Jocuri educaţionale

Încurcatura geografică
Harta fizică a României. Puzzle
Geografie Clasa a VIII-a

Testoasa
Elemente intuitive de geometrie. Forme plane
Matematica Clasa a III-a

Fagurele
Noţiunea de fracţie
Matematica Clasa a IV-a

Conflictul între colegii de clasă - „De ce tu ai luat 10 și eu nu?“

(interviu cu Iuliana Drăgan, prof. învățământ primar, Școala 96, București)

Conflictul intre elevi

Educația din România pune un accent deosebit pe note și pe concurența între elevi. Considerați că acest sistem de evaluare ajută sau, dimpotrivă, este generator de frustrare și chiar determină inabilitatea de a lucra în echipă?


La clasa Pregătitoare, unde nu există notare, am observat că elevii erau foarte detașați, răspundeau liber și dezinvolt, erau mai îndrăzneți, experimentau mai mult, ceea ce este benefic, în plan atitudinal, pentru procesul de dezvoltare a unui copil.

Sistemul de notare cu ajutorul calificativelor reprezintă acel „rău necesar“ în procesul de învățare. De ce „rău“? Deoarece unii elevi sunt mai inhibați când este vorba de măsurarea cunoștințelor și capacităților pe care le-au dobândit la un moment dat.

 Când se gândesc la calificativ, cei emotivi manifestă deseori blocaje. De ce „necesar“? Deoarece îl ajută pe copil să conștientizeze măsura în care și-a însușit materia parcursă și ne ajută pe noi, cadrele didactice, să întreprindem măsuri de ameliorare a învățării, de exersare sau de dezvoltare, în funcție de rezultatele obținute de fiecare elev.

 Care ar fi cele mai atractive și eficiente metode de a-i ajuta pe elevii din clasele primare să învețe cu plăcere?

 Activitățile de învățare organizate sub formă de joc, întreceri, concursuri, care se pot desfășura individual, în perechi sau în echipă constituie modalități active și eficiente de învățare la această vârstă. Învățarea digitală, folosind produse de învățare on-line – cum este site-ul educațional Școala Intuitext, de pildă –, este de asemenea foarte atractivă pentru copil.

Pentru obținerea unui succes garantat este necesar ca elevul să se familiarizeze cu tipurile de itemi întâlniți în cadrul Testării Naționale. De aceea recomand aplicarea cunoștințelor și competențelor însușite zi de zi la școală pentru rezolvarea unor itemi de tipul celor administrați prin testările naționale.

În acest sens, pentru antrenament pot fi folosite modelele de teste de pe site-ul ministerului sau auxiliare didactice cu teste concepute după aceeași structură.

 Citiți continuarea articolului.

Învăţământ primar | Toate disciplinele | Ştiri

Propus de: ScoalaIntuitext | 02.04.2018 16:17 | 763 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Performanta scolara si profesionala

Motivatia pentru invatare

Comentarii (0)

Nu există niciun comentariu

Comentaţi

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 35 evenimente

«IANUARIE 2019»
LuMaMiJoViSaDu
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031

Toate evenimentele

Fotografia zilei


POVESTEA FRUNZEI

Propus de: liaflorina

Sondajul zilei

Ce părere aveţi despre eficienţa programului Şcoala după şcoală? L-aţi adopta în şcoala dvs?

113 voturi | 1 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: 8101961 Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Pentru cadrele didactice din preuniversitar: Abonaţi-vă la Premium și puteţi avea mai multe puncte la dosarul personal!