Şcoala cu
bune practici

46 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Limba engleză la clase cu predare simultană

Învăţământ gimnazial | Limbi moderne

Propus de: profpopescuiuli | 06.03.2015 11:10 | Revista cadrelor didactice nr. 9/2015 | 1833 vizualizări

Specificul activităţilor la clasele de simultan este
alternarea lucrului direct cu o clasă de elevi şi activitatea
independentă cu cealaltă sau celelalte clase.

Activitatea didactică la clasele cu predare simultană
constitue o provocare pentru orice cadru didactic care nu este
obişnuit cu acest model de organizare. Predarea simultană
înseamnă lucru concomitent cu două, trei sau patru clase ţinând
cont de parcurgerea curricumului şcolar al fiecărei clase.
Specificul activităţilor la clasele de simultan este alternarea
lucrului direct cu o clasă de elevi şi activitatea independentă
cu cealaltă sau celelalte clase. Demersul didactic necesită un
efort mai mare, atât în proiectarea de lungă durată, cât şi
în conceperea lecţiilor, în pregătirea lor, în dirijarea
procesului de predare - învăţare - evaluare.
Predarea simultană la gimnaziu a limbii engleze întâlneşte
aceleaşi provocări. Profesorul este cel care planifică şi
gestionează o varietate de activităţi, atât pentru nivelul
fiecărei clase, cât şi activităţi mixte care să-i implice şi
să-i menţină pe toţi elevi în procesul de învaţare – de la
folosirea eficientă a spaţiului sălii de clasă, aranjarea în
grupe sau perechi de lucru, tipul de activitate, tipuri de
interacţiune, timpul alocat fiecărei activităţi, utilizarea
materialelor auxiliare, a fişelor de lucru, redarea mesajelor audio
sau video, folosirea calculatorului, până la stabilirea normelor
de comportament.
Timpul este cel mai exigent factor. Activitătile simultane -
directă şi independentă- în care sunt implicaţi elevii trebuie
să aibă alocată aceeaşi durată de timp.
Planificarea lecţiilor pentru predarea simultană depinde de
numarul de clase combinate. Gruparea clasei a cincea cu clasa a
şasea, şi a celei de a şaptea cu a opta , face posibil un tip de
predare integrat, adică abordarea anumitor teme sau unităţi de
învăţare care sunt comune celor două clase. Activitatea are loc
la început cu întreaga clasă, apoi în grupuri sau în perechi
dar şi individual. De exemplu, lecţia de recapitularea şi
consolidare pentru Simple Past Tense, la clasele a V-a şi a VI-a
este o succesiune între activităţi simultane şi activităţi
comune, între activitate individuală şi activităţi în perechi
sau grupe:
Activity 1. warm-up (consolidating the simple past, which all
students have met before).
The teacher prepares in advance materials for Bingo game: a 3x3
grid with 9 regular and irregular verbs in the past tense in each
square. The teacher then calls out the verbs in their infinitive
form until a student gets three in a diagonal or horizontal row.
Activity 2. (differentiating tasks)
The class then divides into two groups. Students from the 5th grade
and weaker ones from the 6th grade remain with the teacher for a
systematic presentation of Past Tense Simple, while the other,
stronger students work independently on a short reading activity
–(“The Bishop’s Shoe”, from 6th grade textbook)
Activity 3 ( practice activity)
The class comes back together to do a receptive practice activity
which asks them to distinguish between affirmative, negative and
interrogative forms. Students read a short text (“That isn’t
right!”) in order to identify the wrong information and to use the
appropriate verb form for the right answer.
Activity 4 . (differentiating tasks)
The class then divides into two groups again. The stronger students
return to work on activities which consolidate the past simple at
their own level – practice activities. For the lower level
students, the teacher prepares controlled practice work –drilling
exercises.
Activity 5 . (differentiating tasks)
The groups then change over. The stronger students work with the
teacher on some semi-controlled or freer practice, while the others
work independently at their own level completing the same activities
done by the stronger students at stage four.
Activity 6 (production activity)
Students are grouped in mixed high/low level pairs (the stronger
student has a more challenging role) and they have to prepare a role
play using some given idea. (“An interview with a ghost”)

În timp ce o parte din elevii lucrează împreună, cu ceilalţi
se lucrează individual. Se lucrează astfel diferenţiat, în
funcţie de ritmul şi stilul de învăţare, de interesele şi
abilităţile fiecăruia.
Clasele cu predare simultană prezintă avantaje importante în
educarea elevilor: permite elevilor să dezvolte capacitatea de a
lucra independent, creşte încrederea de sine şi motivaţia,
încurajează o atitudine cooperantă, ajută la dezvoltarea
abilităţilor organizaţionale şi la dirijarea propriului proces
de învăţare.

Bibliografie:
Cerghit, I., Metode de învăţământ, E.D.P., 1997
Harmer, J., The Practice of English Language Teaching. London and
New York: Longman, 1991
*** Predarea simultană. Seria Învăţământ Rural. 3

Comentarii (0)

Nu există niciun comentariu

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 33 evenimente

«MAI 2024»
LuMaMiJoViSaDu
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Ce părere aveți despre introducerea camerelor de supraveghere în sălile de clasă, fără acordul profesorilor și al elevilor? Comentați!

380 voturi | 7 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: emil Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN