Şcoala cu
bune practici

45 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Utilizarea dispozitivelor mobile digitale în orele de matematică

Învăţământ gimnazial | Matematica

Propus de: beer_anda | 19.08.2017 21:41 | Revista cadrelor didactice nr. 42/2017 | 1291 vizualizări

Printre motivele utilizării dispozitivelor mobile în ore se numără: larga răspândire a acestora în rândul elevilor, dar si dezvoltarea foarte mare a aplicațiilor educaționale, pe tablete sau smartphone-uri.

Pasul logic în utilizarea tehnologiei informatiei si comunicarii în procesul de predare –învatare- evaluare in scoală, este folosirea nu numai a computerelor din sala de informatică, ci și a altor dispozitive: tablete sau smart phone-uri.
Printre motivele utilizării dispozitivelor mobile în ore se numără: larga răspândire a acestora în rândul elevilor (aproape fiecare elev are deja un smart phone sau/și o tabletă), faptul că elevii folosesc curent diferite aplicații pe smart phone-urile personale, respectiv tablete și, nu în ultimul rând, dezvoltarea foarte mare a aplicațiilor educaționale, care odată instalate pe tablete sau smart phone-uri, pot fi folosite independent de conexiunea la internet.
Unul dintre cele mai importante motive ale utilizării acestor dispozitive este legat tocmai de mobilitatea acestora, ele putând fi folosite în orice sală de clasă, sau pot fi folosite pentru activități în afara școlii, în curtea școlii, sau în parcuri, dar si in excursii școlare. Aceste dispozitive sunt ușoare, de dimensiuni reduse, au autonomie și pot fi transportate și folosite cu mare ușurință. Ele permit elevilor să fie mai activi și mai autonomi în procesul de învățare, favorizând individualizarea și diferențierea învățării.
Folosirea dispozitivelor mobile la orele de matematică motivează elevii și îi determină să fie mai angajați în procesul învățării.
Folosirea aplicațiilor de pe dispozitivele mobile, îi conectează pe elevi mai mult cu matematica aplicată, îi face să fie mai creativi și le oferă oportunități pentru activități colaborative, activități în grup (în clasă dar și în afara clasei, in proiecte școlare, pentru învățarea reciprocă și pentru primirea de feed-back de la profesor.
Activitățile se pot împărți în trei categorii: realizarea de produse ale activității, învățarea
colaborativă și învățarea personalizată.
Pentru realizarea unor produse sau rezultate concrete în urma activității există foarte multe
aplicații. Printre aplicațiile folosite la clasă și care sunt bine primite de elevi se numără: http://tutoriale-video.ro/platforma de elerning, categoria matematică, PowToon pentru crearea de prezentări și animații, Kahoot pentru crearea și aplicarea de teste, chestionare, discuții, Geogebra, aplicație de geometrie dinamică, pentru a înțelege geometria în mod interactiv, Mindomo pentru crearea de hărți conceptuale,Glogster pentru crearea de afișe, Animoto pentru scurte video-uri, Kizoa pentru prezentări online si altele.
O scurtă secvență a orei de matematică, fie pentru reamintirea cunoștințelor anterioare, fie pentru fixarea cunoștințelor nou dobândite, poate consta în rezolvarea de teste online, fie făcute cu Socrative sau Kahoot, fie existente deja online. Avantajul acestor teste online este că oferă feedback imediat, elevii putând ști instantaneu dacă au răspuns sau nu corect și care este răspunsul corect. Foarte apreciate de către elevi sunt mai ales testele realizate cu aplicația Kahoot, carele permite să folosească telefoanele mobile pentru a răspunde.
GeoGebra, care are o versiune pentru dispozitive mobile, poate fi folosită în orele de geometrie pentru ca elevii să-și creeze singuri contextele din lecție și să le folosească în mod dinamic pentru a înțelege geometria.
Aplicația Mindomo poate fi folosită în lecțiile de recapitulare, elevii putând crea hărți conceptuale
pe care le pot realiza în colaborare și apoi să le prezinte colegilor. În cazul unor proiecte, elevii pot
realiza diferite produse pe care apoi să le prezinte cu ajutorul unei imagini interactive realizate cu
Thinglink.
Activitățile colaborative, pot fi facilitate de folosirea dispozitivelor mobile. De exemplu, pentru a realiza un proiect, elevii pot face fotografii, nota idei, pot înregistra discuții, pot filma diferite contexte apoi pot realiza împreună o prezentare a rezultatelor proiectului folosind Padlet, Thinglink, Glogster sau Google Doc. Comunicarea poate fi ușor realizată, chiar în proiecte internaționale, prin Skype, Hangouts sau Twinspace, folosind dispozitivele mobile.
Învățarea personalizată poate fi facilitate de asemenea de dispozitivele mobile. Elevii pot lucra pentru a culege informații, a rezolva teste sau alte sarcini în ritmul lor, aplicațiile dând profesorului informații valoroase despre nivelul de înțelegere și de însușire a cunoștințelor pentru fiecare elev.

BIBLIOGRAFIE
http://www.europeanschoolnetacademy.eu/web/tablets-in-school

Comentarii (0)

Nu există niciun comentariu

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 51 evenimente

«APRILIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Vocea profesorilor

Ce întrebări i-aţi pune unui specialist în predarea-învăţarea-evaluarea online? Echipa Didactic va obţine răspunsurile pentru dvs!

Sondajul zilei

Ce părere aveți despre introducerea camerelor de supraveghere în sălile de clasă, fără acordul profesorilor și al elevilor? Comentați!

321 voturi | 7 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: emil Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN