Şcoala cu
bune practici

49 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Studiu. Până la vârsta de 8 ani, învățarea prin joacă este la fel de eficientă ca predarea clasică

Învățarea prin joacă ghidată poate sprijini aspecte cheie ale învățării și dezvoltării copiilor la fel de bine sau chiar mai bine decât predarea tradițională, bazată pe instrucție directă.

Aceasta este una dintre concluziile unei cercetări realizate de Universitatea Cambridge bazată pe date adunate din numeroase alte studii, incluzând în jur de 3800 de copii cu vârste între 3 și 8 ani. Învățarea ghidată se referă la activități de joacă educativă care, deși sunt ghidate de către un adult, dau copiilor libertatea de a explora învățarea pe cont propriu.

În general, această abordare poate fi la fel de eficientă ca predarea clasică, în dezvoltarea unor abilități de bază pecum cititul, învățarea numerelor, abilități sociale și funcții executive. Rezultatele cercetării arată că unele abilități, mai ales matematice, sunt învățate mai eficient prin joacă decât prin alte metode.

Învățarea prin joacă ghidată poate implica jocuri bazate pe imaginație care cer copiilor să citească, să scrie sau să realizeze calcule matematice sau jocuri care presupun abilități simple matematice – de exemplu, număratul. Asemenea activități sunt specifice învățământului preșcolar, începând să fie mult mai rare în clasele primare, o tendință care a fost criticată de unii cercetători.

Unul dintre autorii studiului, Dr. Elizabeth Byrne, arată că “De puțină vreme cercetătorii au început să înțeleagă că învățarea prin joacă există de-a lungul unui spectru. La un capăt avem joaca libeă, în care copiii decid ce vor să facă, fără implicarea adulților, iar la celălalt capăt avem predarea tradițională, prin instrucție directă, în care un adult spune copilului ce să  facă și controlează activitateade învățare.”

“Învățarea prin joacă ghidată se află undeva la mijloc. Aceasta descrie activitățile de joacă gândite în jurul unui obiectiv de învățare, dar care permit copiilor să încerce lucruri pe cont propriu. Dacă li se oferă copiilor libertatea de a explora, cu puțină ghidare din partea adulților, această abordare poate fi foarte benefică pentru educație, poate în unele cazuri, mai benefică decât predarea clasică.”

Faptul că învățarea prin joacă ghidată ajută la dezvoltarea bilităților matematice mai bine decât predarea clasică poate fi explicat prin spijinul pe care copiii îl primesc din partea adulților în urmarea pașilor logici pe care îi necesită jocurile de matematică.

De asemenea, faptul că joaca prin învățare ghidată implică activități concrete poate fi important, deoarece copiii au deseori dificultăți în a înțelege concepte matematice abstracte, iar joaca îii ajută pe copii să vizualizeze aceste concepte.

La nivel general, învățarea prin joacă  poate avea efecte pozitive și asupra motivației, perseverenție, încrederii în sine  și creativității copiilor.

Sursa: ScienceDaily.com

*Sursa foto: Freepik.com

Învăţământ primar | Toate disciplinele | Ştiri

Propus de: webmaster | 16.05.2024 23:49 | 952 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

10 intrebari pentru sfarsitul de an scolar

Motivatia pentru invatare

Parentingul constient

Comunicarea parinte - copil

Trei aspecte ale rezilientei

Echilibrul emotional

Comentarii (0)

Nu există niciun comentariu

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 20 evenimente

«IUNIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Ce părere aveți despre introducerea camerelor de supraveghere în sălile de clasă, fără acordul profesorilor și al elevilor? Comentați!

614 voturi | 9 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: emil Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN