Jocuri educaţionale

În căutarea morcovului
Adunări şi scăderi în concentrul 0-1000
Matematica Clasa a III-a

Cu răţuştele la culcare
Formarea numerelor. Clasa miilor, clasa unităţilor
Matematica Clasa a III-a

Curcubeu
Elemente intuitive de geometrie. Forme spaţiale
Matematica Clasa a III-a

De ce se tem copiii să le spună notele mai puțin bune părinților

(interviu realizat de Claudia Cojocea cu Iuliana Drăgan, prof. învățământ primar, școala 96, București)

Primii ani influențează felul în care copiii percep școala și determină relația lor cu învățarea. În ce fel îi poate sprijini învățătorul pentru a-i ajuta să le placă la școală?


Școala trebuie să fie un loc în care copiii să vină cu plăcere. Activitățile școlare nu trebuie să reprezinte o ruptură în viața copilului, mediul școlar nu ar trebui să fie unul rigid, ci unul relaxant, în care copilul să se manifeste cu spontaneitate, să învețe jucându-se, să beneficieze de un climat cald, calm, protector și încurajator.

De ce se tem copiilor sa le spuna notele mai putin bune parintilor

Activitățile de învățare trebuie să reprezinte o continuare a activităților plăcute pe care copilul le desfășoară acasă, împreună cu părinții sau cu prietenii. Învățătorul este magicianul care, cu priceperea și talentul său pedagogic, creează la școală o lume frumoasă, de care copilul este atras și unde dorește să vină și să se manifeste în fiecare zi.

 

Învățătorul este cel care propune activități de învățare plăcute, diversificate, care să-l incite pe copil la acțiune: jocuri didactice, jocuri de rol, experimente, întreceri, activități care integrează muzica, dansul sau desenul. Un alt „secret”, care îi atrage pe copii către activitățile școlare, sunt scurtele momente în care glumele își fac loc în lecțiile noastre. Zâmbetul, râsul și voia bună relaxează, dau o stare de bine, detensionează, captează atenția și copilul învață mai ușor și cu plăcere.

 

Așadar, cadrul didactic are un rol determinant pentru viitorul academic al micilor elevi.

Da. La școală, învățătorul va satisface dorința de afirmare a copilului, a creșterii stimei de sine, specifică la această vârstă; îi va da posibilitatea celui mic să se manifeste sau să acționeze în domeniul care îl pasionează, unde este talentat și unde produsele activității acestuia sunt net superioare. Privirile apreciative ale celorlalți, aprobarea acțiunilor copilului vor fi un adevărat stimulent pentru activitățile ulterioare. Astfel îi oferim posibilitatea copilului să facă, la școală, ceea ce îi place.

 

Dar părinții?

În raport cu activitatea școlară, copilul trebuie să îi considere pe părinți ca pe niște parteneri dispuși să ofere sprijin la nevoie, de aceea comunicarea în cadrul familiei este extrem de importantă. Întrebați-l zilnic pe cel mic ce a făcut la școală, ascultați cu interes ceea ce vă povestește, amuzați-vă împreună de întâmplările hazlii, încurajați-l să vă spună și aspectele plăcute, dar și pe cele neplăcute din ziua respectivă. Arătând un interes deosebit pentru activitatea de la școală, îi dovediți copilului că învățarea este un lucru serios, care vă preocupă, și copilul va fi mai implicat.

Citiți continuarea articolului.

Învăţământ primar | Toate disciplinele | Ştiri

Propus de: ScoalaIntuitext | 23.03.2018 16:14 | 545 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Comentarii (0)

Nu există niciun comentariu

Comentaţi

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 74 evenimente

«FEBRUARIE 2020»
LuMaMiJoViSaDu
12
3456789
10111213141516
17181920212223
242526272829

Toate evenimentele

Sondajul zilei

Ce părere aveţi despre propunerea ca anul şcolar să înceapă la 1 septembrie?

886 voturi | 17 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: ioana_popescu Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

A fost imbunatatit modul de vizualizare a documentelor. Acum puteti sa le vizualizati, apoi le descarcati