Editura INTUITEXT vă prezintă manualul câştigător pentru Geografie, clasa IV-a!

Manualul INTUITEXT de Geografie pentru clasa a IV-a avându-i ca autori pe Manuela Popescu, Ștefan Pacearcă, se bazează pe experiența concretă a elevului în orizontul său și pe realitatea cotidiană. Abordarea este diversă, fiind prevăzute conținuturi monodisciplinare și interdisciplinare, prin conexiuni cu științele naturii, matematica, istoria.

Manualul școlar pentru Geografie este o resursă curriculuară importantă, deosebit de utilă pentru elevii clasei a IV-a, reprezentând un instrument de lucru necesar din perspectivele debutului studierii acestei discipline școlare. Manualul satisface nevoia copilului de a cunoaște mediul în care trăiește și de a se raporta la spațiul terestru.  -  prof. pentru învățământ primar, gradul I, Iuliana Drăgan.

Manualul INTUITEXT de Geografie, clasa a IV-a, promovează prin conținutul său structurat, prin structura inovativă și strategia metodico-științifică modernă, un demers didactic creativ, centrat pe dezvoltarea progresivă a competențelor, a achizițiilor dobândite de elevi, prin valorificarea experiențelor specifice vârstei elevilor.  - prof. Universitar Marin Manolescu, Universitatea București

 

PREZENTARE GENERALĂ

Manualul este conceput într-un singur volum de 120 de pagini.

RĂSFOIEȘTE MANUALUL TIPĂRIT

 

RĂSFOIEȘTE MANUALUL DIGITAL

Primiți GRATUIT Pachetul Învățătorului care cuprinde:

  • Un set de manuale pentru clasa a IV-a;
  • Acces la ScoalaIntuitext.ro, în zona de resurse educaționale online (filme de predare, teste de evaluare: inițiale, sumative și finale, jocuri de exersare);
  • Ghidul Învățătorului (planificarea și proiectarea unităților);
  • Fișe de lucru (ortograme, elemente de geometrie, înmulțirea și împărțirea, numerația, probleme cu cele 4 operații aritmetice, fracții recapitulare, probleme);
  • Activități educaționale pentru clasa a IV-a;
  • Amenajarea clasei;
  • Adeverință de utilizator al produselor Intuitext;
  • Un abonament Didactic Premium valabil 3 luni.

DESCRIERE

Manualul propune diverse activități de învățare:

  • exerciții de localizare empirică a elementelor din orizontul imediat;
  • compararea elementelor din realitate și a celor reprezentate pe hartă;
  • măsurarea unor distanțe existente între puncte de reper;
  • identificarea unor reprezentări cartografice;
  • recunoașterea unor elemente ale spațiului geografic local.

Prin activitățile sugerate, manualul de Geografie are, pe lângă funcția sa firească, informativă și formativă, un plus de valoare ce rezidă din contextualizarea învățării, ancorarea ei în realitatea vieții și societății în care elevul devine parte activă. Activitățile de învățare plasează elevul în condiţiile naturale ale vieţii, determinate de motivaţii şi atitudini adecvate în raport cu particularităţile psihologice şi cu mediul apropiat.

Manualul Intuitext contribuie la optimizarea procesului de predare-învățare-evaluare. De asemenea, acesta le oferă elevilor posibilitatea dobândirii unei experienţe sociale constructive bazate pe cooperare şi colaborare în rezolvarea problemelor vieţii cotidiene.

 

Elevii sunt provocați la studiul individual, la învățarea prin descoperire, bazată pe observare și investigație, fiind inserate elemente intuitive atractive: planuri, hărți, diorama, ilustrații, organizatori grafici.  Suporturile vizuale sunt însoțite de explicații/legende/pictograme care conduc spre înțelegera conținutului și cresc valoarea didactică a textului.  Temele recapitulative evidențșiază aspecte semnificative ale achizițiilor de învățare i optimizează integrarea conținuturilor generând sarcini de învățare variate, complexe, cu grad ridicat de atractivitate (harta mută, dioramele, schemele logice, diagramele, rebusurile geografice, tabelele).  - prof. universitar Marin Manolescu, Universitatea București.

 

Lecția de predare are secțiuni corespunzătoare momentelor lecției în situația de predare-învățare centrată pe elev (observare/amintire care implică elevul prin sarcini, prezentarea noțiunii treptat, bazat pe cunoștințele anterioare, pe cât posibil experimental sau aplicat, corelat cu viața reală și cu exemple relevante pentru experiența de viață a elevului, punctarea definiției și evidențierea cuvintelor-cheie, sarcini pentru fixarea noțiunii, concluzii).

Lecția de recapitulare conține sarcini care fixează noțiunile prezentate în unitate, combină conceptele în exerciții și probleme și pregătește lecția de evaluare.

Lecția de evaluare conține proba de evaluare – itemi formulați astfel încât să evalueze deprinderea competențelor de interes abordate în unitatea de învățare, să se poată concentra pe rezolvare, nu pe modul în care oferă răspunsul. Lecția de evaluare conține și o grilă de autoevaluare.

VARIANTA DIGITALĂ:

Varianta digitală interactivă este concepută într-o formă atractivă, în manieră modernă, fără dificultăți în aplicare și exploatare. Este similară variantei tipărite a manualului, prin respectarea conţinutului știinţific, ordinii temelor și stilului grafic.

IMPORTANT: pentru utilizarea eficientă a manualelor digitale veți beneficia de suportul nostru pe toată durata anului.

Dovezile calității

Prof. pentru învățământ primar, gradul I, Iuliana Drăgan: manualul se evidențiază prin următoarele puncte forte:

  1. Utilizează în mod constant experiența concretă a elevului în mediul său de existență, ca suport de orientare în spațiul geografic.
  2. Demersul didactic de învățare este ordonat și structurat logic, pornind de la localitatea natală și ajungând la dimensiunile planetei.
  3. Animațiile propuse în manualul digital, ilustrațiile sugestive, studiile de caz bazate pe activitățile de cooperare în echipă, lecturile cu conținut geografic facilitează perceperea corectă a localizării unor evenimente care au loc simultan, dar în locuri diferite.
  4. Secvențele învățării se succed într-un mod pragmatic: Amintește-ți! Observă și descoperă! Important, Joc, Știați că..?, Clubul geografilor, Călător în țara mea etc.!
  5. Probele de evaluare, proiectate la finalul fiecărei unități de învățare conțin itemi construiți în conformitate cu principiile evaluării, ce corespund competențelor generale/specifice din programa școlară și evaluează informația științifică relevantă. Sunt prezenți în manual și itemi complementari de evaluare (proiecte, investigații etc.), în plus se promovează autoevaluarea în paginile cu destinație specială.

 

Propus de: Editura_Intuitext | 23.07.2021 00:19 | 5335 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Arta conversatiei

Comunicarea parinte - copil

Comentarii (4)

0 0

11.09.2021 12:03 emilia1

Buna ziua! doresc si eu planificarea

0 0

19.09.2021 11:23 cecilia_zmau

Doresc si eu planificare!

0 0

19.09.2021 15:52 simonican

AM PRIMIT MANUALELE ,DAR GHIDUL SI PLANIFICARI NU.

0 0

26.09.2021 10:50 CarabaBo

Doresc și eu planificarea

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 3 evenimente

«SEPTEMBRIE 2021»
LuMaMiJoViSaDu
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930

Toate evenimentele

Fotografia zilei


"Albinutele"...la picnic

Propus de: Alina_M80

Sondajul zilei

Ce folosiți cel mai des la clasă?

149 voturi | 1 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: Crisa177 Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN