Copiii pot înțelege mai ușor materia școlară - Sfatul specialistului

La ciclul primar, efectuarea temelor de acasă nu trebuie să-i ocupe elevului mai mult de o oră. Tema trebuie să fie ușor de realizat de către copil, fără a implica ajutorul unui adult și să fie o continuare firească a activității desfășurate la clasă.

 

Sfatul nostru pentru părinte este să îi acorde totală independență copilului la efectuarea temei. La final puteți trece în revistă ceea ce a lucrat copilul și să faceți câteva observații. De preferat ar fi să vizați aspectele pozitive și mai puțin pe cele negative.

 

Încerc să găsesc un fir roșu între lipsa atenției din timpul orelor și refuzul de a-și face temele acasă. Credeți că o posibilă explicație ar fi instrumentele de studiu neadaptate, poate, nevoilor noilor generații de copii ai erei digitale?

 

Am observat că acei copii care manifestă un oarecare deficit de atenție în timpul orelor de curs sunt foarte implicați și activi în cadrul momentelor din lecție desfășurate cu ajutorul instrumentelor digitale.

 

Dacă am avea mijloacele necesare ca temele pentru acasă să fie în format digital, cu siguranță vom avea numai elevi care lucrează cu plăcere tema de acasă.

 

În ultima perioadă, s-a observat o revitalizare a produselor de învățare. Avem manuale digitale, CD-uri educaționale și chiar platforme de învățare online. În ce măsură îi ajută pe copii, mai mult decât clasicele manuale, astfel de instrumente de studiu?

 

În general, folosirea instrumentelor digitale este foarte antrenantă pentru elevi, le mobilizează atenția, îi motivează și le facilitează înțelegerea conținuturilor. Elevii participă cu plăcere la lecție, sunt mai creativi și mai implicați.

 

Folosite judicios în cadrul lecției, produsele de învățare digitale sporesc calitatea actului didactic și optimizează învățarea.

 

Pentru clasele I-IV, ScoalaIntuitext.ro este un astfel de produs educațional, ce are la baza conceptul de învățare prin joc. Cât de mult contează includerea elementelor ludice în procesul de predare-învățare?

 

Introducerea elementelor de joc în procesul de predare-învățare și-a dovedit de mult timp importanța pentru eficacitatea învățării. La joc elevii participă cu plăcere mobilizând toate resursele de care sunt disponibili. Prin joc sunt antrenate atenția, gândirea, imaginația și creativitatea. Jocul induce emoții și sentimente pozitive, stimulează motivația intrinsecă și resursele volitive ale copilului.

 

Jocurile didactice digitale propuse de platforma de învățare ScoalaIntuitext.ro ilustrează cu prisosință cele arătate anterior și sunt un real sprijin în învățare pentru elevii ciclului primar. Ele includ o paletă bogată de discipline școlare: de la matematică și limba română până la științe ale naturii.

 

Citiți interviul integral.

Învăţământ primar | Toate disciplinele | Ştiri

Propus de: ScoalaIntuitext | 17.12.2018 14:18 | 1100 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Iubire conditionata

Echilibrul emotional

Patru emotii asociate cu invatarea

Echilibrul emotional
Motivatia pentru invatare

Comentarii (0)

Nu există niciun comentariu

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 20 evenimente

«IULIE 2021»
LuMaMiJoViSaDu
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031

Toate evenimentele

Fotografia zilei


modelaj si constructii plane

Propus de: baghii

Sondajul zilei

Care credeți că sunt cauzele predominante ale eficienței scăzute a procesului de predare-învățare-evaluare desfășurat online?

133 voturi | 6 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: cristeadianaromana Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN