Şcoala cu
bune practici

46 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Deschiderea apelului de proiecte pentru dezvoltarea competențelor digitale ale cadrelor didactice

Prin intermediul apelului sunt urmărite dezvoltarea și implementarea unui program de formare continuă a cadrelor didactice din învățământul preuniversitar de stat. Obiectivul acestui program este dezvoltarea competențelor digitale și de pedagogie digitală pentru a integra eficient tehnologiile în practicile de predare la clasă, indiferent de disciplină.

Care sunt proiectele eligibile?

  • Activități privind îmbunătățirea competențelor de Pedagogie digitală a cadrelor
    didactice (programul de formare de competențe de Pedagogie digitală);
  • Activități privind aplicarea în procesul didactic a competențelor îmbunătățite.

Care sunt tematicile care trebuie abordate în proiectele propuse pentru finanțare?

I. Rolul competențelor digitale ale cadrelor didactice (DigCompEdu 1)
Poate include:
i. Noi competențe ale profesorului – cadrul DigCompEdu,
ii. Activități de formare desfășurate în sistem online și platforme pentru dezvoltare profesională continuă,
iii. Dezvoltare instituțională. Comunicare organizațională și colaborare profesională,
iv. Aspecte etice, limite și provocări ale utilizării tehnologiilor digitale în educație,
v. Aspecte legate de siguranța și protecția datelor;

II. Resurse educaționale digitale (DigCompEdu 2)
Poate include:
i. Resurse și practici educaționale deschise,
ii. Biblioteci cu resurse educaționale digitale. Selectarea RED,
iii. Crearea resurselor digitale,
iv. Reutilizarea resurselor educaționale,
v. Utilizarea responsabilă a resurselor digitale;

III. Predare, învățare și evaluare cu tehnologii digitale (DigCompEdu 3 și 4)
Poate include:
i. Integrarea instrumentelor online și resurselor în format digital în activități didactice,
ii. Predarea cu tehnologii digitale. Suporturi vizuale. Predarea „interactivă”, predarea la distanță,
iii. Învățarea cu tehnologii digitale. Învățare prin colaborare. Învățare autoreglată,
iv. Evaluarea cu tehnologii digitale. Learning analytics. Feedback și planificare,
v. Comunicarea și colaborarea online, prin utilizarea platformelor și instrumentelor de
comunicare digitale;

IV. Tehnologii digitale în educație – privire de ansamblu (DigCompEdu 6)
Poate include:
i. Introducere în instrumentele și tehnologiile digitale de bază pentru educație,
ii. Rolul tehnologiilor în parcursul profesional, social, cultural și în viața personală,
iii. Competența digitală a elevilor - domeniu de competențe-cheie. Reușita școlară și reușita profesională,
iv. Competențele digitale – cadrul DigCompEdu,
v. Dezvoltarea competențelor digitale prin întregul curriculum,
vi. Cetățenia digitală - alfabetizare digitală, gândire critică, responsabilitate;

V. Potențialul tehnologiilor pentru învățare activă (DigCompEdu 5)
Poate include:
i. Abordări/orientări didactice actuale. Implicarea activă a elevilor. Rolul tehnologiilor în susținerea atenției, motivației și în dezvoltarea gândirii, imaginației,
ii. Modele de clase/grupe și maniere de lucru,
iii. Exemple de activități de învățare în sistem blended-learning,
vi. Accesibilitate și incluziune. Diferențiere și personalizare,
vii. Monitorizarea progresului elevilor prin intermediul instrumentelor/datelor digitale;

VI. Pedagogia digitală și provocările viitorului apropiat (DigCompEdu 1 și 6)
Poate include:
i. Noi tipuri de parcursuri de învățare (clasă inversată, blended learning, mixed reality/AR/VR).
Proiectare curriculară pentru educația digitală,
ii. Inteligența artificială și schimbări în curriculum,
iii. Experiențe didactice noi și practici reflexive,
iv. Competențe pedagogice și roluri ale profesorului într-o societate digitalizată,
v. Gestionarea resurselor de învățare online.

Alocarea financiară totală pentru acest apel de proiecte este de 80 de milioane de euro, fără TVA.

Care este numarul estimat al cadrelor didactice care pot beneficia de aceste proiecte?

Prin intermediul prezentului apel se asigură formarea la nivel național a minimum 100.000 de cadre didactice din învățământul preuniversitar de stat de la toate nivelurile (educație timpurie, primar, gimnazial, liceal, postliceal), astfel cum sunt menționate la alin. (1) de la art. 15 din Legea învățământului preuniversitar nr. 198/2023, care vor participa la programele de formare în domeniul educației digitale integrate și al tranziției digitale în vederea utilizării tehnologiei în scop pedagogic.

Cel puțin 50.000 de cadre didactice care participă la programul de formare vor produce materiale educaționale deschise ce vor fi publicate pe o platformă care va cuprinde o colecție de lecții multimedia care să servească drept modele de bune practici pentru fiecare arie curriculară/disciplină de studiu, pentru diferite nivele de educație.

Programul se realizează prin dezvoltarea de programe de formare pentru competențe de Pedagogie digitală, adresate în special cadrelor didactice din zonele rurale și din alte medii defavorizate, care vor avea prioritate în selecția grupului țintă.

Cererile de finanțare se depun prin platforma electronică dedicată PNRR până în data de 31 mai 2024, ora 17:00.

Sursa: Edu.ro

Sursă foto: Freepik.com

Interes general | Toate disciplinele | Ştiri

Propus de: webmaster | 08.04.2024 17:12 | 1512 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Comentarii (0)

Nu există niciun comentariu

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 45 evenimente

«APRILIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Ce părere aveți despre introducerea camerelor de supraveghere în sălile de clasă, fără acordul profesorilor și al elevilor? Comentați!

333 voturi | 7 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: emil Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN