Şcoala cu
bune practici

46 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Proiect în consultare publică. Când va fi înființat și cum va funcționa Catalogul Electronic

Ministerul Educației a lansat în consultare publică Ordinul privind înființarea și funcționarea Catalogului Electronic, descris ca "sistemul informatic integrat care gestionează situația școlară a preșcolarilor și elevilor prin înregistrarea absențelor, notelor, mediilor, cu generare de rapoarte și statistici relevante la nivel de clasă, unitate de învățământ, județ și sistem național de învățământ preuniversitar, precum și alte date legate de parcursul educațional și procesele administrative aferente acestuia. Catalogul electronic asigură comunicarea dintre personalul unității de învățământ și părinții / reprezentanții legali ai beneficiarilor primar.".

Cum va fi folosit Catalogul Electronic

Gestionarea/Utilizarea Catalogului electronic se face prin intermediul dispozitivelor
utilizate în procesul didactic, care includ, dar fără a se limita la: calculator de birou, laptop, tabletă, telefon inteligent, care permite accesul securizat și eficient al personalului didactic, elevilor și părinților, respectiv al utilizatorilor autorizați de Ministerul Educației să acceseze date, în condițiile legii.

La nivelul fiecărei unități de învățământ este numit, de către conducătorul unității, un responsabil de sistem. Acesta are responsabilitatea de a adăuga și actualiza informații legate de unitatea de învățământ, precum și de gestionare a accesului utilizatorilor din respectiva unitate de învățământ.

La nivel județean/al municipiului București este numit, de către conducătorul instituției, un responsabil de sistem cu rol de utilizator, care adaugă, prelucrează date și generează rapoarte statistice la nivel județean.

Cum rămâne cu școlile care nu sunt conectate la internet?

Proiectul arată că:

Agenţia de Administrare a Reţelei Naţionale de Informatică pentru Educaţie şi Cercetare, denumit în continuare AARNIEC, oferă asistență tehnică la nivel de infrastructură de comunicații, asigurând accesul la internet pentru fiecare unitate de învățământ preuniversitar, în colaborare cu autoritățile publice locale în a căror administrare se află unitatea de învățământ.

Școlile care folosesc deja un catalog electronic vor trebui să migreze datele către Sistemul Integrat de Management al Școlarității (SIMS)

Unitățile de învățământ care, la data înființării catalogului electronic gestionat la nivel
național, utilizează servicii de catalog electronic din alte surse, sunt obligate să asigure transmiterea datelor generate de acestea către Sistemul Integrat de Management al Școlarității (SIMS).

Când va fi dezvoltat Catalogul Electronic

Poiectul de ordin propune dezvoltarea Catalogului electronic în termen de maximum 24 de luni de la intrarea în vigoare a prezentului ordin.

Operaționalizarea la nivelul întregului sistem de învățământ se face în termen de
maximum 3 luni de la încheierea dezvoltării catalogului electronic, la nivel național.

Propunerile și sugestiile cu privire la proiectul supus consultării publice pot fi trimise în următoarele 10 zile calendaristice (de la data publicării) pe adresa de e-mail luminita.stoian@edu.gov.ro

Citiți proiectul complet aici.

*Sursa foto: Freepik.com

Interes general | Toate disciplinele | Ştiri

Propus de: webmaster | 07.04.2024 23:38 | 1575 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Comentarii (0)

Nu există niciun comentariu

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 45 evenimente

«APRILIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Ce părere aveți despre introducerea camerelor de supraveghere în sălile de clasă, fără acordul profesorilor și al elevilor? Comentați!

333 voturi | 7 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: emil Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN