Şcoala cu
bune practici

46 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

ŞCOALA ONLINE ÎN TIMPUL PANDEMIEI

Interes general | Toate disciplinele

Propus de: SymonaB | 25.08.2021 14:31 | Revista cadrelor didactice nr. 78/2021 | 386 vizualizări

Articolul prezintă experienţele didactice personale din timpul pandemiei, cu plusuri şi minusuri.

Fac parte din Generaţia X şi am avut privilegiul să fiu martoră unor schimbări incredibile: am fost şoim şi pionier în „epoca de aur” şi am trecut de la televizorul alb-negru la casetofon, video, primul calculator, primul celular, jocul Tetris, ca să ajung să trăiesc în secolul vitezei cu Generaţia Z şi să văd Play Station, ochelari VR, ecran LCD, smart phone, tabletă, tablă interactivă, program de control parental şi câte altele. Cine ar fi crezut? Nici Nostradamus nu a prezis aşa ceva!
Pandemia de Coronavirus face parte din tot acest val de schimbări. Făcând un bilanţ al experienţelor didactice din timpul pandemiei, constat că au existat şi aspecte negative, dar mai ales lucruri pozitive care ne-au condus spre progres, ne-au propulsat spre viitor.
În şcoala gimnazială unde îmi desfăşor activitatea didactică, în anul şcolar 2020-2021 au fost prezenţi fizic la şcoală elevii din clasele primare şi terminale, cei din clasele a V-a, a VI-a şi a VII-a au lucrat online a perioadă semnificativă din an. Toţi profesorii din şcoală au optat pentru utilizarea platformelor Google Classroom şi Google Meet. Feedbackul a fost pozitiv atât din partea profesorilor, cât şi din partea elevilor şi părinţilor. Pentru profesori, platforma ne-a permis să ne organizăm clasele şi lecţiile, am putut programa când să fie transmise elevilor lecţiile, fişele, testele sau diverse anunţuri. În plus, o lecţie postată poate fi reutilizată la mai multe clase. Un alt avantaj este posibilitatea de a utiliza materiale şi aplicaţii variate, ceea ce face ca lecţia să fie interactivă şi atractivă. De exemplu, prezentări video sau PPT, fişe de lucru interactive (pentru disciplina limba engleză eu folosesc „LIVEWORKSHEETS”), tabla interactivă online, Padlet, jocuri, quiz-uri, chestionare. Eu personal folosesc atat la lecţiile online,dar şi în clasă Resurse Educaţionale Deschise. Astfel de materiale didactice se găsesc gata făcute sau pot fi create pe platforme precum Kahoot, Quizizz, Wordwall, Nearpod, Mentimeter, Plickers. În zilele noastre, mediul online oferă o mulţime de instrumente de lucru digitale.
În ceea ce priveşte evaluarea online a elevilor, există o gamă întreagă de aplicaţii şi instrumente de evaluare online. Personal, am preferat Google Forms pentru a creea teste scrise pentru elevi şi chestionare pentru părinţi. Testarea online prezintă mai multe avantaje: economie de timp în cazul în care corectarea se face automat, protejarea mediului înconjurător prin reducerea consumului de hârtie, personalizarea şi adaptarea testului în funcţie de nivelul şi competenţele elevilor (întrebările pot fi diferite sau timpul şi ritmul de lucru).
Un alt aspect pozitiv este faptul că elevii încarcă temele pe platformă, iar profesorul le corectează şi trimite indicaţii în privat fiecărui elev. Elevii pot fi evaluaţi cu note, calificative sau punctaj. Se generează un catalog unde este clar prezentată situaţia cu temele postate şi notele acordate. Părinţii pot avea acces la aceste informaţii şi primesc notificări în legătură cu rezultatele obţinute, dacă temele sunt postate cu întârziere şi observaţiile transmise de profesor.
Acest mod de lucru prezintă avantaje şi pentru elevi. Ei pot accesa oricând materialele postate pe platformă şi le pot revedea de câte ori doresc. Pentru fişele interactive şi teste ei pot primi feedback pe loc, iar profesorul le poate da posibilitatea de a le reface până când reuşesc să dobândească competenţele propuse.
Pe de altă parte, activitatea didactică desfăşurată în online prezintă şi dezavantaje. De exemplu, nu toţi elevii participă activ la lecţii sub pretextul unor probleme tehnice („nu mai merge microfonul”, „a picat netul”). O altă problemă cu care s-au confruntat mulţi dintre colegi este incertitudinea cu privire la corectitudinea elevilor. De exemplu, pentru rezolvarea testelor şi temelor, elevii primesc ajutor din partea colegilor sau a altor persoane, ceea ce nu permite o evaluare corectă. Însă cel mai mult a fost afectată dezvoltarea socio-emoţională a copiilor.
În concluzie, această experienţă didactică online din timpul pandemiei ne-a învăţat să ne adaptăm vremurilor în caren trăim, să creştem, să evoluăm. După cum spune Robert John Meehan „Your life as a teacher begins the day you realise you are always a learner”, (Viaţa ta ca profesor începe în ziua în care realizezi că vei avea mereu lucruri noi de învăţat).

Comentarii (1)

0 0

30.08.2021 09:15 emil

Rugăm colegii să adauge comentarii, aprecieri, chiar și critici, legate de acest material aflat în competiție cu alte lucrări legate de tema "Experiențe didactice în timpul pandemiei".
Folosiiți și butonul "îmi place", puteți să și distribuiți dacă doriți.
Succes!

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 37 evenimente

«MAI 2024»
LuMaMiJoViSaDu
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Ce părere aveți despre introducerea camerelor de supraveghere în sălile de clasă, fără acordul profesorilor și al elevilor? Comentați!

357 voturi | 7 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: emil Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN