Şcoala cu
bune practici

46 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Activitati nonformale

Învăţământ gimnazial | Limba şi literatura română

Propus de: carmen14m | 21.03.2024 11:53 | Revista cadrelor didactice nr. 101/2024 | 104 vizualizări

Şcoala romȃnească, puternic tradiţională, este completată de activităţile nonformale, ancorate ȋn realitatea educabililor şi mult mai mult pe ȋnţelesul şi pe preocupările lor concrete

Activităţile nonformale
Prof Carmen Andreea Varga
Şcoala Gimnazială “Octavian Goga”,
Baia Mare

Şcoala romȃnească, puternic tradiţională, este completată de activităţile nonformale, ancorate ȋn realitatea educabililor şi mult mai mult pe ȋnţelesul şi pe preocupările lor concrete. Astfel, se pun ȋn practică cele ȋnvăţate şi şcoala devine mai atractivă pentru fiecare elev.
Educaţia nonformală este centrată pe elev, pe nevoile sale concrete. Se organizează ȋn afara şcolii şi ȋn principiu nu are caracter obligatoriu, putȃnd fiecare selecta şi opta pentru ceea ce ȋl atrage. Scopul este de a asimila noi cunoştinţe, viziuni, fel a abordare a unor probleme. Metodele folosite sunt practice şi putenic interactive.
Beneficiile educaţiei nonformale sunt:
• Poți crea propria programă de educație
• Susține procesul de autocunoaștere care stă la baza dezvoltării armonioase
• Oferă o înțelegere mai bună asupra societății și a mediului
• Determină o atitudine activă și participativă
• Stimulează dezvoltarea de noi abilități și talente
• Ajută la formarea unui set personal de valori
• Ajută la dezvoltarea individuală dar și integrarea într-o echipă
Pornind de la aceste premise, am organizat ȋn vacanţa de vară Tabara Smart Camp, ȋn colaborare cu profesorii de sport şi de informatică. Perioada desfăşurării a fost de o săptămȃnă, accesul fiind gratuit şi voluntar. Am avut şi 2 copii cu CES, care nu doar că s-au integrat perfect, dar au făcut faţă cu brio tuturor provocărilor. Zilnic, am programat activităţi atractive, diverse, care să ȋi pună ȋn situaţii noi şi să ȋşi activeze cunoştinţele dobȃndite de-a lungul anilor. In prima zi au făcut cercetare: obicetivele turistice şi istorice ale oraşului nostru, apoi au alcătuit cu ajutorul Google Map o hartă. Am pornit la pas, cu ajutorul hărţii, şi am descoperit fizic fiecare clădire, am făcut poze din diverse unghiuri şi am citit informaţii despre cele vizitate. Am urcat ȋn Turnul lui Stefan şi am admirat priveliştea panoramică a oraşului. Ziua a doua a fost dedicată ȋnvăţării unor tehnici de acordare a primului ajutor, avȃndu-i ȋn acst scop ca invitaţi voluntari de la Crucea Roşie. Ziua a treia a fost rezervată competiţiilor sportive, individuale, dar şi de echipă. Joi am avut invitat un fotograf local, care a explicat cum se realizează o fotografie, ce date tehnice trebuie să urmărim, care este diferenţa dintre o “poză” şi o “fotografie”. Ultima zi am realizat o scurtă drumeţie, la o mănăsire din oraş, unde au putut sta de vorbă cu un preot. La ȋntoarcere, am zăbovit şi ne-am jucat in Parcul oraşului. Copiii au legat prietenii, au putut să ȋşi dezvolte latura creativă, artistică, au aplicat cu succes noţiuni pȃnă atunci poate abstracte şi au ȋnvăţat lucruri noi, utile ȋn viaţa de zi cu zi.
Evaluarea proiectului Tabăra „Smart Camp” constă în acordarea de diploma tuturor elevilor participanţi, dar şi unele special acordate celor care s-au remarcat la activităţile propuse. S-a realizat şi un album foto digital cu tot ce s-a făcut ȋn această săptămână. Ne-am declarat mulţumiţi de săptămȃna petrecută ȋmpreună şi ne-am propus să repetăm experienţa vacanţa viitoare. Consider că acest tip de activitate este pe de o parte plăcută şi aşteptată de elevi, pe de altă parte extrem de utilă pentru a fixa cunoştinţe, dar şi de a dezvoltă latura lor emoţională şi afectivă. Socializarea este de asemena un punct forte a activităţilor nonformale, mai ales ȋn acestă perioadă cȃnd tehnologia este tot mai prezentă ȋn viaţa tuturor, iar mulţi devin dependenţi, preferȃnd realiattea virtuală.
Ilustrez cele afirmate cu cȃteva poze:

Bibliografie:
Ministerul Educației Naționale, Curriculum pentru educația timpurie, 2019;
Godfrey, Claff , Parteneriat şcoală-familie-comunitate, MEC, Bucureşti, 2006;

Comentarii (0)

Nu există niciun comentariu

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 45 evenimente

«APRILIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Ce părere aveți despre introducerea camerelor de supraveghere în sălile de clasă, fără acordul profesorilor și al elevilor? Comentați!

329 voturi | 7 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: emil Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN