Şcoala cu
bune practici

48 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Dupa ce criterii vor fi platiti profesorii?

Noile criterii de salarizare ale profesorilor propuse de Ministerul Educatiei si ARACIP arata ca acestia vor fi platiti in functie de munca depusa, astfel ca salariile vor scadea cu 10% sau vor creste cu pana la 50%. Activitatea profesorilor la clasa va fi supravegheata, dar si felul in care isi adapteaza planul de invatamant la clasa, timpul pe care il aloca explicandu-le elevilor despre progresul realizat la invatatura, activitatile extrascolare, realizarea unui orar diferentiat pe categorii de elevi, se vor regasi incepand din 2010, in salarii, informeaza Ziarul de Iasi. Si in functie de calificativele obtinute la evaluari salariile vor creste sau vor scadea. Propunerile criteriilor de performanta apartin Ministerului Educatiei si au fost realizate in colaborare cu Agentia Romana pentru Asigurarea Calitatii in Invatamantul Preuniversitar (ARACIP). Evaluarea cadrelor didactice va fi realizata anual, dupa incheierea anului scolar, prin completarea fisei de evaluare de catre insusi dascalul evaluat, apoi de catre seful direct, fie ca este vorba despre seful de catedra ori cel de comisie metodica si de catre directorul de scoala. Apoi, va avea loc un interviu de evaluare la care profesorul va aparea in fata unei comisii stabilite de catre consiliul de administratie al unitatii scolare, in care va fi completata fisa finala de evaluare, prin medierea diferentelor existente intre cele trei aprecieri anterioare. Vor fi prezentate dovezile si va fi stabilit calificativul final. Exceptie fac cadrele didactice care vor fi considerate ca au intreprins o activitate nesatisfacatoare la catedra si care vor fi evaluate din nou dupa un semestru. In acest rastimp ele vor fi obligate sa participe la programe de formare si vor fi prioritare in cazul disponibilizarilor. Profesorii vor beneficia astfel de un salariu compus dintr-o suma comuna tuturor dascalilor si de o parte variabila, stabilita in functie de performante. La aceasta evaluare vor participa si elevii si parintii care vor completa niste fise. Astfel ca profesorii vor fi nevoiti sa participe la conferinta, sa studieze si sa se implice in cercetare daca vor sa fie recompensati pe masura.

Interes general | Toate disciplinele | Ştiri

Propus de: dovadovi | 19.02.2009 15:27 | 2861 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Comentarii (24)

0 0

19.02.2009 20:18 rasmina

Citand aceste randuri mi-am amintit de sfatul unei colege care avea cam 25 de ani la catedra in momentul in care eu eram in primul an de activitate si ma necajisem dupa o sedinta cu parintii in care dusesem munca de lamurire de ce unii au rezultate mai bune si altii nu in conditiile in care unii parinti considerau ca nu prea conta parerea mea atata timp cat copilul lor era " foarte destept" dar nu vreau eu sa vad acest lucru. Vazandu-ma necajita colega mea mi-a spus : " Prostanaca mai esti, nu vezi ca pentru ei conteaza doar nota din catalog nu ceea ce stie copilul cu adevarat? Conteaza doar diploma inmanata la sfarsit de an , asa ca daca vrei liniste nu te doare mana sa le dai notele asteptate si asteapta rezultate doar de la cei care cu adevarat doresc performanta!!!" Recunosc ca am facut ochii mari , am judecat-o in sinea mea destul de aspru, nu am urmat acest sfat niciodata ba chiar m-am amuzat ani la rand pe seama lui cu atat mai mult ca vedeam ce se alegea de fiecare generatie pe care o forma , insa acum se pare ca multi dintre noi vom ajunge la acest sfat daca se vor pune in practica cele scrie in articol. Vom ajunge niste marionete manipulate de parinti , copii, sefi si chiar comunitatea locala.....Ma intreb cine oare poate sa creada in corectitudinea unei asemeni evaluari?....

0 0

19.02.2009 21:21 oslobanumariana

Dacă din sistem o să dispară corupţia şi traficul de influenţă ,vom putea spera la o evaluare corectă şi obiectivă, dar mă îndoiesc că acest lucru se va întâmpla curând

0 0

19.02.2009 21:29 grigore_geta

Cel mai important ar fi ca aceasta modalitate de evaluare sa nu se desfasoare sub forma de concurs ca la salarii si gradatii de merit. E bine sa ne facem datoria, sa fim platiti mai bine, dar daca fondurile vor fi limitate si se va da unui anumit procent din totalul dascalilor, acest lucru nu va fi deloc benefic. In organizatie e mai importanta cooperarea, iar competitia in interior slabeste eficienta organizatiei. Poate ca intentia a fost buna, dar asta doar in primii ani, cand au fost evaluati cei care muncisera fara a astepta rasplata. Acum goana dupa hartii este o nebunie, am auzit de colegi care aveau cate 8-10 simpozioane, carti scoase cu bani grei, asta doar pentru a fi siguri ca nu vor fi depasiti la punctaj. Fara sa ne dam seama, ne facem singuri rau. Si, culmea, ne mai si plangem ca ni se vor impune criterii de evaluare aberante....

0 0

19.02.2009 23:27 mateidan

Merge si asa

A venit odatå un frantuz la noi, cu niste masini, iar una nu functiona tocmai cum trebuie. Dar românul zice: merge si asa! Trebuie så scåpåm de acest „merge si asa“; cå „merge asa“ înseamnå cå merge oricum. Nu oricum, nu oriunde, nu oricînd si nu orice

0 0

20.02.2009 06:40 draliana

Asa zisele criterii trebuie sa fie măsurabile şi cuantificabile.Cum se va face asta? Cine va putea să urmărească, cu rigurozitate, toate activităţile scolare şi extrascolare desfăşurate de un anumit cadru didactic? Contează CÂT faci sau CUM faci? Să nu uităm ca seful de catedră sau responsabilul comisiei metodice are si el lectii şi alte activităţi de sustinut cu elevii, iar membrii consiliilor de administratie sunt, în mare măsură, cadre didactice, care, la rândul lor vor fi evaluate. Cu ele cum se va proceda? Eu cred că se pune în "cârca" unor oameni o misiune ingrată, aceea de a urmări activitatea colegilor, pentru a face o evaluare cât mai obiectivă. Cred că asta ne aminteşte de vremurile apuse.Dumnezeu să ne ajute!

0 0

20.02.2009 14:06 trisi

Eu as accepta cu placere noile criterii de performanta legate in mod direct mai ales de salariile pe care le vom primi, daca as putea mai intai sa vad criteriile de performanta ale celor care ne-au facut noua acest minunat cadou si as putea sti cum sunt platiti si dumnealor.

Dv. ce credeti, parlamentarii care isi voteaza numerele de telefon, dupa ce criterii de performanta sunt platiti???

0 0

20.02.2009 14:45 matpet

Fara cuvinte...

0 0

20.02.2009 15:05 light_blue

Sunt un cadru didactic tanar care se uita cu mandrie la profesorii sai.Imi doream sa ajung si eu ca ei....dar astazi nu pot decat sa privesc ingrozita in jurul meu si sa ma intreb pana cand vom continua in mizeria asta care se numeste "invatamant".Pacat de oamenii care nu ajung sa-si faca datoria din cauza hartiilor numeroase cerute de Aracip sau alte organizatii de tipul acesteia.Noile evaluari?Pile, relatii, compromisuri,"enteresul si iar enteresul".

0 0

20.02.2009 17:29 rasmina

Dupa atatea cerinte din inaltu-i fotoliu din care nici macar nu priveste in jos sa vada realitatea de teama sa nu ameteasca distinsa noastra ministru mai arunca o idee pe care cei cu zel au prins-o din zbor adica reintegrarea celor cu abandon scolar in ideea de a eradica acest fenomen. Si uite cum ne treziram trimise pe teren sa ne rugam de rromii nostri care nici gand nu au sa reia macar o ora de curs. Si prin absurd sa zicem ca totusi vom convinge cativa sa mai treaca cand si cand pe la scoala cum sa recupereze cunostintele repartizate pentru predare pe sem I astfel incat conform legii in prima luna a sem II sa le putem incheia toate mediile? Dar cum vor fi acestia perceputi de ceilalti colegi cand vad cum primesc medii asa cu indulgenta? Performanta?? pai o performanta este sa scapi fara a fi huiduit cand ajungi la poarta celui de care te rogi sa trimita copilul la scoala iar el isi varsa toata supararea acumultata de saracie sau alte probleme personale pe noi ... acesti copii care abandoneaza scoala trebuie cu adevarat ajutati dar intr-un mod real prin programe adecvate nu asa la norma cum se incearca sa se rezolve acum....probabil ca mai putin conteaza reusita scolara a unui asemeni copil cat scaderea unei cifre intr-un raport anual la capitolul abandon. Si nu mai pun faptul ca o intocmi programe de recuperare , de a aloca timp special acestui lucru cred ca sperie pe oricine ... cu toate ca replica " Cu noile criterii de evaluare munca iti va fi rasplatita.....!!!!!".va rasuna des in urechea noastra ..hm! Sa fie adevarat....sa nu fie?????...Stim cum este cu 2 la % probabil ca asa o sa fie si acele noi salarii propuse . Ferice de scolile care au un colectiv de cadre unit, un director cu suflet si chiar un inspector de teritoriu care stie sa vada realitatea din teritoriu.

0 0

20.02.2009 17:32 sinorel

CATA DREPTATE IN TOT CE AM CITIT PANA ACUM. PACAT DE NOI, CADRELE CE SE VA ALEGE DE NOI DUMNEZEU STIE............

0 0

20.02.2009 17:33 neruta99

Spunea-scria cineva mai sus ca toate acesta framantari legate de modul in care vom fi apreciati/platiti/penalizati de societate sau de cine vor fi pusi sa ne evalueze ii aduce aminte de vremurile apuse. Care vremuri? Eu fac parte din acele vremuri, deci am mai mult de 25 de ani de invatamant. Nu am fost NICIODATA masurata cu sublerul sau cu alte ...masurabile. Singura masura a fost, de atunci si pana in prezent copilul, elevul. Acum, ma masoara si ne masuram toti: pe la colturi, pe sub mana, in incercarea de a face cumva sa moara si capra vecinului. Dosarul sa traiasca! Actele , facute sau contrafacute! Niciodata nu a fost o asa mare acoperire in hartii. Cine afirma asa ceva, ca in trecut a fost la fel, nu a muncit atunci. Sau a avut nenorocul de a trai intre oameni care nu stiau altceva decat sa manuiasca hartii. Nu mi-e frica de o eventuala masurare. Dar cum pot dovedi progresul la clasa? Eu am noroc de niste copii foarte buni, in general. Ce sa fac pentru a dovedi ca ei lucreaza, si pe langa ei si eu? Trebuie sa incep cu note nemeritat slabe si abia la sfarsitul semestrelor sa apara si note bune? In ce consta graficul de evaluare si de evolutie a elevilor? Cica, din care ar trebui sa reiasa progresul la clasa! Ar trebui ca cei care ne vor masura sa ne invete intai cum trebuie sa intocmim actele. Scoala noastra este in vizorul unei inspectii RODIS. Toti ne contrazicem si nimeni nu stie cum ar trebui sa arate listalaul de tabele si portofolii care ni s-a pus in vedere sa le avem pregatite. Cred ca pe spinarea noastra se incearca niste experimente care se vor a fi "reforma invatamantului romanesc".

0 0

20.02.2009 20:39 junia

Nu cred ca va disparea vreodata sistemul P.C.R. Vorba unui coleg: cand toate nulitatile ajung directori, inspectori si cu cat esti mai prost esti mai promovat de nasa, cumnata, sau doar fosta directoare, ce performanta vreti fratilor????? Niste pupa-tot daca vreti sa intelegeti care se lasa manipulati iar daca ai tupeu sa spui adevarul esti categorisit ca nebun? "Uite ce mai zice nebuna asta!" Dar unde sunt profesorii cu coloana vertebrala????? Nimeni nu are curaj sa-i zica ceva in fata, aproba doar: sa, sefu', sigur sefu'!!! De ce? Ca nu-s tapani pe ei si le e frica de somaj? Ca n-or sa mai ia salariul ala mai mic cu 10% sau mai mare cu 50%? Mi-e o scarba infinita de sistem si de oamenii din el, cei care merita!

0 0

20.02.2009 21:05 junia

Am uitat sa zic ca vorbeam despre consiliul de administratie la faza cu da, sefu', sigur sefu'. Nu ies din cuvantul sefului, mie mi se pare echivalent cu legea omului de traia in pestera sau a pumnului in gura...

0 0

21.02.2009 16:21 mandrila_elena

Dar ce? Am ajuns niste vanzatori la taraba din piata, unde parintii si elevii ne vor evalua "marfa"?

0 0

23.02.2009 11:52 matei

sunt întru totul de acord cu tot ce s-a scris aici, dar nimeni nu zice nimic de faptul că trebuie să luăm și noi atitudine și să nu ne lăsăm manevrați de toți neisprăviții care habar n-au de ceea ce înseamnă munca la catedră; așa că, haideți să ne mișcăm în vreun fel; știți vorba ceea: "somnul națiunii naște monștri"

0 0

23.02.2009 16:23 penelopa_45

Si eu am citit cu mult interes tot ce s-a scris,e numai adevar aici.Sunt de acord ca trebuie sa luam atitudine si mai cred ca e bine sa ne intalnim aici,sa comentam,sa tinem legatura,sa ne informam despre ceea ce se intampla in fiecare scoala.

0 0

24.02.2009 13:20 rasmina

Monstrii sunt deja " adulti" iar deciziile lor se bazeaza pe faptul ca suntem imprastiati prin scolile tarii lucru care face aproape imposibila mobilizarea noastra .....iar in sectorul nostru de activitate trebuie sa recunoastem ca o mare parte dintre oameni merg pe principiul " capul plecat" .... ce atitudine pot avea acesti oameni? Ei sunt mereu contra valului si asteapta sa vada cum incrunta sefii din sprancene....asa apar spargatorii de greva care chipule sunt oameni cu constiinta care nu pot lipsii elevii de prezenta la clasa, ei sunt cei care spun primii ca se pot pune in practica aberatii dar cand se trece la concret dispar in umbra....asa ca " monstrii sunt linistiti" nu-i combate nimeni din demagogia lor si nu le intrerupe nimic monologul referitor la modernizarea si descentralizarea invatamantului romanesc.

0 0

24.02.2009 16:16 saftaalina

Am trait astfel de experiente la scoala. E cumplit:parintii si elevii vor doar note mari si nu intotdeauna aleg pe profesorul care munceste, se implica. Ei aleg dupa cum au auzit, li s-a spus...si evaluarea prin interviu...Ce inseamna practic un interviu? Cine sunt cei capabili sa evalueze? Se va garanta o evaluare corecta? Nu te ,,ai bine" cu cine trebuie...ce se va intampla?Am trait si vazut astfel de evaluari si nu le incadrez in performanta.

0 0

24.02.2009 20:04 dorian_coman

Am rămas fără cuvinte când am citit despre noile criterii de salarizare ale cadrelor didactice.

Doresc să văd mai întâi criteriile pentru cei din inspectorate, minister şi apoi muncitorimea din şcoli. Cine sunt cei care se pricep la aceste evaluări ? Cred că mai bine ar fi dacă s-ar ocupa de realizarea unor manuale performante, nu ca cele prezente care sunt stric comerciale Am ajuns după 30 ani la catedră să aloc mai mult timp pentru a completa hârtii cerute de forurile superioare (cu termen de predare ieri, dacă se poate). Învăţământul este varză, de la rev

0 0

25.02.2009 18:04 ilenuca

Am citit cu mult interes ,stimati colegi, opinia voastra,este un sistem de evaluare din fasa injust.Daca odrasla parintelui primeste o nota mica, acel parinte ce nota va da profesorului ? Cu siguranta mult mai mica si atunci unde va fi obiectivitatea in evaluare?Daca se tine cont si de parerea lor?

0 0

25.02.2009 22:54 florinna01

Cum poate sa ma evalueze pe mine un parinte care are 4 clase sau in cel mai rau caz cat de obiectiv poate fi daca e vecinul meu si are "ceva" cu mine,e o mare lipsa de respect,ce eu il evaluez pe el daca strange gunoiul de pe strada ??????

Am ajuns sa justificam banii primiti de parca i-am fura!

0 0

26.02.2009 23:38 profmat

Ma bucur sa constat realismul ,pertinenta si convergenta ideilor confratilor mei,ceea ce imi mai da o bruma de speranta. Cu siguranta ca ati constatat ca elevii cu probleme la invatatura si disciplina provin cel mai adesea din familii care la randul lor au probleme. Nu ma indoiesc ca ati avut experiente cu astfel de parinti care cauta vinovati in toate directiile , mai putin in propria ograda.Sunt sigur ca ati remarcat agresivitatea in limbaj si atitudine , lipsa de respect fata de invatatura , scoala si profesori.Ma gandesc cu groaza ca acesti oameni impreuna cu copii lor vor avea in sfarsit ocazia sa puna la zid profesorii indezirabili. Privesc cu uimire cum realitatea din invatamantul romanesc este intoarsa cu josul in sus.Oare ce mecanism pervers al gandirii poate duce la concluzia ca dezastrul din invatamant se datoreaza profesorilor care au devenit peste noapte incompetenti si iresponsabili si se ignora adevarul elementar ca o mare parte din elevi refuza pur si simplu sa invete. Observam cu stupoare ca, cu cat elevii sunt mai indolenti si mai recalcitranti , cu atat mai abitir sunt hingheriti profesorii.Doamna ministru, puteti sa ne obligati sa facem doua facultati, sa luam masterate si doctorate sa fim laurati ai premiului Nobel, fiti sigura ca scoala romaneasca nu va progresa nici cu un milimetru, pentru ca nu profesorul este cauza ci elevul.Atat timp cat nu mai avem nici o parghie eficienta pentru a determina,iar in cazuri extreme pentru a constrange elevul sa aiba o atitudine corecta fata de invatatura si fata de profesori, totul este sorti esecului.Vom irosi inutil bani,timp si energie ,ne vom acoperi cu ridicole hartii justificative ,deturnadu-ne activitatea de la scopul ei principal. Ma intreb cum de nu s-a gandit nimeni sa legalizeze bataia in scoala ,adica elevii sa poata bate profesorii care nu le sunt pe plac.Ar fi mai eficient si ar elimina atata birocratie. In concluzie , daca m-ar intreba cineva ce parere am , invatamantul a pornit intr-o directie buna sau gresita, as raspunde simplu :a pornit-o in directia opusa!

0 0

01.03.2009 17:08 iosga

"Acarul Paun" sarmanul! Toata societatea trebuie schimbata pentru un invatamant de calitate, nu numai profesorii! Profesorul e o rotita dintr-un angrenaj foarte complicat care dupa ce porneste bine da rezultate abia dupa o generatie, cel putin. Vreti profesori interesati sa lupte pe baricade la schimbarea generatiilor stricate de vremurile pe care le traim? Ajutati-i, nu le dati in cap cu criterii, punctaje si timp pierdut cu hartii inutile. Profesorul trebuie sa se pregateasca pentru ora sa, sa gaseasca materiale didactice oferite de stat, pentru ca scoala e a statului (nu numai pereti drepti si termopane) care sa-l ajute sa-i pregateasca pe copii pentru viata.

0 0

07.03.2009 20:25 23111969

Oare citeste "cineva", in afara de muritorii de rand, toate aceste adevaruri de mai sus? Ce criterii de evaluare se aplica real la noi in Romania? Va fi la fel ca la salariile de merit, ca la gradatii, ca la...etc.

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 34 evenimente

«MAI 2024»
LuMaMiJoViSaDu
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Ce părere aveți despre introducerea camerelor de supraveghere în sălile de clasă, fără acordul profesorilor și al elevilor? Comentați!

512 voturi | 7 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: emil Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN