Şcoala cu
bune practici

45 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

ROLUL PROIECTELOR ETWINNING ÎN MOTIVAREA ELEVILOR PENTRU ÎNVĂȚAREA MATEMATICII

Învăţământ liceal | Matematica

Propus de: alinalazar2013 | 18.03.2024 00:20 | Revista cadrelor didactice nr. 101/2024 | 113 vizualizări

Activitățile extracurriculare sunt binevenite, deoarece pot
schimba viziunea asupra vieții și îi pot îndruma pe o cale mai
bună pe elevi.

Activitățile "after class" sunt foarte utile pentru majoritatea
elevilor, mai ales că unii dintre ei nu au o viață de familie
prea bună. În aceste caz, activitățile extracurriculare sunt
binevenite, deoarece le pot schimba viziunea asupra vieții și îi
pot îndruma pe o cale mai bună. Dacă acasă îi lipsește
"mentorul", persoana care să-l îndrume, tânărul va căuta unul
în exterior, așa că este indicat să fii un adult responsabil, un
profesor, un ghid.
Un tip de proiect extrașcolar utilizat de școala noastră cu
succes este cel de pe platforma eTwinning -proiect cofinanțat de
Comisia Europeană și de European School Education Platform, ce
facilitează cadrelor didactice crearea de proiecte de colaborare
interşcolară pentru elevi.
Proiectul eTwinning “FUN MATH” și-a propus să depășească
„modelul” unui curs obișnuit de matematică și să sublinieze
că această disciplină nu este doar o serie de exerciții și
probleme, elementul jocului făcând matematica distractivă. Scopul
acestui proiect a fost de a dezvolta la elevi gândirea matematică,
logica și interesul pentru această știință fermecătoare.
La proiect au luat parte 19 profesori și 280 elevi din România,
Republica Moldova, Turcia și Portugalia și a fost premiat cu 16
Certificate de Calitate!
Elevii au învățat să-și eficientizeze comunicarea
prezentându-se pe un padlet cu propriile avataruri folosind ca
instrument web 2.0 - Blabberize, Bitmoji, Voki.
Proiectul a început cu exemplificarea rolului matematicii în
viața reală, înconjurătoare. Încurajând munca în echipa,
elevii au fost împărțiți pe grupe internaționale, coordonate de
câte un cadru didactic. Sarcina primei grupe a fost de a măsura
înălțimea unui copac.
Dorind să implicăm toți elevii participanti la proiect,
indiferent de vârstă (de la 8 ani pînă la 14 ani), s-a hotărât
ca elevii cu vârsta de până la 11 ani să efectueze
măsurătorile, în timp ce cei mai mari au efectuat calculele
folosind formula (AB*H) / CD.
Cea de-a doua grupa a aflat volumul unui recipient prin măsuratori
efectuate de cei mai mici din proiect și calcule făcute de colegii
mai mari!
Prin măsurători și calcule, cei din grupa a 3 a din proiect au
dedus că și în viața noastră exista rapoarte și proportii,
precum: distanța dintre degetul mijlociu și cot este
proporțională cu distanța dintre cot și încheietura mâinii,
distanța dintre umăr și linia capului este proporțională cu
lungimea capului etc. Toate acestea le-au facut matematica mai
distractivă și s-au convins de rolul acesteia în viața reală.
Tot prin joc au descoperit ca mandala este compusa din forme
geometrice (cercuri, triunghiuri, patrate) și culori ce au
semnificații diferite, care în final, compun un întreg, o
poveste.
Toate activitățile propuse in proiect sunt integrate în
curriculum. S-a urmărit ca elevii să combine practica și teoria,
ceea ce i-a ajutat să vadă matematica diferit. Abordarea
multidisciplinară a fost posibilă datorită activităților atent
alese, cum ar fi: ”Measuring the length of the tree”, ”Volume
in the kitchen”, ” Ratios and proportions in real life”,
”Mandala on paper”, ”Mandala & GeoGebra”, ”Mandala in
calculations”, ”Math tricks”, ”The poetry of numbers”,
”Numbers in the symbolism of religious culture”. Competențele
și abilitățile cheie dezvoltate la elevi în timpul implementarii
proiectului sunt: Competențele de comunicare în limbi străine,
Competenţele digitale, A învăţa înveţi, Competenţe sociale
şi civice, Simţul iniţiativei şi al antreprenoriatului,
Aptitudinile și competențele științifice, dar și
îmbunătățirea abilităților de lucru in echipă.
Instrumentele online le-a facilitat partenerilor o colaborare de
succes. În timpul activităților elevii au învățat și au
folosit diferite aplicatii, cum ar fi: Canva- pentru postere,
GeoGebra- pentru mandale, YouTube, Flippity.net- pentru certificate
online, Storyjumper, Renderforest- realizare video, Genial.ly,
Digipad.app- pentru prezentare felicitari, Quizizz, Wakelet- pentru
poezia numerelor, Kahoot, Bookcreator- pentru cartea comuna Math
Tricks, Google Forms, Sutori – prezentare colinde, Padlet,
Ideaboardz- pentru comentarii la final de proiect, Google Docs,
Bitmoji – pentru creare avatar sau Jigsaw Planet – pentru
puzzle, sub atenta indrumare a profesorilor. La activitatea
”Quiver & Mirage - in geometry” - elevii au avut de ales una din
cele 2 aplicații, cu ajutorul căreia au descoperit corpurile
geometrice și au explorat proprietățile figurilor învățate.
Rezultate
Promovarea muncii în echipă, stabilirea legăturii dintre
conţinuturile matematice şi aspectele cotidiene, identificarea
legăturii dintre matematică și diferitele discipline studiate,
încurajarea elevilor să experimenteze, să analizeze și să-și
exprime propriile concluzii,dezvoltarea abilități lingvistice,
matematice si digitale ale elevilor, dar si ale profesorilor,
cimentarea relaţiilor dintre elevi, precum şi între elevi şi
profesori, utilizarea TIC ca strategie de căutare, ca instrument
de comunicare și diseminare.

În urma participarii la proiectul eTwinning, elevii sunt mult mai
implicați, curajoși, responsabili, motivați, iar relațiile
personale dintre elevi s-au îmbunătățit considerabil. S-a
constatat dezvoltarea spiritului de echipă, a abilităţilor de
traducere şi lucru cu calculatorul. În plus, stimulează
imaginaţia și încurajează competivitatea.
Profesorii au ocazia să înveîe ceva nou de la şcolile partenere
din proiect, îmbogățindu-și astfel experiența metodică. Acest
schimb de informatii, nu poate decât să facă munca mai
interesantă și valoroasă.
Proiectul a facilitat stabilirea unor legături la nivel european,
cimentarea relațiilor dintre elevi (la nivelul instituției), cât
și îmbunătățirea relațiilor dintre profesori și elevi.
Rezultatele obținute reprezintă un punct de reper în vederea
elaborării unor proiecte viitoare mai complexe.
Participarea mea la acest proiect a avut un ecou pozitiv, atât
personal, cât și profesional. Mi-au fost perfecționate
competențele TIC și lingvistice, dar și modul de a gândi și
stilul de a preda la clasă. Creativitatea, munca în echipă,
suportul didactic şi luarea deciziilor, sunt doar câteva aspecte
care au definit acest proiect.
Recomand să interacționați, să colaborați și să demarați
proiecte cu alți în cadrul comunității eTwinning!

Comentarii (0)

Nu există niciun comentariu

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 44 evenimente

«APRILIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Ce părere aveți despre introducerea camerelor de supraveghere în sălile de clasă, fără acordul profesorilor și al elevilor? Comentați!

329 voturi | 7 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: emil Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN