Manualul digital Intuitext de Limba și Literatura Română clasa a V-a – creat pentru a dezvolta abilități reale de comunicare
Iată principalele motive pentru care manualul digital de Limba și Literatura Română conceput de editura Intuitext este alegerea perfectă pentru un an școlar sub semnul bucuriei de a învăța:
1. Rubrica Important este transpusă în varianta digitală a manualului prin filme și animații care susțin procesul de învățare prin exemple concrete din viața elevului sau din experiența lui de zi cu zi. Informațiile teoretice sunt explicate clar, animațiile de predare-învățare fiind concepute din prisma introducerii elevului în universul realității predominat observabile.
Animațiile și filmele oferă și exemple noi, diferite de cele din manual.
Elevul învață despre vocabular și despre dinamica vocabularului pornind de la o definiție-metaforă a acestui concept, formulată de Tudor Arghezi, pentru ca, mai apoi, să fie adus în universul familiar, prin referirea la Harta Ștrengarilor din cartea Harry Potter.
Elevul urmărește o actriță „jucând“ elemente nonverbale și paraverbale: mimică, gestică, poziția corpului, intensitatea vocală, tempo-ul vorbirii, contactul vizual – toate acestea pot fi observate și analizate într-un film-animație modern, dar adecvat vârstei și intereselor elevilor.
2. Resurse precum poeziile, textele literare și nonliterare, beneficiază de ilustrare în digital.
Elevul urmărește o actriță profesionistă citind textul nonliterar Pinguinii, pe ecran succedându-se poze care susțin și îmbogățesc informațiile redate.
Actrița recită poezia Vară de Otilia Cazimir, oferind astfel un model de citire expresivă, de interpretare a unui text liric.
3. Exercițiile interactive sunt resurse care oferă elevului posibilitatea de a-și exersa cunoștințele în conformitate cu logica acestei discipline școlare, într-un context ludic. Exercițiile interactive îmbogățesc manualul prin oferirea de noi contexte de învățare, prilejuind dezvoltarea competențelor digitale printr-o varietate de acțiuni necesare rezolvării sarcinilor de lucru. De asemenea, elevul primește feedback imediat, beneficiind astfel de învățare ghidată.
Elevul devine un mic poet prin exercițiul Completări poetice identificând, prin acțiunea drag&drop, informații de detaliu dintr-un text literar.
Prin exercițiul interactiv Trecut, prezent, viitor, elevul recapitulează elemente de bază ale „centrului comunicării”, subliniind în text verbe la cele trei timpuri.
Exercițiu interactiv ce vizează folosirea corectă a pronumelor de politețe dezvoltă și competența de tehnoredactare computerizată.
Propus de: Editura_Intuitext | 20.09.2017 18:31 | 7181 vizualizări
Comentarii (1)
10.10.2017 14:22 adriana_gabriela
Daca am ales acest manual , vom primi si ceva materiale? Un ghid al profesorului, o planificare?
Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.