Articolul prezinta exemple de bune practici adunate in urma
participarii la cursuri de perfectionare.
Resurse educationale deschise
Învăţământ primar | Alte discipline
Propus de: Marilena2012 | 27.03.2024 21:25 | Revista cadrelor didactice nr. 101/2024 | 77 vizualizări
RESURSE EDUCAŢIONALE UTILE
Profesor pentru învăţamântul primar
Maria Tudorache,Şc. Gimnazială „Sf. Nicolae” Pietroşiţa
Noile programe școlare propun o reconsiderare a raportului dintre abordarea disciplinară şi abordarea integrată a învăţării, centrarea pe competenţele cheie avand ca implicaţie curriculară recunoaşterea nevoii de a construi punţi interdisciplinare variate. În procesul de elaborare s-a avut în vedere faptul că profesorii întâmpină încă dificultăţi în a urmări şi în a valorifica competenţele-cheie la propria disciplină de studiu, precum: • înţelegerea modului de structurare a fiecărei competenţe de către o anumită disciplină de studiu; • înţelegerea modului în care se sprijină reciproc competenţele cheie urmărite printr-o disciplină de studiu; • construirea unor activităţi de învăţare care conduc la formarea/dezvoltarea/ diversificarea competenţelor-cheie; • raportarea la nivelurile de dezvoltare a competențelor-cheie (elementar și funcțional) și la profilul de formare al absolventului de primar/gimnaziu.
În urma cursului CRED-Resurse educaţionale deschise pe care l-am parcurs acum câţiva ani,am descoperit o serie de strategii şi resurse deosebit de utile în activitatea de predare-învaţare-evaluare,dar şi pentru dezvoltarea personală a fiecăruia dintre noi. Iată câteva:
APLICAȚIA : Sunt un om minunat!
Instructaj
Identifică și analizează-ți atuu-rile, însușirile personale pe care le consideri resurse de ajutor în obținerea succesului în carieră și în viața personală. Notează individual ce crezi că te definește, ce te face o persoană deosebită și un profesor minunat. Prezintă opiniile tale în fața grupului. Cere feedback-ul unui participant, roagă-l să-ți transmită o impresie pozitivă pe care i-ai creat-o până acum!
1…. 4….
2…. 5….
3…. 6…
Materiale utilizate
Foi albe, pixuri, tabel-fișa de lucru
Analiza aplicației
Cum te simți acum, citind ceea ce a scris despre tine? Cum te-ai simțit primind feedback-ul pozitiv al colegilor?
Resurse proprii
https://wordwall.net/resource/11308103/scrierea-cu-%c3%ae-%c3%a2
https://wordwall.net/resource/9747261/adunari-si-scaderi0-31-fara-trecere-peste-ordin
https://wordwall.net/resource/9747018/grupul-de-litere-ci-nume https://www.mentimeter.com/s/e341347d846d16f12b47678b4a851900/8322f19b063e/edit (Lectura în viaţa de zi cu zi)
https://wordart.com/ryuoh1q1zhpn/word-art
PROBĂ DE EVALUARE
FRACŢII Clasa a IV-a
Competente specifice: 2.1 2.4 5.1
Itemi:
1.Scrie fracţiile :
două şeptimi trei pătrimi o doime
zece zecimi patru sutimi cinci miimi
2. Scrie lângă desen ce fracţie este reprezentată :
3. Se dau fracţiile: 3/12,12/12 ,13/12 ,10/12 ,7/12,.Ordoneaza-le crescator.
4. Compară fracţiile :
a. b. c. d. e. f.
5. Calculează :
+ = + = + = - = - = - =
6. Calculeaza :
a.2/5 din 240 3/9 din 810 11/15 din 225
7. .Suma a două numere este 203 , iar unul din numere este ¾ din celălalt.Afla numerele.
8. Într-o livadă sunt 350 de pomi fructiferi. 2/5 din ei sunt meri , 3/7 din rest sunt pruni iar restul în mod egal caişi şi piersici. Câţi pomi sunt din fiecare fel ?
Aplicaţia WORD ART
Bibliografie: Cursul CRED (Aplicaţii,fişe de lucru)
Comentarii (0)
Nu există niciun comentariu
Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.