Şcoala cu
bune practici

46 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Proiectul codului educatiei

Va propunem spre analiza si discutiei materialul elaborat de specialisti ai Ministerului Educatiei, Cercetarii si Inovarii.
Va rugam sa descarcati materialul sa il cititi si sa comentati. Puteti aborda numai sectiuni care va intereseaza.

Interes general | Toate disciplinele | Ştiri

Propus de: emil | 12.08.2009 17:20 | 10096 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Comentarii (96)

0 0

12.08.2009 18:22 constantin_obreja

Citat: "(2) Idealul educaţional al şcolii româneşti constă în dezvoltarea liberă, integrală şi armonioasă a individualităţii umane, în formarea personalităţii autonome şi creative fundamentată pe asumarea reală de către toţi indivizii şi de către fiecare dintre aceştia a unei scale de valori necesare societăţii cunoaşterii."

.... si m-am blocat, pentru ca: 1) Dupa stiinta mea omenirea nu au o inteligenta colectiva caalbinele sau furnicile dar formularea "asumarea reală de către toţi indivizii şi de către fiecare dintre aceştia ..." ma face sa cred ca desi TOTI INDIVIZII si-au insusit ceea ce trebuie MAI EXISTA UNII care inca nu si-au facut .. temele! Intregul curpinde partea; daca ToTI si-au insusit ceva, este clar ca FICARE a facut acest lucru! Asa vad eu! 2) Ca orice lege, termenii folositi sunt destul de vagi: "valori necesare societatii cunoasterii", "educaţia – se referă la programele şi activităţile de formare academică sau profesională iniţială şi continuă;", "j) societatea cunoaşterii este o societate în care cunoaşterea constituie principala resursă, fiind creată, împărtăşită şi utilizată pentru a genera prosperitate şi bunăstare membrilor ei", "u) standardele de referinţă sunt acele standarde care definesc un nivel optimal de realizare a unei activităţi de către o organizaţie furnizoare de educaţie, pe baza bunelor practici existente la nivel naţional, european sau mondial." etc. sunt doar cateva dintre formularile care te trimit in alta zona in care nu ai acces, adica sunt oarecum autoreferentiale sau implicite (!). 3) Ma bucur ca a aparut acest proiect, macar sunt (re)definiti niste termeni, se fac precizari si trimiteri, ramane de vazut .... ce ramane din el cand ajunge sa fie aprobat si, mai apoi, aplicat. 4) Si acum, ca nu m-am lamurit prea bine, sa ma apuc de studiu (eventual comparativ cu ce mai exista inainte si ce mai au si altii). Numai bine,

0 0

13.08.2009 08:16 sigrid

Daca functia de educator puericultor este reglementata legal la 15 ani dupa absolvirea primei generatii (desi au fost doar 2 generatii, la care apropo a predat si domnul Emil Boc stiintele educatiei) cred ca trebuie sa asteptam vreo 15 ani si pentru reglementari clare in ceea ce priveste meseria de PROFESOR IN INVATAMANTUL PRIMAR SI PRESCOLAR (ca profesionalizare si salarizare). Pacat ca eu pana atunci voi fi iesit la pensie. Si iata cum mi-am pierdut 5 ani din viata urmand CURSURI LA ZI LA INSTITUTII DE STAT (!!!!!!!!!!!!!!!!) care nu sunt recunoscute si platite ca atare.

0 0

13.08.2009 09:40 danaarba

Functia de profesor pentru invatamant primar de catre cine poate fi ocupata? Lipseste aceasta specificare!!! De la institutor se sare direct la prof de gimnaziu.

0 0

13.08.2009 12:10 ioara

CAPITOLUL V- "Art. 45 - Finanţarea învăţământului preuniversitar de stat. Competenţe partajate

(1) Finanţarea învăţământului preuniversitar de stat se realizează la toate nivelurile conform principiului „învăţământul este prima prioritate naţională”.-- NU POT MURI DE RÂS DEOARECE NU SUNT BOLNAVĂ DE INIMĂ. (încă- dar e posibil să se întâmple până termin de citit cele 300 de pagini)

0 0

13.08.2009 13:27 ioara

ARACIP-"(4) Poate fi desemnat în calitate de colaborator extern, expert în evaluare şi acreditare, orice cadru didactic care îndeplineşte criteriile stabilite prin ordin al ministrului educaţiei şi cercetării şi care nu este angajat în administraţia centrală a Ministerului Educaţiei şi Cercetării, respectiv a inspectoratelor şcolare judeţene/al municipiului Bucureşti."- Mă îndoiesc de acest lucru! La ultimul concurs s-au înscris toţi inspectorii!

0 0

13.08.2009 15:05 ioara

CAPITOLUL III

"(6) Finanţarea achiziţiei de manuale şcolare se asigură de Consiliul Judeţean din sume defalcate cu această destinaţie din bugetul de stat precum şi din bugetul propriu, în condiţiile legii.

(7) Consiliul Local poate aproba şi poate finanţa din bugetul local achiziţia de manuale şcolare şi auxiliare curriculare, la solicitarea argumentată a unităţilor de învăţământ în limita fondurilor disponibile şi în condiţiile legii."



VISE, taică, VISE!

0 0

13.08.2009 16:01 valeriu_braniste

Art. 2.

( 1)

,,Învăţământul constituie prima prioritate naţională” –să fim serioşi. Nu este posibil să scrii acest lucru, fiindcă starea de fapt bate mereu starea de drept, aşa că eu zic să ne rezumăm la expresia ,, prioritate naţională”, fără ,,prima”.



,, este un serviciu public” –nu este corect, în condiţiile în care există şi instituţii de educaţie particulare. Da, este un serviciu (adică adresat publicului), dar nu este un serviciu public ( adică finanţat doar de stat sau doar de competenţa statului)



Avem o incoerenţă în formulare: prin care se urmăreşte realizarea idealului educaţional..... şi prin care se contribuie sau se renunţă la contribuie continuându-se cu ...şi se promovează şi păstrează identitatea naţională.



(2)

De ce trebuie toţi indivizii să-şi asume? Eu cred că fiecare are dreptul, puterea şi voinţa de a decide cât din scala de valori şi-o asumă,urmând să-şi asume totodată şi consecinţele inadaptării la societatea cunoaşterii

Cum adică toţi laolaltă şi fiecare pe rând? Iarăşi avem o reţetă universală a ceea ce trebuie să facem/ nu facem pentru a reuşi?



,, asumarea reală”-mă face să râd! Adică să înţeleg că încă mai sunt oameni în ţara lui Papură Vodă, care au beneficiat de serviciile educaţionale româneşti şi nu şi-au asumat decât virtual ( prin diploma) sau superficial ( prin examene cumpărate) respectivele valori???

0 0

13.08.2009 17:31 patrunjeldoina

Va rog sa imi spuneti unde gasesc toate disciplinele stabilite prin Metodologia MECI care, conform art.230, alineatul f pot constitui norma didactica?

Este vorba despre disciplinele care nu apar pe diploma, ci doar pe foaia matricola?

Va multumesc

0 0

13.08.2009 18:32 claudia750120

,,profesor invatamant primar si prescolar"- exista acesta specializare in cadrul Universitatii Babes Bolyay Facultatea de psihologie si stiinte ale educatiei extensia Sibiu- cursuri pe o perioada de 4 ani.E o noua metoda de a ne face sa donam bani in buzunarele lor. Noi am urmat Liceul Pedagogic 5 ani cursuri de zi, am urmat si cursurile universitare,altele decat ale acestei facultati, avem si modul pedagogic si cu toate astea, ni s-a spus ca trebuie sa o luam de la capat ca nu putem face 1 an echivalare de studii. Pur si simplu suntem in aceeasi oala cu altii care au urmat alte licee, nu licee pedagogice. Dupa 4 ani ei vor fi ,,profesori ptr. invatamant primar si prescolar"si vor avea o incadrare cu mult mai mare decat a noastra. Daca in sistemul sanitar celor care aveau liceul sanitar li s-a dat dreptul sa mai faca 1 an echivalare de studii, noua de ce nu ni se recunosc 5 ANI de liceu pedagogic? STRIGATOR LA CER!!!

0 0

13.08.2009 21:41 autumn

Aceeasi Marie cu aceeasi palarie! A schimbat doar floarea de la palarie. Ma asteptam la dispozitii mai clare, care sa nu lase loc la interpretari.

Unitatile prescolare care au cladire proprie ar trebui sa fie unitati de sine statatoare, nu arondate. Nu toti directorii de scoli sau gradinite, care au stucturi arondate, se bat sa imbogateasca baza materiala a unitatilor arondate. Consiliile locale si primarii nu discuta decat cu directorii si daca esti intr-o structura arondata e mai greu sa faci rost de fonduri pentru unitatea ta. Asadar cel mai mic merge cu vaca...

De ce nu este obligatorie o limba straina de la gradinita. Conform studiilor la 6 ani un copil poate invata o limba straina in 6 luni. Pacat ca nu s-a gandit nimeni la asta, daca tot vorbim de competente. Acesti copii sunt cetateni europeni care vor trebui sa se descurce intr-un spatiu in care cunoasterea limbii romane nu este suficienta. Nu cred ca saraceste bugetul de stat daca plateste un profesor de specialitate, sa predea o limba de circulatie europeana la gradinita. Asa nu am mai fi obligati sa apelem la buzunarul parintilor.

0 0

13.08.2009 22:09 monika

mi se pare mie sau am citit ca elevii pot contesta orice nota primita?pai ce faci cu notele atribuite la ascultare daca nu sunt pe placul lor?cum vei dovedi tu ca profesor ca elevul a meritat acea nota?

0 0

14.08.2009 06:26 vioreldolha

IATĂ ESENŢA SOLICITĂRILOR AGIRo LA CARE NU VOM RENUNŢA:

,,pentru funcţia de profesor pentru învăţământul preşcolar şi profesor pentru învăţământul primar –absolvirea Pedagogiei Învăţământului Preşcolar şi Primar sau absolvirea liceului pedagogic ori a colegiului pedagogic ori a unei şcoli echivalente urmată de absolvirea unei instituţii de învăţământ superior de lungă durată”

şi

,,salarizare egală la studii şi muncă egale”

0 0

14.08.2009 10:16 sigrid

Pentru claudia750120 eu am terminat ALTE LICEE si am facut 3 ani de facultate la Babes Bolyai la Cluj-Napoca, cursuri de zi si NU SUNT PLATITA DECAT CA INSTITUTOR 1. Deci nu va alarmati ca nu suntem mai bine platiti ca cei cu liceu pedagogic si ALTE FACULTATI. Eu zic ca diploma da specializarea si e una daca e de bacalaureat sau daca e de licenta. Parerea mea.

0 0

14.08.2009 10:54 doina_morosan

(1) "Învăţământul primar se organizează şi funcţionează în cadrul unităţilor de învăţământ, de regulă, cu program de dimineaţă."Particularităţile de vârstă ale copiilor de ciclu primar, studiile efectuate au demonstrat deja necesitatea funcţionării învăţământului primar în mod obligatoriu dimineaţa.

0 0

14.08.2009 11:49 simy

Sunteti siguri ca aceasta e forma finala a proiectului? Sindicatele ne asigurau ca s-au reglementat si conditiile de studii pentru ocuparea functie de profesor pentru inv primar si prescolar.Sau iarasi ne-au aruncat la cos?!

0 0

14.08.2009 13:20 cerina

Daca ar trebui sa incepem de undeva ar trebui sa privim cu mare, mare atentie spre scoli, sa realizam intai chestionare care sa identifice problemele si nevoile, sa cautam solutii pentru fiecare dintre ele analizand tot ceea ce umanitatea a creat pana azi in domeniul educatiei, sa le propunem spre analiza si simulare si...sa cream o lege sau un cod.

Din punctul meu de vedere este foarte grav curajul de a afirma ca este posibil sa realizezi un proiect de lege reformatoare in cateva saptamani.

Am citit cu atentie, responsabilitate si asumare.E bine probabil ca de fapt nu se prea schimba nimic, ca modificarile sunt ca de obicei estetizante, de forma si nu de fond.In felul acesta toti sunt multumiti. Sindicatele, profesorii, politicienii care asteapta voturi anul acesta.Pe termen lung insa nu este deloc bine, pentru ca educatia se blocheaza pentru inca 10-15 ani in propria istoriea a invatamantului enciclopedic, merituos, excelent, insa inactual.Scoala trebuie sa pregateasca oameni pentru maine, nu pentru ieri.

0 0

14.08.2009 13:21 claudia750120

Pentru sigrid : Nu vreau sa fiu inteleasa gresit,dar stiu sigur ca cei care au terminat facultatea de stiinte ale educatiei, specializarea pedagogia invatamantului primar si prescolar sunt incadrati ca profesori ptr.invatamantului primar si prescolar si diferenta la salariul de incadrare e mare fata de cea a noastra de institutori I. Spun ca mi se pare nedrept sa nu ni se recunoasca sau sa ni se echivaleze ceea ce noi am studiat 5 ani de zile in liceul pedagogic ,sa ni se dea dreptul sa facem un an echivalare de studii. Am vorit cu profesori de pedagogie, cu inspectori si spun si ei ca nu li se pare normala situatia. Am si eu diploma de licenta, dar o am si pe cea de bac de liceu pedagogic de 5 ani cu bac din pedagogie, cu proba practica si tot restul.

0 0

14.08.2009 14:18 paucosty

În codul afişat pe www.edu.ro la pag 55:

c) clasa din învatamântul secundar inferior, gimnazial, are în medie 25 de elevi, dar numai putin de 1015 si nu mai mult de 30;

Ce ar putea însemna 1015??Sper că 10/15!Ar fi mult mai bine.

0 0

14.08.2009 17:49 alinutzak

Art 6. Finalităţile educaţiei şi formării profesionale ,,(2) Educaţia şi formarea profesională prin sistemul naţional de învăţământ urmăreşte formarea şi asumarea reală a unui set de valori care să orienteze comportamentul şi cariera absolvenţilor, asigurându-le incluziunea socială şi integrarea pe piaţa forţei de muncă.”

Oareee?? Care set de valori? La toate clasele materia e din ce in ce mai grea iar programa si manualele sunt foarte incarcate de informatii inutile elevilor si foarte greu de inteles (a se vedea manualele de istorie de clasa a IV-a). Interesul elevilor pentru invatat scade deoarece ,,setul de valori” nu le foloseste la nimic in viata si nu le asigura ,,incluziunea socială şi integrarea pe piaţa forţei de muncă” .

Art 8. Învăţământul obligatoriu

(1) ,,Învăţământul obligatoriu are o durată de 13 clase şi cuprinde grupa mare, pregătitoare pentru şcoală, învăţământul primar, clasele I-IV, învăţământul gimnazial, clasele V-VIII şi învăţământul liceal, clasele IX-XII/XIII.”

Se revine la 5 ani de liceu? Cu siguranta copiii vor fi ,,incantati”! Care e utilitatea acestui an cand unii elevi de-abia se taraie prin liceu si ajung la bacalaureat nestiind sa completeze macar fisa de examen????

Art 9. Gratuitatea învăţământului

(2) ,,Învăţământul de stat este finanţat de la bugetul de stat şi de la bugetele locale. Fondurile destinate învăţământului sunt nominalizate distinct în bugetul de stat şi în bugetele locale.”

Fondurile invatamantului … sunt varza! Niciodata nu sunt bani, asa de ,,distinct” sunt nominalizate.

Art.25. Învăţământul primar (6) ,,La absolvirea ciclului primar se realizează o evaluare naţională a competenţelor de bază după o metodologie elaborată de Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Inovării şi aprobată prin ordin al ministrului.”

Se introduce evaluare nationala la clasa a IV-a? Oare copiii sunt suficient de maturi pentru a putea face fata stresului unui astfel de examen la aceasta varsta? In ce fel ii va influenta in ciclul secundar rezultatul acestui examen?



Art 37. Manualele şcolare. Auxiliarele curriculare

1 ,,Manualele şcolare se elaborează şi se evaluează pe baza programelor şcolare şi se aprobă de Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Inovării. Elaborarea, evaluarea şi aprobarea se realizează pe baza unei Metodologii aprobate prin ordin al ministrului educaţiei, cercetării şi inovării.

2. Cadrele didactice au obligaţia de a selecta şi recomanda elevilor, în baza libertăţii iniţiativei profesionale, aşa cum este aceasta reglementată legal, un manual şcolar din cele aprobate.

(3) Toţi preşcolarii şi elevii din învăţământul de stat obligatoriu beneficiază de manuale şcolare gratuite, în condiţiile legii.



O alta problema care ne doare – manualele! Degeaba sunt manuale auxiliare daca nu ni se ofera suficient timp pentru studiere si decizie! De cele mai multe ori am fost anuntati sa mergem la o unitate scolara si sa le studiem cam intr-o ora si sa decidem pe loc, in conditiile in care, la clasa a IV-a sunt cel putin 6 manuale pe care trebuie sa le aleaga invatatorul? Presupunand ca, in cele din urma am ales, de ce ne trezim in toamna cu alte manuale, de obicei mai proaste? Pacat, pentru ca sunt unele foarte bine gandite si realizate! No comment! In ceea ce priveste gratuitatea, ne-am trezit ca nu avem deloc manuale la o disciplina, elevii fiind nevoiti sa cumpere macar un manual pentru 2 copii.

Art 46. Resursele umane. Personalul din învăţământul preuniversitar. Preşcolari şi elevi



,,(8) În învăţământul preuniversitar formatiunile de studiu cuprind grupe, clase sau ani de studiu, dupa cum urmează:

a) grupa cuprinde în medie 15 preşcolari sau elevi, dar nu mai puţin de 10 şi nu mai mult de 20; prin excepţie, inspectoratul şcolar poate aproba grupe cuprinzând cel puţin 7 preşcolari sau elevi;

b) clasa din învătământul primar are în medie 20 de elevi, dar nu mai puţin de 10 şi nu mai mult de 25;”

Ar fi foarte bine sa se respecte acest lucru. Sunt grupe ce cuprind peste 25 de prescolari si este foarte greu pentru educatoare si rau pentru copii.

Art 49 Drepturile elevului (21),,În timpul şcolarizării, elevii beneficiază de asistenţă psihopedagogică şi medicală gratuită.” Este mare nevoie de psiholog in scoli!!!!!

Art. 204. Condiţiile de studii pentru ocuparea funcţiilor didactice

i. „pentru funcţia de institutor/institutoare – absolvirea cu examen de diplomă a colegiului universitar pedagogic, a liceului pedagogic sau a unei şcoli echivalente, urmată de absolvirea unei instituţii de învăţământ superior de lungă sau de scurtă durată ori de absolvirea cu diplomă de licenţă sau de absolvire, urmată de un curs specific în domeniul psihopedagogic şi metodic; ” Nu se precizeaza nimic despre functia de ,,profesor inv primar” desi mai sus e amintita.



IN CONCLUZIE, MARE LUCRU NU SE SCHIMBA! INVATAMANTUL SE DUCE DE RAPA, CALITATE NU ESTE IAR NOI, CADRELE DIDACTICE O DUCEM TOT MAI RAU! UN AN SCOLAR CAT MAI BUN TUTUROR, CAT MAI LINISTIT, FARA CONCEDII FARA PLATA, GREVE S.A.!









0 0

14.08.2009 17:50 cdiasimi

Propuneri, sugestii si opinii se pot face la adresa

dezbateri.cod@min.edu.ro

0 0

14.08.2009 19:48 valeriu_braniste

Art. 8



Ce înseamnă ,, obligatoriu”? Fiindcă dacă elevul părăseşte sistemul din motive financiare, cum îl oblig? Îi dau amendă? Cine îi dă? Cui îi dă? Dar mai ales, îi dau unuia care nu are ce mânca?



Dacă învăţământul de 13 clase este obligatoriu, atunci este important de precizat un aspect esenţial: imposibilitatea angajării fără a face dovada parcurgerii celor 13 ani de şcoală. Că aşa, degeaba îl oblig, dacă angajatorul, conform codului muncii, îl angajează şi cu 10 clase, având deja vârsta legală de muncă. Iar el continuă sau nu studiile în celelalte forme prevăzute de lege.



Art. 9



Ce înseamnă ,, gratuitate”? Că dacă mă gândesc bine, încă de la ciclu primar, copiii trebuie să cumpere tot felul de ,, caiete speciale”? Mai departe, cât de gratuit este învăţământul dacă pentru eliberarea actelor de studiu trebuie plătite anumite taxe?Oare nu diplomele/adeverinţele/foaia matricolă reprezintă sinteza si dovada a tot ceea ce înseamnă actul educaţional de care a beneficiat elevul? De ce trebuie să se plătească aceste dovezi? De ce trebuie să se plătească catalogul? Dar carnetul de elev? Astea nu sunt documente de care este interesat în primul rând sistemul educaţional să le aibă?

0 0

14.08.2009 19:58 octombrie73

Ar fi o solutie pentru cei care au terminat alte facultati, sa faca masterul didactic si sa fie incadrati ca profesori in invatamantul primar, ce ziceti????

0 0

14.08.2009 19:59 octombrie73

Am inteles bine,concediu pentru ingrijirea copilului de 3 ani in loc de 2 ani???

Si despre prima de vacanta nimic???

0 0

14.08.2009 20:00 octombrie73

Ar fi o solutie pentru cei care au terminat alte facultati, sa faca masterul didactic si sa fie incadrati ca profesori in invatamantul primar, ce ziceti????

0 0

14.08.2009 22:14 costi_52

Ultima variantă a proiectului Codului Educaţiei, cea pe care ministerul o supune dezbaterii publice, poate fi consultată la adresa http://www.edu.ro/index.php/articles/12657

0 0

15.08.2009 07:56 octaviaamaritei

Da,am de comentat multe...

In primul rand afacerea de monopol a universitatilor de stat (Facultatile de pedagogie!)care nu-ti permit accederea la anul IV,de specializare,decat daca ai absolvit Pedagogia invatamantului prescolar si primar.La nicio alta facultate nu s-a intanit o astfel de restrictie,nici la universitatile militare!

Care este diferenta de calitate a muncii(in practica reala) care reclama aceasta restrictie?Chiar daca esti profesor,grad I,cu sustinerea gradelor in doua unitati distincte(gradinita si scoala/liceu),la gradinita nu esti profesor,ci institutor.Esti profesor doar la scoala si liceu?Sunt nenumarati colegi cu gradele didactice date in conditiile de institutor de pana acum,pe cand profesorii PIPP,multi din ei,au dat gradele didactice in conditiile de absolventi de invatamant liceal si postliceal!!!!!Cum il faci profesor gradul I pe cel care era educator gradul I????Stiti ca sunt diferite tematicile pe cele doua nivele de pregatire????Mai sunt multe,multe de spus...

0 0

15.08.2009 07:57 octaviaamaritei

Da,am de comentat multe...

In primul rand afacerea de monopol a universitatilor de stat (Facultatile de pedagogie!)care nu-ti permit accederea la anul IV,de specializare,decat daca ai absolvit Pedagogia invatamantului prescolar si primar.La nicio alta facultate nu s-a intanit o astfel de restrictie,nici la universitatile militare!

Care este diferenta de calitate a muncii(in practica reala) care reclama aceasta restrictie?Chiar daca esti profesor,grad I,cu sustinerea gradelor in doua unitati distincte(gradinita si scoala/liceu),la gradinita nu esti profesor,ci institutor.Esti profesor doar la scoala si liceu?Sunt nenumarati colegi cu gradele didactice date in conditiile de institutor de pana acum,pe cand profesorii PIPP,multi din ei,au dat gradele didactice in conditiile de absolventi de invatamant liceal si postliceal!!!!!Cum il faci profesor gradul I pe cel care era educator gradul I????Stiti ca sunt diferite tematicile pe cele doua nivele de pregatire????Mai sunt multe,multe de spus...

0 0

15.08.2009 10:10 doina_morosan

Proiectul Codului educaţiei spune că norma didactică a învăţătorului/institutorului/profesorului pentru înv. primar este de 20 de ore săptămânal. Cum va fi posibil acest lucru în cazul unuia care va avea clasa I, clasă la care numărul maxim prevăzut de planul cadru este de 20 de ore în care intră şi ora de religie, şi cele două ore de educaţie fizică, ore preluate de profesorii de specialitate, iar cadrul didactic în discuţie nu are 25 de ani vechime, pentru a fi degrevat de două ore din norma didactică?

0 0

15.08.2009 10:12 popicu9

90% colaj

9% machiaj

restul.... reformă

0 0

15.08.2009 12:09 sigrid

Pentru cei care cunosc absolventi de PIIP si sunt platiti ca profesori, va rog din suflet sa-mi dati si mie ocazia sa vorbesc cu ei (o adresa de mail eventual) sa vad cum au reusit. Eu am terminat de 1 an, la zi, la babes la CLuj si sunt platita institutor 1. In judet la noi profesionalizarea de profesor in invatamantul primar si prescolar nu a fost inca recunoscuta. Cu multumiri (diferenta de salar e sub 40 ron oricum).

0 0

15.08.2009 12:13 sigrid

DRAGI COLEGI V-ATI GANDIT VREODATA CA NU REZOLVAM CU GREVELE DECAT SA NE MICSORAM VENITURILE SI ASA MICI. AR TREBUI CA PROBLEMELE SA LE REZOLVE DOMNII DE LA SINDICAT CA DE ACEEEA SE INCASEAZA SUME MARI DE LA CADRELE CE FAC PARTE DIN SINDICAT, SA LUPTE PENTRU DREPTURI.DAR EI SUNT MANA IN MANA CU POLITICIENII SI S-A DOVEDIT ASTA DE NENUMARATE ORI!!!!!!!!!!!!!!

0 0

15.08.2009 17:49 costi_52

Toţi cei care doresc să formuleze argumente, propuneri şi sugestii în legătură cu acest proiect, o pot face pe adresa de e-mail dezbateri.cod@min.edu.ro sau, în scris, pe adresa MECI (str. General Berthelot, nr. 28 - 30, Bucureşti, sector 1). Opiniile transmise vor fi analizate şi, după caz, integrate în proiect.

0 0

15.08.2009 17:51 sorinborodi

In document scrie :

"Asteptam propuneri, sugestii si opinii la adresa de email

dezbateri.cod@min.edu.ro "



Este vorba de varianta de document din 14 august http://www.edu.ro/index.php?module=uploads&func=download&fileId=10374

0 0

15.08.2009 19:04 valeriu_braniste

Art. 15

Alin. 2

,,Ministerul Educatiei, Cercetarii si Inovarii, pe baza consultarilor cu institutiile si

ministerele interesate, respectiv cu principalii parteneri sociali, proiecteaza, fundamenteaza si aplica strategiile nationale în domeniul educatiei si formarii profesionale”.

Ar fi bine sa fie aşa, doar că este o problemă legată de oferta de şcolarizare propusă la nivel local: în ciuda existenţei PLAI şi PRAI, aceste informaţii nu sunt oferite şcolilor în timp util, astfel încât să se ştie care sunt direcţiile de dezvoltare, opţiunile momentane ale elevilor, situaţia economică in ansamblu. Poate că ar fi bine ca eventuala colaborare ,, de sus” să se reflecte şi ,,jos”, astfel încât planurile de şcolarizare să aibă o fundamentare reală şi nu una ce ţine strict de tradiţiile sau resursa umană din şcoală.



Art. 16

,, (2) La solicitarea scrisa a parintilor sau a tutorelui legal instituit, elevul poate sa nu

frecventeze orele de religie. În acest caz situatia scolara se încheie fara aceasta disciplina. În mod similar se procedeaza si pentru elevul caruia, din motive obiective, nu i s-au asigurat conditiile pentru frecventarea orelor la aceasta disciplina”



Ok. Să spunem că elevul nu frecventează ora de religie. Întrebarea mea este: ce fac cu aceşti elevi? Fiindcă ei pot fi de la clase diferite, ei ar fi ,,pe liber” în ore diferite. Deci, cine îşi asumă răspunderea pentru ora când ei nu sunt la oră. Îi obligăm să stea în clasă chiar dacă nu participă în mod direct?-poate deveni sursă de tulburare a clasei. Îi gândim o disciplină de interes pentru el?-e imposibil,fiind elevi din clase diferite, în ore diferite. Şi apoi cine l-ar plăti pe profesorul căruia îi dăm ca sarcină să facă ceva cu aceasta categorie de elevi?

0 0

15.08.2009 19:32 octaviaamaritei

sigrid ,nu este nimeni platit profesor din cei cu PIPP,deoarece nu se regaseste functia de profesor ,la nivel prescolar si primar,in Statutul CD existent(in vigoare).De-acum se schimba treaba,daca va fi adoptat acest cod in forma actuala...Ideea este alta:NU TE DERANJEAZA CA UN COLEG DE-AL TAU CU PIPP SA MUNCEASCA 20 ORE LA SCOALA SI UN ALTUL ,TOT CU PIPP,SA FACA 25 de ORE,PE TOT ATATIA BANI?

Unde este principiul salarizarii egale pentru aceeasi munca si nivel de pregatire?Eu,ca institutor,grad I,am tot studii superioare...,ma rog,nu sunt PIPP...Alea sunt superioare Scolii Normale,ca n-am auzit ca o facultate sa fie superioara alteia!!!

CITESTE CINEVA CE PARERI AVEM NOI,TRUDITORII DIN EDUCATIE,LA MODELAREA VIITORULUI TARII???

0 0

15.08.2009 19:38 alina_ionescu

Cei care au facut si master in domeniul educatiei, dupa facultate si colegiu, acesta este trecut drept perfectionare sau apare undeva a salarizare??

0 0

15.08.2009 19:53 octaviaamaritei

Revin...Ajutor!Ca sa nu ne muncim degeaba,unde putem lasa parerile noastre despre acest cod,la ce adresa la care sa stiu sigur ca se uita cei care l-au ,,croit" si mai pot face ceva sa schimbe,acolo unde este cazul?Am foarte multe aspecte de pus in discutie...Pe site-ul ministerului,care este pagina la care putem pune aceste observatii?Cat il costa pe administratorii acelui site sa spuna unde sa ne spunem observatiile?Sau suntem doar informati,nu si intrebati?!...

0 0

16.08.2009 06:23 sigrid

Pe mine legislatia (si tot ce tine de ea ma depaseste) dar nu ma lamuresc deloc cum e posibil ca o facultate la zi, la stat, de rangul Universitatii Babes-Bolyai sa scolarizeze pentru o profesie care nu exista? Nu cred ca e vorba de bani deoarece eu n-am platit (fiind pe locuri bugetate) ci de lipsa de comunicare dintre scoli si cerintele din sistem. Cam asta e problema in general la scoala romaneasca: marea diferenta dintre ce se cere pe piata muncii si ce invata educabilii in institutiile de invatamant. Cam de aici ar trebui sa plece reforma, de la crearea unor conexiuni inexistente intre cei care cer si cei care ofera (specialisti). Eu nu cred ca o facultate e superioara alteia, cred doar ca o facultate te specializeaza pe un domeniu si alta pe alt domeniu si nu e normal ca angajatorul sa-ti ia in considerare o facultate de drept sau tehnica cand tu esti de fapt educator, psihopedagog. Iar in ceea ce priveste salarizarea eu sunt multumita, am stiut de la inceput care e situatia in invatamant si asta am vrut. Fac meseria asta din pasiune si copiii si parintii lor pot confirma. Nu imi pasa cine cum e platit dar nu-mi convine sa fiu institutor (nici ca titlu)cand mi s-a spus trei ani ca voi fi profesor. In ceea ce priveste calitatea muncii, care va fi evidentiata in salar, apoi multa apa va mai curge pe Somes pana cand vom vedea asa ceva. DA, IMI CONVINE SA FIU PLATITA IN RAPORT CU MUNCA MEA, IN RAPORT CU PAREREA COLEGILOR, CONDUCERII, COPIILOR SI PARINTILOR. MI SE PARE NORMAL ASA DEOARECE EI SUNT BENEFICIARII. DACA STII SA VALORIFICI PERSONALITATEA UNUI COPIL ATUNCI EL SI PARINTELE VOR APRECIA, SI NU TE VOR DEPUNCTA. Eu nu pot fi de acor cu profesorii care au aprecieri numai pentru copiii de 10 la materia lor si ii ignora, sau mai rau, dezapreciaza pe ceilalti. Daca stii sa apreciezi eforturile fiecarui copil, atat el cat si parintii vor fi multumiti.Nici un parinte nu e absurd sa-si vrea copilul de 10 la toate materiile dac el nu e capabil sau nu-i place. Dar si unii domni profesori trebuie sa-si schimbe atitudinea fata de ducabili, sa-i trateze cu respect si dragoste, indiferent cat de buni sunt sau nu la materia lui.

0 0

16.08.2009 10:30 parmy

Am frunzarit si eu codul educatiei si am observat ca la capitolul salarizare( pag. 267) nu se spune nimic despre salariul de merit. Nu se mai da sau nu am inteles eu bine?

0 0

16.08.2009 11:30 octaviaamaritei

Regret,draga colega,ca nu ai inteles esnta mesajului meu.Poate nu l-am prezentat foarte bine...Nu vreau sa intru in polemica cu o colega,Doamne fereste!Eu cu ,,granzii,, sistemului comunicam de fapt.Multumesc pentru adresele de comunicare a parerilor despre acest cod.Trebuie sa recunosc,au inceput sa se miste apele,daca s-a incercat o reglementare unitara pe domeniul acesta social.Cu bine!

0 0

16.08.2009 13:53 mihaela_simionica

Ordonanta 40/2009 (transfer rural-urban)a disparut sau mi s-a parut??????????? Am citit metodologia de pretransfer si nu am mai gasit-o, in schimb a a aparut"dovada domiciliului in loc. respectiva pe 5 ani de zile"........Sunt foarte putine informatiile in legatura cu pretransferul!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

0 0

16.08.2009 19:54 dansi

Stiu ca parerea mea va supara multe persoane,dar fiecare avem dreptul la opinii.Eu cred ca ar trebui sa fie platit omul pentru munca pe care o presteaza, nu dupa studiile pe care le are. Studiile sa conteze doar pentru a putea ocupa respectivul loc de munca.Nu cred ca in alte tari conteaza ca esti inginer atunci cand faci ,de exemplu, taximetrie. Esti platit ca taximetrist. IN CONCLUZIE: lucrezi la clasele I-IV,esti invatator.Lucrezi la clasele V-XII,esti profesor si cu asta basta. Ar TREBUI SA CONTEZE CE FACI CU MICUTII AIA, NU CE STUDII AI.Poti sa ai zece diplome de la zece facultati si sa nu stii sau sa nu poti sa te cobori la nivelul lor de intelegere,etc.Cunosc inv.fara grade did.sau cu, care sunt iubiti de elevi si au rezultate bune cu toti elevii chiar daca nu au facultate(unii din lipsa de bani,altii pur si simplu au cautat si au studiat tot ce e nou in invatamant fara sa-i intereseze ca aceste cunostinte sa fie acoperita de o hartie) si cunosc si inv.(instit.) cu fac. care lasa de dorit.N u vreau sasupar pe cei cu facultate care sunt buni in meserie.

0 0

16.08.2009 22:22 coletta

De acord cu dansi. Te susţin, cunosc si eu foarte multe cazuri.Cei care sunt buni in meserie au fost buni si fara facultate.După mine facultatea nu te face mai destept decat esti ci o faci pentru bani.

0 0

17.08.2009 13:23 valeriu_braniste

Art. 41



Dacă modul în care este organizat examenul cred că este o alternativă ce urmează să se dovedească viabilă sau nu, marea problemă este cea referitoare la examenul de certificare a competenţelor profesionale.

Pot exista elevi care nu finalizează clasa a XII a cu examenul de bacalaureat-nu vor sau nu pot, dar care reuşesc să dobândească acest certificat de competenţe profesionale. Este necesară o prevedere clară din partea autorităţilor, potrivit căreia angajarea se poate face şi pe baza acestui certificat. Cele mai multe dintre anunţurile de angajare pecizează ca şi condiţie de angajare: diplomă de bacaluareat. Păi cum să îţi dau diplomă dacă nu am, dar am certificatul care dovedeşte că în domeniul respectiv de activitate eu sunt calificat???

0 0

17.08.2009 18:15 relya

"sgrid" si "dansi aveti dreptate, sunt de acord cu voi,dar mai este mult pana acolo daca nu ne implicam toti cu responsabilitate.Sustinrti aceste idei si in colectivul vostru sau doar aici, sub anonimat?!

0 0

17.08.2009 21:04 kyky3

ce aveti impotriva profesorilor de ciclu prescolar si scolar? Acesti oameni au terminat o facultate (fost colegiu). Cunosc oameni capabili care au absolvit aceste specializari! Credeti-ma, sunt profesori extraordinari, care muncesc!

0 0

18.08.2009 10:35 relya

CODUL,CEL MULT ASTEPTAT...L-AM PARCURS DE 2 ORI,PLECAND DE LA IDEEA CA NISTE OAMENI S-AU STRADUIT SA FACA CEVA BUN.SUNT DEZAMAGITA!ESTE STUFOS,PLIN DE AMBIGUITATI SI INADVERTENTE!DE CE INVATAMANT OBLIGATORIU DE 13 ANI(NU SE SPUNE "RESPECTIV 14" PT LICEELE DE 5 ANI)?DE CE NU MAI SUNT BUNE SCOLILE PROFESIONALE,IN CARE SE INVATA MESERIE ADEVARATA SUB INDRUMAREA UNUI MAISTRU PRICEPUT?(Fratele meu a absolvit o astfel de scoala si este un bun meserias,care stie si sa vorbeasca fara dezacorduri si sa scrie corect.)CAND VOM INCURAJA RESPECTUL PT MUNCA SI MUNCA ADEVARATA SI NU VOM MAI ALERGA DUPA DIPLOME DE STUDII SUPERIOARE?!PROPUN CA SPORUL NEUROPSIHIC SA FIE DE 5%,IAR SPORUL DE STABILITATE SA SE ACORDE LA 5 ANI(DACA VREM SA-I STIMULAM PE TINERI).ART.216/d(VEZI DETASAREA)ESTE DISCRIMINATORIU!DE CE LA MEDII EGALE ARE PRIORITATE CEL/CEA CARE ARE SOTUL/SOTIA IN INVATAMANT?!NU SE PRECIZEAZA NIMIC DESPRE SALARIUL DE MERIT SI NICI DESPRE CELE 2 ORE PLATITE PT INVATATORII/INSTITUTORII CARE AU 25 DE ANI VECHIME SI GRADUL DIDACTIC I.LEGAT DE FINANTARE, SUNT CURIOASA SA VAD CAT STIU EDILII LOCALI DESPRE ACEST LUCRU SI CARE ESTE PAREREA LOR.MI-AR PLACEA SA CUNOSC SI PARERI ALE ELEVILOR SI PARINTILOR,CA DOAR SUNT PARTE INTEGRANTA AI SISTEMULUI DE INVATAMANT!(ASTAZI,LA SCOLA MEA,VA FI CONSILIU PROFESORAL PT DEZBATEREA CODULUI.ABIA ASTEPT SA AUD COMENTARIILE COLEGILOR, SA VAD CUM VOR FI REPREZENTATI ELEVII SI PARINTII!MA TEM DE FORMALISMUL SI INERTIA PE CARE LE-AM MAI VAZUT!IAR O SA AUD CA SUNTEM PREA "MICI" CA SA PUTEM SCHIMBA CEVA CU ADEVARAT?!DUPA CEEA CE SE TRANSMITE ACUM LA TELEVIZOR,IAR SE CEARTA POLITICIENII PT ACEST COD,AM DE CE SA MA TEM!)SCUZE PT PARANTEZA CAM MARE!TOATE CELE BUNE!

0 0

18.08.2009 13:25 felixmunteanu

Pt SIGRID> Ti-am trimis un mesaj privat.

0 0

18.08.2009 13:37 bojamelania

Ar trebui ca acest cod sa redea demnitate dascalului ca prin el sa redea demnitatea invatamantului romanesc.La ora asta este cazuta demnitatea invatamantului in penibil.Indiferent ca ne referim la inv preuniversitar cat si la cel universitar.Trebuie ca valoarea sa fie apreciata nu bisnita si coruptia

0 0

18.08.2009 18:13 christalucia

Art. 10 - Personalitatea juridica în învatamântul preuniversitar

(1) În sistemul national de învatamânt au personalitate juridica unitatile de învatamânt de stat, daca se organizeaza si functioneaza în una dintre urmatoarele situatii:

a) cu minimum 200 de elevi;

b) cu minimum 200 de elevi si prescolari;

c) cu minimum 100 de prescolari / cu minimum 5 grupe de prescolari în program

prelungit sau saptamânal. Gradinitele cu program normal devin structuri în cadrul

gradinitelor cu program prelungit sau saptamânal.



Deoarece punctul c) discriminează grădiniţele cu program normal, consider că acest articol ar trebui neaparat să fie modificat:



Art. 10 - Personalitatea juridica în învatamântul preuniversitar

(1) În sistemul national de învatamânt au personalitate juridica unitatile de învatamânt de stat, daca se organizeaza si functioneaza în una dintre urmatoarele situatii:

a) cu minimum 200 de elevi;

b) cu minimum 200 de elevi si prescolari;

c) cu minimum 200 preşcolari/ cu minimum 10 grupe de preşcolari în program normal;

c) cu minimum 100 de prescolari / cu minimum 5 grupe de prescolari în program

prelungit sau saptamânal.



Argumentez această propunere şi prin faptul că, nu este corect ca tipul de program al grădiniţei să fie singurul criteriu care să dicteze statutul de unitate de învăţământ cu personalitate juridică sau structură.

Pe plan local, există deja o ierarhizare a grădiniţelor, ierarhizare impusă de calitatea actului educaţional pe care acestea îl oferă.

Gradiniţa in care funcţionez este grădiniţă cu program normal şi Centru de execuţie bugetară pentru toate grădiniţele de pe raza municipiului. S-a ales gradiniţa noastră ca C.E.B. pentru gradiniţe, tocmai pentru că autorităţile locale au ţinut seama de ierarhizarea de care vorbeam şi nu de tipul de program al grădiniţei.



Pentru că acest cod al educaţiei face vorbire despre principiul nediscriminării în sistemul de învăţământ, sper să se ţină seama de propunerea mea şi să se elimine discriminarea care se face pentru grădiniţele cu program normal!!!



0 0

18.08.2009 20:50 adrih

Dragi colegi, sunteti minunati ca dezbateti acest proiect, dar pentru a fi luati in serios ar trebui sa o rugam si pe doamna ministru sa se logheze ca utilizator si sa participe la dezbatere. Atunci am avea senzatia ca se face ceva pentru noi toti si nu impotriva noastra.

0 0

19.08.2009 10:11 ioncicu

Este bine ca se discuta, dar eu sper ca acest cod sa nu se voteze niciodata.

Codul acesta nu aduce nimic nou si nu va produce o schimbare de mentalitate (in bine) pentru tineri. Luati in calcul numai modul aberant in care se intra la liceu si faptul ca liceul devine obligatoriu.

0 0

19.08.2009 10:13 ioncicu

Mergeti va rog la adresa: http://student.hotnews.ro/stiri-intalniri_online-6060178-marian-stas-presedintele-fundatiei-codecs-discuta-online-despre-legile-educatiei-miercuri-ora-13-00.htm

0 0

19.08.2009 11:59 ionelamocanu

ptr siqrid: eu am terminat facultatea de 3 ani chimie-fizica Bucuresti, am facut si postuniversitar institutori, nu am liceul padagogic dar sunt platita ca institutor II. Nu inteleg, d-voastra sunteti platita institutot I????

0 0

19.08.2009 16:08 sil29sil

apropo de STUDII... ne laudam care mai de are, dar tot ca ei o sa iasa...eu am liceul pedagogic, un an la colegiul de institutori-lb. fr. si acum sunt studenta la pedagogie-pe diploma va scrie la specializare-profesor pedagogie...Nu-mi place sa transez in carne vie, dar, din cate am vazut pana acum, PEDAGOGICUL a fost singura institutie care intr-adevar a pregatit cadre didactice, nu imitatii, cum sunt multi din noi...Sa nu-mi spuna mie nimeni ca a studiat pedagogia, de cand a aparut ca stiinta, pana la ultimele metode moderne de invatare! Sa nu-mi spuna nimeni ca a facut practica pedagogica, cate 3-4 caiete studentesti scrise de mana si coate tocite in rand cu piciumanii...unde faceam practica...sa nu-mi spuneti ca stiti sa descifrati melodia unui cantec citind notele muzicale...M-am cam suparat... Daca jignesc, treceti prin filtrul gandirii inainte de a vorbi, sau a scrie...Eu mi-am spus oful, ca tot nevine sa ne certam...Tot asa ramane:MINISTERUL: APORT -NOI: HAM-HAM !

0 0

19.08.2009 17:20 octaviaamaritei

Chiar,care este motivatia pentru care nu mai pregatesc liceele pedagogice invatatori si educatori?Jos cu palaria pentru Scoala Normala,mai ales pentru cea prin care m-am format!Vivat profesores!

0 0

19.08.2009 19:04 sil29sil

pentru doina morosan

daca facem un mic calcul, suna cam asa: 20 de ore norma invatatorului+1ora religie, +1optional +2 ore educatie fizica...24 de ore/ sapt. pentru un pusti de 6-7 ani, care se impart in 4 zile cu 5 ore si una cu 4 ore !Mai reusiti sa tineti socoteala? Ce sa mai zicem de cei mici, vai de mama lor!

Eu una stiu ca numarul minim de ore pt. cls. I este de 18 ore,iar maxim 20, asa scrie la catastif! Ce se mai bat toate cap in cap... Cine lucreaza(sau se preface ca lucreaza ) la legile astea ale educatiei nu are a face cu invatamantul... probabil ca fac schimbarile dupa cum le suna mai frumos formulate...Asta nu-i reforma, e ŢURCĂ ROMÂNEASCĂ 100% !

0 0

19.08.2009 20:33 doina_morosan

Pt sil29sil: Probabil nu aţi citit cu atenţie mesajul meu în care am precizat că cele 20 de ore reprezintă numărul maxim de ore la clasa I. Aşteptam un răspuns din partea celor abilitaţi, eventual doream să atrag atenţia celor care au elaborat acest proiect asupra inadvertenţelor dintre numărul de ore din planul cadru şi norma didactică pe care ei o propun. În niciun caz nu meritam un răspuns ironic.

0 0

20.08.2009 15:24 miriam_1

Pentru constantin obreja:

"în formarea personalităţii autonome şi creative fundamentată pe asumarea reală de către toţi indivizii şi de către fiecare dintre aceştia a unei scale de valori necesare societăţii cunoaşterii."

Este vorba despre asumarea unei scale de valori, care (dupa cum reiesde din formulare) este diferita. Cea asumata de toata lumea (adica generala)nu trebuie sa fie la fel ca cea asumata de fiecare in parte (adica cea personala).Eu asa ma inteles, ceea ce nu ma mira, pentru ca traim in Romania, unde fiecare are ...scala lui de valori, peste care se va suprapune(bineinteles!)scala generala.No comments!!!

0 0

20.08.2009 16:24 relya

"Patru persoane,care se numesc TOATA LUMEA, CINEVA, ORICINE si NIMENI, lucreaza impreuna.Ceva important trebuia facut si a fost numit TOATA LUMEA. TOATA LUMEA a fost sigura ca CINEVA o va face. ORICINE o putea face, dar NIMENI nu a facut-o. Din aceasta cauza, CINEVA s-a suparat,pentru ca era treaba lui TOATA LUMEA. TOATA LUMEA a crezut ca ORICINE putea sa o faca, dar NIMENI nu a realizat ca TOATA LUMEA nu o va putea face. In final,TOATA LUMEA a dat vina pe CINEVA pentru ca NIMENI nu a facut ceea ce ORICINE putea face." (Textul este reprodus dintr-o carte.) Se potriveste foarte bine contextului socio-politic in care traim.

0 0

24.08.2009 03:50 ima_sj15

Ordonanta transfer(rural-urban) mai

este valabila?

0 0

24.08.2009 15:56 iuiu_flori

Sunt de acord cu tine oanalungu. Am lucrat si in mediul rural acum sunt la urban. E aceeasi situatie. Asa este. De atatia ani noi am avut norma de 25 ore in timp ce toate celelalte cadre didactice din invatamant au 18-20. Ce lucreaza in plus sunt platite la plata cu ora. Ma intreb, tot conform noii legi, nu retin acum articolele, dar acolo se spune ca limbile straine nu sunt cuprinse in norma didactica. Sa intelegem ca daca as preda la clasa optionalul voi fi platita la plata cu ora, cum se mentioneaza, sau nu, asa cum se intampla acum, caci avand propria clasa nu avem voie sa fim platiti de parinti ca efectuand ora de optional.

0 0

24.08.2009 18:00 oanalungu

As avea si eu o intrebare, mai bine zis o nelamurire. Norma didactica a unui invatator este de 20 ore iar a unui educator este de 25 ore. Educatoarea nu are pauze, copiii sunt mult mai mici , deci cu care lucrezi mult mai greu si ea are norma mai mare. E corect? Sa luam in considerare si faptul ca in mediul urban educatoarele nu au bone, ingrijitoarele fiind forfetare nu vin decat sa faca curatenie si focul unde este cazul, deci??????????Codul muncii se bate cap in cap cu acest statul de educator, referitor la timpul efectiv lucrat si la pauze.... Va multumesc celor care ma vor lamurii si isi vor exprima si ei opinia in legatura cu aceste probleme.

0 0

26.08.2009 09:26 sil29sil

pentru doina morosan: imi pare rau ca ati inteles speech-ul meu ca fiind ironic... nu-i adevarat, mai cititi-l o data si veti vedea ca eu sunt croita pe sistem, nicidecum pe colegi!eu , nu stiu daca am scris, lucrez de 10 ani la simultan, alternat 3 sau 4 clase, si cred ca merit sa fiu frustrata de tampeniile educationale ale Romanicii! INCA O DATA, IMI CER SCUZE DACA V-AM IRONIZAT, NU ASTA MI-A FOST INTENTIA...

0 0

26.08.2009 09:51 sil29sil

(4) Toţi preşcolarii şi elevii din învăţământul de stat obligatoriu beneficiază de manuale şcolare gratuite, în condiţiile legii.

(6) Finanţarea achiziţiei de manuale şcolare se asigură de Consiliul Judeţean din sume defalcate cu această destinaţie din bugetul de stat precum şi din bugetul propriu, în condiţiile legii.

(7) Consiliul Local poate aproba şi poate finanţa din bugetul local achiziţia de manuale şcolare şi auxiliare curriculare, la solicitarea argumentată a unităţilor de învăţământ în limita fondurilor disponibile şi în condiţiile legii.

EEEEEEEE, CE PARERE AVETI? nu-i asa ca-i o mare gogorita? Cum TOTI copiii, daca IN LIMITA FONDURILOR DISPONIBILE? Cum vine asta? De fapt, ei stiu, si loegea-i asa facuta sa nu apese pe umerii lor... " NOI VREM SA DAM TUTUROR MANUALE, DAR SA VEDEM CE BANI AVEM...! Si eu ce-i spun copilului care ramane fara manual? ! "Daca vrei , cumpara-ti ..." NU? Pai, sa vina ei sa vada cat de dezamagiti sunt copiii, cand unul primeste ceva, iar altul nu... Si parintii considera ca ai ceva cu copilul lor, de nu-i dai manual...SA VA FIE RUSINE CA VA JUCATI PITULUSUL DUPA NISTE CUVINTE INSIRATE CU TALC, PENTRU VOI, CU NENOIMA , PANTRU NOI !

0 0

26.08.2009 09:54 sil29sil

NOI DEZBATEM LEGEA PE DIDACTIC SI NE PUNEM CREIERII PE BIGUDIURI, EI JOACA SOLITAIRE PE LAPTOP-URILE CARE-AR FI TREBUIT COPIILOR! DIZGRATIE !

0 0

26.08.2009 20:04 cos_mit

Pacat de-atata timp pierdut si de atata tam-tam in mass-media cu mult trambitatul cod, ca nu e nimic de capul lui...bolmojeli si inexactitati,piste false si drumuri prost croite care se vor pierde inainte dea porni. Si nu degeaba i se spunea "Abramburica"...

0 0

27.08.2009 20:05 karatekastrong

Am citit acest "minunat" COD: Frati romani, sincer sa fiu, cred ca prostia din tara asta nu va disparea niciodata. Ce promisiuni am primit inainte de alegeri, si ce primim dupa.....! Regret nespus ca nu suntem in stare sa-i punem la zid, si nu vom fi in stare niciodata.....Fara comentarii!!!!!!!!!!!

0 0

28.08.2009 00:03 emil - Autor

Pentru ... karatekastrong....Chiar ati citit acest cod? Chiar ati descoperit atat de multa prostie? Va rog sa indicati zona cu cea mai multa prostie ca sa o stim si noi. Am publicat aceasta stire tocmai pentru ca sa putem exprima opinii si observatii coerente.

Observatii asemnatoare si pentru utilizatorul sil29sil.
Pentru cos_mit. Va rog sa ne dati si noua lamuriri unde sunt pistele false si bolmojelile.

Va asteptam cu idei si solutii, altfel, orice altfel de interventie si...cuvinte folosite nepotrivit ne discrediteaza...

Va multumesc de intelegere!

0 0

28.08.2009 20:51 professorbujor

Cred ca toate zicerile de mai sus devin, sau deja sunt, superflue in conditiile in care toate proiectele de "pachete legislative"sunt in stare fluida si tind sa treaca in stare gazoasa ;desi,mai degraba,cred ca se vor dezintegra mai inainte de-a prinde chip.

0 0

30.08.2009 14:35 adelamorut

eu nu prea mai inteleg mare lucru

sunt institutor, absolventa de liceu pedagogic si de colegiu de institutori, in total 8 ani de studiu pentru a fi dascalita

ce ar mai trebui sa studiez pentru a fi profesor la ciclul primar?

0 0

31.08.2009 10:39 irmido67

Potrivit acestui cod vom avea trei funcţii pentru învăţământul primar: învăţător, institutor, profesor pentru învăţământ primar. Nimic în neregulă până la remuneraţie unde , pentru exact aceeaşi muncă depusă , având exact aceleaşi obiective de urmărit şi aceeaşi performanţă de atins ( criteriile de evaluare nu sunt diferite pentru cele trei "încadrări") drumurile se despart , fiind remuneraţi diferit. Aici este durerea oamenilor , nu în faptul că unuia i se spune învăţător , institutor sau profesor.Deci ce facem ?Unde este "dreptatea"?

0 0

31.08.2009 18:46 clemansa_m

Eu sunt doar absolventa a Liceului Pedagogic din 1978 si asa am ramas. Sunt invatatoare si prin urmare remunerata mai putin decat un institutor/ profesor de primar. Vreau pentru mine si ceilalti asemenea mie un curriculum adaptat pentru ca nu vreau munca egala cu cei superiori mie. Astept ministerul!

0 0

31.08.2009 18:58 emil - Autor

Va rog sa faceti comentarii la subiect si nu abordati probleme individuale. Pentru intrebari de acest tip, folositi Forum.

0 0

31.08.2009 22:16 clemansa_m

Umorul e un mod de a trece peste probleme. Ce e rau in aceasta?

0 0

01.09.2009 20:45 anav

Doamnei clemansa m cu toata consideratia! Sunt profesor pt. invatamant primar si preprimar. Am dobandit in urma studiilor superioare de lunga durata 180 de credite transferabile, la fel ca si profesorii pentru gimnaziu. Nu doresc in mod special titulatura de profesor ci incadrarea conform studiilor.

Problema pe care o propuneti spre discutie mi se pare tendentioasa la adresa tuturor invatatorilor cu studii superioare! Pe de alta parte, nu cantitatea de credite ne diferentiaza ci mentalitatea societatii noastre conform careia noi, invatatorii si educatorii ne jucam, iar ei profesorii muncesc!

Pe de alta parte nimeni nu-i impiedica pe invatatori sa participe la programele de formare continua. Pentru studentii cei mai buni statul inca mai ofera burse!

0 0

02.09.2009 13:25 teo_acil

Nota zece pentru RELYA!Cam asa e inca in multe scoli,din pacate ,si nu numai .La o activitate de perfectionare ni s-a dat textul acesta.Se potriveste contextului social in care existam o putem spune cu regret.

"Patru persoane,care se numesc TOATA LUMEA, CINEVA, ORICINE si NIMENI, lucreaza impreuna.Ceva important trebuia facut si a fost numit TOATA LUMEA. TOATA LUMEA a fost sigura ca CINEVA o va face. ORICINE o putea face, dar NIMENI nu a facut-o. Din aceasta cauza, CINEVA s-a suparat,pentru ca era treaba lui TOATA LUMEA. TOATA LUMEA a crezut ca ORICINE putea sa o faca, dar NIMENI nu a realizat ca TOATA LUMEA nu o va putea face. In final,TOATA LUMEA a dat vina pe CINEVA pentru ca NIMENI nu a facut ceea ce ORICINE putea face."

0 0

02.09.2009 14:43 doina_morosan

Subscriu celor afirmate de anav. Sunt absolventă de liceu pedagogic, licenţiată în ştiinţele educaţiei, acum admisă la masterat ştiinţele educaţiei, fără taxă. Mi se pare cel puţin logică salarizarea în funcţie de studiile urmate. Este la alegerea fiecăruia dacă doreşte să predea la clasele primare şi preprimare având doar liceu pedagogic, şi aici să existe o salarizare, sau dacă doreşte să urmeze studii superioare de profil, şi atunci să beneficieze de o treaptă superioară de salarizare.

0 0

02.09.2009 20:03 sigrid

Trebuie sa existe o diferenta de salarizare intre absolventii de liceu, cei de colegiu si cei de facultate. A existat de cand lumea si trebuie sa fie asa. Da, prestam aceeasi munca, poate unii mai eficient dacat altii (asta nu tine de studii) dar timpul si efortul depus de o persona pentru formarea initiala fiind diferit se presupune ca si competentele dobandite sunt diferite, deci si incadrarea trebuie sa difere. Nu mi se pare normal ca un absolvent de liceu sa fie incadrat asemeni unui institutor si, mai departe asemeni unui profesor. In orice alta ramura de activitate diferente exista, numai la invatamant se tot taraganeaza. Tine de optiunea proprie cat timp iti dedcici formarii initiale si continue, dar ar trebui sa tina de sistem sa te stimuleze sa o faci la un nivel superior. Si eu am absolvit PIIP, am avut loc la buget (datorita notelor), si astept sa fiu apreciata ca atare. Fara suparae si fara nici o urma de rautate, dar nu putem merge inaite cu conceptii ca cele ale unora dintre noi 9sa nu mai vorbim de cei de sus...).

0 0

02.09.2009 20:10 sigrid

AR TREBUI SA NE MOBILIZAM, TOTI ABSOLVENTII CICLULUI I BOLOGNA SA LUPTAM IMPREUNA PENTRU A NE FI RECUNOSCUTA PROFESIONALIZAREA CONFORM STUDIILOR URMATE. DIN ACEST COD AL EDUCATIEI NU SE INTELEGE MARE LUCRU PRIVITOR LA NOI. LA NIVELUL JUDETULUI CLUJ AM DESCHIS UN PROCES DAR TOTUL A RAMAS FARA URMARI. DACA NE-AM MOBILIZA CEI DIN TOATA TARA POATE CA EFECTUL AR FI MAI VIZIBIL...NU STIU CE SA MAI ZIC, SUNT FOOOOOOOOOARTE DEZAMAGITA, TRISTA, DESCUMPANITA, PARCA INSELATA IN ASTEPTARI. INSTITUTOR I NU E TOTUNA CU PROFESOR, SI IAR NU MI SE PARE CORECT SA FIU INCADRATA CA ABSOLVENT DE LICEU PEDAGOGIC CARE A URMAT ORICE ALTA FACULTATE CE NU ARE LEGATURA CU INVATAMANTUL. TOTUL IMI LASA UN GUST AMAR.

0 0

04.09.2009 09:43 niculea

Pt Sigrid- exista un ordin dat de Adomnitei in 2008 in care se specifica ca cei care au terminat Ped inv. primar si prescolar, ciclu I Bologna, sunt incadrati ca inst. I. In Timis asa suntem incadrati. Dati mi adresa de mail si va trimit ordinul.

0 0

04.09.2009 14:45 cristina74

Sunt de acord cu sigrid.\\nu mi se pare normal sa fiu remunerata si sa am aceeasi functie cu cineva care a terminat un colegiu , apoi a mai continuat un an si acum se numeste profesor pt.invatamantul primar.Am absolvit Scoala normala de 5 ani, am absolvit si Colegiul de institutori de 3 ani la zi, apoi am continuat cu Facultatea de Litere la Universitate de Stat. Rezultatul? Sunt institutor 1, ca si alt cadru didactic , care a absolvit Facultate de .... (orice facultate care nu are legatura cu invatamantul), apoi un colegiu de 2 ani la "azi am chef sa merg, maine poate ... nu".Asta este situatia! Sunt sigura ca exista multi ca mine!Sa speram ca ne va auzi cineva oful!

0 0

05.09.2009 06:16 marinaciubotaru

Subscriu celor care au urmat Liceul Pedagogic, Colegiul de Institutori si LICENTIATI in Stiintele Educatiei, CURSURI DE ZI, dar care sunt platiti, in batjocura, ca institutor I. SPERAM SA SE FACA DREPTATE!!!

0 0

07.09.2009 18:23 camirusu

Am si eu o intrebare. Am terminat Lic. ped, dupa care am absolvit cursurile unei facultati de lunga durata, dar cu alt profil decat cel pedagogic.Imi poate spune si mie cineva cum voi fi incadrata dupa noua lege? Mie mi se par foarte confuze definitiile privind cele doua incadrari, pe alocuri par chiar a se suprapune. in speranta ca cineva isi va gasi timp si rabdare sa ma lumineze si pe mine, va multumesc anticipat.

0 0

07.09.2009 18:28 camirusu

Scuze. Faceam referire la incadrarile institutor sau profesor invatator.Multumesc!

0 0

07.09.2009 20:16 ccpp

Transferul: art.279, (8), i): domiciliul, stabilit în localitatea solicitată cu cel puţin 5 ani înainte de realizarea transferului/pretransferului; (De la Wikipedia, enciclopedia liberă, citire: Cu visteria golită, Mihai se vede silit să aplice o soluţie pe cât de nepopulară, pe atât de vitală supravieţuirii statale: "aşezământul" sau "legarea ţăranilor de glie" prin care rumânii (ţăranii fără pământ din Valahia) erau siliţi să rămână pe moşia pe care se aflau în acel moment.)

Ce fac in cei 5 ani? Locuiesc flotant la un alt domiciliu!?? Suntem o tara cu mobilitate scazuta-cui foloseste aceasta restrictie?

0 0

08.09.2009 19:15 lupyon

În privinţa obligativităţii învăţământului am o părere care e posibil să nedumerească pe foarte mulţi, pe unii poate chiar să-i revolte. Fac parte din sistem, am o experienţă considerabilă, aş putea afirma, şi am lucrat şi în mediul rural şi în oraş. Ştiu că tot ce eobligatoriu provoacă reacţie de respingere. Ştiu că există foarte mulţi elevi care, din diferite motive sunt menţinuţi cu mare greutate în şcoală chiar şi până în clasa a VIII-a. Ar fi o atmosferă infernală în clasă , dacă ai avea asemenea elevi până în clasa a X-a/a XI-a. Obligaitvitatea studiilor ar putea fi realizată mascat. Cum? Prin lege se poate realiza obligativitatea învăţământului primar(4 clase), dar să fie făcute în mod temeinic şi să aibă drept obiective însuşirea unor deprinderi de bază : cititul, socotitul, scrisul(caligrafic, ca pe vremea tatei!), povestitul, relatarea unei întâmplări, redactarea unor compuneri strict necesare(o cerere, o scrisoare etc.). Debază să fie şcolile profesionale, care ar trebui să dureze între 3 şi 5 ani, pentu ca omul care urmeză asemenea şcoală să ajungă meseriaş adevărat! Dar aici e secretul care face din gimnaziu un ciclu de învăţământ obligatoriu, fără ca acest lucru să fie prevăzut explicit prin lege: cine doreşte să înveţe o meserie, poate să urmeze o şcoală profesională, dar numai dacă are o diplomă de absolvire a gimnaziului, obţinută în urma unui examen de capacitate (sau numiţi-l oricum doriţi), susţinut după absolvire claselor V,VI,VII, VIII! Cine vrea la stână (ca ultimul cioban - să mă scuze ciobanii cu studii - , sau ca îngrijitor de spaţii verzi - pe viaţă!) poate rămâne cu 4 clase primare , cine are aspiraţii mai înalte va trebui - se obligă singur , dacă-i trebuie să urmeze gimnaziul. Cred că atunci am avea elevi mai buni în gimnaziu, căci - vorba românului : "interesul poartă fesul"! Cetrebuie să înveţe un român în gimnaziu? ÎN NICI UN CAZ SĂ COMENTEZE TETE LITERARE! Asta-i treaba criticilor literari, oameni cu o vastă cultură literară,filosofică etc., cu o mare sensibilitate, cu înclinaţii speciale, cu subtilitate în gândire, cu o capacitate extraordinară de a descifra mesaje ascunse prin cotloanele mai mult sau mai puţin întunecoase ale limbii şi ale gândirii...etc., etc.; Cerinţa aceasta absurdă, care depăşeşte capacitatea intelectuală a cel puţin 99,99 la sută dintre oameni este rodul orgoliului unor profesori de literatură, care cred că cel puţin 80 la sută dintre elevii romăni trebuie să devină poeţi sau critici literari. După modesta-mi părere, 1(unul) la 500 de mii e suficient! Ceilalţi să înveţe meserii mai practice, să scrie şi să vorbescă frumos şi corect, să aibă deprinderi civice, competenţe de comunicare, curajul de a comunica, amabilitate, sinceritate, credinţă, respect faţă de om şi faţă de lege, modestie, cinste, dragoste de mujncă, de ţară , de neam, de tradiţie (fără prea multe împrumuturi de la alţii - gen haloween - nu sunt npre tare la engleză, că eu am avut "norocul s-o învăţ pe cealaltă, de la est). Dintre ştiinţe, cred că e prea multă fizică, prea multă chimie, prea multă teorie! Mai bune ar fi aplicaţiile practice din domeniile respective. Teoria se uită şi câtă rămâne, încarcă memoria inutil! Deasemenea trebuie întărite/perfecţionate deprinderile şi abilităţile formate în ciclul primar. Îmi amintesc faptul că generaţia mea a făcut caligrafie şi în clasa a VII-a! Şi nu ne-a făcut nici un rău! La activităţi practice elevii ar putea învăţa cum să aranjeze o masă, cum să mănânce(sănătos şi elegant), cum să primească musafiri sau cum sa se comporte ca musafiri. Cum să iniţieze şi cum să poarte un dialog - se cere şi acum, dar , în loc să li se recomande formule, li se cere să le spună ei! Deunde să le ia? Bănuiesc că nu le ştiu nici autorii de manuale şi, de aceea, vor să le înveţe de la copii. În prima fază trebuie să le ceri, ca să-i provoci şi să-i faci să-şi dea seama că nu le ştiu, dar apoi trebuie să le recomanzi! Cam atât despre gimnaziu, deşi s-ar putea scrie sute de pagini în legătură cu ce ar fi necesar să se studieze în această etapă de formare a personalităţii umane. E de prisos să mai spunem că, pentru a urma un liceu, trebuie să fie obligatorie diploma de absolvire a ciclului gimnazial. Spre a stîrni interesul pentru studiile liceale, este suficient ca diploma de bacalaureat să fie obligatorie pentru oricine doreşte să iniţieze o afacere sau să-şi înfiinţeze o firmă. Garantat că profesorii de liceu nu vor şoma în aceste condiţii! Dar să faci , prin lege, liceul obligatoriu!? Vai de capul bieţilor profesori ce-ar mai păţi cu tot soiul de pramatii care nu au chef să înveţe! Cred că ar avea nevoie de gardă personală ca să-şi poată ţine orele! Sau să mai scoată capul din casă! Abia atunci ar fi dezastru în învăţământ! Să ajungi, ca profesor să dai note de trecere de frică. Atunci, fiţi siguri că tinerii care ar putea opta pentru asemenea meserie, ar prefera tetrul de operaţii militarea din Afganistan, din Irak sau cine naiba mai ştie de unde! Poate c-ar mai alege vreunii şi cariera didactică, dar numai în schimbul vreunui salariu de judecător, şi poate nici aşa, că aici n-ar mai pica şi ceva(consistent) şi pe deasupra. S-auzim numai de bine şi despre noi, ca până acum a fost numai bătaie de joc , de când mă ştiu profesor! (Dar nu sper nimic!)

0 0

08.09.2009 20:09 diandra200

Intru totul deacord cu dvs. d-le lupyon! Nici eu nu pedalam pe ideea de invatamant obligatoriu de 12-13 ani, ca e de-a dreptul jenant sa inghiti ignoranta sau bataia de joc a unora fata de carte, ba mai rau, sa fii pus in situatia de a inchide ochii in timpul supravegherii examenelor de BAC, "de dragul cuiva.....".

Mai bine sa fie lasati tineri sa se specializeze pe diverse meserii, utile societatii si sa obtina un certificat in domeniu, decat sa isi piarda vremea, obligati fiind de sistem, sa urmeze atata amar de ani prin scoli, si.... tot degeaba.

Cat priveste salarizarea, vom ajunge sa cersim ca sa putem duce un trai decent, dar cui ii pasa??

Nervi de otel dragi colegi,ca...."viitor de aur tara noastra are!"

0 0

08.09.2009 21:23 claudiamd

Nici eu nu inteleg... Citez din lege:



c) pentru funcţia de învăţător – absolvirea cu examen de diplomă a liceului pedagogic,

secţia pentru învăţători, sau a secţiei educatoare-învăţători ori a unei şcoli echivalente;

d) pentru funcţia de institutor – absolvirea cu examen de diplomă a liceului pedagogic,

urmat de absolvirea unei instituţii de învăţământ superior cu diplomă de licenţă /

absolvirea cu examen de diplomă a colegiului universitar pedagogic, a liceului pedagogic sau a unei şcoli echivalente, urmată de absolvirea unei instituţii de

învăţământ superior de lungă sau de scurtă durată ori de absolvirea cu diplomă de

licenţă sau de absolvire, urmată de un curs specific în domeniul psihopedagogic şi

metodic;

e) pentru funcţia de profesor-învățător absolvirea cu examen de diplomă a liceului

pedagogic, urmat de absolvirea de studii de lungă durată sau a ciclului I Bolognia în

altă specializare decât pedagogie;

f) pentru funcţiile de profesor pentru învăţământ preşcolar şi profesor pentru învăţământ

primar – absolvirea cu diplomă de licenţă a programelor de studii de ştiinţe ale

educaţiei;



Cu studii superioare si pedagogic ne incadream si la d) si la e). Cred ca au uitat sa ne stearga de la institutori, unde ma gandesc ca va ramane doar colegiul.

0 0

08.09.2009 22:39 lupyon

Îmi cer scuze că n-am corectat textul anterior! A se citi "TEXTE" în loc ded "TETE" şi "teatru" în loc de "tetru"! Din păcate nu sunt unicele , dar sper că nu sunt atât de grave, încât să deformeze conţinutul mesajului!

0 0

12.09.2009 20:04 felia

si cu sporul de simultan promis pentru grupele combinate ce se mai aude?nu-l regasesc in proiect.

0 0

12.09.2009 20:07 felia

iar grupa pregatitoare de cine apartine?de scoala sau de gradinita?

0 0

13.09.2009 14:19 stavros

bai fratilor, sincer, sunteti unii pe aici care nu aveti treaba cu invatamantul la ce mesaje postati ! sincer va spun ! sunteti praf ! lasati-ne nene ca ne faceti de ras ! vi se mai spune si 'cadre didactice', 'profesori':)))

0 0

13.09.2009 18:25 constantin_obreja

Citat: "bai fratilor, sincer, sunteti unii pe aici care nu aveti treaba cu invatamantul la ce mesaje postati ! sincer va spun ! sunteti praf ! lasati-ne nene ca ne faceti de ras ! vi se mai spune si 'cadre didactice', 'profesori':)))" Contradictie de termeni: a) "fratilor ... nefaceti de ras": deci il recunosc ca frate, evident nu unul biologic, dar de care, daca nici macar frate de suferinta nu-l accept? b) Citat:"nu aveti treaba cu invatamantul la ce mesaje postati ! sincer va spun !" Analizand acest mesaj care se vrea a rasuna precum trambitele ingerilor din ceruri, ca vestire si puritate, constat ca nu respecta nicio regula gramaticala; stie doar sa tipe "sunteti praf ! lasati-ne nene ca ne faceti de ras !" cu litere mici peste tot!Stimate domn, istoria se scrie in fiecare zi; dvs. ati scris ceva pe acest site? "NICIO .." apare peste tot in 'profilul' dvs.! Ma gandeam ca avem de-a face cu cineva ajuns pe o treapta de pe care poate spune si prostii (vezi Basescu); prin imaginea de pe site, n-ati ajuns, deci ' ciocul mic'! Lasati pe cei care au de spus ceva sa spuna! Cine va obliga sa deschideti ceva ce nu va place? Numai bine,

0 0

13.09.2009 19:53 csetrie

Am absolvit scoala postliceala de 3 ani, am fost prima serie dupa revolutie, unde ne-au promis ca vom fi institutori, da /numai educatoare-invatatoare am ajuns.

Acum am terminat o alta scoala superioara, Comunicare si PR, si nu stiu daca pot fi incadrata ca institutor. Unul de la inspectoratul scolar spune ca da, celalalt mi-a zis ca pot sa fiu sefa la un butic dar nu institutor. Daca nici inspectorii nu stiu raspunsul corect, atunci de la cine sa intreb?

0 0

01.10.2009 12:28 bimbi

Sa nu ne miram ca nu ne asculta si citeste(aproape)nimeni,atata timp cat(are dreptate-emil-)s-a transformat in Forum dezbaterea!

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 32 evenimente

«MAI 2024»
LuMaMiJoViSaDu
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Ce părere aveți despre introducerea camerelor de supraveghere în sălile de clasă, fără acordul profesorilor și al elevilor? Comentați!

398 voturi | 7 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: emil Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN