Şcoala cu
bune practici

45 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Petrache Dorina-Florentina (profesor învățământ primar): Pentru a veni în sprijinul elevilor mei, am stabilit un program de pregătire pentru Evaluarea Națională.

      Mereu suntem în dialog cu un număr mare de cadre didactice din țară și, astfel, suntem conectați la provocările dânșilor.

      De aceea, vă redăm un dialog despre evaluarea în învățământul primar cu doamna Petrache Dorina-Florentina, profesor învățământ primar (Școala Gimnaziala Nr. 96). În rândurile de mai jos, veți afla de la dânsa cum fixează, respectiv cum consolidează cu elevii de la clasă anumite noțiuni, ce strategie educațională a abordat și cum poate utiliza auxiliarele cu scopul de a-și pregăti elevii pentru Evaluarea Națională.

         Am ales să împărțim interviul în două părți pentru că abundă în informații și exemple, foarte utile pentru activitatea de la clasă.

  1. Subiectul evaluării este pe buzele tuturor acum. Cum să abordeze învățătorul această schimbare și care ar fi planul?

 

     Subiectul evaluării este foarte discutat în această perioadă deoarece se pune accentul pe o evaluare pentru învățare și nu pe evaluarea învățării. Această componentă are drept rol de a ne ghida în procesul de predare-învățare, de a identifica nevoile fiecărui elev astfel încât să se poată interveni la timp pentru a putea forma competențele necesare.

     Această schimbare pornește de la componenta procesului de învățământ, evaluarea, care ne ajută să identificăm lacunele acumulate în perioada online, astfel încât să ne putem centra pe nevoile fiecărui elev. Odată identificate competențele insuficient formate, putem interveni punctual prin derularea de activități de învățare centrate pe acestea, cât și pe tratarea diferențiată acolo unde este cazul.

      Pentru a veni în sprijinul elevilor mei, am stabilit un program de pregătire pentru Evaluarea Națională. Acesta constă în desfășurarea a două ore de curs pe săptămână, în cadrul cărora se rezolvă sarcini ce vizează formarea competențelor absolventului de ciclu primar (modele de teste, exerciții de ameliorare/ dezvoltare). Scopul acestui program de pregătire este de a consolida și sistematiza cunoștințe însușite anterior ce duc la formarea și dezvoltarea competențelor de bază.

 

  1. Cum ajută auxiliarele Intuitext în obținerea unor rezultate bune la Evaluările de la clasa a II-a și a IV-a? Ne puteți da câteva exemple preferate din auxiliarele Intuitext pe care le considerați potrivite pentru pregătirea pentru Evaluare?

    Auxiliarele Intuitext oferă cadrelor didactice sugestii pentru modul în care ar putea să abordeze subiecte de acest tip, iar elevilor posibilitatea de a exersa pentru Evaluarea Națională într-o manieră atractivă datorată modului în care sunt concepute aceste subiecte.

    Testele cuprinse în auxiliarele Intuitext respectă structura, aspectul, numărul de itemi și modul de parcurgere a celor de la Evaluarea Națională și vizează competențele din programă.

     

     

    La clasa a IV-a, în auxiliarul „Teste pentru Evaluarea Națională”, disciplina matematică, subiectele sunt create pornind de la situații reale, concrete, ce stârnesc curiozitatea elevilor. Rezolvând sarcinile, elevii află informații noi și interesante despre aspecte din lumea înconjurătoare. Astfel, într-o manieră plăcută și atractivă, copiii își sistematizează și consolidează cunoștințele însușite anterior.

    De ex: În cadrul testului de matematică „La muzeu ”, clasa a IV-a, elevii află informații despre Muzeul Național de Istorie Natural „Grigore Antipa”, rezolvând itemi ce vizează:

    - scrierea cu cifre arabe a numerelor naturale;

    - aproximarea la zeci/sute/mii a unor valori numerice;

    - compararea și ordonarea numerelor naturale;

    - citirea numerelor folosind cifre romane;

    - rezolvarea de exerciții cu operațiile cunoscute, respectând ordinea efectuării acestora;

    - rezolvarea de probleme matematice;

    - utilizarea terminologiei matematice;

    - identificarea unei reguli pornind de la un șir dat;

    - recunoașterea unor obiecte cu forme geometrice;

    - intuirea echivalenței unei fracții cu o sumă sau cu o diferență de factori cu același numitor;

    - scrierea unor fracții pornind de la situații familiare;

    - efectuarea unor calcule folosind unitățile de măsură;

    - extragerea și sortarea de numere dintr-un tabel pe baza unor criterii date;

    - identificarea datelor din reprezentări grafice.

    După cum se observă, testul urmărește dezvoltarea competențelor generale și specifice vizate, competențe care se regăsesc în conținutul testelor din auxiliarele Intuitext, atât pentru clasa a II-a, cât și pentru clasa a IV-a.

    Ceea ce oferă în plus auxiliarele Intuitext este modul în care sunt concepute aceste teste, dând elevilor posibilitatea de rezolva situații ce pot apărea în viața cotidiană, de a identifica soluții cu ajutorul matematicii, dezvoltându-le competențele necesare pentru viață.

     

    În cadrul aceluiași test, cu ajutorul matematicii, elevii au aflat informații despre:

    - anul înființării muzeului;

    - anul în care Grigore Antipa a devenit directorul muzeului, precum și durata de ani în conducerea muzeului;

    - componența primelor colecții ale muzeului;

    - prețul unui bilet pentru un adult și un copil;

    - numărul de vizitatori dintr-o zi;

    - cum poate fi organizată o sală multimedia din cadrul muzeului și pentru câte persoane;

    - asocierea obiectelor din cadrul muzeului cu corpuri geometrice;

    - importanța organizatorilor grafici;

    - cum să-și organizeze timpul prin calcularea duratei unei activități;

    - cum să utilizeze matematica în găsirea unor soluții la diferite probleme/situații.

    Testele de matematică din auxiliarele Intuitext dezvoltă interesul elevilor pentru disciplina matematică, îi încurajează în găsirea unor soluții și aplicarea cunoștințelor dobândite în contexte familiare, punând accentul pe caracterul practic-aplicativ.

Învăţământ primar | Toate disciplinele | Ştiri

Propus de: Editura_Intuitext | 24.03.2021 16:48 | 9436 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Rolul de frate mai mare

Rivalitatea intre frati

Comentarii (3)

0 0

26.03.2021 08:24 DianaLehaci

Buna ziua!
Din ce culegeri ar trebui sa lucram, cu copiii nostri, pentru admiterea in clasa a V a, la Liceul de Informatica?
Mulțumesc!

0 0

26.03.2021 14:57 Editura_Intuitext - Autor

Buna ziua,

in linkul acesta veti gasi o selectie de auxiliare pentru clasa a IV: https://www.intuitext.ro/clasa/clasa-4.

Iar aici un set util de culegeri: https://www.intuitext.ro/culegeri-matematica-si-romana-clasa-4

Iarasi un link care va poate fi foarte util: https://www.intuitext.ro/teste-autoevaluare-evaluare-nationala-teste-autoevaluare-evaluare-nationala-matematica
Mult succes in toate!

0 0

31.03.2021 11:39 paradox7

Cat timp sunt publicate subiecte tip , de minister, pe ,,EDUPEDU " ,nu vad rostul altor materiale !Examenul e de nivel mediu ,ori culegerea presupune conostinte peste programa.
Ce sa mai spun de modestie .Daca se mediatizeaza si astfel de lucruri......

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 51 evenimente

«APRILIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Ce părere aveți despre introducerea camerelor de supraveghere în sălile de clasă, fără acordul profesorilor și al elevilor? Comentați!

320 voturi | 7 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: emil Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN