Jocuri educaţionale

Girafa la dietă
Aflarea termenului necunoscut. Metoda balanţei
Matematica Clasa a III-a

La loc pe hartă
Harta administrativă a României
Geografie Clasa a IV-a

Curcubeu
Elemente intuitive de geometrie. Forme spaţiale
Matematica Clasa a III-a

Clasele primare – înțelegerea noțiunilor dificile. Idei de învățare eficientă

Recent, am aflat de aici cum putem noi, părinții, să-i sprijinim și să le fim alături, arătându-le înțelegere și vorbindu-le cu calm și optimism.

Dar dincolo de sprijinul moral și emoțional, e important să le punem la dispoziție și produse de învățare moderne, actuale, care să-i ajute să înțeleagă mai ușor materia școlară predată la clasă de învățătoare.

De altfel, una dintre cele mai des invocate probleme la clasele primare este lipsa atenției la ore. Copiii noștri se gândesc la altceva, se joacă între ei, râd, vorbesc.

Într-un fel, această lipsă de concentrare este normală în primii ani de școală și de aceea misiunea cadrului didactic este cu atât mai dificilă. Predarea lecțiilor noi și a noțiunilor dificile pare o aventură într-un tărâm misterios, cu rezultate greu de anticipat.

De aceea, școala trebuie să fie un loc în care copiii să vină cu plăcere. Activitățile școlare nu trebuie să reprezinte o ruptură în viața lor, mediul școlar nu ar trebui să fie unul rigid, ci unul relaxant, în care micii elevi să se manifeste cu spontaneitate, să învețe jucându-se, să beneficieze de un climat cald, calm, protector și încurajator.

 

De asemenea, activitățile de învățare trebuie să reprezinte o continuare a activităților plăcute pe care copiii le desfășoară acasă, împreună cu părinții sau cu prietenii. Învățătorul este magicianul care, cu priceperea și talentul său pedagogic, creează la școală o lume frumoasă, de care elevii sunt atrași și unde doresc să vină și să se manifeste în fiecare zi.

 

Învățătorul este cel care propune activități de învățare plăcute, diversificate, care să-i incite pe copii la acțiune: jocuri didactice, jocuri de rol, experimente, întreceri, activități care integrează muzica, dansul sau desenul.

 

 

Un alt „secret”, care îi atrage pe copii către activitățile școlare, sunt scurtele momente în care glumele își fac loc în lecțiile noastre. Zâmbetul, râsul și voia bună relaxează, dau o stare de bine, detensionează, captează atenția și copilul învață mai ușor și cu plăcere.

 

La școală, învățătorul va satisface dorința de afirmare a fiecărui copil în parte, a creșterii stimei de sine (specifică la această vârstă); le va da posibilitatea să se manifeste sau să acționeze în domeniul care îi pasionează și unde sunt talentați.

 

O metodă – tot mai populară în ultima perioadă - prin care apropiem școala de copii o reprezintă produsele propriu-zise de învățare. Ce instrumente de studiu le oferim copiilor noștri astfel încât să îi ajutăm să-și dorească singuri să învețe?

 

Citiți continuarea articolului.

Învăţământ primar | Toate disciplinele | Ştiri

Propus de: ScoalaIntuitext | 22.01.2019 13:35 | 611 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Comentarii (0)

Nu există niciun comentariu

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 5 evenimente

«SEPTEMBRIE 2020»
LuMaMiJoViSaDu
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930

Toate evenimentele

Fotografia zilei


La mare

Propus de: danieladumitrascu

Sondajul zilei

Care dintre scenariile de începere școlii, propuse de guvern, este potrivit la școala dvs.?

2886 voturi | 57 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: emil Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Cum veți începe școala? Votați!