Şcoala cu
bune practici

45 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

PORTI VERZI : Să ajutăm ,,Pământul!"

12 elevi ai Şcolii Gimnaziale ,, Gh. Sincai “ Floresti, judetul Cluj, participă pentru a doua oară la Proiectul International PORTI VERZI, cu sediul în Ungaria la Szeged. Proiectul are două sectiuni: sectiunea dedicată Datinilor de Crăciun şi sectiunea dedicată ecologiei- Expozitie călătoare. Şcolile partenere în acest proiect s-au implicat în campanii de voluntariat pentru ajutorarea copiilor săraci ai Africii, care pot merge la şcoală şi datorită copiilor europeni, ce fac posibil acest lucru prin donatiile lor. Echipa PHONIX coordonată de profesor, Ileana Gosa si Amelia Uifalean , au expus cele 6 planse cu desene pe teme ecologice în foarte multe locuri pentru a fi văzute de cât mai multă lume. Mesajul nostru pentru toti este: "Nouă ne pasă de Planeta Noastră! Stă în puterea noastră să facem din Planeta Pământ o casă primitoare!"

Nume proiect: “Cântec de Stele pentru Pământ” Protecţia mediului şi Jocuri de civilizaţie în Europa Centrală şi de Est CEECD-Fundaţia pentru tineret European,Ungaria

Organizatori: Asociatia pentru Tineret , Szeged , Ungaria

Condiţii de participare: Elevii cu varste cuprinse intre 9 -14 ani.

Perioadă înscriere: 20.09.2014 - 01.10.2014

Perioadă desfăşurare: 01.10.2014 - 08.03.2015

REGULILE CONCURSULUI:

1. Numai acele şcoli pot participa care:

a) Au trimis formularul de înregistrare la termen şi au primit confirmarea de primire şi astfel au primit formularele (documentele) de înscriere;

b) Echipele care au trimis informaţii incomplete ,au primit confirmarea din partea noastră în ceea ce priveşte completarea datelor emise .

Comunicarea se realizeză prin e-mail.

2) Echipa formată din maximum 12+1 persoane va realiza o expoziţie formată din 6 tablouri de mărime A1, sugestive si informative . Fiecare tablou (tema) trebuie realizată sugestiv , să dea de gândit să transmită informaţia    creativ şi la subiect în ceea ce priveşte protecţia mediului şi economia     energiei.

0-Tabloul ce va sugera : Titlul si scopul expoziţiei ,autorii şi alte            informaţii, donare de fonduri 1% în scopuri umanitare;

1- Tabloul (tema) : Se schimba clima!(la ce fel de fenomene climatice considerate extreme ne vom putea aştepta în viitorul apropiat? (Informaţi oamenii despre schimbările climatice)

2- Tabloul (tema): Lumea vie este in pericol! (informaţi şi atrageţi atenţia oamenilor despre pericolele care ameninţă lumea vie (animale, plantei şi cauzele care generează aceste pericole...)

3- Tabloul (tema): construirea unei case vechi ecologice . în trecut casele (gospodăreşti ) tărăneşti nu au poluat atmosfera. Au fost construite din materiale naturale au avut o amplasare şi o structură optimă etc....

Studiaţi o casă veche tărănească ,şi veniţi cu idei legate de cum ar trebui să fie structura caselor noastre din ce materiale ar trebui contruite.

4-Tabloul (tema): Funcţionarea ecologică , economică a unei      gospodării

şi funcţionarea caselor vechi ţărăneşti a fost optimă . Vara erau

răcorite de umbra pomilor , iarna se incălzeau cu lemne obţinute

după curăţenia de toamnă şi a livezilor. Cu resturile alimentare

hrăneau animalele din gospodărie sau le refoloseau etc...studiaţi

funcţionarea unei case ţărăneşti şi veniti cu idei cum ar trebui să

f           uncţioneze azi o gospodărie ca sa fie economică.

5-Tabloul (tema):Cum putem deveni prieten al naturii? Chiar şi în viaţa

de azi de zi cu zi, munca şi distracţia ţăranilor s-au integrat perfect în

mediul în care au trăit .

Au existat sate care au acordat o importanţă deosebită mediului

înconjurător. Au iubit şi au protejat natura -plantele şi animalele.

Au incercat să remedieze pagubele produse în natură de mâna omului,

au acordat o importanţă deosebită protecţiei naturii etc….

Incercaţi să promovaţi şi să cautaţi asemenea experienţe.

6-Tabloul (tema):Construcţii adaptabile mediului . Inspirati-vă din

studierea caselor vechi care să reziste fenomenelor climaterice extreme inundaţii, creşterea nivelului apei freatice (1) vânt ,grindină şi furtuni

(2),variaţii mari de temperatură (3), încercaţi să faceti un proiect

realizabil.

3) Materialele informative care trebuie să dea de gândit trebuie transformate într-o expoziţie călătoare şi expusă în şcoală şi încă în 4 locaţii diferite(centre sociale şi culturale , pieţe , centre comerciale , consiliul local etc...) În cazul şcolilor din străinătate participante pot fi în mai multe limbi folosind si limba ţării. Expoziţia trebuie să aibă durata minimă de 2 zile.

4) Se va întocmi portofoliul- jurnal al activităţii care va cuprinde toate momentele , acţiunile care vor aduce punctaj echipei şi şcolii ( poze si adeverinţă semnată si ştampilată de la diferite locaţii).

5) Participanţii îsi asumă importanţa activităţii protecţiei mediului şi dimensiunea morală a acestei activităţi. Comportamentul lipsit de demnitate

duce la excluderea din concurs.

6) Fiecare echipa pe baza grilei de punctaj işi face autoevaluare, punctajul împreună cu jurnalul se vor trimite manegerului de proiect pe suport de hârtie până la data precizată.

Data limita de trasmiterea a portofoliilor este: 2014. martie 8

Rezultatele finale se vor transmite până în data de 2014. aprilie 11

Învăţământ gimnazial | Toate disciplinele | Evenimente

Propus de: cosminaamelia | 02.03.2015 00:40 | 1040 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Rolul de frate mai mare

Rivalitatea intre frati

Ziua Culturii Nationale in familie

Momente de sarbatoare

Comentarii (0)

Nu există niciun comentariu

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 44 evenimente

«APRILIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Ce părere aveți despre introducerea camerelor de supraveghere în sălile de clasă, fără acordul profesorilor și al elevilor? Comentați!

326 voturi | 7 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: emil Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN