Şcoala cu
bune practici

45 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Proiect de parteneriat strategic Erasmus+ la Gradinita Floarea Soarelui Craiova

Interes general | Toate disciplinele

Propus de: myrellay | 05.12.2016 22:06 | Revista cadrelor didactice nr. 36/2017 | 844 vizualizări

Proiectul de parteneriat strategic "Healthyland" propune schimbul de
experienţă între 6 instituţii de învăţământ.

Asigurarea calitǎţii în educaţia timpurie a capatat un
rol din ce în ce mai important la nivel mondial. Calitatea în
educaţia timpurie depinde atât de sistemul de învǎţǎmânt,
organizat conform anumitor politici şi standarde la nivel
naţional, dar şi de competenţele factorilor implicaţi: cadre
didactice, familie şi comunitate. Având în vedere aceste aspecte,
prin proiectul nostru ne-am propus sǎ abordǎm tema atât de
importantǎ a formǎrii unor deprinderi de alimentaţie
sǎnǎtoasǎ, dar şi de practicare a mişcǎrii la vârste
timpurii, activitatea desfǎşuratǎ în grǎdiniţǎ punându-şi
amprenta asupra formǎrii personalitǎţii copiilor şi
propunându-ne sǎ punem astfel bazele formǎrii viitorului adult
sǎnǎtos, cu obiceiuri alimentare sǎnǎtoase şi orientat spre un
stil de viaţǎ sǎnǎtos. Scopul cooperǎrii noastre este educarea,
instruirea, crearea şi diseminarea exemplelor de bunǎ practicǎ.
Proiectul de parteneriat strategic "Healthyland", numar de
referinta 2016-1-PL01-KA219-026474_2, propune schimbul de
experienţă între 6 instituţii de învăţământ, în scopul de
a sensibiliza copiii, familiile acestora şi comunitatea localǎ în
general cu privire la necesitatea introducerii sportului şi
adoptǎrii unei alimentaţii sănătoase, începând de la o
vârstă fragedă. Obiectivul general este să familiarizam copiii
cu conceptele şi conduitele specifice unei vieţi sanatoase -
fizice şi mentale, prin diferite jocuri, piese de teatru,
întâlniri cu persoane interesante şi, în special, schimbul de
cunoştinţe şi experienţă. De asemenea, un aspect important
lucru pentru noi este dezvoltrea cooperǎrii cu părinţii pentru
că, fără sprijinul lor, toate activităţile proiectului ar avea
un impact foarte scurt.
Grupul ţintă al proiectului este format din 35 de cadre didactice
şi 540 de copii înscrişi în şase instituţii participante şi
părinţii lor.
Prin activităţile sale, proiectul nostru promovează un stil de
viaţă mai sănătos, propune diverse oportunităţi de a practica
sporturi într-un mod distractiv pentru copii, moduri alternative de
petrecere a timpului liber, oferă soluţii practice pentru
părinţi să introducă o dietǎ sǎnǎtoasǎ în obiceiurile
alimentare ale copiilor lor.
Proiectul va fi implementat pe parcursul a 2 ani, din septembrie
2016 până în august 2018. În primul an al proiectului vom pune
accent pe obiceiurile alimentare sănătoase şi în al doilea an ne
vom concentra pe sport şi activitatea fizică.
In implementarea activitǎţilor prevǎzute în proiect vom avea în
vedere:
- Comunicarea de cǎtre profesori şi copii cu grǎdiniţele
partenere in vederea realizarii schimbului de informaţii si a
monitorizǎrii progresului activitǎţilor din proiect;
- Schimburi de experienţe şi modele de bunǎ practicǎ;
- Crearea unor materiale digitale şi educaţionale (postere,
broşuri, website etc.);
- Activitǎţi artistice şi sportive incluzând muzicǎ, artǎ,
teatru şi dans;
- Activitǎţi de gǎtit pentru pǎrinţi şi copii;
- Întâlniri cu specialişti în anumite domenii;
- Diseminarea modelelor de bunǎ practicǎ în cadrul comunitǎţii
locale (întâlniri, articole publicate, organizarea de evenimente
de diseminare);
- Vizite în anumite locuri din oraş care sunt cruciale pentru
implementarea proiectului (stadion, grǎdini de legume, sere,
brutǎrie etc.).
Implicarea pǎrinţilor in procesul educaţional la vârste timpurii
este esenţialǎ în dezvoltarea sǎnǎtoasǎ a copiilor. Astfel,
cercetǎri în domeniul educaţional au aratat cǎ implicarea
pǎrinţilor în activitǎţile educative din gradiniţǎ esta
asociatǎ cu succesul şcolar de mai târziu al copilului, cu
dezvoltarea socio-emoţionalǎ şi adaptarea în societate. Ca
urmare a cooperǎrii regulate cu cadrele didactice, dar şi cu
ceilalţi pǎrinţi, pǎrinţii înşişi işi vor devolta
cunoştinţele referitor la tema abordatǎ în proiect şi vor
descoperi cǎi mai uşoare de a-şi motiva şi susţine copiii în
formarea unui stil de viaţǎ sǎnǎtos.
Un rol important îl vor vea avea activitǎţile desfǎşurate în
aer liber, “outdoor activities”: vizite şi lucru în grǎdinǎ,
activitǎţi sportive prin care sǎ se realizeze un liant între
cunoştinţele si deprinderile formate în cadrul atelierelor de
lucru din grǎdiniţǎ şi rezultatele şi activitǎţile din afara
grǎdiniţei, conducând astfel la dezvoltarea multilateralǎ a
copiilor, dar şi a instituţiilor participante în proiect.
Proiectul îi va ajuta pe profesori sǎ-şi îmbogaţeascǎ sfera de
cunoştinţe prin schimburile de experienţǎ realizate, prin
cunoaşterea unor noi metode şi tehnici didactice, prin
experimentarea unor noi abordǎri în educaţie. Metodologia
utilizatǎ va fi activ-participativǎ, dinamicǎ şi va stimula
creativitatea. Astfel, toţi participanţii se vor implica în
jocuri de rol, dramatizǎri, dezbateri, prezentǎri. Va conduce la
dezvoltarea competenţelor de comunicare în limba englezǎ şi de
utilizare a calculatorului într-o mai mare mǎsurǎ în
activitǎţile educative. Prin diseminarea activitǎţilor şi
rezultatelor din cadrul proiectului în rândul comunitǎţii
locale, sperǎm sǎ tragem un semnal de alarmǎ asupra necesitǎţii
formǎrii unui stil de viaţǎ sǎnǎtos de la vârste timpurii.
OBIECTIVELE generale ale proiectului nostru sunt:
- Promovarea unui stil de viaţǎ sǎnǎtos de la vârste timpurii;
- Dezvoltarea unui simţ al cetǎţeniei europene.
- Dezvoltarea unei perspective asupra educaţiei la nivel
internaţional în rândul persoanelor implicate in proiect;
- Remodelarea viziunii şi planului de dezvoltare al şcolii astfel
încât sǎ fie orientate spre educarea unui viitor adult cu un stil
de viaţǎ sǎnǎtos;
- Oferirea participanţilor a unor oportunitǎţi de a-şi
imbogǎţi cunoştinţele şi a-şi dezvolta competenţele didactice
prin experimentarea unor noi abordǎri de predare şi a unor
practici de management şcolar.;
- Creşterea eficienţei şi eficacitǎţii în dezvoltarea şi
implemetarea de proiecte europene;
- Creşterea numǎrului de parteneriate şcolare la nivel European;
- Îmbunǎtǎţirea calitǎţii şi a dimensiunii europene a
formǎrii cadrelor didactice;
- Dezvoltarea unor competente şi materiale TIC.
În conceperea acestui proiect am avut avut în minte cuvintele lui
Karen Horney: “Nu învǎţa un copac sǎ creascǎ. Oferǎ-i doar
soare, pǎmânt şi apǎ.”

Comentarii (0)

Nu există niciun comentariu

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 51 evenimente

«APRILIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Ce părere aveți despre introducerea camerelor de supraveghere în sălile de clasă, fără acordul profesorilor și al elevilor? Comentați!

321 voturi | 7 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: emil Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN