Jocuri educaţionale

Înghetata crescătoare
Formarea numerelor alcătuite din sute, zeci, unităţi
Matematica Clasa a III-a

Girafa la dietă
Aflarea termenului necunoscut. Metoda balanţei
Matematica Clasa a III-a

Duel geometrie
Liniile importante în triunghi
Matematica Clasa a VI-a

De ce se tem copiii să le spună notele mai puțin bune părinților

Primii ani influențează felul în care copiii percep școala și determină relația lor cu învățarea. În ce fel îi poate sprijini învățătorul pentru a-i ajuta să le placă la școală?


Școala trebuie să fie un loc în care copiii să vină cu plăcere. Activitățile școlare nu trebuie să reprezinte o ruptură în viața copilului, mediul școlar nu ar trebui să fie unul rigid, ci unul relaxant, în care copilul să se manifeste cu spontaneitate, să învețe jucându-se, să beneficieze de un climat cald, calm, protector și încurajator.

De ce se tem copiilor sa le spuna notele mai putin bune parintilor

Activitățile de învățare trebuie să reprezinte o continuare a activităților plăcute pe care copilul le desfășoară acasă, împreună cu părinții sau cu prietenii. Învățătorul este magicianul care, cu priceperea și talentul său pedagogic, creează la școală o lume frumoasă, de care copilul este atras și unde dorește să vină și să se manifeste în fiecare zi.

 

Învățătorul este cel care propune activități de învățare plăcute, diversificate, care să-l incite pe copil la acțiune: jocuri didactice, jocuri de rol, experimente, întreceri, activități care integrează muzica, dansul sau desenul. Un alt „secret”, care îi atrage pe copii către activitățile școlare, sunt scurtele momente în care glumele își fac loc în lecțiile noastre. Zâmbetul, râsul și voia bună relaxează, dau o stare de bine, detensionează, captează atenția și copilul învață mai ușor și cu plăcere.

 

Așadar, cadrul didactic are un rol determinant pentru viitorul academic al micilor elevi.

Da. La școală, învățătorul va satisface dorința de afirmare a copilului, a creșterii stimei de sine, specifică la această vârstă; îi va da posibilitatea celui mic să se manifeste sau să acționeze în domeniul care îl pasionează, unde este talentat și unde produsele activității acestuia sunt net superioare. Privirile apreciative ale celorlalți, aprobarea acțiunilor copilului vor fi un adevărat stimulent pentru activitățile ulterioare. Astfel îi oferim posibilitatea copilului să facă, la școală, ceea ce îi place.

 

Dar părinții?

În raport cu activitatea școlară, copilul trebuie să îi considere pe părinți ca pe niște parteneri dispuși să ofere sprijin la nevoie, de aceea comunicarea în cadrul familiei este extrem de importantă. Întrebați-l zilnic pe cel mic ce a făcut la școală, ascultați cu interes ceea ce vă povestește, amuzați-vă împreună de întâmplările hazlii, încurajați-l să vă spună și aspectele plăcute, dar și pe cele neplăcute din ziua respectivă. Arătând un interes deosebit pentru activitatea de la școală, îi dovediți copilului că învățarea este un lucru serios, care vă preocupă, și copilul va fi mai implicat.

Citiți continuarea articolului.

Învăţământ primar | Toate disciplinele | Ştiri

Propus de: ScoalaIntuitext | 23.03.2018 16:14 | 584 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Comentarii (0)

Nu există niciun comentariu

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 5 evenimente

«SEPTEMBRIE 2020»
LuMaMiJoViSaDu
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930

Toate evenimentele

Fotografia zilei


La mare

Propus de: danieladumitrascu

Vocea profesorilor

Ce întrebări i-aţi pune unui specialist în predarea-învăţarea-evaluarea online? Echipa Didactic va obţine răspunsurile pentru dvs!

Sondajul zilei

Care dintre scenariile de începere școlii, propuse de guvern, este potrivit la școala dvs.?

2843 voturi | 56 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: emil Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Cum veți începe școala? Votați!