Şcoala cu
bune practici

46 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

PROVOCAREA SECOLULUI: PROFESORUL IN PANDEMIE

Învăţământ liceal | Fizica

Propus de: gabimoisi | 25.08.2021 14:34 | Revista cadrelor didactice nr. 78/2021 | 607 vizualizări

Martie 2020 a ridicat o mare provocare în rândul dascălilor,
elevilor și părinților, pentru a continua procesul de
învățământ. Școala a continuat prin efortul, devotamentul și
implicarea întregului colectiv de profesori ai școlii noastre.

Nume proiect: Experiențe didactice online în timpul pandemiei
,,PROVOCAREA SECOLULUI: PROFESORUL IN PANDEMIE”
Prof. GABRIELA-FLORINA MOISI
COLEGIUL TEHNIC ,,IULIU MANIU” ȘIMLEU SILVANIEI
Provocarea apariției pandemiei secolului XXI, a ridicat
pentru cadrele didactice ștacheta utilizării instrumentelor TIC
și a resurselor educaționale la înălțimi maxime pentru a putea
avea rezultatele dorite atât de profesor cât si de părinți si
elevi.
Astfel, incă din primele zile ale lunii martie 2020,
împreună cu colegii am cautat platforme care ar putea fi utilizate
cât mai repede și facil atât de întreg colectivul profesoral
cât și de elevi și părinți.
Pentru început am utilizat platforma ZOOM. Din primele ore,
am identificat un dezavantaj, acela de a fi limitați ca timp de
derulare a orei la 40 minute. Fiind la fiecare oră mai mult de 3
utilizatori, și neavând cont plătit, acest impediment nu a putut
fi depășit, dar am constatat că în încă 10 minute elevii au la
dispoziție timp pentru revizuirea notițelor din caiet. Am convenit
ca această metodă este utilă și aduce plus valoare în
activitatea realizată, deoarece după utilizarea ,,tablei”
Whiteboard-ul aplicației, lecția salvată a fost postată pe
platforma WhatsApp unde fiecare clasă a avut cont. Acest cont a
putut fi accesat de fiecare elev, atât online cât si offline. Zoom
ne-a permis folosirea în timpul orei a postării de documente
(documente, teste, imagini, etc) salvate pe laptop, aplicații
salvate sau de pe tutoriale (Youtube), folosind Share Screen.
Activitatea didactica a anului 20019-2020 am incheiat-o organizînd
o festivitate a absolventilor claselor a XII-a tot online, dar
sentimentul a fost greu de descris, la eveniment fiind invitati
absolventii, părinții, cadrele didactice si primarul orașului.
Pe parcursul celor 40 de minute care s-au scurs pe nesimțite, am
prezentat un film al absolvenților, au luat cuvântul sefa de
promoție, domnul director,

Problemele tehnice care au apărut pe parcursul
activităților au fost depășite printr-o atitudine abordată
pozitiv. Situațiile nu au potut fi controlate nici de noi,
profesorii, nici de elevi, de aceea le-am tratat fară animozități
sau tensiuni. Încrederea că fiecare este parte a actului
învățării, spațierea - ca argument că toate punctele
importante au fost bifate pe parcursul lectiei, interactivitatea și
colaborarea au fost fundamentul activitățiolor realizate.
Învățarea ca transfer de cunoștințe, de competențe și
abilități a fost mai eficientă dacă s-a stabilit o conexiune
între dascăl si elev prin deschiderea fiecărei sesiuni cu o
scurtă introspecție în viața de zi cu zi, fără a atinge specte
strict personale, dar prin întrebări de genul:
,,Cum sunteți azi? “, ,,Cum este vremea pentru voi azi? “,
,,Este cineva azi care nu se simte confortabil? “,etc.
Anul școlar 2020-2021 început tot sub austeritatea
pandemiei, a fost desfășurat pe platforma Google Classroom, unde
toți elevii și profesorii au avut cont. Elevii deja obișnuiți
cu activitățile din mediul on line, au remarcat o noua
îmbunătățire a activității prin utilizarea de către profesori
a tabletelor grafice achiziționate prin programul ROZE.
Mă voi opri în continuare la evaluare, prezentând o
metodă folosită în acest scop.
In urma unui test dat (am folosit platforma Learning Apps,
Quizz-uri și teste rezolvate pe caiet), împreună cu elevii am
rezolvat itemii. Pentru a activa intregul colectiv de elevi, am
prezentat o lucrare unde erau menționate datele problemei, dar
rezolvarea a fost deficitară. Folosind tableta grafică , am
redactat rezolvarea problemei la indicațiile primte de la elevii
provocați de mine.
Aplicații, cls a X-a- Circuite electrice :
Aplicatii-Principiile mecanicii, cls aIX-a :
In acest mod-prin dictarea a ceea ce urma a fi rezolvat, am
activat un număr mare de elevi, am captat atenția- ei neavând
camerele deschise, așa am reușit să îi antrenez la activitate.
Faptul că locuiesc impreună cu alți frați în cameră sau chiar
mai mulți membrii ai familiei pe perioada iernii, faptul că nu au
condiții acasă, au condus la reticența de a nu deschide camera pe
perioada desfățurării activităților on line.

Comentarii (1)

1 0

30.08.2021 09:14 emil

Rugăm colegii să adauge comentarii, aprecieri, chiar și critici, legate de acest material aflat în competiție cu alte lucrări legate de tema "Experiențe didactice în timpul pandemiei".
Folosiiți și butonul "îmi place", puteți să și distribuiți dacă doriți.
Succes!

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 39 evenimente

«MAI 2024»
LuMaMiJoViSaDu
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Ce părere aveți despre introducerea camerelor de supraveghere în sălile de clasă, fără acordul profesorilor și al elevilor? Comentați!

342 voturi | 7 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: emil Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN