Şcoala cu
bune practici

48 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

docx Model nr 2 test pregatire Examen Evaluare Nationala

21 aprilie 2016, 11:22

0 stele | 0 review-uri

Material republicat, corectat si imbunatatit.

Învăţământ gimnazial - Matematica - Teste - Clasa a 8-a;

Subtip: Test Evaluare Nationala clasa a VIII-a

gheyakob
44 materiale
0 au spus Mulţumesc.
7 comentarii
721 descărcări

Review-uri (0)

0 stele Adăugaţi un review

Nu există niciun review

Comentarii (7)

0 0

21.04.2016 16:01 danvulc

Domnule inginer,
Nu ştiam unde a dispărut, de pe site, acest test nr. 2 ! Era la dvs. pentru revizuire !
Sub. I – 4. Această operaţie, între mulţimi, s-a scos demult din programa de matematică de la clasa a 5 – a !
Sub. I – 5. Trebuie spus x≤y şi y≥x. În continuare: Din y^2 = 4 rezultă y = 2 sau y = - 2. Pentru rezultatul dat de dvs., ca răspuns, trebuia precizat y nr. natural.
Sub. II – 1. Cum adică să „înscriem elementele de calcul” ?! De aceste elemente chiar nu am auzit !
Sub. II – 3. Această problemă am reţinut-o. Era cu 25 în loc de 112 ! Aţi modificat puternic. Acum este chiar reuşită !
Sub. III – 1. Rezolvarea este imposibilă deoarece pentru determinarea elementelor unui triunghi isoscel sunt necesare 2 informaţii.
În plus atenţie la exprimare ! Aria este un număr. Dublând un număr nu poţi obţine … o figură !
Sub. III – 2. Această problemă este foarte bună şi frumoasă !

0 0

21.04.2016 22:42 gheyakob - Autor

Sub. I – 4. Probabil ca s-a scos. Nu-i rau daca se reaminteste si calculul diferentei patratice.
Sub. I – 5. Trebuia spus x≤y şi y≥x. Aveti dreptate, mi-a scapat si egal.
Sub. II – 1. Asa se numesc in practica elementele care se folosesc pentru calculul ariilor sau volumelor unor corpuri. E clar ca in desenul cerut este vorba despre notarea pe desen a razei mari, razei mici, generatoarei si inaltimii, cu literele R, r, g si respectiv h. Elementele trunchiului de con sau elementele de calcul ale trunchiului de con in opinia mea se refera la acelasi lucru, dar ma rog, e posibil ca dvs sa nu fi auzit .
Sub. II – 3. Multumesc.
Sub. III – 1. Chiar daca lipsesc cele 2 informatii pentru determinarea ariei cu ajutorul formulelor de calcul, asta nu inseamna ca face imposibila rezolvarea problemei. V-ati grabit cand ati facut aceasta observatie. Este o problema care se poate rezolva fara a aplica din start o formula de calcul a ariei triunghiului. Cum? Simplu: Construim inaltimea AD, D ∊ (BC) de exemplu. In triunghiul dreptunghic ADB, notam lungimea [AD] cu x si lungimea [BD] cu y si aplicam Teorema lui Pitagora . Rezulta : x = 6 si y = 3 deoarece patratul ipotenuzei este egal cu 45. Intr-adevar punctul b nu are o exprimare prea clara. Aveti dreptate, poate ar fi trebuit sa spun: „Dubland aria parcelei ABC se obtine o arie echivalenta cu aria unui patrat BCMN”.
Sub. III – 2. Multumesc.
O seara frumoasa va dorsc!

0 0

22.04.2016 07:06 danvulc

Domnule inginer,
Sub. III – 1. Când fac o afirmaţie, încerc să nu mă grăbesc !
Notând AD = x şi BD = y ajungeţi la ecuaţia x^2 + y^2 = 45.
Este nevoie de încă o ecuaţie, care să conducă la un sistem de ecuaţii.
Sau, eventual, încă o informaţie de genul „x, y numere naturale”.
Doar singură, această ecuaţie, are o infinitate de soluţii !!!
Să presupunem că s-ar fi dat aria de 18, avem sistemul de ecuaţii: AD^2 + BD^2 = 45 şi AD ∙ BD = 18 (sistemul cam depăşeşte programa de gimnaziu, dar … să continuăm !)
Acest sistem are DOUĂ soluţii: AD = 6 şi BD = 3 dar şi AD = 3 şi BD = 6.
Încă odată spun, că în ipoteza problemei avem nevoie de a doua informaţie ! Fie aria, fie altceva ! (ca sugestii: AD = BC sau perimetrul ABC = … sau perimetrul ADB = …).
Dar … această informaţie lipseşte !!! În plus, în cazul mai multor soluţii, problema trebuie să aibă şi un criteriu de alegere a soluţiei dorite.
Sub. II – 1. Nici colegii mei nu au auzit de acele elemente de calcul ale trunchiului de con. Nimic, nici măcar obişnuinţa, nu ne împiedică în a nota cu x raza bazei mici şi cu L raza bazei mari, iar pentru înălţime şi generatoare să folosim cine ştie ce litere ! În plus pentru arii, volume, etc., putem lua în calcule diametrele bazelor. Obişnuinţa noastră cu literele r, R, h şi g nu le proclamă doar pe acestea „elemente” sau „elemente de calcul”.
Sub. I – 4. DIFERENŢA PĂTRATICĂ !!! Unde aţi întâlnit acest termen ?! Cum se defineşte ?!

Revin cu sfatul: Daţi unui profesor de matematică, spre verificare, aceste materiale, înainte de a le posta pe site ! Nu veţi mai fi, probabil, nevoit să tot retrageţi materialele, să le corectaţi, să le revizuiţi în urma observaţiilor apărute !
Cam atât am avut de spus. Nu ştiu dacă am comportamentul unui GURU, dar un Don Quijote se pare că sigur am ajuns ! Mori de vânt … domnule inginer !
Am să mă duc în banca mea, acolo unde m-aţi trimis ! În rândul patru.
Am să stau liniştit, în poziţia „lotus”, şi am să privesc … pe geam !
Observ că şi banca dvs. este liberă !
N-ar fi rău să vă aşezaţi şi să faceţi orice altceva, în afară de … matematică !

0 0

22.04.2016 09:21 gheyakob - Autor

Am scris special pentru tine "diferenta patratica" ca sa vad daca ai auzit de "difernta simetrica" Dar probabil ca nu ai auzit , sau probabil ca ai uitat cum se calculeaza intrucat a fost scoasa demult din programa. Domnle GURU, nu ai fost in stare sa rezolvi o problema simpla de geometrie in care acea ecuatie de care vorbesti are in mod evident solutii si incerci sa te scuzi in fata colegilor tai. Nu ai inteles ca am pus punct comentariilor tale? Chiar vrei sa atingi culmea ghinionului? (.).

0 0

22.04.2016 10:46 danvulc

Penibilitate maximă ! Doamne fereşte !

0 0

22.04.2016 12:10 gheyakob - Autor

(.)

0 0

25.04.2016 20:11 danvulc

Acest punct, este primul sau al doilea, din întinderea infinită a .... zăpezii ?!

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Teste recomandate de comunitatea Didactic.ro

Descărcaţi
1 review
2574 descărcări

Adăugat la:
26.03.2018

Recomandat de moderator Volumul conului

Învăţământ gimnazial - Matematica - Fişe de lucru - Clasa a 8-a;

nicoletamorogan2 | Scoala Gimnaziala Nr.23 "Sf. Silvestru"

3 au spus Mulţumesc.   5 comentarii

Descărcaţi
0 review-uri
2268 descărcări

Adăugat la:
29.03.2018

Recomandat de moderator PROIECTUL UNITĂȚII DE ÎNVĂȚARE TRUNCHI DE PIRAMIDĂ CLASA VIII 2018

Învăţământ gimnazial - Matematica - Teste - Clasa a 8-a;

morariu_mh | Scoala Gimnaziala "Ioan Vladutiu" Ludus

6 au spus Mulţumesc.   1 comentariu

Descărcaţi
1 review
4376 descărcări

Adăugat la:
26.11.2018

Recomandat de moderator TEST PUNCTE,DREPTE,PLANE

Învăţământ gimnazial - Matematica - Teste - Clasa a 8-a;

hossusorin | Colegiul National "Octavian Goga" Marghita

11 au spus Mulţumesc.   2 comentarii

Articole recomandate

Produse moderne de invatare pentru clasa a VIII-a!

Adaptate stilului de invatare al elevului digital!

Resurse educationale online pentru elevii de clasa a VII-a!

Ajutor la teme, teze, simulari si Evaluarea Nationala, clasa a VIII-a!

Resurse educationale online pentru elevii de clasa a VII-a!

Ajutor la teme, teze, simulari si Evaluarea Nationala, clasa a VIII-a, la matematica!

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Rolul de frate mai mare

Rivalitatea intre frati

Azi: 30 evenimente

«MAI 2024»
LuMaMiJoViSaDu
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Ce părere aveți despre introducerea camerelor de supraveghere în sălile de clasă, fără acordul profesorilor și al elevilor? Comentați!

449 voturi | 7 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: emil Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN