Şcoala cu
bune practici

45 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

METODE DE EVALUARE COMPLEMENTARE PENTRU DISCIPLINA LIMBA ENGLEZA

Interes general | Toate disciplinele

Propus de: monica_caruntu | 21.06.2021 15:13 | Revista cadrelor didactice nr. 73/2021 | 1550 vizualizări

Traditional sau modern? Cand si cum evaluam? Evaluarea este un
proces complex , iar metodele alese de catre cadrul didactic nu
pot fi niciodata exclusiv moderne sau traditionale....

Metode de evaluare complementare pentru disciplina limba engleză
Autor: Monica- Teodora Căruntu

În opinia mea, evaluarea tradițională și cea modernă se întrepătrund , sunt complementare și nu se exclud una pe cealalta, ambele avand avantaje și dezavantaje.
Amândouă pot fi utilizate în ajustarea predarii si pentru identificarea nivelului de achiziții în termeni de competențe și atitudini, sau pentru reglarea procesului de predare- evaluare, în funcție de momentul evaluării.
Principala diferenta între cele doua tipuri de metode o constituie timpul alocat elaborării/ conceperii probelor în sine și efortul depus de către cadrul didactic. Metodele moderne sunt mari consumatoare de timp și presupun un efort major anterior evaluării , însă pe parcursul acestui curs am identificat strategii de management care ne permit ajustarea timpului alocat înaintea și în momentul evaluării.
Din punct de vedere al impactului emoțional asupra elevilor, metodele moderne sunt mult mai bine receptate de către aceștia, menținându-le motivația pentru învățare. Profesorul este perceput ca un partener de “ călătorie”, mentor și confident. Pe de alta parte, evaluarea tradițională pune cadrul didactic în postura de controlor și unic factor de decizie. În consecință, metodele tradiționale sunt uneori descurajante, elevii resimtind sentimente de frica sau panica ce pot fi înregistrate sub aceasta formă în sistemul lor limbic, iar ulterior orice tip de evaluare ( de ex. un interviu pentru obținerea unui post) poate sa fie asociată cu aceste sentimente și să aibă efecte negative atât în viața personală, cât și în cea profesională.
Având în vedere faptul ca fiecare elev este unic și are propria individualitate, metodele moderne pot respecta mai bine unicitatea elevilor, oferindu-le posibilitatea să-și exprime creativitatea printr-o formă personalizată de exprimare, incurajand diversitatea și stimuland motivația internă. Metodele tradiționale sunt mai “rigide” în acest sens, și nu încurajează întotdeauna dezvoltarea stimei de sine.
În plus, metodele de evaluare moderne nu se limitează la constatarea achiziției de cunoștințe, ci vizează tot procesul de predare-invatare, inclusiv implicarea elevilor în rezolvarea sarcinilor de lucru, depășind viziunea tradițională ca și metoda de apreciere a randamentului școlar.
Metodele tradiționale au o pondere mai mare în evaluările sumative , adăugând o stare de tensiune acestui demers, producand o disociere profund resimțită de către elevi, între perioadele de predare- consolidare și cele de evaluare. În acest context, funcțiile sociale ale acțiunii de evaluare sunt mai pregnante fata de cele pedagogice sau manageriale, deoarece ierarhizarea elevilor în funcție de nota are implicații profunde la nivelul statutului lor social, al stimei de sine, al relațiilor cu părinții, al viitorului și traseului educational.
Evaluarea modernă presupune un parteneriat continuu între cei doi factori direct implicați, elevi și profesori, informarea elevilor in legatura cu obiectivele și așteptările evaluării, stabilirea unor criterii de corectare agreate de ambele parti, astfel încât “ șocul” evaluării sa fie diminuat sau chiar eliminat.
Metodele tradiționale scrise ( extemporale, teste aplicate la final de capitol, lucrări semestriale) au avantajul că asigură verificarea tuturor elevilor în același timp și oferă elevilor timizi sau cu un ritm de lucru mai lent, oportunitatea de a se concentra mai bine și de a elimina anumiți factori de stres. Metodele moderne ( autoevaluarea, observarea sistematică a comportamentului elevilor, investigația, portofoliul, proiectul) furnizează profesorului date suplimentare care le completează pe cele oferite de evaluarea tradițională și analizează rezultatele școlare pe o perioada mai indelungata, în special în planul atitudinal și cel al competentelor dobandite.
În concluzie, utilizarea echilibrată a strategiilor de evaluare este cheia pentru un proces de evaluare corect, care are în centrul atenției elevul, oferindu-i acestuia exact ceea ce noi, cadrele didactice pretindem de la el: RESPECT.

În tabelul de mai jos, voi prezenta doua metode de evaluare complementare:

Timp de lucru: 50 min
Metoda traditionala - Proba scrisa
Metoda alternativa -Investigatia complementara probei scrise
În prima faza, elevii citesc / audiază un text despre cele mai importante obiective turistice din Londra ( muzeul de ceara, London Eye, London Bridge, Big Ben, etc) , iar pe baza informațiilor se evaluează achiziția de cunoștințe.

Se desfășoară după evaluarea scrisă și evaluează în plus aptitudini și competente.

Cerinte:
2p 1. Stabiliti valoarea de adevăr a următoarei afirmații:
Cel mai vizitat obiectiv turistic din Londra este London Eye..

Adevarat Fals

2p 2. Încercuiți răspunsul corect:
Reședința reginei Marii britanii este:

a. The Tower of London
B. Buckingham Palace
c. 10 Downing Street


2p 5.Realizează, cu ajutorul sagetilor,corespondența dintre termenii din coloana A și imaginile din coloana B.

A B

Londra este a. Arcola
Premierul englez
locuiește întotdeauna pe b. Cea mai vizitata capitala

Cel mai faimos c. 10 Downing Street
Teatru din Londra
Se numeste

Avantaje:
Evaluează obiectiv și unitar
Necesita un timp scurt și se corecteaza usor
Favorizează compararea rezultatelor
Autoevaluarea este facila
Dezavantaje:
Nu evaluează competențe și atitudini
Nu dezvolta/ încurajează creativitatea
Nu dezvolta gandirea critica
Este obiectiva pe termen scurt
Elevii nu colaborează în timpul probei
3p 1.Prin intermediul Google Maps, identificați obiectivele menționate în textul lecturat și notați în caiete distanțele dintre acesta și Buckingham Palace.
2. Activand opțiunea Satelit, descrieți zona în care se află obiectivul vostru preferat.

Puncte din oficiu: 1

Avantaje:
Abordare holistica ( competente , aptitudini, atitudini)
Dezvolta deprinderi/ competente utile pe tot parcusul vieții
Dezvolta creativitatea
Dezvolta gandirea critica
Încurajează exprimarea propriilor opinii
Este o forma de evaluare interactiva si agreata de către elevi
Stârnește curiozitatea

Dezavantaje
Consumatoare de timp
Necesita echipamente suplimentare ( tableta/ telefon, conexiune la internet)
Necesita experiența didactică și un bun management al clasei
Necesita o buna cunoaștere a aplicațiilor de către cadrul didactic și verificarea practica anterior evaluării pentru a stabili timpul alocat/ corectitudinea cerințelor

Comentarii (0)

Nu există niciun comentariu

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 43 evenimente

«APRILIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Ce părere aveți despre introducerea camerelor de supraveghere în sălile de clasă, fără acordul profesorilor și al elevilor? Comentați!

328 voturi | 7 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: emil Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN