Jocuri educaţionale

Baloane
Adunări şi scăderi fără trecere peste ordin
Matematica Clasa a II-a

Girafa la dietă
Aflarea termenului necunoscut. Metoda balanţei
Matematica Clasa a III-a

Încurcatura geografică
Harta fizică a României. Puzzle
Geografie Clasa a VIII-a

Copiii pot înțelege mai ușor materia școlară - Sfatul specialistului

(interviu realizat de Claudia Cojocea cu Iuliana Drăgan, specialist Intuitext în educație și profesor pentru învățământul primar) O problemă frecventă, și nu doar în clasele I-IV, o reprezintă temele pentru acasă. Ce înseamnă, mai ales pentru ciclul primar, un volum corect de teme?

La ciclul primar, efectuarea temelor de acasă nu trebuie să-i ocupe elevului mai mult de o oră. Tema trebuie să fie ușor de realizat de către copil, fără a implica ajutorul unui adult și să fie o continuare firească a activității desfășurate la clasă.

 

Sfatul nostru pentru părinte este să îi acorde totală independență copilului la efectuarea temei. La final puteți trece în revistă ceea ce a lucrat copilul și să faceți câteva observații. De preferat ar fi să vizați aspectele pozitive și mai puțin pe cele negative.

 

Încerc să găsesc un fir roșu între lipsa atenției din timpul orelor și refuzul de a-și face temele acasă. Credeți că o posibilă explicație ar fi instrumentele de studiu neadaptate, poate, nevoilor noilor generații de copii ai erei digitale?

 

Am observat că acei copii care manifestă un oarecare deficit de atenție în timpul orelor de curs sunt foarte implicați și activi în cadrul momentelor din lecție desfășurate cu ajutorul instrumentelor digitale.

 

Dacă am avea mijloacele necesare ca temele pentru acasă să fie în format digital, cu siguranță vom avea numai elevi care lucrează cu plăcere tema de acasă.

 

În ultima perioadă, s-a observat o revitalizare a produselor de învățare. Avem manuale digitale, CD-uri educaționale și chiar platforme de învățare online. În ce măsură îi ajută pe copii, mai mult decât clasicele manuale, astfel de instrumente de studiu?

 

În general, folosirea instrumentelor digitale este foarte antrenantă pentru elevi, le mobilizează atenția, îi motivează și le facilitează înțelegerea conținuturilor. Elevii participă cu plăcere la lecție, sunt mai creativi și mai implicați.

 

Folosite judicios în cadrul lecției, produsele de învățare digitale sporesc calitatea actului didactic și optimizează învățarea.

 

Pentru clasele I-IV, ScoalaIntuitext.ro este un astfel de produs educațional, ce are la baza conceptul de învățare prin joc. Cât de mult contează includerea elementelor ludice în procesul de predare-învățare?

 

Introducerea elementelor de joc în procesul de predare-învățare și-a dovedit de mult timp importanța pentru eficacitatea învățării. La joc elevii participă cu plăcere mobilizând toate resursele de care sunt disponibili. Prin joc sunt antrenate atenția, gândirea, imaginația și creativitatea. Jocul induce emoții și sentimente pozitive, stimulează motivația intrinsecă și resursele volitive ale copilului.

 

Jocurile didactice digitale propuse de platforma de învățare ScoalaIntuitext.ro ilustrează cu prisosință cele arătate anterior și sunt un real sprijin în învățare pentru elevii ciclului primar. Ele includ o paletă bogată de discipline școlare: de la matematică și limba română până la științe ale naturii.

 

Citiți interviul integral.

Învăţământ primar | Toate disciplinele | Ştiri

Propus de: ScoalaIntuitext | 17.12.2018 14:18 | 981 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Importanta primilor ani de scoala

Metode alternative de educatie

Cum eviti conflictele in familie

Comunicarea parinte - copil
Echilibrul emotional

Comentarii (0)

Nu există niciun comentariu

Comentaţi

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 21 evenimente

«DECEMBRIE 2019»
LuMaMiJoViSaDu
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Salvati planeta Pamant !

Propus de: Ela123

Sondajul zilei

Părinții se plâng că elevii au prea multe materii și ore. Conform noului plan-cadru, elevii claselor a VII-a și a VIII-a au 31-34 ore pe săptămână. Elevilor le-au fost introduse materii noi dar, și unele discipline din vechiul plan-cadru sunt considerate inutile de către părinți. Ce discipline, în opinia dumneavoastră, ar trebui eliminate?

1159 voturi | 52 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: teoiordachioaie Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

A fost imbunatatit modul de vizualizare a documentelor. Acum puteti sa le vizualizati, apoi le descarcati