Şcoala cu
bune practici

46 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

"Fii inteligent, nu fi violent!"

Ieri, la nivelul Capitalei s-a lansat oficial campania "Fii inteligent, nu fi violent!", al cărei scop îl reprezintă reducerea violenţei în unităţile de învăţământ. Programul, organizat de Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti, Poliţia Capitalei şi Fundaţia "Noi" şi sprijinit financiar de Siveco România, se va desfăşura până pe 15 iunie pe etape, anume: concursul de proiecte (fiecare şcoala va depune un proiect cu măsuri privind combaterea violenţei), olimpiadele inteligenţei şi marşul non-violenţei. Lansarea unei asemenea campanii nu a fost întâmplătoare, ci a ţinut cont de statisticile care arată că violenţa în şcoli nu este doar o vorbă în vânt, cel mai grav caz înregistrându-se anul trecut la Şcoala Centrală, când o elevă a fost înjunghiată de fostul ei prieten chiar în incinta unităţii şcolare.


Statisticile arată ca 47% din cazurile de violenţa sunt între elevi, 31% între elevi şi persoane din afara şcolii, 13% între elevi şi profesori, 6% între elevi şi părinţi, 2% între profesori şi părinţi şi 1% între profesori. Potrivit datelor Poliţiei Capitalei, 72 de unităţi de învăţământ din Bucureşti sunt amplasate în zone declarate ca având un grad sporit de violenţă, iar 19 şcoli şi licee sunt considerate "pepiniere ale delincvenţei juvenile". Celebrul sportiv Leonard Doroftei, care a răspuns invitaţiei organizatorilor, va încerca pe toată durata campaniei să le explice elevilor că-şi pot canaliza energia în sălile de sport, deci chiar să-şi facă o carieră şi să obţină performanţe din a practica boxul (un exemplu concludent fiind chiar Doroftei), lupte sau alte sporturi şi că trebuie sa manifeste respect pentru cei din jur. Motive de nesiguranţă "Un asemenea program nu este întâmplător.


În luna ianuarie a acestui an, în şcolile din Bucureşti s-au produs 14 evenimente violente - loviri, vătămări corporale. Constatăm ca drumul de la micile ghionturi şi îmbrânceli către marea violenţa este foarte scurt, deci trebuie să găsim soluţii. Un studiu recent arată că 52% din elevii chestionaţi declară că sunt agresaţi verbal şi uneori chiar şi fizic acasă, iar 60% spun că sunt agresaţi verbal acasă şi la şcoală.


Elevii se simt în nesiguranţă în jurul şcolii, îndeosebi seara, dar şi în mijloacele de transport în comun. Şi de nesiguranţa în mijloacele de transport, care se referă la hoţii de buzunare, nu se plâng doar elevii, ci aproximativ 60% din bucureştenii care folosesc transportul în comun. Din păcate, poliţia nu poate asigură siguranţa decât în 3% din mijloacele de transport în comun. În consecinţă, patrulele noastre merg prin acele mijloace de transport în comun care ştim că sunt mai periculoase şi la anumite ore. Chiar dacă nu avem personal suficient, totuşi numărul furturilor s-a mai redus. Revenind la program, la finele acestuia va trebui să facem o evaluare, să vedem ce impact a avut", a spus Marian Tutilescu, chestor principal al Poliţiei Capitalei.


Olimpiadele inteligenţei Concursul de proiecte, care este dotat cu premii în valoare de 2000 de euro, va cuprinde următoarele etape


1. înscrierea la concurs a şcolilor participante - până pe 1 mai
2. etapa pe sector - 1-15 mai;
3. jurizarea pe Capitală şi desemnarea proiectelor câştigătoare - 15 mai-1 iunie.


Dotate cu premii în valoare de 10.000 de euro, olimpiadele inteligenţei au drept scop descoperirea, promovarea şi încurajarea talentelor şi performanţelor elevilor în activităţi extraşcolare, pe secţiunile creaţie literară, creaţie muzicală, IT, foto, desen, creaţie vestimentară, inventică, dans, sport, gastronomie. Olimpiadele inteligenţei, la care elevii interesaţi trebuie să se înscrie până pe 2 aprilie, se vor desfăşura pe secţiuni, între 25 aprilie şi 1 iunie. Campania se va încheia cu marşul non-violenţei, care se va desfăşura pe traseul Piaţa Romană-Piaţa Universităţii, participanţii (elevi, profesori şi oficialităţi) subliniind că trebuie să fii inteligent, nu violent.
"Romania libera"

Interes general | Toate disciplinele | Ştiri

Propus de: crina_butarescu | 11.03.2006 12:29 | 4233 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Comentarii (3)

0 0

11.03.2006 21:17 maia

Violenta exercitata acasa asupra copiilor ii determina sa devina la randul lor violenti in mod special la scoala unde stiu ca acest lucru le este interzis.

Consilierilor scolari le revine un rol f important si sunt printre putinii care pot afla motivul frustrarilor acestor elevi violenti.

Haideti sa le dam o mana de ajutor in scoli dirigintilor acestor elevi ,deoarece nu este usor sa ai in colectiv asemenea elemente care sunt luate de multi elevi ca ,,modele".

0 0

12.03.2006 16:30 sing_di

Traim intr-o lume plina de violente,mai cu seama ca ele, uneori ,mai mult din inconstienta unora ,ajung sa fie cunoscute si de copiii aflati la varste fragede,atunci cand psihicul lor poate fi usor zdruncinat.Ca diriginte incerc sa le explic elevilor mei ceea ce se intimpla in jurul nostru si-i poate influienta negativ.Este intr-adevar o problema care trebuie tratata foarte,foarte serios!!!

0 0

12.03.2006 19:09 laviador

Atat familia, cat si scoala, agreseaza elevii intr-un mod sau altul.Acasa, parintii "nu mai au timp" pentru copiii lor, iar la scoala, de multe ori profesorul nu poate sa inteleaga intotdeauna prin ce trec elevii.Lipsa parintilor plecati de acasa la munca in strainatate nu poate fi inlocuita cu dragostea, educatia si grija pe care o ofera in schimb parintii. Asa ca, parinti, iubiti-va copiii acum, cand ii mai puteti ajuta!

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 45 evenimente

«APRILIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Ce părere aveți despre introducerea camerelor de supraveghere în sălile de clasă, fără acordul profesorilor și al elevilor? Comentați!

333 voturi | 7 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: emil Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN