Şcoala cu
bune practici

45 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

METODE ȘI TEHNICI DE EVALUARE ÎN ÎNVĂȚĂMÂNTUL ONLINE

Învăţământ primar | Toate disciplinele

Propus de: CrisHristea | 04.07.2021 21:45 | Revista cadrelor didactice nr. 78/2021 | 1463 vizualizări

ARTICOLUL CONTINE O SERIE DE EXEMPLE DE BUNA PRACTICA PENTRU
PREDAREA ONLINE

De-a lungul timpului, în teoria și practica educației și
instruirii, conceptul de evaluare a suferit modificări
semnificative. De la simpla verificare a cunoștințelor
acumulate de către elev și notarea lor de către
învatator s-a ajuns la extinderea acțiunilor evaluative
asupra rezultatelor sociale ale sistemului de învățământ,
asupra proceselor de instruire, a durabilității cunostințelor
elevului, a calitătii curriculumului școlar și a pregătiri
personalului didactic .
Evaluarea introduce o normă valorică, evoluând sub influența
pedagogiei prin obiective, în două direcții :
Sumativa care se concentrează asupra rezultatelor grupei de elevi,
reflectând performantele ;
Formativa care analizeaza situatiile complexe, demersurile de
studiu și procesele de învățare diverse ;
Analizând practicile evaluative ,Ion T. Radu remarcă faptul
că “evaluarea performantelor școlare este tot mai mult
ințeleasă nu ca acțiune de control - sacțiune , limitata la
verificare și notare, ci ca proces ce se întrepătrunde
organic cu celelalte procese ale actului didactic,
exercitând o functie esential – formativa, concretizată în
a informa și a ajuta în luarea unor decizii cu scopul de
ameliorare a activității în ansamblu “.Relaţiile funcţionale
dintre acţiunile de evaluare a rezultatelor şcolare şi procesele
de instruire şi educare, relevă funcţiile fundamentale ale
evaluării în activitatea şcolară.
Viziunea mea despre metodele de evaluare pe care ar trebui să le
punem în practică în mediul on-line este că ar trebui să fie
făcute niște aplicații prin care elevii vor fi supuși unor
teste, partea teoretică să fie la început și după ce este
parcursă sa fie dat în test, ar fi bine sa fie diferit la fiecare
elev, si dacă elevul încearcă să intre pe alt site sau pe altă
aplicație sa fie dat afară din aplicație, deoarece ar putea copia
dacă intră pe alt site sau poate întreba pe cineva în mediul
online si asta înseamnă ca nu a fost parcursă partea teoretic
De asemenea metodele de evaluare trebuie să fie desfășurate în
mod interactiv astfel (pornind de la premisa ca acest sistem virtual
doar recapituleaza si sistematizeaza cunoștințele precedente
acestei perioade): prin jocuri educative online (alături de
profesori) folosind diferite platforme sau aplicații; prin
conferințe ce stau la baza unor vizionari ale unor documentare
educative.
Googleclassroom este un instrument nou din suita Google Apps for
Education cu care profesorii pot să creeze și să organizeze rapid
teme, să ofere eficient feedback, precum și să comunice ușor cu
elevii. Cu aplicația Classroom studenții pot să-și organizeze
temele,testele de evaluare în Google Drive, să le finalizeze, să
le predea, precum și să comunice direct cu profesorii și cu
colegii.
Am utilizat cu success la clasă platforma educațională Edmondo ,
unde am publicat link-uri către activități suplimentare, precum
și fișe care ajută la acumularea de cunoștințe dincolo de
conținutul manualului.
Edpuzzle este un instrument online care mi-a permis să accesez un
videoclip din mai multe surse (cum ar fi YouTube, National
Geographic sau Academia Khan) și să îl transform într-o lecție
interactivă. de geografie
Pentru orele de Muzică și mișcare și Dezvoltare personală am
folosit ca instrument de evaluare platforma educațională Școala
Intuitext.Cu ajutorul acestei platforme ,cei mici își antrenează
gândirea și memoria prin jocuri logice, descoperă curiozități
din lumea sportului, artei și științei, se bucură de animații
și experimente inedite. Cu ajutorul acestui produs online de
învățare, copiii își formează o atitudine pozitivă în raport
cu școala, acest aspect fiind, de fapt, cheia către un viitor de
succes.
O provocare pentru elevii mei a fost utilizarea aplicatiei Padlet ,
care este o aplicaţie online care permite utilizatorilor să-și
exprime cu ușurinţă opiniile pe un subiect comun pe un
„avizier” virtual (wall). Peretele este, de fapt, o pagină web
unde utilizatorii publică scurte mesaje conţinând text, imagini,
clipuri video şi / sau legături. Poate fi folosit pentru sesiuni
de brainstorming, a posta adrese de Internet utile, cuvinte noi,
termeni sau comentarii pe o temă data,teste de evaluare.
ASQ (Another Smart Question) este o soluție de evaluare pe care
elevii o pot folosi independent, pentru a aprofunda și a lucra
individual teste și exerciții create în prealabil de profesor.
Acesta poate adăuga clipuri video cu explicații, exerciții și
teste pentru orice materie și poate urmări rezultatele fiecărui
elev direct din aplicație.
După opinia mea aceste ,platformele sunt suficient de sigure pentru
a permite evaluarea de la distanță.

Comentarii (11)

1 0

30.08.2021 09:10 emil

Rugăm colegii să adauge comentarii, aprecieri, chiar și critici, legate de acest material aflat în competiție cu alte lucrări legate de tema "Experiențe didactice în timpul pandemiei".
Folosiiți și butonul "îmi place", puteți să și distribuiți dacă doriți.
Succes!

1 0

30.08.2021 13:07 suciuflorina

Este foarte util articolul. Colega invatatoare ne oferă exemple de buna practica și totodata ne prezintă și diferite aplicații online utilizate la clasa. Articolul este o sursa de inspirație. Succes!!!

1 0

30.08.2021 13:28 denisica

Este o sursă de inspirație articolul colegei învățătoare. Succes!

0 0

02.09.2021 20:29 danielamur1987

Felicitări pentru articolul publicat!!Este un material bine structurat , complex și benefic.Mi-a facut placere sa-l citesc si cu siguranta este o sursa de inspiratie pentru noi , cadrele didactice.Mult succes în continuare !!!Astept si alte articole , la fel de interesante !!

0 0

02.09.2021 20:30 isac-monica

Felicitări Cristina! Ești un exemplu pt multe alte învățătoare! ????????????

0 0

02.09.2021 20:36 licutatanase

Felicitări pentru articol!

0 0

02.09.2021 20:43 codrumol

Felicitări! Foarte util materialul! Mulțumesc pentru ca împărtășești cu noi din experienta ta în aceste vremuri grele!

0 0

02.09.2021 21:48 cristina_bucsa

Felicitări pentru articol!!!Mult succes!!!

0 0

02.09.2021 22:11 DyanaLary

Foarte interesant articolul! Felicitări!

0 0

02.09.2021 22:12 liliana_chivu

Exemple interesante din experiența didactică personală! Felicitări și mult succes!

0 0

02.09.2021 22:15 DyanaLary

Foarte interesant articolul! Felicitări!

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 51 evenimente

«APRILIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Ce părere aveți despre introducerea camerelor de supraveghere în sălile de clasă, fără acordul profesorilor și al elevilor? Comentați!

320 voturi | 7 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: emil Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN