Şcoala cu
bune practici

52 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Studiu. Programele de educație socio-emoțională îmbunătățesc și rezultatele școlare ale elevilor din clasele primare

Programele educaționale care dezvoltă abilitățile sociale și emoționale ale elevilor din clasele primare pot duce la progrese în citire și matematică, chiar dacă învățarea academică nu este scopul explicit al acestora.

“Concentrarea eforturilor cadrelor didactice asupra sprijinirii creșterii emoționale și sociale a elevilor nu interferează cu progresul școlar al acestora. Când cadrele didactice primesc suficient training și sprijin, folosirea intervențiilor care sprijină educația socio-emoțională a elevilor duce de fapt la rezultate școlare mai bune.”, arată autorii studiului.

Progresele la citire și matematică ale elevilor au fost similare indiferent de statutul socioeconomic al acestora.

Studiul arată că atunci când cadrele didactice acordă timp pentru încurajarea relațiilor sociale pozitive în clasă și pentru dezvoltarea autocontorlului elevilor, rezultatele școlare ale acestora se îmbunătățesc.

“Într-o perioadă în care cerințele academice sunt din ce în ce mai intense, mulți critici pun la îndoială valoarea timpului dedicat abilităților sociale, construirii unor relații pozitive în clasă și dezvoltării autonomiei elevilor. Dar cercetările arată că timpul petrecut sprijinind abilitățile sociale și emoționale ale copiilor pot fi o investiție foarte înțeleaptă.”, arată unul dintre autorii studiului.

Studiul a urmărit evoluția elevilor care au beneficiat de un program de educație socio-emoțională (“Responsive Classroom”) și au comparat rezultatele lor școlare de-a lungul a trei ani, cu cele ale elevilor care nu au participat la un astfel de program. Cele mai bune rezultate școlare au fost observate în rândul elevilor ai căror profesori au pus în aplicare programul socio-emoțional în mod acurat și complet.

Responsive Classroom este o abordare care îmbunătățește abilitățile profesorilor de a gestiona eficient interacțiunile dintre elevi, creând un mediu bazat pe respect și blândețe, prin sprijinirea abilităților sociale și de autocontrol ale copiilor.

Sursa: ScienceDaily.com

Sursa foto: Freepik.com

Învăţământ primar | Toate disciplinele | Ştiri

Propus de: webmaster | 24.05.2024 20:29 | 527 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

10 intrebari pentru sfarsitul de an scolar

Motivatia pentru invatare

Parentingul constient

Comunicarea parinte - copil

Trei aspecte ale rezilientei

Echilibrul emotional

Comentarii (0)

Nu există niciun comentariu

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 17 evenimente

«IULIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Ce părere aveți despre introducerea camerelor de supraveghere în sălile de clasă, fără acordul profesorilor și al elevilor? Comentați!

672 voturi | 9 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: emil Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN