Şcoala cu
bune practici

35 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Vizunea autorilor asupra manualelor de clasa I – Selectați Editura INTUITEXT

În elaborarea manualului de Comunicare în limba română pentru clasa I am pornit de la câteva repere ale învățării active. Dintre acestea, semnificative sunt următoarele:

  • asigurarea continuităţii între experienţa de viaţă a copilului şi programele școlare;
  • învăţarea prin experienţă, bazată pe aplicarea metodelor de învăţare prin cooperare şi cercetare; lucrul în grupuri mici; formarea la elevi a capacităţii de a descoperi noul conţinut;
  • lucrul direct cu obiectele în scopul dobândirii de noi experienţe;
  • plasarea copilului în condiţiile naturale ale vieţii;
  • învăţarea prin activităţi practice şi jocuri;
  • învăţarea bazată pe proiect, ca resursă a strategiei de învăţare eficientă.

Manualul de Comunicare în limba română abordează comunicarea ca domeniu complex ce înglobează procesele de receptare a mesajului oral şi scris, precum şi pe cele de exprimare orală şi scrisă, propunând:

- activităţi care contextualizează învăţarea limbii române- activităţi specifice care abordează limba româna în funcţiune;

 - modalități de abordare a unor conţinuturi prin care copiii înţeleg că pot rezolva anumite probleme, situaţii cu ajutorul cuvintelor, limbajului;

- activităţi de învăţare care presupun interacţiunea cu un adult sau cu alţi copii: citește cu un coleg sau cu o colegă, ascultă pe colegul sau colega sa; prezintă cartea, povestea, lucrarea sa, proiectul său;

- situaţii de învăţare prin care copiii să se gândească la cuvinte şi la rolul lor în comunicare.

Informaţia ştiinţifică oferită de manualul Matematică și explorarea mediului, clasa I al Editurii Intuitext este selectată în funcţie de relevanţa pentru:

  • competențele prevăzute de programele școlare;
  • experienţa de viaţă şi interesul elevilor (sugestii de jocuri specifice vârstei copiilor: jocuri cu cartoane, cu jetoane, cu mingi, piese puzzle etc; propuneri de proiecte pe teme de mare interes pentru copiii din clasele primare;
  • susţinerea demersului didactic al învăţătorului prin metodologii (as zice metode)de investigaţie, prin proiecte, prin tehnici de cooperare în grup, prin rezolvare de probleme.

Manualulde Matematică și explorarea mediului, clasa I este pentru copii o invitaţie la învăţare într-un mod foarte activ şi plăcut, este un ghid al elevului care învaţă prin descoperire, oferind elevilor:

  • sugestii pentru realizarea unor obiecte utile în viaţa lor
  • sugestii de jocuri în aer liber
  • sfaturi pentru utilizarea eficientă a timpului liber
  • posibilitatea utilizării de către copii a achiziţiilor referitoare la valoare, capacitate în activităţi practice desfăşurate cu părinţii, la cumpărături, pentru compararea preţurilor produselor din diverse magazine, pentru a învăţa să fie consumatori avizaţi;
  • posibilitatea de a face investigaţii la nivelul grupului şi de a înregistra date referitoare la grup, în scopul intercunoaşterii.

În structura manualului şcolar, sunt prezentate conţinuturi care se bazează pe achiziţii anterioare din aceeaşi disciplină, precum şi de la alte discipline: educaţie plastică, abilități practice, asigurându-se o legătură firească între disciplinele de învăţământ.

 

Învăţământ primar | Toate disciplinele | Ştiri

Propus de: intuitext | 07.02.2024 10:10 | 1777 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Rolul de frate mai mare

Rivalitatea intre frati

Comentarii (0)

Nu există niciun comentariu

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 32 evenimente

«FEBRUARIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
26272829

Toate evenimentele

Sondajul zilei

Ce părere aveți despre simularea Evaluării Naționale pentru clasa a 8-a? Votați ceea ce vi se pare mai important, comentați.

59 voturi | 2 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: emil Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN