Şcoala cu
bune practici

45 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Rolul activităților educative realizate în online pentru promovarea imaginii școlii

Învăţământ primar | Toate disciplinele

Propus de: 16703101880 | 22.03.2021 23:21 | Revista cadrelor didactice nr. 71/2021 | 648 vizualizări

Învățarea online oferă o alternativă la clasele tradiționale; permite o anumită flexibilitate și îl determină pe elev să fie responsabil, să învețe automotivația și autodisciplina; se obține un feedback instantaneu.

Educația online este unul dintre numeroasele progrese pe care
tehnologia și lumea digitală le-a pus la dispoziție. Nu mai
trebuie să fim prezenți fizic la clasă pentru a învăța și,
în timp ce mediul învățării online este diferit de
configurația tradițională a clasei, nu înseamnă neapărat că
este mai puțin eficient.
Odată cu apariția telefoanelor mobile, internetului, playerelor,
DVD-urilor și multe altele, ce ar trebui folosit în clasă și ce
trebuie lăsat la ușa școlii? Există avantaje și dezavantaje
clare
ale utilizării noilor media în clasă. Acum dezbaterea este mai
presantă ca niciodată, deoarece programele de învățământ
încorporează tot mai mult tehnologia și profesorii
experimentează noi metode de predare. Pe de o parte, tehnologia
îți permite să experimentezi în pedagogie, să reorganizezi sala
de clasă și să implici mai bine elevii. Pe de altă parte, unii
susțin că tehnologia din clasă poate distrage atenția și poate
încuraja înșelăciunea.
Elevii sunt nativi digitali. Au crescut cu tehnologia. De fapt, este
una dintre abilitățile de bază ale secolului XXI de care vor avea
nevoie în școală și la locul de muncă.
A avut loc o trecere, relativ rapidă, de la paginile cărților la
paginile web online. Copiii din învățământul primar învață
cum să
folosească noile media mai rapid și mai bine decât părinții
lor.
Ca profesor pentru învățământul primar, am început să
încorporez platformele digitale în demersul didactic și am
constatat că folosirea rețelelor de socializare poate să-i
implice pe elevi foarte bine în cadrul orei. Astfel pentru a
încuraja participarea elevilor la ore, tehnologia poate fi
utilizată pentru a completa planurile de lecție cu materiale
digitale, videoclipuri, știri, discuții online. Unul dintre
principalele avantaje ale accesării paginilor de pe web este că
majoritatea au hiperlinkuri ce ne conduc către o altă pagină și
ne deschid o cantitate vastă de informații.
Avantaje ale învățării online sunt:
- Oferă o alternativă la clasele tradiționale;
- Permite o anumită flexibilitate și îl determină pe elev să
fie responsabil, să învețe automotivația și autodisciplina;
- Se obține un feedback instantaneu. Învățare este mai activă;
putem crește implicarea prin sondaje online sau prin întrebări de
testare în timpul lecțiilor. Aceste sondaje ajută la implicarea
tuturor elevilor, inclusiv a celor timizi care în mod normal nu ar
ridica mâna în clasă.
Există nenumărate resurse care fac învățarea mai distractivă
și mai eficientă. De la aplicații și manuale electronice până
la platformele educaționale, nu lipsesc instrumente care pot
transforma sala de clasă.
Se pot automatiza o mulțime de sarcini obositoare cum ar fi
urmărirea prezenței și performanței elevilor. Aceștia au acces
instantaneu la informații noi, care le pot suplimenta experiența
de învățare.
Învățarea online favorizează un mediu de învățare mai
colaborativ. Elevii, conectați în rețea online, pot împărtăși
informații, pot lucra împreună la proiecte de grup și pot
interacționa cu cadrul didactic.
Există însă și dezvantaje ale învățării online:
- Este impersonală, spre deosebire de educația în clasă în care
există o interacțiune față în față reală între elev și
profesor. Învățarea online oferă un tip intens de învățare,
în timp ce educația în clasă vine cu interacțiunea umană. Prin
interacțiunile față în față, profesorii pot ajuta elevii
să-și construiască respectul de sine și încrederea și
maturitatea emoțională.
- Utilizarea internetului și a altor instrumente digitale au
adăugat noi cerințe în viața profesorilor și au crescut
dramatic gama de conținut și abilități pe care aceștia trebuie
să le cunoască, astfel a crescut și volumul lor de muncă.
- Calitatea informațiilor și sursele pe care elevii le găsesc
poate să nu fie de calitate.
- Există, de asemenea, problema gradului de securitate a
programelor de învățare online.
- Elevii nu au acces egal la resursele tehnologice.
- Autenticitatea muncii. Oricine poate realiza un proiect și nu
elevul propriu-zis.
- Evaluările au tendința de a fi bazate doar pe cunoștințe și
nu neapărat pe partea practică.
Elevii au astăzi la dispoziție resurse la care mulți dintre noi
nu am visat niciodată. Cele mai multe dintre aceste resurse pot fi
utilizate și pot ajuta elevii să învețe și să progreseze,
însă este important să se ajungă la un echilibru între
inovație și convenționalitate. Este clar că avantajele sunt mai
mari decât dezavantajele, dar cheia tehnologiei în clasă va fi
întotdeauna relația profesor-elev, pentru că acolo are loc
educația.
Poate fi frustrant și consumă timp, dar, în final, tehnologia în
educație poate deschide uși către noi experiențe, noi
descoperiri și noi moduri de învățare și colaborare, însă
nicio tehnologie din clasă nu poate înlocui profesorii talentați
și inspirați.
Printr-o implicare a tuturor cadrelor didactice în activitățile
online, cu devotament, imaginea școlii poate fi promovată în sens
pozitiv.

Comentarii (1)

0 0

14.04.2021 11:23 my_three_filips

Domnule invatator, imi place articolul dumneavoastra, este autentic, sincer. Eu sunt satula sa ascund defectele acestei scoli online si m-am simtit bine sa citesc despre ce gandesc. Recunosc, evident, castigurile. Mediul online mi-a permis sa lucrez in propriul meu confort, in propria organizare, eu avand si afectiuni grave de sanatate. Felicitari!

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 43 evenimente

«APRILIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Ce părere aveți despre introducerea camerelor de supraveghere în sălile de clasă, fără acordul profesorilor și al elevilor? Comentați!

328 voturi | 7 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: emil Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN