participare, la un banal, examen de repartizare organizat de ISJ-ul unde acesta a fost numit "profesor". Nu au examenele si practica metodica cu care se ajunge la ceea ce spui dumneta in mai toate luarile de "cuvant".

Nu-i judeca, nu ei sunt vinovati ca ne considera "depasiti" de vremurile acestea. Generatiile actuale de colegi nu au ceea ce spunea J.A.Comenius, iar noi vom reusi sa avem elevi de nivel performant pentru ca am fost pregatiti sa facem acest lucru prin sistemul de evaluare si notare care duce la performanta.

0 0

14.02.2010 18:15 sicadatcu

No comment!!! Dă Doamne bine.

0 0

15.02.2010 20:40 constantin_obreja

Dorinte:

1) As vrea sa vina ziua in care sa nu mai fie nevoie sa pun note; nici macar mie insumi! Sunt cele mai mici!

2) As vrea sa vina ziua in care dascalii si copiii sa se intalneasca si sa discute, ca niste prieteni, despre

ceva ce li s-a intamplat in viata si nu-si pot explica!

2) As vrea sa vina ziua in care dascalii si copiii sa se intalneasca si sa discute, ca niste prieteni, despre

ceea ce va fi! Ce vor sa fie ei, ce vor sa faca, ce pot sa faca, cum se pregatesc pentru asta, daca au in

minte faptul ca 'ziua de maine a inceput ieri'!

3) As vrea sa apuc ziua in care vom recunoaste adevarul, fiecare in parte: copil, profesor, parinte, stat.

4) As vrea ca oamenii sa inteleaga ca fiecare isi are un rost, ca nu toti suntem buni la toate, ca

Prometeu a daruit oamnilor FOCUL dar nu si LUMINA INTELEGERII, ca nu putem fi EVALUATORI

'IREDUCTIBILI' intr-o AVALANSA DE NORMATIVE in care nici macar evaluatorul nu stie unde se

afla!

5) D-le 'cobelea', ceea ce nu s-a facut la timp, niciodata nu se va face decat .... ca joc de glezne! A fost

nevoie de inca un profesor de matematica pentru a ne reaminti ca NATIUNEA ROMANA ARE O DEZVOLTARE PROPRIE, INDEPENDENTA DE conjucturi politice. Oare cand ne vom intoarce la esenta invatarii si scopul ei?

Numai bine,

0 0

16.02.2010 20:38 constantin_obreja

1. Am auzit astazi inca o ' interpretare prezidentiala' rostita de 'mandrul carmaci' al Romaniei: (citat aproximativ, dar destul de apropiat de realitate; deci nu-i pun ghilimele): ELEVUL POATE SA INVETE DESPRE SALATA SI DE PE GOOGLE! Deci sa nu mai incarcam programa cu ora de biologie! 2. Ar trebui sa ma opresc aici, dar ma gandesc ca m-am format ca profesor-educator, deci cel CARE STIE TINTA SI MIJLOACELE PRIN CARE SE AJUNGE LA EA! Presedintele, marinar de ocazie, parlamentar conjuctural si conducator al unei nave care este in deriva, vine si spune: COPILUL POATE INVATA DE PE GOOGLE! Ce, de unde si pentru ce? 3. CE TREBUIE SA INVETE COPILUL, DE UNDE SA INVETE COPILUL, PENTRU CE SA INVETE COPILUL, nu mai sunt treburi prezidentiale! Daca stie sa puna stamplila unde trebuie, restul nu-l mai intereseaza! "Veniti si ne votati ca NOI sa traim bine! VOI va veti descurca cumva!" (!!!!) 4. Revin la tema: GRAVITATEA DECLARATIEI PRESEDINTELUI AR PUTEA FI UN MOTIV PENTRU SUSPENDAREA DIN FUNCTIE! Niciunde in lume invatamantul nu se invata pe Google! Exista invatamant la distanta, dar se asigura programe si consultanta UMANA ( sau asistata de programe), in care SE URMARESC NISTE FINALITATI, PERFORMANTE pe care elevii trebuie sa le atinga! EDUCATIA ARE UN SCOP! Presedintele a uitat asta! Si daca a uitat ca prima sarcina a lui este inaltarea natiunii (pare desuet, nu? NU!) si asezarea ei la locul cuvenit, cred ca avem doua variante: a) facem la fel ca el: 'copii, invatati teorema fundamentala a asemanarii de pe Google. Maine va dau extemporal!'; b) ne retragem in vechile noastre cochilii de melci plangatori si facem abstractie de tot si de toate! Atat cat se poate! 5. Evaluarile nu-si mai au sensul; fiecare invata de pe Google ce vrea, vine si spune ce vrea, importanta e prezenta, important e numarul de elevi ('bugetul urmeaza elevul'), valoarea e pusa in balanta subiectivitatii temporarilor legiutori de legi 'temporar convenabile'! Cele mai importante evaluari sunt cele de la FMI si de la votare! Restul e ... tacere! Multumesc, d-le marinar esuat pe un deal din Cotroceni! Imi pare rau ca am avut trista inspiratie sa deschid un program tv in care am auzit valoroasele idei de dezvoltate a invatamatului romanesc spre bunastarea natiunii, dar imi pare si mai rau ca n-am inchis teledizolvatorul la timp! Numai bine, (!!!!)

0 0

17.02.2010 13:09 sicadatcu

România,ca entitate statală, este rezultatul unor conjuncturii geopolitice sau de natură geopolitică. Este cât se poate de simplu explica pentru un "inca un profesor de matematica" care crede, dar nu ştie ca "NATIUNEA ROMANA ARE O DEZVOLTARE PROPRIE, INDEPENDENTA DE conjucturi politice". Dă Doamne bine.

0 0

18.02.2010 17:06 cobelea

D-le C. Obreja, Ne vom intoarce la esenta si scopul invatari, atunci cand fiecare om isi va practica meseria invatata si nu se va lasa vopsit ca sa arate ceea ce nu este capabil sa faca. Nu-mi plac oamenii care emit opinii in domenii in care nu au pregatirea de specialitate ceruta de profesia respectiva.

Imi amintesc cu tristete de fosti propagandisti de partid - meseriasi fara chemarea meseriei - pe care nu-i primeam sa deranjeze lectia ce se desfasura. Astazi ei sunt persoane importante in partidele active. Unii chiar au functii ce tin de invatamant, fac standarde de evaluare.

0 0

18.02.2010 20:11 constantin_obreja

1. Revin, poate fi enervanta interventia aceleeasi persoane, dar ... asta e; daca altii n-au curajul, dorinta, puterea interioara de a incerca sa se opuna 'aruncarii in valuri', privind 'ca la teatru/... ce e nou si ce e bine/.. vreme trece, vreme vine..', eu nu pot sa raman nepasator la ceea ce vine!

2. Tema discutiei se refera la evaluare, deci sa vorbim despre ea! Asa cum multi au spus in 'Cancelaria Nationala', ea este subiectiva; o putem face obiectiva? In acest moment, raspunsul este NU! Motivatie: a) nu avem nici macar manuale (oare cine mai stie ce reprezinta acestea si de ce se cheltuiesc in fiecare an milioane de lei pentru a le reedita cand, se stie clar, NU MAI CORESPUND PROGRAMELOR! Ceea ce se face, de ex., la cls6, capitolul Divizibilitate, in 4 sapamani (!), are un corespondent -in manual - de DOUA PAGINI! Sa nu-mi spuna nimeni ca MANUALUL ESTE UN AUXILIAR, chiar daca este ministru: MANUALUL I-A FOST DAT ELEVULUI CA O CARTE DE CAPATAI de unde poate invata si intelege ceea ce trebuie sa stie! Acele comentarii, care apar in programele de exemane, referitoare la 'manuale pe post de carja pentru profesor' au fost introduse de persoane care n-au avut de-a face cu SISTEMUL EDUCATIONAL!

b) Daca manualul nu e bun, daca nu avem elaborate seturi de teste ATESTATE de minister, daca fiecare isi stabileste PROPRIA STEA POLARA, la ce sa ne asteptam? Sa navigam impreuna spre un tarm unde ne asteapta fericirea sau moartea, sau sa mergem fiecare dupa propria lui directie? Evaluarea apare la FINIS; unde este el? Unde am vrut sa ajungem? Ce vrem sa formam? La matematica exista o formulare care a fost inlemnita 'tutulor': 'sa aplice ..... in rezolvari de probleme'! De care probleme? Ce grad de dificultate trebuie sa aiba ele? Oare nu putem gresi incercand sa facem imposibilul, adica sa nadajduim ca elevul poate intelege ceva ce ni se pare ca ar putea pricepe? Unde punem 'stacheta lui 7' ? Dar a notei 10?

c) "Bugetul urmeaza elevul" este marea gaselnita a programatorilor viitorului Romaniei de maine! De aici urmeaza: c1) cine pune note mari va avea elevi multi si buget mare indiferent de ce si cat face; c2) cine va incerca sa-si faca meseria de dascal, si va fi corect in evaluare, trebuie sa aiba in vedere alternativa unui alt job; c3) cineva a preluat modelul chinezesc din care a invatat ca daca sunt multi, unul va fi mai rasarit; PERFORMNTA NU SE OBTINE 'LA GRAMADA': din gramada, alegi 2-3 subiecti competitivi. In BOX, pentru un singur jucator e o echipa care se ocupa de pregatirea lui; in educatie e ... invers! Si acest lucru VA DISTRUGE EDUCATIA COPIILOR! Ca argument, chiar pe acest site, urmariti cate teme despre VIOLENTA sunt puse in discutie!

d) Cineva tot vorbeste de GLOBALIZARE! Globarizarea cui? S-a globalizat bugetul Germaniei, al Frantei , al Angliei? S-au unificat (corelat) sistemele de educatie din aceste tari? Au un sistem unitar de educatie? Dupa stiinta mea, raspunsul este negativ; mai mult, fiecare SCOALA SERIOASA isi are propriul sistem de educatie, instruire si evaluare. Iar noi vrem sa fim ... ca totii!!! Cum?!

e) In acest moment nu vad decat: e1) o stare de confuzie totala la nivelul politic si guvernamental, stare care nu poate da solutii coerente ci doar conjucturale; e2) acceptarea unei 'pauze mari' in avalansa de idei neverificate si elaborarea unei STRATEGII NATIONALE A EDUCATIEI, strategie care sa tina seama de faptul ca .... inca suntem romani, avem bugetul nostru, suntem platiti in lei si nu in euro, ca avem de construit ceva in Moldova, Muntenia, Ardeal, Dobrogea si nu in Bavaria, Paris, Berlin sau Londra. Ca, de regula, romanii raman in Romania si ceea ce trebuie sa stie este (in principal) ceea ce se cere aici; trebuie sa stabilim si prioritatile legate de forta de munca necesara si sa o pregatim!

e3) daca nu suntem in stare sa facem un lucru bine gandit, decat sa facem unul regretabil si cu efecte de durata, mai bine nu facem nimic! Evaluam ce a fost si ramanem 'in conservare' pana la o inteleapta decizie!

Numai bine,

0 0

19.02.2010 12:12 professorbujor

Cetind ,cu atentie ,mono-dia-logurile de mai sus ,inclin sa cred ca toata lumea are dreptate ;si chiar cred ca asa este .Adevarul suprem sta pe undeva unde noi,muritorii,nu cred ca avem acces .Fiecare este depozitarul unei portiuni despre adevar si politrucii incearca sa induca maselor "adevarul" lor. Educatia "globalizata " nu serveste maselor ,popoarelor ,ci unor grupuri de smecheri ,indiferent de natie .Cica se vrea reforma in educatie ! Pentru cine si pentru ce ? Ca sa nu mai gandeasca nimeni in mod critic ? Sa transformam gandirea in "competente" demne de un papagal care sa zica mereu : " Traiti bine ! " ?

Daca acceptati aceasta "reforma",atunci "Sa traiti bine !".

0 0

19.02.2010 14:10 sicadatcu

"Să îndreptaţi tot ceea ce se va dovedi greşit în munca noastră", aşa îşi îndemna George Vâlsan studenţi mai acum un secol. Dă Doamne bine.

0 0

19.02.2010 17:06 gabriela_19652002

Stimati colegi,

Saracul Mos Ion Roata....spun si eu ca si el:,,Nu va fie cu suparare dar eu tot nu am inteles...''Tema parca se referea la sistemul de notare...Nu inteleg pentru ce atata consum de energie? Subscriu opiniei d-nei ,,eda vibia'': si eu doresc sa revenim la sistemul de notare. Putina competitie nu strica...Sanatate tuturor!

0 0

19.02.2010 19:02 professorbujor

Cred ca G. Valsan indemna pe discipoli si catre o scriere corecta .

0 0

19.02.2010 21:52 constantin_obreja

1. "Saracul Mos Ion Roata" a ranmas in istoria si cultura romana petru ca a spus ceva! Tacerea si uitarea de sine duce la stergere, adica in iad! De ce ne zbatem? Pentru ca 'platanul sa ramana platan', pentru ca acei care ne vor urma sa poata sa aiba un rost in viata, pentru ca ei sa nu uite de unde vin si ce sunt, sa stie sa se raporteze la ceea ce vad, sa compare cu ceea ce-au fost si cu ce li se ofera; apoi sa faca o comparatie si, in cunostinta de cauza, sa faca o alegere (vezi sicadatcu). 2. Ma mira faptul ca exista colegi care, desi nu spun nimic, critica interventiile ...'care consuma enegii'! De ce nu aleg alt 'post', nu inteleg; probabil sunt cei 'marginasi' care merg la Cercurile Metodice pentru a afla .... ce se mai mananca astazi! Eu sunt satul; nu vreau mancare ci doar idei din care sa invat ceva! Altfel, platesc degeaba conexiunea la internet, energia electrica, caldura... 3. Analizati prima pagina din site; veti constata ca exista foarte multe concursuri si simpozioane care defileaza pe pagina cu 0-1-2 comentarii; toate acestea presupun evaluari, ierahizari, diplome (dar si bani dati de unii sau de altii) si veti constata ca EVALUAREA poate fi si CONJUCTURALA. NUMAI CINE PARTICIPA poate castiga .. ceva! Dar poate fi si amagit cu o diploma care-i poate fi de folos candva!! Numai bine, .

0 0

20.02.2010 21:54 cobelea

Eu, o sa aplic in urmatori 7 ani ceea ce spunea J.A.Comenius privind activitatea didactica.

0 0

20.02.2010 22:21 sicadatcu

Da asa este şi la o scriere corectă cu Ion de la Ion Roată cum spunea cineva.

0 0

08.10.2012 15:12 dianansc

Editura C.H. Beck iti ofera suport educational in pregatirea concursurilor europene.
http://www.beckshop.ro/pregatirea_concursurilor_europene-p6022.html

Comentaţi

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 17 evenimente

«NOIEMBRIE 2019»
LuMaMiJoViSaDu
123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Magia toamnei

Propus de: 77adn

Sondajul zilei

Părinții se plâng că elevii au prea multe materii și ore. Conform noului plan-cadru, elevii claselor a VII-a și a VIII-a au 31-34 ore pe săptămână. Elevilor le-au fost introduse materii noi dar, și unele discipline din vechiul plan-cadru sunt considerate inutile de către părinți. Ce discipline, în opinia dumneavoastră, ar trebui eliminate?

420 voturi | 23 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: teoiordachioaie Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

A fost imbunatatit modul de vizualizare a documentelor. Acum puteti sa le vizualizati, apoi le descarcati