Şcoala cu
bune practici

38 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Proiect interjudețean înscris în CAERI

Concurs de dezbateri

Nume proiect: Tineri debateri-încrezători in succes

Organizatori: Draguț Violeta Stoian Preda Tatiana Telescu Violeta

Condiţii de participare: Elevi de liceu

Perioadă înscriere: 11.12.2017 - 31.01.2018

Perioadă desfăşurare: 01.01.2018 - 23.12.2018

Fiecare școală participantă va înfiinţa un club de dezbateri format din elevi ai grupului țintă, coordonat și pregătit 1 oră/săptămână de un profesor desemnat de echipa de proiect. 

Elevii vor fi pregătiţi în cadrul unui club de dezbateri care va funcționa permanent pe perioada proiectului, va cuprinde 6-12 elevi grupati în echipe de cate trei. La trei luni fiecare școala va participa la concurs cu câte un echipaj format din trei elevi. Concursul se va susține prin rotație în școlile participante, pe durata a doua zile, de preferat la sfârșit de săptămană când nu sunt cursuri. Se va trimite on-line la fiecare profesor înscris în concurs cele două teme de dezbatere, cu cel puţin o lună înainte de concurs. Temele de dezbatere se vor axa pe rezultate scazute la examenul de bacalaureat, absenteism şi abandon şcolar. Fiecare echipaj va pregăti câte două argumente( pro şi contra) pentru fiecare moțiune- temă propusă. Trei elevi, din cei care sunt cei mai bine pregătiţi, însoţiţi de un profesor instructor, vor participa la concursul organizat între şcoli. Un elev poate participa o singură dată la concurs pe toată perioada proiectului. Concursul se va desfăşura prin rotaţie în școlile participante la acţiune, fiecare va suporta cheltuiala de transport, cazare şi masă pentru echipa sa; este de preferat ca echipele să fie cazate în internatele liceelor gazdă contra cost. Școala coordonatoare va stabili regulamentul şi locaţia concursului care va dura 2 zile şi se va organiza la 3 luni. La concursuri arbitrii vor fi profesorii care au instruit echipajele de elevi,  iar invitaţi în a doua zi de dezbateri vor fi părinţi, autorităţi locale şi agenţi economici din zona limitrofă școlii gazdă. Vor fi 2 runde de dezbateri eliminatorii în prima zi, iar în a doua zi vor participa, în două runde, școlile care rămân în concurs. 

Dezbaterea va avea loc succesiv cu câte 2 echipe, care îşi vor schimba rolurile în a doua rundă. Dacă iniţial au fost pro, ulterior vor fi contra. În a treia runda se va redistribui arbitar rolurile si echipele. Punctajul va fi făcut de către toți profesorii participanţi în concurs. Profesorii care au la un meci elevi în concurs vor avea rol de observatori fără drept de arbitraj, arbitrând pentru alte meciuri și alte echipe. Se va puncta veridicitatea și structura argumentelor, puterea de convingere, exemplificarea argumentului şi mimica. Punctajele vor fi pentru fiecare aspect al argumentării detaliate în baremul de arbitaj. A doua zi- va avea loc a para rundă. Echipele care au obţinut primele două punctaje vor avea roluri de guverne iar echipajele clasate pe următoarele locuri vor reprezenta parlamentul. Propusele guverne vor prezenta fiecare câte un proiect de lege pentru rezolvarea problemelor şcolare legate de absenteism şi de abandon şcolar, proiectul trebuie să fie bine argumentat. Parlamentul va face interpelări, va propune moţiuni. Primele două echipe din guvern, pe baza votului din parlament, vor fi declarate pentru locul I şi locul al II-lea. Echipele din parlament în ordineaa punctajelor obținute vor primi locul al III-lea şi menţiuni. Punctajul pentru locul al III-lea şi menţiuni se va face de către un juriu format din toţi profesorii participanti la proiect. Echipele câştigatoare vor primi diplome. Reprezentanții ONG-ului/fundației vor deschide sesiunea de dezbateri, vor sprijini arbitrii, în ultima rundă vor asigura arbitrajul principal și vor centraliza punctajele.

Fiecare școală își va acoperi costurile de transport și subzistență, iar școala gazdă va tipări diplomele și va asigura consumabilele necesare concursului.

PROGRAMUL ACTIVITAŢII 1. După primirea invitaţiei de participare la proiect, cadrele didactice interesate din învățământul gimnazial şi liceal vor trimite fişa de înscriere începând cu 1 ianuarie 2018 până la 30 ianuarie 2018 (exceptând școlile care sunt deja partenere în proiect, prin proiectul ROSE), la adresa de e-mail: vornicu53@yahoo.com. 2. În luna februarie 2018 fiecare școală participantă se va înființa un club de dezbateri, club care va funcționa permanent până la data de 23 decembrie 2018, exceptând vacanțele școlare; 3. Cu 30 de zile înainte de fiecare concurs toate școlile partenere vor primi 2 moțiuni pentru concurs; 4. Concursurile se vor desfășura pe 16-17 martie, 16-17 iunie și 15-16 decembrie 2018 la o data de comun acord cu școlile partenere. 5. 17-18 decembrie 2018 realizarea și publicarea materialelor finale pe site-urile școlilor participante, You tube, Wordpress și închiderea proiectului.

Învăţământ liceal | Toate disciplinele | Evenimente

Propus de: v_violeta | 10.12.2017 19:53 | 2071 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Rolul de frate mai mare

Rivalitatea intre frati

Ziua Culturii Nationale in familie

Momente de sarbatoare

Valorile morale

Valorile morale

Comentarii (0)

Nu există niciun comentariu

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 39 evenimente

«MARTIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Toate evenimentele

Sondajul zilei

Ce părere aveți despre simularea Evaluării Naționale pentru clasa a 8-a? Votați ceea ce vi se pare mai important, comentați.

118 voturi | 4 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: emil Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN