Şcoala cu
bune practici

71 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Câștigător al licitației de manuale școlare - Manualul de Comunicare în limba română pentru clasa I este un instrument de încredere în activitatea de la clasă

Manualul de Comunicare în limba română pentru clasa I abordează comunicarea ca domeniu complex ce înglobează procesele de receptare a mesajului oral şi scris, precum şi pe cele de exprimare orală şi scrisă, propunând:

  • activităţi care contextualizează învăţarea limbii române, abordând limba română în funcţiune;
  • o abordare a conţinuturilor astfel încât elevii să înţeleagă rolul limbajului în rezolvarea anumitor probleme și situaţii din viața de zi cu zi;
  • diverse modalități de organizare a activității care presupun interacţiunea cu un adult sau cu alţi copii: Citește cu un coleg sau cu o colegă!, Ascultă pe colegul sau colega ta!, Prezintă cartea, povestea, lucrarea ta!, Prezintă proiectul tău!;

Răsfoiți acum manualul digital >>

PREZENTAREA MANUALULUI DE COMUNICARE ÎN LIMBA ROMÂNĂ, clasa I

Manualul are la bază abordarea constructivistă a învățării, elevul devenind capabil să dea, pas cu pas, un sens celor cunoscute sau învăţate.

Demersul didactic propus în manual  se  bazează pe învățarea prin descoperire, pe valorificarea achizițiilor anterioare și a experienței de viață a copiilor.

Fiecare unitate de învățare debutează cu o pagină de gardă și se finalizează cu pagini pentru recapitulare, evaluare, ameliorare-dezvoltare.

Tematica unităților de învățare (Cine sunt eu?, Ce ne înconjoară?, Cum ne păstrăm sănătatea?) și anumite activități de învățare propuse (audiții muzicale, Tangram, modelaj, dactilo-pictură, Cum mă simt? etc.)  asigură realizarea corelațiilor cu alte discipline de învățământ: Dezvoltare personală, Matematică și explorarea mediului, Muzică și mișcare, Arte vizuale și abilități practice.

Sarcinile de lucru în grup, în pereche, individuale, semnalate distinct pe parcursul întregului manual, încurajează spiritul de colaborare, acceptarea părerii celuilalt şi învățarea prin descoperire.

Sarcinile de învățare au grade diferite de dificultate, permițând elevilor să aplice și să transfere, în alte contexte, achizițiile dobândite.

Textele-suport cu final deschis, sarcinile de tip provocare, întrebările divergente vizează formarea unor competenţe transversale precum: judecata critică, spiritul de explorare a lumii înconjurătoare, comunicarea în situaţii reale de viaţă etc.

Imaginile constituie un real suport pentru învățare, captează și orientează atenția, surprinzând aspecte din experiența de viață a elevilor. De asemenea, ilustrațiile mari constituie punct de plecare în învățare, permit raportarea copilului la experiențe de viață trăite, conferind învățării un caracter autentic.

Prin activităţi specifice, manualul sprijină elevii să conștientizeze faptul că pot folosi limbajul pentru a-şi atinge anumite obiective: a căuta informaţii, a formula o cerere, a-şi exprima propria opinie, a modifica, a influenţa comportamentul altcuiva, a exprima emoţii.

Evaluarea se realizează prin metode tradiţionale şi complementare: probe scrise, portofoliu, investigație, proiect, observare sistematică a activităţii şi a comportamentului, autoevaluare. Grilele de autoevaluare conduc la conștientizarea de către elev a nivelului atins în învățare.

Probele de evaluare conțin itemi obiectivi, semiobiectivi și subiectivi, care sunt formulați, în majoritatea situațiilor, pe trei niveluri de dificultate (a, b, c), corespunzătoare descriptorilor de performanță aferenți celor trei calificative: suficient, bine, foarte bine.

Răsfoiți acum manualul digital >>

Manualul digital pune accent pe activități multimedia de învățare (animate, interactive) și îl ajută pe elev să aibă o experiență de învățare completă, potrivită vârstei.

Manualul digital include 70 de imagini, 75 de animații și 25 de jocuri, care pun accent pe originalitate, corectitudine ştiinţifică şi abordare metodică. Animaţiile au caracter dinamic, respectând specificul disciplinei, dar și particularitățile de vârstă prin nota ludică, atractivă.

Resursele interactive sunt centrate pe rezolvarea de probleme. Jocurile includ situații „problematice”, oferă elevului instrumentele necesare pentru a rezolva respectivele situații, precum şi feedback imediat la acţiunile întreprinse. De asemenea, jocurile au caracter formativ, deoarece rezolvarea corectă și completă a sarcinilor este însoțită de îndemnuri cu caracter motivațional, creând astfel premisele dezvoltării încrederii în forțele proprii.

Prin atributele sale, manualul de Comunicare în limba română pentru clasa I reprezintă un instrument care face din învățare o călătorie atractivă, interesantă, provocatoare pentru elev.

Răsfoiți acum manualul digital >>

Propus de: intuitext | 03.07.2023 19:15 | 4967 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

De ce este necesara tristetea

Echilibrul emotional

Comentarii (0)

Nu există niciun comentariu

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 11 evenimente

«DECEMBRIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031

Toate evenimentele

Sondajul zilei

Sunteți un profesor care învață tot timpul? Alegeți un răspuns și comentați

26 voturi | 0 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: emil Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN