Jocuri educaţionale

Cutremur
Unităţi de măsurat lungimea
Matematica Clasa a III-a

Duelul primăverii
Probleme care se rezolvă prin 1-2 operaţii
Matematica Clasa a II-a

Pinguinii
Înmulţiri în concentrul 0-1000
Matematica Clasa a III-a

Proiect în dezbatere: În decembrie am putea avea primele manuale digitale-pilot la clasa I

Dacă va fi aprobat calendarul propus, anul şcolar viitor vom avea manuale noi la clasa I, atât în format tipărit, cât şi digital.

Principala noutate în domeniul manualelor şcolare se referă la faptul că manualul şcolar va fi însoțit de componenta digitală, stocată pe un CD şi disponibilă pe platforma edu.ro.

Ce este manualul digital?

Este o formă electronică a manualului şcolar, care cuprinde:

a) forma *pdf. a conţinutului variantei tipărite a manualului şcolar,

b) activităţi multimedia interactive de învăţare – AMII, care pot fi exerciţii interactive, jocuri educaţionale, animaţii, filme şi simulări care aduc un plus de profit cognitiv

 

Care este durata de utilizare a manualelor şcolare?

Patru ani şcolari, începând cu primul an şcolar de după încheierea sesiunii de evaluare și aprobare, cu posibilitate de extindere pentru încă doi ani, cu condiţia reevaluării lor.

Manualele şcolare aprobate sunt supuse procesului de analiză continuă;

Anual, prin sondaj, cadrele didactice completează un raport asupra corectitudinii ştiinţifice şi a calităţii metodice a manualelor şcolare utilizate în procesul de predare-învăţare-evaluare, într-o aplicaţie electronică disponibilă pe website-ul www.manuale.edu.ro.

 

CARE SUNT CRITERIILE GENERALE DE CALITATE?

 

a) Criteriul I - corectitudinea conţinutului ştiinţific;

b) Criteriul II - abordarea didactică a conţinutului ştiinţific;

c) Criteriul III - contribuţia la optimizarea procesului de predare-învăţare-evaluare;

d) Criteriul IV - organizarea conţinutului în vederea formării de competenţe în conformitate cu programa şcolară;

e) Criteriul V - calitatea şi accesibilitatea limbajului;

f) Criteriul VI - calitatea tehnoredactării şi facilitatea utilizării variantei digitale a proiectului de manual şcolar;

g) Criteriul VII – stilul, unitatea proiectului de manual şcolar şi calitatea activităţilor multimedia de învăţare interactivă.

 

Fiecare criteriu general de calitate se evaluează în funcţie de indicatori;

Punctajul maxim pentru fiecare indicator este de 10 puncte.

 

Ce vizează criteriul eliminatoriu "Fiabilitatea variantei digitale"?

Posibilitatea de utilizare a manualului şcolar pe toate sistemele de operare.

Varianta digitală a manualului şcolar trebuie să fie similară variantei tipărite a acestuia, prin respectarea conţinutului ştiinţific, ordinii temelor, stilului grafic şi aşezării în pagină.

Ilustraţiile care se regăsesc în varianta digitală a manualului şcolar şi sarcinile de lucru definite în vederea formării/dezvoltării competenţelor trebuie să creeze AMII.

 

Calendarul sesiunii de evaluare a proiectelor de manuale şcolare-pilot pentru clasa I

31 mai 2013 - aprobarea, prin ordin al ministrului educației naționale, a pachetului de reglementări în domeniul manualelor școlare. Postarea pe SEAP, conform OUG nr.34/2006, a Caietului de sarcini pentru elaborarea manualelor şcolare-pilot pentru clasa I în procedură de licitaţie deschisă cu privire la achiziţionarea de manuale şcolare, urmează să se lanseze sesiunea de evaluare a proiectelor de manuale şcolare-pilot pentru clasa I.

1 iunie - 1 octombrie 2013 – elaborarea proiectelor de manuale şcolare-pilot pentru clasa I, în variantă tipărită şi însoţită de componenta digitală a acesteia;

1 - 15 octombrie 2013 – desfăşurarea sesiunii de evaluare a calităţii proiectelor de manuale şcolare-pilot pentru clasa I;

15 octombrie 2013 – comunicarea rezultatelor evaluării calităţii proiectelor de manuale şcolare-pilot pentru clasa I;

15 - 25 octombrie 2013 – depunerea şi rezolvarea eventualelor contestaţii privind rezultatul evaluării calităţii proiectelor de manuale şcolare-pilot pentru clasa I;

 

25 octombrie 2013 – comunicarea rezultatelor finale ale sesiunii de evaluare a calităţii proiectelor de manuale şcolare-pilot pentru clasa I; aprobarea, prin ordin al ministrului educaţiei naţionale, a manualelor şcolare-pilot pentru clasa I;

25 octombrie - 5 noiembrie 2013 – demararea procesului de achiziţie a manualelor şcolare-pilot pentru clasa I, aprobate prin ordin al ministrului educaţiei naţionale; procesul de achiziţie are la bază încheierea unui acord-cadru de furnizare a manualelor şcolare între MEN, ca autoritate contractantă, şi agenţi economici;

5 noiembrie - 5 decembrie 2013 – transmiterea, către bibliotecile unităţilor de învăţământ, a manualelor şcolare-pilot pentru clasa I, aprobate prin ordin al ministrului educaţiei naţionale;

5 decembrie 2013 - 15 martie 2014 – colectarea şi centralizarea, la nivelul inspectoratului şcolar, a observaţiilor şi a propunerilor cu privire la manualele şcolare-pilot pentru clasa I şi, ulterior, transmiterea acestora la Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare (CNEE); operarea, de către agenţii economici, a modificărilor solicitate de CNEE, pe baza observaţiilor şi a propunerilor cu privire la manualele şcolare-pilot pentru clasa I;

15 - 31 martie 2014 – Centralizarea comenzilor de manuale şcolare-pilot pentru clasa I, pentru anul şcolar 2014 – 2015, în funcţie de solicitările cadrelor didactice;

31 martie - 15 aprilie 2014 – Lansarea comenzilor de manuale şcolare-pilot pentru clasa I, pentru anul şcolar 2014 – 2015.

 

Puteţi consulta întregul proiect supus dezbaterii în documentul ataşat.

 

Interes general | Toate disciplinele | Ştiri

Propus de: angelailas | 22.05.2013 18:18 | 3408 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Lipsa de respect la adolescenti

Comunicarea parinte - copil

Cum mentii o relatie apropiata cu copilul tau

Comunicarea parinte - copil

Comentarii (4)

0 0

23.05.2013 15:52 pavelmos

Le așteptam de foarte mult timp. De mulți ani se tot vorbește de modernizarea învățământului, metode, tehnici noi de predare-învățare dar toate au rămas o formă fără fond. Acum 40 de ani am învățat în liceul pedagogic metodici și tehnici care, mai ales după Revoluția din 1989, s-au considerat depășite, învechite, neeficiente, fiind înlocuite cu terminologii noi, precum: brainstorming, cubul, ciorchinele etc., în schimb fiind aceeași MĂRIE, cu altă pălărie. Asta da, modernizare! Cât despre manualele alternative pe care le folosim de peste 10 ani!!! (manuale tipărite acum 10 ani, nu reeditate!)...
Pentru a porni cu dreptul în această inițiativă benefică, propun diriguitorilor învățământului românesc să se orienteze în acest demers pe soft-ul liber, în detrimentul celui proprietar. Soft-ul proprietar costă sume enorme la nivel de țară, sume care ar putea fi folosite pentru alte priorități (dotări HARD, echipamente, consumabile etc.).
Prof. Pavel MOȘ
Școala Gimnazială Buteni
Jud. Arad

0 0

26.05.2013 08:47 gabriela_g

Cei care avem clasa I din toamna, adica 2013-2014, ce manuale vom folosi? Din ce-am citit/observat manualele digitale vor fi din anul scolar 2014-2015

0 0

02.01.2014 22:04 anitavoicu

Dar la gradinita, cand vom avea materiale pe care le vom putea aplica? Materiale care sa fie in concordanta cu obiectivele înv prescolar.

0 0

24.06.2015 13:56 geta_70

cum se vor folosi intr-o clasa cu predare simultana? De acest aspect nu tine nimeni cont.

Comentaţi

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 111 evenimente

«MAI 2019»
LuMaMiJoViSaDu
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Ziua Apei

Propus de: iuiu_flori

Sondajul zilei

Ce părere aveți despre utilitatea evaluărilor naționale la clasele a II-a și a IV-a?

758 voturi | 18 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: 8101961 Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Pentru cadrele didactice din preuniversitar: Abonaţi-vă la Premium și puteţi avea mai multe puncte la dosarul personal!