Şcoala cu
bune practici

46 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Engleza non formală în “Săptămâna altfel”, Prof. Cristina Mănescu, Col. Teh. Transilvania, Braşov

"Săptămâna altfel” este programul care dă profesorului posibilitatea de a experimenta noi tehnici de învăţare, predare, comunicare şi interacţiune. Pentru o materie ca limba engleză, de exemplu, “Săptămâna altfel” oferă variante de a pune în practică metode non-formale de asimilare a limbii.

Învăţarea non-formală este o învăţare lipsită de factorul stress, aceasta dezvoltă aptitudini sociale, ne învăţa să lucrăm în echipă, să luăm iniţiative. Invăţarea non-formală se bazează pe procesul de comunicare  şi dă posibilitatea participanţilor de a avea un orizont deschis de idei. Mai mult decât atât, învăţarea non-formală este învăţare distractivă, o învăţare care te face creativ şi te face să îţi recunoşti propriile nevoi, de a te face responsabil.

Pentru a promova toate calităţile mai sus menţionate, propunem o serie de activităţi non formale de învăţare a limbii engleze, atât pentru săptămână “Scoala altfel”, dar şi pentru activităţile desfăşurate de profesor suplimentar în şcoală.

O prima activitate propusă este un concurs de cântece. Fiecare elev pregăteşte un cântec, la modă sau nu, în limba engleză, îl învaţă  pe de rost, îl ştie să-l traducă şi îl prezintă în cadrul concursului. Elevii pot face echipe (formaţii) în care pot cânta doi sau mai mulţi. Astfel, elevul are iniţiativa de a alege cântecul cel mai potrivit, lucrează în echipă cu colegii cu care decide să cânte,  comunică cu aceştia şi îşi aduce contribuţia creativă la modalitatea de a interpreta( dans, coregrafie, miscari scenice, vestimentaţie).

O altă activitate sunt jocurile – învăţarea prin joc. O serie de jocuri interactive în care comunicarea este în limba engleză: All my friends, Guess my feelings, Taboo cards, telefonul fără fir  etc.

All my friends- elevii sunt pusi pe scaune în cerc, un elev stă în picioare şi nu are scaun. Acesta spune: All my friends having bluejeans –change their places! în acel moment toţi elevii care au jeanşi se ridică şi îşi schimbă locurile. Desigur elevul care nu se ridică deşi are jeanşi este scos din joc. Rămâne fără scaun un alt elev, acesta ia iniţiative şi continuă jocul: All my friends with earrings-change their places!

Guess my feelings – elevilor li se dau cartonaşe cu sentimente : trist, vesel, nervos etc. Fiecare spune o poezioară care are şi mişcare , încercând să intre în starea descrisă pe bilet. Poezioara poate să fie: I have a little house/Like this and this (se arată cum este căsuţa)/ The fume goes up/Like this and this( se arată cum se ridică fumul de la horn)/ I polish up my shoes/Like this and this ( se apleacă şi lustruieşte pantofii)/And then, I knock the door/Like this and this ( se bate la uşă, întâi cu o mână, apoi cu alta).

O a treia activitate conţine tot jocuri, dar acestea nu implică mişcarea elevilor. Pot lucra singuri sau în echipă. Jocurile propuse sunt: integrame, rebus, anagrame, jocuri distractive. Tot aici pot intra jocurile de tipul”să construim o poveste”, unde profesorul scrie primele trei sau patru propoziţii dintr-o poveste inventată atunci, iar elevii trebuie să o completeze fiecare cu câte o propoziţie. Fiecare elev îşi aduce contribuţia, treptat, la crearea poveştii. La sfârşit cineva citeşte povestea întreagă.

Jocurile de tip “debate” sunt jocuri care îi implică pe elevi foarte mult. Se dă o temă sau o problemă socială, iar grupurile trebuie să vină cu idei sau un plan de acţiune pentru a o rezolva. Un astfel de exemplu este: intr-un orăşel nişte tineri pictează cu graffiti zidurile caselor şi ale instituţiilor, contribuind astfel la o imagine mai urâtă a orăşelului. Grupurile trebie să găsească soluţii cum să fie prinşi aceşti tineri ( când, de cine, cum ) şi ce pedeapsă să li se dea ( amenzi, şcoală de reeducare, munca în folosul comunităţii etc). Câştigă echipa care îşi susţine argumentele cel mai bine.

Nu în cele din urmă, o metodă importantă de a exersa şi învăţa o limba străină este aceea de a avea un penpal.Acest lucru presupune un schimb de adrese de messenger sau e-mail între doi sau mai mulţi elevi din ţări diferite. Sub supravegherea profesorului, elevii ţin legătura şi comunică on line (chat sau skype) în limba engleză.

Toate aceste activităţi au ca scop învăţarea unei limbi străine intr-un context în care elevul nu este constrâns de notare, elevul alege să facă parte din aceste activităţi şi le consideră singur benefice sieşi. In toate aceste activităţi el are ocazia să se remarce, să aibă iniţiative, să creeze şi sa fie responsabil pentru deciziile lui.

Recomand următoarele cărţi ca materiale auxiliare:
http://maryglasgowplus.com/mgm_books/15412
http://maryglasgowplus.com/mgm_books/15397
http://maryglasgowplus.com/mgm_books/15693
http://maryglasgowplus.com/mgm_books/15387

Profesor Cristina Mănescu
Colegiul Tehnic Transilvania-Braşov

Azi: 39 evenimente

«MAI 2024»
LuMaMiJoViSaDu
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Ce părere aveți despre introducerea camerelor de supraveghere în sălile de clasă, fără acordul profesorilor și al elevilor? Comentați!

341 voturi | 7 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: emil Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN